Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä palailen tänne =/ ei, ei tullut keskenmenoa - en koskaan ollutkaan raskaana!? Kohdalleni sattui se äärimmäisen harvinainen väärä positiivinen tulos raskaustestissä...toisaalta helpottunut olo kun oletin menkkojen alkaessa sen olevan keskenmeno! No, ei muuta kun uutta yritystä kehiin =) lippu on korkealla, kyllä täältä vielä odottajiin päästään =D kummastipa mun kroppa vaan tyhjästä kehitti raskausoireita =S

Voi Tirri, olen todella pahoillani tapahtuneesta! :( Olen joskus kuullut, et näin on voinut käydä, mutta silti tuntuu niin uskomattomalta, et näin voi tapahtua! Ja sulla oli niin selviä raskausoireita... ihmeellisesti kroppa voi joskus toimia. Mutta uutta yritystä ja varmasti pääset odottajiin takaisin! Haleja!

Tirri, voi harmi... :( mullakin kävi niin että testit näytti positiivista (haamu) mutta sitten tulikin negaa ja menkat alko :/ mikälie ollut... :(( huomasin että mies otti sen aika rankasti, oli jo innoissaan "raskaudesta".... Mutta kyllä ilo meille varmasti vielä suodaan :) halaus sinulle!!!

Maanantaita!
Viikonloppu oli ja meni.. Ihana olis ollut vielä vapaalla olla ja nauttia auringosta. Nautin kai vaan liikaakin, kun nyt toinen olkapää palanut.. Mut juu..
Menkkoja ei vielä kuulunut. Kroppa taitaa vaan olla sekaisin, kun jo viime viikolla alkoi se olo, et pian tulossa. Inhottavinta on ollut aaltoileva vointi, kun toisena päivänä ei mitään ja toisena päivänä alaselkä särkee, mahaa nipistellyt ja väsyttänyt. Hormonitkin tietysti sen voi tehdä, kun tosiaan yli 5 vuotta oli menkat pois, hormonikierukan johdosta. No odotellen vaan mennään.. Tänäänkin ollut melko normaaliolo, vaikka viikonloppuna kipuili kurjasti..
  StrarryNight: Kiitti, kun vinkkasit rautatabuista! Täytyykin mennä apteekin hyllyjä katseleen, et löytyykö noita obsidon-tabuja. Viime raskaudessa en tainnut rautatabuja käyttää, mut hyväksihän ne olis, joten nyt viisaampi.
Kerroit, et sullakin samoin mennyt monessa jutussa, kuin äidilläsi? Mul kans samoin mennyt tosiaan.. Sekin meni samoin, ettei maitoa kamalasti tullut, vaan jouduttiin korviketta alusta asti käyttään. Ainakin muutoman tipan aina sai.. Samaan saa varautua seuraavan kans, jos ja kun hänet meille suodaan. Päivänjatkoa kaikille!

Kevätneito-81: toivotaan että nuo tuntemuksesi liittyis johonkin ihan muuhun, kuin kierukan poistoon ;)!!!

Tirrille tsemppiän toiseen "oikeaan" plussaan!

Omaa napaa sen verran, että taitaa mennä tämä kierto aivan omasta edestään. Taidetaan lähtä esikoisen kanssa kahdestaa mökkeileen. Ja kun ei taida tuo lapsen tekeminen vielä yksin onnistua... Pitäs laskujen mukaan olla ovis lauantaina, joten toivottavasti riittäs se, että perjantaina ja lauantaina/sunnuntaina kuksittas. Oiskohan järkevämpää vetää kolmena päivänä peräkkäin vai jättää esim. tuo lauantai välistä? Taidan tikutella kierron joka tapauksessa, jotta oppis tuntemaan kroppansa. Vähän kyllä masentaa ajatus, et missataan kierto. Mistä lie tällänen kiire tullu :O!

Nyt kp 2/28.. Eli menkat alkoi illalla.. Aamun oli ihan hyvä olo, mut iltapäivästä alkoi taas selkä särkeen, mahassa nipisteli ja kiersi.. Illalla sit tuntui painetta ja siitä alkoi.. Mut hyvää se, et kierto kohdillaan eli 28 päivää. Kroppa vaan hormonien kourissa temppuili viime tiistaista asti, kun aaltoili olo. Mut nyt ei muuta, yritän ehtiä paremmin kirjoitteleen myöhemmin..

voi tirri, jaksamisia <3

Ja niinhän siinä vaan sitte kävi että se täti tuli kylään kp25 :(( no nyt uutta tuulta kehiin. toivottavasti nyt pian kierukan jälkeen tasottus tää rytmi eikä heittelis näin paljoo. sitä odotellessa..

Voi harmin harmin harmi! :( Pahoittelut teille kaikille, joille täti tuli kylään. Toivon todella kovasti teille plussatuulia! Oikeita puhureita! ;) Tsemppiä vain ja uutta yritystä! Haleja!

