Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muita, joilla yritys alkaa elokuussa 2011?

Keväästä jo seurannut vau.fi-sivun keskusteluja ja varsinkin vauvakuume-osiota. Olen 30-vuotias, 6-vuotiaan äiti ja avopuoliso on 31-vuotias. Muodostamme uusioperheen, eli ensimmäisen yhteisen yritäminen alkamassa. Kesäkuussa poistatin hormonikierukan, kun takana nyt 4 vuoden onnistunut yhdessä olo ja yhdessä asuttu reilu vuosi.
Heinäkuun menkat odotettiin, et kroppa palautuu 5 vuoden kierukan käytön jälkeen. Kierukan aikana ei tietoakaan mekoista, eikä siten kierrostakaan, joten senkin takia heinäkuu katseltiin. Elokuun menkkojen jälkeen aloitamme ja kovin odotamme tulevaa. Halutaan kuitenkin näinkin "pian" aloittaa yritys, koska ikää jo molemmilla. Lisäksi lapseni aloittaa ensi vuonna koulun ja olisi mukavaa olla kotona häntä saattamassa ja vastaanottamassa, mahdollisesti silloin vauvan kans.
Ainoastaan muutomalle ilmaissut et aloitamme yrityksen, edes parhaat ystäväni eivät tiedä vielä.. Miehen kans vain suunnitelleet ja haaveilleet vauvasta.. Hän ymmärsi, kun kerroin et haluan ajatuksiani purkaa ,joten siks tänne kirjauduin.. Aikaisemman raskauden aikana myös olin kirjautuneena tänne, sain paljon vertaistukea ja hyviä kavereita, joista muutoman tapasimme ja olemme vieläkin ystäviä.

Kevätneito-81

Päivää vaan kaikille :) NOPPA onnea paljon!!!! Sullakin taitaa se laskettu vielä mennä just maaliskuulle? Kattili tais kysellä että millä strategialla mennään :) eli meillä ei nyt ollu ovistestejä käytössä, vaan luotin siihen että ovis on just menkkojen jälkeen heti, niinkun ennen esikoista. Eli sillon heti parin päivän välein touhuja :) mutta sitten oletetun oviksen jälkeen ei olla touhuttu, en uskalla, kun ennen esikoisen odotusta olin raskaana jo, mutta se meni kesken ja vuoto alkoi tuolloin heti sänkypuuhien jälkeen :( ja tyttöä kun aloin odottamaan niin uskalsin sitten vasta ehkä viikolla 10 puuhailla... Vaikka siinäkin raskaudesta meni toinen kesken.. no eipä ne varmaan seksin takia ole kesken menneet, mutta jotenkin se on vaan jäänyt kaivelemaan mieltä. Jooh. No täällä olis vissiin viikot 3+2.. ja pelottaa. Jännittää. Vielä niiiiin alussa.

StarryNight - Sulla kyllä tosi aikasin näyttää plussaa. Mulla esikoisen kohdalla testiin tuli plussa vasta 6+  ...mutta eipähän tarvi plussan tuloa jännäillä kovin montaa viikkoa!  
noppa - Oikein kovasti onnea plussauksesta! Tosi ihana juttu! Mihis sulla LA osuu? :)

kattili - pidetään peukut ylhäällä, että tärppää.

Mä käytin ovistikkuja keväällä muutaman kierron ajan ja joka kerta näytti vahvan plussan. Mutta ei raskautta näkynyt missään. Ovistestihän näyttää sen LH-piikin, jonka johdosta ovis voi tapahtua, mutta se ei näytä tapahtuuko sitä varmasti. Ja mä tiedän, et mun tapauksessa ei voi olla mistään varma, koska niiden minipillereiden takia mulla ei ole ollut menkkoja melkein 4 vuoteen, eikä siis ovistakaan tapahtunut. Värkki oli ns. lepotilassa ;-) Nyt tällä kierrolla tosiaan oli niitä vatsakipuja ja kävin gynen luona, joka sanoi, et ovis on nyt uä:n mukaan. Ja sanoi, et todennäkösesti mulla on nyt eka oviskin tauon jälkeen, kun olin niin kipeä. Ikään aikaisemmin en ole ovista tuntenut. Mutta kotona ovistesti näytti plussaa kylläkin vasta 2 päivää tämän gynen käynnin jälkeen. Että ne ei varmaan mulla oikein toimi...

