Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mähän oon ihan unohtanut, Haikarainen, tervetuloa mukaan :) pahoittelen jos oli muitakin uusia, joita en oo muistanut, moikat vaan kaikille ja kiva kun liitytte seuraan :) kyllä mäkin kaikki jutut luen mutta pää tyhjenee yleensä siinä vaiheessa kun rupeen kirjottaa niin tulee sit lähinnä höpistyä omia juttuja. Jahas, nyt taidan alkaa ruuanlaittopuuhiin, adios! :)

Anteeksi kun taas kirjottelen, mutta pitää päästä purkautuu :) eli edistystä tapahtunut täällä! Menkat sitten alko, jee. Kiva ettei kauempaa tarttunut kärvistellä. No uutta matoo koukkuun sit vaan, ei kyllä edes harmita menkat niinkun yleensä. Mut toivotaan että nyt seuraavasta sit tärppäis, saatais ihana vuosipäivälahja :) Mitäs muille kuuluu? Joko jännätään?? :)

Heips vaan! Ei mitää sorryjä StarryNight.. Saa purkautua! Ja toihan on mukava kuulla, vaikka menkat ei mukavat oo.. Uutta matoo koukkuun vaan teille! Kalaonnea vaan! :)
 Omia kuulumisia sen verran, et lupaavasti alavatsa nipistellyt ja alaselkä kipeä.. Menkat taitaa lähiaikoina olla tulossa. Viimeks alkoi samat kurjat oltavat 4 päivää ennen menkkoja. Ehkä mun  kierto ei vielä kohdillaan, niin ei voi kuin arvailla, et koska alkaa.. Odotellen siis..  
Yritys nro 1 alkaa siis menkkojen jälkeen.
Mut sitä ihmettelen, miks pitää tämä kipu, särky ja huono olo olla aina samoihin aikoihin helteiden kans. No toivottavasti ei niin huono olo tuu, kun viimeks. Silloin siis oksentelin muutoman kerran parin alkupäivän ajan. Hellettä oli silloinkin, joten jo se yksin teki väsyneen olon.. Mut odotellen siis mennään!

Heipsan kaikille! Musta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään, koska olemme Rukalla lomailemassa! Mulla alkoi tällä vkolla kesäloma! :D Täällä olo on ollut aivan ihanaa! Edellisestä kerrasta kun ehti kulua 3 vuotta. Huomenna pitäisi lähtä takaisin kotiin. :(

Kevätneito-81 - Toivottavasti sulla kierto normalisoituu nopeasti ja vointi kohenee. Ja mikä parhain, kun tärppäisi nopeasti niin ei tarvitsisi kiertoa miettiä ollenkaan ;) Mutta tiedän tunteen ja olotilan. Viime syksynä kun minipillerit lopetin ja ekat mensut tuli vajaan 4 vuoden tauon jälkeen niin ajattelin, etten selviä hengissä. Vatsa-/ ja selkäkivut oli aivan hillittömiä, oksetti koko ajan, päätä särki, kuumia aaltoja tuli ja meni, yms. Ei kivaa! :( Jaksuja siis sulle!

StarryNight - Pahoittelut tädin tulosta! :( Mut uutta yritystä vain!

haikaraiselle tervetuloa joukkoon ja paljon plussatuulia!

kattili - unet on onneksi vain unia! Tietenkin on hyvä ajatella sitäkin vaihtoehtoa, et täti tulee vierailulle. Itse olen sen todennut n. 9 kertaa putkeen nyt. Mut sitä isompi riemu, kun täti meneekin "naapuriin" :) Millon sulla pitäisi mensut alkaa? Oletko ajatellut miten testata? Toivon todella sinulle plussahetkiä!