Kiitos tsempeistä ja haleista kaikille <3 right back at'ya!!

Ihan hyvällä mielellä olen jo. Rankkaa oli surra keskenmenoa ja miettiä että oonko raskaana vielä vai enkö oo, että menikö kesken vai vuosinko muuten vain vai mitä?!? Itselle huojennus että en kuitenkaan sitten oikeasti menettänyt mitään/ ketään. Kyllä mä olen jo innolla uudelleen yrittämässä, ens viikonlopulle osuisi tärppipäivät ;-) laskeskelin tuossa että pari viime kk kierto on ollutkin 34-35 pv eli oviskin ajoittuu sitten hieman myöhemmäksi kuin aikaisemmin. Onneks mies on vielä pari viikkoa kesälomilla niin jaksaa lasta puuhatakin =D

Jaaha, eipä oo pariin päivään tullu mittään kirjoteltua, no eipä täällä suunnalla mitään uutta oo tapahtunutkaan... PAITSI, menkat jatkuu vieläkin :(((( ja tännään kp 8. Ei ne yleensä kuutta päivää kauempaa kestä... Hm.

Hellou!
Mitäs tänään tänne? Väsyttää kamalasti, vaikka hyvin sain yöni nukuttua. Kai se johtuu tädin vierailusta. Kp 3 tänään, eikä enää niin kamala olo kuin eilen. Oli tosi huono olo ja selkäkin särki kovin. Ruokaa väkisin söin vaikka ei tehnyt mieli. Tänään kyl ollut liikkeellä enemmän ja mul aina liikkuminen auttaa selkään ja mahan kaiverrukseenkin.. Mies muuten aina ihmettelee, kun puhun menkkojen aikaan kaivertamisesta. Kipu ei oo oikea sana, kun tuntuu oikeesti siltä kun joku jollain tulikuumalla kaivelis sisuksia ja välillä vihloo, kuin tulis jotain jääkylmää.. Kuulostaa oudolta eikä niin kamalalta kun tuntuu, mut näin sen kuvailen.
Mitens sun menkat niin kestää StarryNight? Kuusi päivää jo? Oh hoh.. Toivotaan, et loppuis pian ja kierto kohdillaan. Voimia vaan! Kuullaan taas!!

Juu pitkästä aikaa kirjottelen, onnittelut plussanneille ( myöhässä ) ja pahoittelut tädin kohdanneille.. tuntuu että joka kerta se pettymys on sitten pahempi.. :/
Mulle ei kuulu tälläkään kertaa mitään uutta keskikierto on meneillään.. ja suurin osa omasta energiasta on viime päivinä menny kylppäriremppaan + tuon pikkukikeron touhuja seuratessa.. kakkoskuume pahenee päivä päivältä :)

Jaah ei taida löytyä jännäilijöitä täältä nyt vähään aikaan, no, plussataan sitten kaikki yhtäaikaa, sopii mulle :) täällä sitten JO kp 9 menossa, ja vieläkin vuotelee... :/ kylhän tässä semmonen pieni ajatus on tullu mieleen että josko sitten siellä olis jotain ollu, mutta mennyt sitten kesken.. kun oli haamuplussaakin sillon.. äh. Suru mieli vaan tulee kun miettii liikaa. Mitäs tässä muuta... Väsyttää. Likka on nyt siirtynyt yksiin päiväuniin, ja tuntuu kyllä että mä ite olisin enemmänkin unien tarpeessa :/ mä olin jo ite tottunut kaksiin-kolmiin uniin päivässä, nyt tuntuu ettei saa levättyä tarpeeks.. mutta kyllä noi hyvät yöunet on tän arvoiset, nyt tyttö nukkuu semmoset 12h puoli yhdeksästä eteenpäin. Tarttis vaan itekin saada unta. On muuten omat univaikeudet pahentunut tässä lapsen tulon yhteydessä, vaikka tyttö ei oo koskaan suoranaisesti valvottanutkaan. En oo ikinä osannu nukkua sillon kun tyttö nukkuu päiväunia, ja jos mies on illalla myöhään jossain/töissä, en osaa nukkua.. ja liikenteen melu, kuumuus.. oon niin herkkis, nyyh! :) noo, tais tulla jo liian paljon tekstiä, mä taidan nyt surffailla vähän ja lueskella aina niin ihania synnytyskertomuksia ja sen sellaista :) Hei Hei !!