Noh, toivottavasti nyt tuottaisi tulosta!

Heips taas! Mukava taas huomata, kun moni plussaillut.. Vielä mun täytyy vaan iloita muiden puolesta. Omaa: Ensi viikolla tai seuraavan alussa vasta menkat ja sit pääsee aloittaan yrityksen. Mies kyl jo viimeks sanoi, et jätetänkö kumi pois mut haluun tän kierron katsoa loppuun. Välillä kyl mietin itsekin et miks odottaa, mut sen päätin jo alussa, koska haluan saada kroppani ja kiertoni normaaliksi hormonikierukan jäljiltä. Kovin yritän päätöksessä pysyä. Mies kyl naureskeli, et hyvä ettei sit jää käyttämättä, kun paketin kerta joutui ostaan. Monesti kysellyt et koska ne mun menkat taas alkaakaan, ilmeisesti laskee et kuinka saa käytettyä kaikki ennen kun menkkoja.. Hieman erikoinen heppu huumorintajunsa kans juuh, mut tykkään!

Yksisarvinen toi oli mulla ihan uutta, oon luullu et se jos ovistikku plussaa näyttää niin automaattisesti meinaa et on ovis.. hoh ihana tää palstaa kun täällä oppii uutta eli kiitos sinulle :) vaikka siis hyvä asiahan se ei kyl oo..

kevätneito-81 mulla oli ihan sama homma, 1kk oottaa kierukan jälkeen kumien kans ja sit vasta. eli siis jos oikeestaan aatellaan niin nyt on vasta yk1 menossa täällä =) ja mies täälläkin kyseli et joko joko ne on alkanu ;)

voi miten sitä malttas mielen tonne vajaan parin viikon päähän et pääsis testaileen.. ääh. kitupäiviä :)

Hyvä et jollain sama tilanne..Kattili: sul sentään testaaminen niin pian? Mun täytyy vielä kauan odottaa, ennen kun pääsen testaan.. Ensin jotain tehtävä, niin on jotain testattavaa.. Mut ne kurjat menkat odotettava eka :(.
Kuinka sun kierto palautui kierukan jälkeen? Oliko kivuliaat ja kestikö pitkään? Mul alkoi viikkoa ennen menkkoja ihan törkeet kivut ja oli huono olo. Jouduin parina päivänä oksentaan, kun teki pahaa sekä väsytti ihan törkeesti. Lisäks silloin kamala helle, niin pahensi vaan oloa. Onneks vuoto ei kestänyt kun 3 pvä ja sen jälkeen loppui kivut.. Kesti siis melkein 2 viikkoa kaiken kaikkiaan.. Ei kiva!

Oho vähän huonosti kirjotin ton, eli siis tarkotin kevätneito-81 et jouduin kanssa odottamaan yhdet kuukautiset eli se on jo menny ja nyt ollaan pupuiltu jo ilman kortsuakaan :) eli kesäkuun puolivälissä poistatin..
mutta siis mulla ei kierukka ehtinyt olla ku 9kk. eka kun aateltiin että ei todellakaan vähään aikaan lapsia ja se laitettiin mut sit mieli muuttuki ;) ja sitten mulla oli kyl ongelmiaki sen kanssa koko 9kk ajan, vuosin ku seula ja tiputteluvuotoa vähän väliä.. oli ollu kuulemma väärässä paikassa mut se on eri juttu se :)

eli kun poistatin kierron puolivälissä noin alkoi heti pahaolo, väsymys, alavatsakivut (epäilinki raskautta kun niin samoja "vaivoja")mutta ei vuotoja kuin normaalinä päivänä alkavat menkat (kp28 ollu aina). menkkoihin sitte jäi ne "vaivatki" mitä pois otosta tuli, eli oli sen pari viikkoo. lääkäri sanoikin että monesti hormonikierukka kun poistetaan saattaa tulla tälläisiä vaikutuksia..mutta ekat menkat oli ihan kamalan kivuliaat..mutta normaalin mittaset ja määräset. sen huomasin erilaisena nyt kun oli ovulaatio niin sen tunsin, oli ihan kamalaa tuskaa.aikaisemmin ei oo ollu mitään hajuakaan mistään oviksista. tikulla sain kanssa samalla hetkellä sen pongattua :) ja siitä on nyt pari päivää.. toivottavasti tärppäs :)

sulla varmaan ollu "vähä" pitempään kierukka?=)

kattili - En tarkoittanut huolestuttaa mitenkään. Gyne sanoi, et suurimmalla osalla tulee kyllä ovis, jos ovistesti näyttää plussaa. :) Mä olen vain valitettavasti poikkeus tapaus tässä asiassa... :( Mut jos nyt tärppäis, kun ultralla nähty oikea ajankohta. Toivoa sopii!