Ja kirjotelkaa ihmeessä tänne! On ihana kun jossain voi jakaa ilot ja surut! :)

Omaa - ennen Rukalle lähtöä kävin ratsastamassa (pienestä asti harrastanut :) ) ja en oikein voinut kunnolla istua liikkeessä, kun alavatsa ei varsinaisesti ollut kipeä mut jotenkin jännä (en osaa selittää). Niimpä hetken mielijohteesta lähtöaamuna tein testin (odottanut kaapissani tämän 9 kk) ja siinä oli sellanen suurennuslasilla katsottava 2 viivaa. En siitä ole riemuinnut mut sen verran vaikutti reissuun et holittomalla linjalla olen ollut. Nyt ostettiin toinen testi tänään ja ajateltiin miehen kans huomenna tehdä. Oireista sen verran, et alavatsakipuja on ja sektiohaavan kohdalla tuntuu välillä hirveitä repiviä kipuja. Tähän asti haavasta ei ole ollut mitään tuntemuksia. Kp 30 on tänään ja mulla on ollut pitempiä 32-34. Mutta oviksesta on n. 17 päivää, et vois jo näkyä... tai sit todella kuvittelen kaikki ja olen tässä kuukausien kuluessa mennyt ihan sekasin. ;) noh, katsotaan uskallanko pissiä tikkuun ollenkaan...

Voi ihanaa yksisarvinen. plussahan on aina plussa ;) teetee jo testi (vaikka aika päivänselvää jo) :)

ens keskiviikkona pitäs alkaa täti, vloppuna ollaan lähdössä reissuun, että sinne otan testin mukaan kun siellä on alkoholia tarjolla ja testailen "kaiken varalta". eka kerralla plussaa näyttä rv 3+4 et samoihin aikoihin olis nyt ryypiskelyt.. mut kentietää.. oireita ei oo kyl minkäänlaisia :(

mutta ihanaa jos sulla olis viimein tärpännyt :D

Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta!

Mukava kuulla, ettö Starrynightin ei tarvinut pidemåpään jossitella ja odotella, vaikka täti ei nyt hirveän toivottu olekkaan.

Kuulostaa kyllä Yksisarvinen tosi lupaavalta! Kyllä sulla on mielenmalttia! Olisin ite tehnyt jo sata testiä tuossa vaiheessa! 

Itse odottelen että loppuis tämä vuoto ja pääsis treenailemaan lapsen tekoa ;). Tikkuja odottelen saapuvaksi postista. Tärkeet päivät pitäs olla tuossa viikon päästä. Jotenkin pitää vaan malttaa mieltä, kun tuntuu siltä että pitäs helposti ensimmäisestä "kunnon yrityksestä" tärpätä... En tiiä mistä tuo tulee, varmaan siitä, kun en ennen ole noita hedelmällisiä päiviä laskenut. Mutta eikä se ole kutakuinkin niin, että jos laskee päivät oikein ja muistaa heilutella peittoja, on terveillä ihmisillä 20% mahdollisuus raskautua? Vaan olenko ihan väärässä?

Heippa kaikille :) Yksisarvisellahan on jännät paikat! Mä toivon niin että viivat vahvistuu! Peukut pystyssä sulle :). Ja kattilille kans! :) oliko sulla edellisessä raskaudessa jotain merkkejä ennen testin tekoa? Toivotaan toivotaan :). Haikarainen, mäkin oon kuullu että jotenkin parhaimmissakin olosuhteissa on vaan 20-25% mahdollisuudet onnistua. Aika masentavaa.. Mut ei auta kun yrittää :) jaahas. Minkäs strategian sitä ottas tälle kierrolle käyttöön?? :) hei muuten joo, tulikin tässä mieleen että taidankin käydä kaupassa hakemassa vähän rautalisää, sillon kun esikoista yritettiin niin luin netistä kaikkia konsteja millä vois onnistua ja yksi oli just tuo raudan lisääminen.. ja en tiiä oliko se just se mikä autto sillon, mutta tärppäsi siinä kierrossa.. mulla muutenkin tosi matala hg.. katotaa :)

Kevätneito-81lle piti vielä huikata että mukava kun pääset kohta tositoimiin aloittamaan yritystä, onnea matkaan! :) jesh, tää ilma ei tosiaan oo mikään paras kärvistellä menkkakivuissa :/ raskausvaivat vielä menis, kun palkinto on niin loistava :)