Tää on tätä kun pää tyhjenee samantien kun saa tän vastausboxin eteensä ;) sitä siis piti sanomani että kiva kuulla Omppuf sustakin "pitkästä" aikaa :) Jaa kylppäriremppa, mäkin haluaisin päästä remonteeraan :) täällä tota työmaata riittäs, pitäis melkein koko pohjakerros laittaa uusiksi, mutta se taitaa jäädä odottelemaan rahakkaampia aikoja :) remontointi on kyllä mukavaa hommaa! Ainakin kaikki sisustaminen ja materiaalien valinnat :) Kevätneidolla tosi inhottavan kuulosia menkkaoireita :( mulla ei kovin pahoja enää oo ollutkaan! Mutta Hei, jos haluat kokeilla, suosittelen tosi lämpimästi kokeilemaan *siankärsämöä* ! Se auttaa! Eli se on semmoinen sitkeävartinen valkoinen kukka, mitä kasvaa ihan luonnonvaraisesti. Google tietää :) eli kannattaa keräillä muutama semmoinen kukka varsineen, laittaa kattilaan, vettä päälle ja kiehumaan.. keität siitä teetä, joka on muuten tosi hirveän makuista, mutta auttaa satavarmasti. Mulla oli ennen pahoja menkkakipuja, niin tein tota joka kuukausi.. niin jos haluat vähän helpommalla vaivalla päästä, niin luontaistuotekaupasta löytyy myös siankärsämöuutetta, mutta mä oon käyttäny vaan tuota suoraan luonnosta versiota :) luulen kyllä että sekin toimii :) ah lempiaiheitani, remontointi ja luonnontuotteet, piti vähän niistäkin turista :) nyt adios!!

heti kun lakkas yrittämastä niin johan tärppäs :) nyt mennään viikolla 5 jos kaikki hyvin menee niin la olis 6.4 lapsille tulee ikäeroa 1v3kk aika vähän mut sitä minä toivoinkin.eka neuvola 24.8.päivä kerrallaan eteenpäin mennään 

Perjantaita!
Hui kun mennyt aika muuten nyt nopeesti.. Menossa kp 5 ja menkat loppu. Eilen vielä tiputtelua ja vielä tietty menee pari päivää, kun paikat palautuu. Usein jää pieni kolotus ja arkuutta.. Mut hyvä näin! 4 päivää siis tällä kertaa meni, aika normaalia siis mulle.

Mä huomannut saman, kuin StrarryNight, eli moni meistä täällä kuumeilijoista ollaan samassa vaiheessa. Eli kierron alkupäivät tai puoliväli menossa. Mukavaa tietty, et riittää vertaistukea, kun edetään samassa vaiheessa. Ja hän jo sitäkin sanoi, et kiva sit plussata yhdessä! Sopii mullekin!!
StrarryNight: sori, kun lainasin sua, mut oon samaa mieltä.Oikeesti kiva, kun on tämä foorumi. Mukava päivittäin seurata muiden matkaa ja saa omiin mietteisiin tukea. Mies päässyt helpommalla, vaikka hänen kans paljon yhdessä jutellaan ja haaveillen odotetaan tulevaa.

Kuinkas muuten teidän muiden miehet ymmärtää tälläisen päivittäisen kirjoittelun ja foorumin seuraamisen? Mun mies ymmärtää hyvin, koska mul ei ketään ystävää tai sukulaista, joka olis samassa tilanteessa, eli haaveilis vauvaa. Ei siis ketään, kenen kans jakaa ajatuksia. Eikä tosiaan olla kenellekään puhuttu, et haaveillaan vauvasta. Saavat tietää sit, kun ja jos plussa tulee. Ja silloinkaan ei heti kuuluteta, vaan odotetaan hyvän aikaa.

StrarryNight:ille vielä: Kiitokset siankärsämö-vinkistä. Pistän muistiin ton ja kokeilen, jos taas ens kuussa menkat tulee, eikä siis plussaa tule. Uskon kyl luontaistuotteisiin ja vielä kun joku, joka on noin omistautunut asialleen, niin uskon sen auttavan. Sun lempiaiheita siis luontaistuotteet ja remontointi? Kiva kuulla! Itsekin saatan jossain vaiheessa alkaa niistä hehkuttaan. Asumme miehen vanhempien rakentamassa (vanhassa) talossa ja sitä pikku hiljaa ollaan remppailtu. Vessa jo saatiin uusiks, keittiö menossa, eli tapetointi ja lattia uusittu. Kaappien ovet vielä vaihtoon , putkiremppakin edessä ja koneet ehkä vaihtoon.