Nonnii... Huonolta näyttää täällä. Eilen ja tänään testit näyttänyt ihan selkeätä negaa.. odotellaan siis vaan mitä tapahtuu.. :(

Yksisarvinen- mulla on ollu vähän samoiten eli niillä ovulaatiotesteillä ei tee mitään. Suurimmaks osaks näytti heti monta päivää plussaa joskus jopa viikon, eikä ikinä sillon tärpänny joten heitin ne menee. Nyt en oo enkä aio niitä edes hommata. :D

Täällä ei muuten mitään uutta. Lapsentekoa ollaan harjoiteltu melkein joka päivä varmuudeks, eikä ainakaan vielä tunnu pakkopullalta. 

Heips taas!
Viikonloppu meni ja hurahti.. Kattili: Mul oli vähän yli 5 vuotta kierukka. lapsen syntymän jälkeen laitettiin, kun olin varma etten tee toista vähään aikaan. Menikin sit näin kauan ennen, kun toisesta ajatuksia tuli. Talvella jo alettiin puhuun asiasta ja päätettiin kevääseen odottaa poiston kans, kun siinä oli huono työtilanne päällä molemmilla ja suruakin parin läheiseni poismenon vuoksi. Nyt kierukka pois ollut kesäkuun alusta ja yritys nro 1 alkamassa vasta.. Tyhjennysvuoto tuli noin kk poiston jälkeen ja siitä menikin noin 5 viikkoa menkkoihin, jotka tosiaan kamalat. Oli huonompi olo, kuin raskauden alkuaikoina.. Oikeastaan raskauden aikana ei ollut niin paljoa pahoinvointia ollenkaan, toiset hajut teki pahaa, enkä voinut kaikkea syödä ja väsytti kamalasti, mut en joutunut oksentaan. Toivon et toinen raskaus yhtä "helppo".. Tulevat menkat vaan jännittää ja niiden ajankohta, kun kierto ei välttämättä säännöllinen vielä..Voi siis alkaa tällä viikolla tai seuraavalla..Ovulaation tunsin mielestäni hyvin, ennen sitä en näin oo tuntenutkaan. Eli odotan vielä, et pääsemme "pupuileen" ja sit testaileen. Peukkuja sulle! Toivotaan, et pupuilu tuottanut tulosta teillä! Peukkuja muillekin ja jarrusukkia jo plussanneille!!

kevätneito-81: aijoo sulla kesti nuin kauan ku tyhjennysvuoto tuli, mulla meni vaan vajaa 2viikkoo.. toivottavasti pian tasottus sullaki kierto..

voivoi, ei niin millään malttas oottaa et pääsee testaan, ääh. mistähän sitä malttia repis. luonne ei nyt auta yhtään mua tässä asiassa. onneks lähtään to-ma reissuun niin saa muuta ajateltavaa :)

StarryNight jaksuja <3 vai onko tilanne muuttunu?

mulla ovistestit näyttä plussaa jonku 15h (todellaki noin) ja sit hävis kokonaan, haamutki. eli uskon ja toivon et todella ne olis toiminu :) mut kaikillehan ne ei valitettavasti toimi..

kulu päivät kulu..

Mä en oikein nyt tiedä mistään mitään.. testit näyttää nyt negaa sitten.. mutta ei oo alkanutkaan ainakaan vielä.. toissapäivänä olin satavarma että alkaa kun sattu niin hemmetisti. Mut ei. Ärsyttävää. Eipä tässä voi kun ootella.. tänäaamuna tein viimeisen testin, nyt saa riittää, en jaksa enää yhtään yksinäistä viivaa tai valehaamuja. Testaan sitten jos jos jos joskus menkat myöhästyy 2 viikkoa. Äh, ois niin helppoo jos pystyis olee jotenki vähemmän tunteella mukana tässä.

Heips. Tässä uusi mamma liittyis kuumeilemaan pikkukakkosesta.

