Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pyörii Sukey kans ihan kaikenlaista päässä, kuten esikoisenkin kohdalla; miten tosiaan esikoista viihdytän kun imetän, miten koetan ehtiä ajoissa synnärille ja haluan heti saliin (esikoinen tuli siis melkoisella syöksyllä ja mua kärrättiin kiireellä synnärivastaanotosta saliin!), miten pääsen taas lykkimään vaunuja pitkin kylää (esikoisen syntymän jälkeen meillä on vaunut jo vaihtuneet takuuseen 2 kertaa, näiden vaunujen kovassa kopassa ei ole kukaan vielä nukkunut <3), miten sisustan vauvan huonetta....lista on loputon! =D Nimiä olen kans miettinyt jo pitkään. Toivoisin niin kovasti tyttöä, niin ne nimet pyörii päällimmäisenä mielessä.

Imetys jännittää myös kamalasti, kun esikoisen kanssa alkutaival oli niin hankala (tiedon puutetta jne) että en koskaan päässyt täysimetykseen kun maidon tuotanto hiipui. Otin asian tosi raskaasti silloin, ja pelkään että mitä lähemmän toisen lapsen syntymä tulee, sitä isommaksi asiaksi imetys muodostuu ja otan kamalat paineet! Täysimetys on mulle sellainen henk.koht. haave johon kovasti toivoisin pääseväni pikkukakkosen kanssa. Imetinhän esikoistakin melkein 7kk osittain, mutta ei se ollut sama asia, siis minulle. Täytyy neuvolassa puhua asiasta, ja käydä vaikka imetystukiryhmässä jos meiltä päin löytyy sellainen. Muuten ootan kyllä innolla uutta pikkuvauva-aikaa, toisen lapsen kanssa on varmasti sillen paljon helpompaa kun kaikki on kuitenkin enemmän tai vähemmän tuttua =) esikoisen kanssa oli ekat viikot ihan H:na kun koko ajan tuli uusia asioita ja tilanteita eteen! Sitä epävarmuuttakin oli vain pakko oppia sietämään =S

Tulipahan vuodatus =D no juu, viikonloppu meni mukavissa merkeissä, ei haitannut flunssan poikanen laisinkaan ;-) laskurin mukaan 6-11pv olis hedelmälliset päivät, niin jos sit tänään illalla vielä vaikka hääpäivän kunniaksi kerta kiellon päälle ;D Mun mielestä on ihanaa, kun mies on tässä yrityksessä ihan toisella tavalla mukana kuin esikoisen kanssa. Ehkä se on siinä, että esikoista ei tarvinnut sinänsä yrittää, kunhan tehtiin häämatkalla sitä mitä häämatkalla yleensä tehdään ;D

Omppuf, noi remppahommat on kyllä ihanan rasittavia =S me tehtiin täys pintaremppa uuteen kotiin kun odotin esikoista. Viimeisen vuoden aikana on hiljalleen tehty pikkujuttuja sitä mukaa kun on ollut rahaa/ kiinnostusta. Nyt miehen kesäloman aikana on ollut vuorossa vessa, joka siis osittain rempattiin jo edellisen rempan yhteydessä. Mies vaan halusi vielä laatottaa loputkin 2 seinää, uusia lattian lämmityksineen ja laittaa katon uusiksi. Ihana tietysti saada vessastakin entistä hienompi, mutta ärsyttää kun meidän talouden toinen vessa on viikon ajan ollut autotallissa...kiva oli viime yönäkin neljältä juosta vesisateessa autotalliin pissalle X/ No onneksi tänään pitäisi saada vessa taas käyttökuntoon, eilen sain vessan lattian saumattua joten nyt pytyn saa jo laittaa kiinni!! Ihan luksusta =D