StarryNigt:  kiitti sulle! Onnea tarvitaan, me kaikki!  Minun ja miehenkin mielestä mukavaa, et päästään pian "tosi" toimiin. Tähän lisättävä vaikka ällöltä kuulostaa, niin ihanaa et mies näin hyvin mukana kuumeilussa. Toivottavasti hänen into riittää raskausajan, kun ja jos se aika koittaa..
Niin piti vielä sitä kirjoittaa, et menkkojen kärvistely ei oo mukavaa tällä helteellä. Tai oliskin jo menkkakipuja, mut nää on vasta menkkojen odotuskipuja,( jos sellaisia kipuja on?) Merkit kyl samat, kun ennen viime menkkoja. Nyt kestänyt jo toista päivää, mut eroa on viime kertaan se, et nyt olo vaihtelee. Viimeks oli 4 päivää huono olo, paikat kipeet ja väsytti. Nyt huono olo sillai aaltoilee eikä koko aikaa satu niin paljoa. Alaselässä tuntuu eniten..
Mut joo.. Olikohan tässä mukana mitään asiaa tai järkevää? No ainakin yritin kommentoida!

Niin siinä sit kävi, et aamulla 2 viivaa loisti testin näytössä... melkein itku pääsi, kun vihdoin ja viimein näin tapahtui. Eli nyt 4+2 ja LA 3.4. Vielä illalla harmitti tämän päivän kotia lähtö Rukalta, mut aamulla ei vaivannut enään mikään! Mieskin oli todella iloinen asiasta. Mut kuten sanoin, on tätä odotettu molemmat. :) Kunpa vain kaikki menis nyt hyvin ja pikkuinen jaksaa pysyä mukana... nythän sitä sit pelkää kaiken maailman muita juttuja... =/

Ja haikarainen, näin pitkän odottelun ja toivomisen jälkeen, en uskaltanut tehdä testiä aiemmin. Ajattelin, et odotan jonkun päivän, et viivat varmasti näkyisivät testissä, jos ovat näkyäkseen. :)

Odotan teitä kovasti sit huhtikuisiin mun kanssani...! ;-) Siellä ei taida vielä muita olla. Et pysyn täällä teidän kanssanne vielä, jos sopii... :)

StarryNight - Kiitos kovasti! En meinaa oikein uskoa tätä todeksi... On itsellä monet kerrat meinannut tulla tippa silmäkulmaan tämän päivän aikana. Mies on niin täpinöissä... aiko ensimmäisenä, kun kotia päästään, hakea ullakolta pinnasängyn... Tässä vaiheessa kyllä hieman toppuuttelin. :) Toivon todella, että tästä kerrasta nyt sinulla ja teillä tärppää! <3

Tuhannesti onnea Yksisarviselle!!!!!! Toivotaan teille kaikkea hyvää, jotta pikkuinen pysyy loppuun asti matkassa! Ymmärrettävä tuo syysi odottaa toisen testin tekemistä, eipä sitten tuu turhia pettymyksiä. Tuli itellekin ilonen olo teijän puolesta!

Kevätneito-81, mulla on kans ollut nyt noita oireita viikko ennen kuukautisia. Onkohan nää nyt sitten niitä pms-oireita? Mulla on ollut alavatsa tosi kipeenä, pääkipeenä ja olotila tosi kiukkunen. Luulin sillon olevani raskaana. Eipä ennen ensimmäistä muksua ollut tuollasia oireita ollenkaan. 

Tuli muuten postissa tänään ne ovistikut, just sen jälkeen kun olin viime viestin tänne kirjoittanut :). Mä oon vaan nyt vielä ihan sekaisin, että millon sitä sit pitäs peittoja heilutella, mutta pitääpä vielä seikkailla täällä netissä. Eiköhän sitä tietoa riitä. Meillä ajoituksia hankaloittaa vielä miehen työn luonne, on säännöllisesti muutaman päivän poissa kotoa. Sanoinkin jo, että pitää pyytää pomolta lapsentekolomapäiviä :D.