Onnittelut kaikille plussanneille ja voimia sekä jaksamista StarryNightille!

Esikoinen (tyttö) on nyt 1,2v. Itse olen 23-vuotias ja ukkeli lähempänä kolmeakymmentä. Pari kiertoa mentiin jo ilman ehkäsyä, muttei mietitty ovulaatioita tai muita. Mulla on ollut nyt neljät kuukautiset synnytyksen jälkeen, vasta viimeisimmät tulivat "oikeaan aikaan", eli ehkä alkaa kierto olemaan säännöllisempi. Tätä ensimmäistä muksua tehtiin puolitoistavuotta, mutta sinä aikana oltiin vain ilman ehkäsyä, sen enempiä ressaamatta. Nyt haluttais kuitenkin vähän pikaisemmin tämä seuraava, tai ainakin yritetään :)! Tänään tilasin ovistikkuja. Ei oo kyllä moisista mitään kokemusta. Vähän pelottaa jo mahdollinen raskauspahoinvointi, kun se oli viimeksi aivan järkyttävä! Ja imetän edelleen. No, tärppäis nyt eka, niin sitten voi noista jutuista ressata :D.

Ihanaa kesän jatkoa kaikille ja nautinnollisia hetkiä vällyjen alla (ja muuallakin ;D)!

Heips kaikille!
Tätä huomaa seuraavansa melkein liikaakin ja aina tulee jotain kommentoitua.. Sanottehan sit, jos oon liian aktiivinen?
Kattilille korjaus mun viimeiseen, eli mikä lie ajatuskatkos tai joku oli..Mut mut..Tyhjennysvuoto tuli siis jo viikon kuluessa kierukan poistosta ei kuukauden kuluessa, kuten virheellisesti olin näköjään laittanut. Sori! No ei siitä sen enempää.. 
  Mul vähän jo tuntunut nipistelyä, et olisko menkat jo tällä viikolla alkamassa.. Voi johtua kyl iltaisesta rehkimisestäkin, kun miehen kans laitettiin terassin aitatolppia pystyyn. Siinä joutui vääntään ja kääntään ihan ihme asennoissa.. Lihakset ainakin kipeytyi joten voi jotkut olemattomat vatsalihaksetkin olla siitä arat.. Päivän jatkoa ja aurinkoa kaikille!!

hehe, kevätneito-81 ei se mitn, ihanaa ku täällä on meininkiä :) tänne saa vaikka joka tunti kirjottaa jotain jos löytyy asiaa ;)

ja plussatuulia haikaraisellekki ja tervetuloa joukkoon :)

Näin viime yönä unta että oli aika testata oonko paksuna, ja nega tuli :(
aamulla sitten tajusin että jos sieltä oikeasti nega tulee niin kova kopsahus kyllä käy. oon luonut liiankin isot odotukset että heti tärppäis. aina ajattelin että tiettyhän se heti tärppää, muuta en ole ajatellutkaan.. sitten olen ehkä tämän kautta tajunnut että jotkut monta vuottakin toivovat ja odottavat.. ehkä tässä muutamien päivien aikana joudun asennoitumaan/opettelemaan myös siihen vaihtoehtoon että ei heti onni suo, sittenhän ei niin kipiää käy?.
joko tämä on ihan normaalia aloittelijaa  tai sitten oon (vauva)hullu  :)

Täällä sama tilanne jatkuu.. eli odotellaan menkkoja alkavaksi. Äh. Ärsyttää niin että oon siivonnu kun mielipuoli pari päivää tätä taloo.. ton esikoisen imetyskin ottaa just nyt voimille, hampaita vissiin tulossa niin mikään muu ei helpota millään oloa kun tissillä olo.. noh, aattelin nyt sitten vähentää imetystä kunhan tosta hampaan tulosta selvitään. Kattili, meillä oli esikoista yrittäessä niin että mies oli varma että ekasta kerrasta ilman ehkäisyä tärppää! Yritin sille selittää ettei se nyt ehkä ihan niin mene.. Mut ei kun hän oli ihan varma kun koulun seksivalistus tunneilla oli niin varoteltu :) (ja ihan oikeesti ekan touhuilun jälkeen äijä oli ihan että no siinä se nyt oli...) No eipä tosiaan ekasta tärpänny vaan puoltoista vuotta yritettiin.

Takaisin