Niin luulis että toisen kanssa ei olis enää niin hermoheikko, minä olin sillon kun tuo tytteli oli ihan pieni. Tarkkailin välillä hengitystä ja joka inahduksesta aluks mietin että mikä on hätä ja muuta.. se varmaan johtu kyllä siitä kasvaimesta, mikä tuolla pikkusella huomattiin vatsaontelossa sillon kun oli vielä mahassa.. ja joka ihmeellisesti hävisi juuri ennen synnytystä :o. Epäilivät sillon teratoomaa yms.
Voih tässähän alkaa olla ihan kateellinen ihmisille joilla on oikein normaali vessa ja pönttökin. Täällä kohta viikon joutunu käymään taloyhtiön vessassa ja "mummolassa" suihkussa ;D
En malttais oottaa ens kuuta kun pääsee käymään siellä lääkärissä taas vähän selvittelemässä niitä ovuloimattomuuksia ja muuta sellasta! Eikös ne jotka tässä kuussa plussaa kuulu jo toukovauvoihin? 
Toivottavasti nuo syksytuulet kuljettaa myös plussia mukanaan ;)

Toukokuisiin juu =) esikoinenkin on toukokuussa syntynyt, jos olis nyt sitten pikkukakkonenkin, pidetään peukkuja! =D

Heipähei kaikille :) täällä tärppipäivät käsillä, vihdoinkin, tuntuu ettei päivät kulu millään! Vähän eilen vuoteli puuhailujen jälkeen, mikäköhän lie... No. Meillä ei oo tästä kuumeilusta ja yrittämisestä kellekään puhuttu nyt, esikoisen kohdalla juttelin kyllä äidin kanssa yrityksestä ja raskaudesta yms. Nyt en oo viittiny sanoa mitään tästä että toista yritetään, kun sillon kun ite rupesin kertoo raskaudesta sukulaisille yms, niin kaikki vaan vastas että he tietää jo...!!!!!!! Kiva. Meni "vähän" fiilikset siitä. No eipä sille mitää enää voi, nyt oon viisaampi.. mäkin oon miettiny kaikkea jo miten elämä muuttuu ja mitä pitää hankkia ja muuta, kun toinen tulee.. synnytys munkin vähän mietityttää, ehditäänkö ajoissa ja miten ton tytön hoito järjestyy.. kääk... :) ootan kyllä synnytystä tosi paljon, jäi tosi hyvä fiilis siitä, ja olin pitkään synnytyksen jälkeen että wow... Se yllätti jotenkin niin paljon, kuinka ihana tapahtuma se kaikkiaan oli.. joo sattui, ihan perhanasti, ja pientä masennuksen poikastakin oli, itkin tosi paljon parina seuraavana viikkona.. oli vähän semmonen pöllämystynyt olo, mulle ei heti synnytyksen jälkeen tullu semmosta järisyttävää rakkauden tunnetta pientä kohtaan, siitä oli iso huoli, että mitä jos ei tulekaan... Mutta tuli se. Päivät kului ja rakkaus kasvoi.. nyt voi sanoa että mä en mitään muuta rakasta niin paljon kun tota tyttöä ja hän on mulle maailman tärkein. Nyt oon sen verran viisaampi, että tiedän että noin voi käydä. Synnärillä hoitaja kysyi että "alkaako se tuntua omalta jo" (tarkoitti vauvaa) sillon en oikein tajunnu kysymystä, nyt tajuan.. no joo, tämmöstä höpöttelyä vaan.. :) jaahas, jos menis syömään jotain kun on hyvä väli nyt kun tyttö nukkuu :)

Hiljasta täällä... Kp 15 menossa, puoliväli ylitetty, jesh! Mitään ovistuntemuksia ei oo kyllä ollut, yleensä jotain mahakipua on ollu. Laskeskelin tossa että jos ei tässä kierrossa vielä tärppää, niin seuraavastakin kierrosta ehtii vielä toukokuulle, ihan viimisille päiville. Näin muuten hurjaa unta, että olin raskaana ja synnytin viikolla 34+2! Jännää, olikohan enneuni... Esikosta meinaan näin enneunen ennen kun olin raskaana.. :) äh ei millään jaksais odottaa enää, saisko jostain vähän kärsivällisyyttä kiitos?? :)