Onnea yksisarvinen <3<3<3

strrynight, en oikeestaan muista oliko edes mitään raskausoireita muutako käytin sillon yhkäsyrengasta ja kesken kierron aloin vuotamaan verta. otin kierukan pois, tein rtestin huvikseni kun mietin mikäs se kesken kierron vuodatuttaa ja plussaahan se näytti. eli siis ei käytännössä muuta. mutta toki sitten kun aloin pohtimaan kun tieto tuli niin löytyhän niitä, kenties kuviteltuja, kenties ei :)
niin ja se rautalisä on tosi hyvä jos sulla on matala, suosittelen jo jaksamisenki kannalta =)

Tänne ei kummempaa ku odottelua vaan :)

Yksisarviselle onnittelut multakin! Nyt vaan peikut pystyy et raskaus sujuu hyvin!! Ihan hyvä, et jatkat täällä kirjoittelua. Mukava seurata toisten etenemistäja kuulla kuulumisia. Huhtikuisiin siis pääset? Mä ilmeisesti (ja toivottavasti) kuulun toukokuisiin, koska "vähän"eri vaiheessa mennään. Huhtikuu muuten hyvä aika syntyä! Lumet ja jäät sulaneet, sekä ilma alkaa lämmitä. Mieheni ja lapseni huhtikuisia, itse toukokuinen..

Haikarainen: Sullakin oireita viikkoa ennen menkkoja? Olisko sit niitä pms-oireita? Mullakaan ei ole tälläistä ollut ennen.. Inhottavaa, kun joutuu odottaan menkkojen alkua, kun oireet kuitenkin kertoo niiden alkamisesta. Ja mul nyt ihmeellistä tää aaltoilu! Illalla ja yölläkin kamala olo, mut taas aamun melko normaali. Sit alkaa taas kaivertaa alamahaa, selkä särkee ja iskee väsymys. Ei tälläistäkään oo ollut ennen.. Joko kroppa ei oo vielä palautunut kierukan jälkeen tai sit oon tullut vanhaks. Ikään kuin kroppa ei tietäis kuuluuko menkkojen tulla vai eikö? Vähän väsynyttä juttua nyt.. Yrittäkää jaksaa näitä mun kirjoituksia. Hyvät viikonloput kaikille! Vaikuttaa taas siltä ohjelma, et ehkä en koneelle ehdi..

Kiitos kiitos kovasti! Olette kaikki todella ihania! <3 :)

En tiedä onko ollut mitään merkitystä, mutta itse aloitin Multivitan raskaus ja imetys -pillerit juuri tämän kierron alussa. Se on tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville. Siinä on sitä foolihappoa extra paljon. Vaun sivuilta otettua : "Foolihappo eli folaatti on B-vitamiinien ryhmään kuuluva yhdiste, jota tarvitaan solujen (erityisesti punasolujen) lisääntymisessä ja uusiutumisessa. Raskauden aikana foolihapon tarve lisääntyy huomattavasti." Ja olen ainakin kuullut että ovulaatioonkin vaikuttaa suotuisasti... Mutta jospa tästä olisi ollut meillä apua. :)

Ja Kevätneito-81, toukokuu on ihan yhtä hyvä kuin huhtikuu... ;) Pidän sulle peukkuja!

Mäkin muuten just laskin että jos Nyt tärppäis, niin menis laskettu ihan toukokuun alkuun.. samalle päivälle kun mun pikkuveljen synttärit :) ja jos sattus taas menee pari viikkoa yli, niin osuisi lähelle mun siskon synttäreitä :) ja meidän vuosipäiväkin on siinä vappuna niin sekin sopisi hyvin :) yksisarvisella onkin muuten laskettu aika siinä aprillipäivän nurkilla, eikö? :) sehän sattuis hyvin jos sillon syntyisi, kuinkahan moni uskoisi vai pitäskö aprillipilana :) mä kävin tänään sit hakemassa rautatabuja, ja semmosia poretabletteja, missä on justiinsa tota foolihappoa paljon, niitä mä vedin viimeekskin muistaakseni yritys ja raskausaikana. Voi kun tärppäis pian! On tää yrittäminenkin tosin ihan mukavaa, ainakin näin mukavassa seurassa :) oikeesti päivät kuluu vähemmän piinaavasti kun käy välillä täällä jutustelemassa ja lueskelemassa teitin muiden juttuja ja tilanteita :)