No tästä en aloita, kun loppua ei heti tule. Mut viikonloppu edessä ja ohjelmaa taas paljon.. Miehelle jo ihmettelin, et kuinka nyt on viikonloput niin kiireisiä, kun koko kesä mennyt vaan ollessa. Hyvä tietty siis et saa ajatukset muuhunkin, kuin vauvoihin ja oviksiin ja menkkakipuihin ja muihin sen semmoisiin.. Luulen vaan, et huomennakin pongailen vauvoja kun reissuun lähdetään.. Vielä kun onnistuu siinä salaa 6 vuotiaaltani, ettei ala kyseleen.. Eikä mieskään niin tykkää, kun kuumeilen liikaa esim. vertailemalla ihmisten hankkimia vaunuja ääneen. Tyyliin, et kato noita, mä en ainakaan tollaisia sit halua meille.. Sen onneks osaan tehdä, niin ettei asianomaiset kuule, mut mies ei aina haluais kuunnella. Mut mitäs sitä itselleen mahtaa?!? Pitäkää huolta ja lämpöä sekä aurinkoa viikonloppuun!

hehe, on kyl kivaa kun kuumeillaan ja jännitellään sit taas kaikki melkeen yhtäaikaa :))

mullakin mies ymmärtää hyvin tän fooruimelun :) se on kyl  kivaa, antaa omaa aikaa juoruilla ;) mekun muutettiin kun odotin tuota esikoista eripaikkakunnalle ja kaikki vanhat ystävät jäi niin täältä saa sit päivittäin juttuseuraa :) kevätneitoko se kyseli, me ollaan sanottu aika monille että ollaan toista tässä toivomassa, siis niille läheisimmille ystäville ja molempien vanhemmille. monetkun ovat udelleet aletaanko toista tekemään vai alanko etsiä uusia töitä täältä uudelta paikkakunnalta niin ollaan sit oltu todenmukasia :) ja mulla yksi hyvä ystävä on samassa jamassa, saan toki hältäkin kuumeiluseuraa mutta ei tätä kyllä mikään voita :D

täällä menkat kestää näköjään sen normi 7 päivää mitä aina. mitänyt olivat vaan normaalia niukemmat ja alkoivat aikasemmin, mut nyt on hyvät fiilikset et jospa ne nyt tästä jo alkas tasottua...

oivoi, oon yrittäny tässä aamun vätystellä ettei tarvis mennä ulos poimiin viinimarjoja, mutta kaippa se on tästä mentävä kun tuo poikakin jo haluaa ulos.. oivoi, se tietää aina mehumaijjasavottaa, ääh. viikonloppuja :)

:) Ihanaa tosiaan sisustaminen! Mutta mulle alkaa tältä erää riittää jo se remonttipuoli kaikkine tapetteineen, nauloineen ja hiomakoneineen. Onneks loput kylppäristä tekee yks firma kun ei me meihen kanssa osattais kunnollista jälkeä tehä :D Eipä siitä sen enempää kunpa pääsis jo ens viikolla omaan suihkuun ja silleen..
 Niin tosiaan melko samaan aikaan kaikilla kierrot menossa. Menkat pitäis alotella taas joskus 20. päivän tienoilla. Kierrot on vaihdellu aika rajusti 28-65 paikkeilla.
Mies itse ehdotti mulle tätä nettihommaa, sai ilmeisesti viimeks tarpeekseen kun aina sille jankkasin kaikkea vähemmän kiinnostavaa ;D 
Mulla ei tosiaan ole täällä pohjanmaalla paljonkaan ystäviä, kaikki "omat kaverit" jäi melkein 4 vuotta sitten itäsuomeen, kun sieltä muutin tänne.
Ihanaa käydä täällä palstalla lueskelemassa muiden vauvakuumeisten kuulumisia, me ei olla aikeistamme kellekkään kerrottu, eikä varmaan sanotakkaan jos vaikka taas menis se vuosikin tai pari :)
Tuleepas pitkä vuodatus...hmmh... oon kyllä tässä tuhmuuksissani jo katellu vähän ennakkoon tuplavaunuja ja muuta kivaa esim. nimiä.

Ps. ONNEA suvi28!

Onnea Suvi28:lle! :-)

Täällä on ovislaskurin mukaan tänään ovis! Ollaan pupuiltu nyt parin päivän välein, toivottavasti on simpat päässeet perille odottamaan.. Sit alkaakin piinaviikot. Edelliset kierrot on menneet ihan rennolla asenteella, kun en ole ennen kauheasti ovispäivää laskeskellut, mutta nyt kun se on tiedossa (ovislaskuri toimi ainakin esikoisen kohdalla täydellisesti), niin tietty nyt jännittää enemmän. Nyt siis yk 3 tai 4.

Kyllä minäkin olen nimiä miettinyt tulevalle vauvalle, ja niitä vaunuja. Ja nukkumajärjestelyjä ja sitä miten saan viihdytettyä esikoista, kun imetän vauvaa. Mutta eihän niistä kannata miehelle jutella, pitää vaan omituisena, jos kuulee, kuinka pitkälle olen suunnitellut asioita :-D Mies tietää, että käyn täällä kirjoittelemassa, mutta ei ole kommentoinut asiaa sen kummemmin. On vaan sanonut, että hän ei käy täällä lukemassa, että saan kirjoitella rauhassa mitä haluan :-D

Takaisin