Hei....Mahtuisko teidän joukkoonne vielä yks innokas ja kuumeinen kuumeilija? Toinen  lapsukainen olisi haaveissa ja yk 4 menossa!! kp 17/28.. Olen 29 vuotias ja esikoinen on 2 vuotta. Ekaa kertaa kirjottelen ylipäätään mihinkään palstalle mutta paljon oon näitä lukenu piiiiiiitkän aikaa!

Olisko teillä kokemuksia noista Davidin ovisliuskatesteistä... Kun ekaa kertaa niitäkin tilailin ja oon nyt 4 päivänä tehnyt ohjeiden mukaan niitä, ja KAIKISSA 4 liuskassa testiviiva tulee heti tummana (tummempana kuin kontr.viiva) esiin.. Ovis on laskujen mukaan ollutkin toissapäivänä mutta monenako päivänä nuo testit näyttää vielä plussaa? Kiitos, jos joku jaksaa vastata

Jessie, Tervetuloa vaan :) mun mielestä ovistestin ei pitäis näyttää enää oviksen jälkeen plussaa ollenkaan, en ole ihan varma. Eli ehkä sulla oon ovis vasta tulossa/nyt päällä? :)

Kiitos, StarryNight!!Niin minäkin sen maalaisjärjellä ajattelin ja tuntemukset on sitä mukaan että  ovis ollut eilen illalla, ja tänäänkin on mahaa juilinu aikasta lailla :/ Ei muutakun siis vauvantekopuuhiin siis.. On jo niin kova vauvakuume että ei jaksais millään odottaa.. Esikoinen lähti tokasta kierrosta heti ja näköjään toinen antaa odottaa itseään kauemmin, no eiköhän se sieltä vielä meillekkin suoda pian... Toivottavasti teille kanssasisarille myös!!

Moi jessie ja tervetuloa :) mulla on kans käytössä david ovistestit ja mun kohalla on heti oviksen päätyttyä haamutkin hävinneet.. toivottavasti sielläkin tärppäis pian :)

täällä on menossa vähän tylsä vaihe. onneks on tuo yks- vuotias tossa jaloissa pörräämässä <3 niin ei jouda asennemuutoksenkaan jälkeen enään niin ressaamaan tätä vauvakuumeilua, et jospa se nyt sit tärppäis ku en paniikin omasesti tikuttele tms joka välissä..

Heippa taas, tämähän vallan koukuttaa tää palstailu :D Niinkuin facebookkin aluksi :) Niin siis, kirjoitinkin tuonne Raskaaksi 2011 puolelle et ovistestit toimi normaalisti ja siis ovis bongattu (ja hyödynnetty) alkuviikosta ja tänään ei siis tullut enää kahta viivaa.. Joten jäämme odottelemaan piinaviikkoja :) Kiitos vaan vastanneille kokemuksien jaosta!!

Heipodei kaikille! Täällä onkin tulossa piiitkä kierto.. ovis oli ilmeisesti vasta eilen?? Yöllä heräsin aivan järkyttävään vatsakipuun, tuntui melkein synnytyssupistukselta! Kesti varmaan tunnin toi järkyttävä kipu, sitten alkoi laantumaan ja sain onneks vähän nukuttua. Aamulla ja päivänäkin vielä oli maha kipeä ja välillä teki tosi pahaa.. kuulin että synnytyksen jälkeen voi oviskivut tulla tosi voimakkaina, niin epäilen että tää oli sitä.. onko teillä kellään muuttunu oviskivut noin?? No illalla tuossa oltiin sopivasti puuhailtu niin ei muutako peukut pystyyn :)

Tervetuloa Jessie minunkin puolesta! Mukava kuulla, että pongasit oviksen!