Minäkin täällä linjoilla taas.. Viikonloppua jo toivotin, mut tulikin tilaisuus vielä koneelle tulla viikonlopun aloittamista.. Yllätys, yllätys kun päädyin tänne!
StrarryNight: Sullakin ehkä laskettu aika toukokuulle? jee..Saan sit mahdollisesti tutun, jos ja kun itse raskaudun. Menkkoja kovin odotan tulevaks..Ehkä jo viikonloppuna tai alkuviikosta? Sit "se" alkaa..
Olit laskenut, et menis la veljesi syntymäpäivälle tai sit siskosi syntymäpäivälle? Ja teillä vuosipäiväkin siinä? No silloin siis hyvä! Itsekin vähän lkaskenut, et jos ja kun kierto pysyy samana kun viime kuussa, niin la olis toukokuun 14.päivä. Se on myös minun syntymäpäivä! Hassua ajatella, et omalla äidillä kierto ollut lähes sama, kun itselläkin nyt. Minä myös toinen lapsi kuten tämä mahdollisesti tuleva olis mulle toinen. No ehkä ei muiden mielestä hassua.. Mua oikeesti väsyttää, joten jutut vain itselleni hauskoja..
Olit muuten StraarNight ostanut jotain rautatabuja? Itsekin niitä aikeissa ostaa ja monesti eri purkkeja tutkinutkin. Mitähän sä ostit? Mä vähän epätietoinen, et mitä ostaisin?
Saan iloisena todeta saman, eli sen et päivät nykyään menee pienemmässä tuskassa ja enemmän haaveissa kun on tämä foorumi. Tulee hyvä mieli kuulla muiden etenemistä ja kuulla kuulumisia.. Usein ajatuksena tulla vaan nopeesti lukeen, et onko jotakin jollekin tapahtunut, mut sit jääkin kirjoitteleen kommentteja.
Ihanaa tää vertaistuki ja mukava edetä teidän kans kohti odotusta! Nyt toivotan taas viikonloppuja! Kuullaan!!

Kevätneito, mulla on myös jotkut jutut menny ihan samalla tavalla kun äidillä, esikoinen oli kaksosraskaus, josta toinen kesken, esikoisella synnynnäinen pieni vamma.. muitakin juttuja mitä en Nyt tähän hätään muista :) niin joo, miesten suhteen on kans samanlailla mennyt, mutta se onkin jo pitempi juttu :) juu, noita rautatabuja, ostin Retafer:ia, (ei olis pitäny, maha ei kestänyt :p) Viime raskaudesta neuvolantäti suositteli Obsidan:ia, joka on paljon mahaystävällisempää.. (tota obsidania mun piti ostaa nytkin, mutta en enää muistanu apteekissa kumpi niistä oli parempi..) mut nyt mummolaan! :)

Jaa, pitäsköhän tuota sitten hakea taas purkki raskaus- ja imetysvitaamineja. Oon kyllä nuita syönyt ihan viime viikkoon asti imetyksen takia, mutta olin ajatellut etten enää raskis. Mutta jos se vaikuttaa suotuisasti seuraavan tärppäämiseen niin kipitän heti huomenna apteekkiin :)! Ja ilmeisesti nimenomaan tuo Multivita?

Oi että eksyin Prismassa katseleemaan niitä aivan pieniä 50cm vauvanvaatteita <3. Miehelle jo sanoin, että eikö muutama ostettas kannusteeksi, mutta eipä lämmennyt ajatukselle hih.

Olisi kyllä mukava että ois LA toukokuussa, niinkuin esikoiseltakin. Mokoma kyllä antoi odotuttaa itseään kesäkuuhun asti. Just sopiva, kun ei tarvis ison mahan kanssa helteillä kärvistellä!

Ihanaa tosistaan, kun saa täällä jakaa ajatuksia teidän kanssa!

Takaisin