StarryNight, kuulostaapa hurjalta noi sun oviskivut! Ei mulla oon kyllä ollut yhtään mitään tuntemuksia. Mutta voin kuvitella kivun, koska pari vuotta ennen synnytystä mulle tuli kerran luultavasti samanlainen kipu. Olin just töistä lähteny ja viittä vaille soittaa ambulanssin, kun sattu niin järkyttävästi! Sain kyydin kotiin ja kutakuinkin tunnissa kipu laantui. 

Itellä on vähän ajatuksen vaihelleet tästä kakkosen yrityksestä. Pelottaa kauheasti se, että tulee taas kova pahoinvointi. Miten pärjäisin tän esikoisen kanssa pari vuorokautta siinä kunnossa, kun mies on töissä. Silloin en saanut edes itseäni hoidettua, kun olin niin huonossa kunnossa. Toivottavasti tärppäin tässä kierrossa, niin ei tarvis jossitella :)! Tosi ei ole kauhean todennäköistä, kun en saanut mökillä tehtyä ovistestejä ja ei edes peittoja heiluteltu kuin kerran. Saiskohan sitä kunnalta jotain apua lastenhoitoon, jos ite on petipotilaana kotona? Tuskin mieskään kauheesti voi saikulla olla, ainakaan sitä kahta kuukautta. Pitäs varmaan ottaa näistä selvää.

Starrynight, mulla kävi just silleen et synnytyksen jälkeen ovis muuttui kivuliaisiksi, on noin tunnin ajan  ihan kamala kipu jommalla kummalla puolella munasarjojen kohalla. ja sit laimenee ja jomotus jää noin päiväksi ja täts it. ainaki mää oletan et se on ovis. nyt on käytös ovistikut et saan varmistettua sen todeksi =)

Heipsan pitkästä aikaa teille! Olen teidän juttuja käynyt lukemassa ja pitänyt kovasti peukkuja! Toukokuisiin kaikki nyt sit vain. :)

Mut StarryNight, noista oviskivuista. Ennen esikoista en ole ikään tuntenut ovista. Nyt mulla oli varmaan ensimmäinen ovis niinku 4,5 vuoteen. Ja ovis se oli, kun ultralla varmistettu ja siitä tärppäsi. :) Mut kuitenkin, olin 2 päivää koko ajan jonkin verran kipeä oikealta munasarjan kohdalta, 3. päivä (jolloin ovis tapahtui) kipu lisääntyi ja hankaloitti melkeinpä kävelemistä ja sit 4. päivä olin niin kipeä, et en päässyt enään liikkumaan vaan makasin sängyssä loppuillan itkua vääntäen. 5. päivän aamuna ei ollut enään mitään havaittavissa. Et kipeä voi todellakin olla. :( Mut se kipu kannatti kestää.

Tänne kuuluu ihan hyvää. Sektiohaavaa ei enään revi, se on rauhoittunut nyt toistaiseksi. Mut pahoinvointi alkoi pari päivää sitten, eli sopivasti kun maanantaina pitää palata lomilta töihin. Mut to on eka ultra, et sit nähdään onko elämää vai ei... Hiemanko jänskättää ja pelottaakin.

Mut paljon plussatuulia teille ja haleja! <3

Heipsis!

Pitkän ajan jälkeen taas täällä. Kovin katselin mitä muut kitjoitellut.. Onnea ainakin Yksisarviselle ja tsemppiä ultraan! Pidän sormet ja varpaat ristissä sulle! Toivotaan, et tästä me muutkin saadaan plussatuulia... 

Itselle ei ihmeitä.. Töitä on ollut paljon, eilenkin piti niitä tehdä. Onneks en joutunut kuin aamua hiukan uhraamaan. Illalla saatiinkin mienhen kans juhlia ystävän 30 kymppisiä, kun mummu tuli lapsenvahdiksi. Mukava nähdä kavereita, kun kesän moni matkustellut tai sit työaikataulut mennyt ristiin. Ei haitannut yhtään olla juomatta..

Ajattelin, et ovikseen kuitenkin jollakin ihmeellä alkoholi vaikuttais. Onneks asutaan kauempana juhlapaikasta, niin oli helppo selittää, miks oon kuskina. Taksikyyti kuitenkin maksanut, eikä leikisti  kukaan ehtinyt meitä kuskaan. Ajoissa kyl tultiin nukkuun ja päästään laosenvahti kotiin.. Ja siksikin ajoissa kotiin, kun oli muuta "puuhaa" ennen nukkumaan menoa. Oviksen aika pitäis olla käsillä, mut ihan varmaa päivää ei mul tiedossa. Tänään kyl rinnat ollut arat, oikeaa puolta alavatsasta nippaillut ja mieli ailahdellut. Huomennakin saattaa se päivä olla, mut ehkä se on tänään.. No kyl joka päivä ollaan käytetty hyväksi! Hih! :)

Hei, oviskivuista oli puhetta... Mä oon tuntenu oviksen aina mutta nyt synnytyksen jälkeen on todella kipeempi ja nyt tää viimmeisin oli kaikista "ikävin" piti Panadoliakin jo ottaa kun ei saanut nukutuksi. Eli siis ilmeisesti synnytyksen jälkeen muuttuu kipeemmiksi??!! Mulla oli reilu puoli vuotta kuparikierukka ja muistaakseni sen aikana ei aivan näin kipeetä ovikset tehnyt, mut nyt pillereiden jälkeen on taas muuttuneet kipeemmiksi... Mut se on kestettävä vaan, kun siitä saattaa seurata jotain ihanaa :)

Morjensta! :) alkaa loppukierto pikkuhiljaa häämöttää! Nyt on kyllä vähän rauhallisempi fiilis, ei tunnu muurahaispesässä istumiselta enää tää odottelu :) jännittää tietty, mutta ei niin pahasti.. :) Haikarainen, mä kyllä epäilen että kunnalta sais mitään apua.. on ainakin entisestä asuinkunnasta jäänyt vähän semmonen fiilis että kaikesta pitäs säästää... *meidänkin entisessä kämpässä oli isot homevauriot, eipä niille mitään tehty, hyvä että päästiin pois sieltä ennen kun tyttö synty.. no, toivotaan kyllä että joku ratkaisu teillekin löytyis, jos pahoinvointi taas iskee! Kiva kun kommentoitte tohon ovis -asiaan, aika yleistä se taitaa vissiin sitten olla että kivut pahenee. Helpottaa kyllä oviksen huomaamista, vaikkakin ikävällä tavalla! Ja Yksisarvinen, tosi kiva kuulla sustakin, ja kiva kun muistat meitit vielä :) oi sulla on ultrakin jo! Meinaa itteekin ruveta jännittää, uskon että kaikki on kyllä mallillaan ja näät pikkusen kaverin köllöttelemässä suojassa <3 :) peukut siis täälläkin pystyssä sulle! :) kevätneito, juu kannattaa pelata varman päälle jos ei ihan varma oikeasta päivästä ole! :) on tässä lapsen teossa kaikkee kestämistä ja piinailua ja odottelua ja hermoilua...mutta ainakin luontoäiti on osannu tuon tekotavan valita sitten nappiin ;d) omppuf lla on sitten lääkärikeikka tiedossa? toivotaan että siitä on apua ja homma rupee luistaa :) mitäs muuta? ei vieläkään ketään jännäämässä? :) kattililla ainakin tickerin mukaan ovisajat käsillä, oikein hedelmällisiä ajatuksia sinne :)>

Hei!

Kp 16 menossa ja yö meni ihan plörinäks. Illasta asti nipistellyt alamahaa, välillä oikein kunnolla tuntunut. Onks kellään kokemuksia kiinnittymisestä ja siihen liittyvistä kivuista? Toiveikkaana kuvittelen, et kivut olis niitä? Luin yhdestä artikkelista, et viikko hedelmöityksestä tai aikaisemminkin jo, voi herkimmät tuntea menkkamaista kipua, jolloin alkio kiinnittyy? Laskuen mukaan ovis olis ollut su tai eilen, mut voihan olla jo aikaisemmin? Kurja olo kyl, kun nipistelee.. En saanut nukuttua kunnolla.. Tykkään nukkua paljon mahallani, mut nyt ei hyvää asentoa löytynyt ollenkaan ja vessaankin jouduin nouseen yöllä. Ihan tuli raskausaika mieleen.. Mies ei tainnut uskoa, kun hänelle selvitin et kiinnittyminen voi tuntua kipuna.. Näytän hänelle kyl artikkelin, kun töistä palaa.. Mut joo.. Yritän kestää  koska, jos olis kiinnittyminen kyseessä, niin sit oon raskaana!! Ja samaan aikaan huolestuttaa, kun tälläisiä kipuja ei ennen ole ollut.. Ei kai oo tuulimuna..?! No jään miettiin.. Kuullaan taas! Kerron, kyl muutoksista, kun tänne hyvä purkaa tuntemuksia.. Ihanaisia ootte! Aina saa tukea ja apua kokemuksistanne..

kevätneito, kyllä oon kuullu et joillaki nuinkin varhaisessa vaiheessa ollu kiinnittymistä. sehän on noin käsitys se viikko, samallalailla kun sanotaan et keskimäärin kuukautiset kestää 28pv ja keskimäärin ovulaatio tapahtuu 14vrk.. tuliko sulla verta tai mitn? kaikillahan ei kyl tuu niitäkään. ja tikutitko oviksen vai päättelitkö ite ajankohdan? toivon suuresti et siellä olis sitä mitä toivot.. <3
täällä kyllä viime yönä tapahtu munasolun irtoaminen, sen verran kamalaa tuskaa oli taas toisella puolen munasarjoissa. ihan kamalaa kipua. onkohan se normia? en tiiä, jos nyt ei tärppää niin sit meen kyl lääkäriin näitten oviskipujen kanssa...

Tervetuloa mukaan Jessie! :)

Oviskivuista: Hääh multa on mennyt ihan ohi kaikki nipistelyt yms.. tuntuukohan ne jokaisella jotenki? Rupes miettimään että onko tässä elämässä ovuloinu ollenkaan, paitsi tietysti sen yhen kerran ainaki ;D. 

Hmmh pukkaa taas väsynyttä juttua.. enkä välttämättä enää muista mitä muuta mun piti kirjotella kun anoppi herätti puol 8 jollain ei niin kiinnostavalla puhelinsoitolla. Miten ihminen voi niin rakastaa nukkumista <3.

Täällä alkaa menkkapäivät lähestyä ja toivo hiipumaan tältä kuulta maha on ollu vähän jo valmiiks kipee. Tai sitten ne johtuu niistä mun ite tekemistä sämpylöistä joissa oli ehkä vähän liikaa hiivaa.. Noh jokatapauksessa odotan enemmän sitä lääkäriä joka on ens kuun 14, kun uuden kierron alkua.

Vielä sellasta: Onko teitä ruvennut ärsyttämään ihmiset jotka luulee että kaikki saa lapsia heti kun vaan jättää yhen pillerin syömättä tai "puksuttaa vaan tarpeeks". Aarg mulla sellasia lähipiirissä vähän turhan monta.. en oo jaksanu enää korjata asiaa kun ei se kerralla niitten jakeluun taida mennä. Mulla nää ihmiset miehen sukua niille oikein viitsi suuttuakkaan.

Takaisin