Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa naiset!!

Ensinnäkin kaikille uusille tervetuloa mukaan kuumeilemaan ja toiseksi kaikille plussanneille onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan

Sitten omaa napaa: Oltiin viime viikko anoppilassa ja käytiin myös mökillä siinä lähellä uimassa ja saunomassa eli ihanan rentouttava viikko oli!!! Piinaviikko meni siis mukavissa merkeissä ja nyt ois menkkojen aika tulla. Jos ne ois ihan säännölliset niin huomenissa pitäis alkaa. Vaan kun mulla oli jo koko viime viikon sellanen tunne että nyt ois tärpänny emoticon Alavatsassa tunnen välillä painetta ja aivastaessa tuntuu et koko maha räjähtää ja vihlasee ihan tajuttomasti. Ja sit ravaan vessassa tavallista useammin. Pahoinvointia ei vielä oo, rinnat on ehkä aavistuksen herkemmät, mut ei mitenkään pahasti. Mut laskurin mukaan nyt ois rv 3+6 vasta, et ehkä ei vielä niin paljon tunnukkaan oireet vielä. Ehkä mä taas selittelen itelleni näitä juttuja, mut huomenna on testin paikka!!! Tuun sitte kertoo kuinka kävi...

Huh, täällähän on jännitystä ilmassa!! :) Marikalle tsemppiä, hyvältä vaikuttaa... :) rentoutuminenhan edesauttaa raskautumista, turha ressi pois vaan meiltä muiltakin :) osaiskin olla niin kylmähermoinen, mä taidan kyllä olla ihan toisesta päästä, innostun niin helposti kaikesta :) tirrilläkin tutun kuuloisia oireita.... :) mukava kuulla teitin tuntemuksia, tuntuu tää omakin odottelu vähän siedettävämmältä kun on tää tylsimysvaihe menossa.. kp:tä en muista sitten millään, oisko joku 13 tai 14...?? Eli aikalailla keskivaiheilla mennään. Suunniteltiin tuossa parin viikon päähän vähän illanviettoa, jos veis likan ihan mummun luo yökylään, tosin menkat pitäis alkaa just niinä päivinä..tai sitten ei.. :) pitää varmaan testailla ihan varmuudeksi sillon, oli oireita tai ei :) ei mua kyllä huvittais edes juoda, mutta toisaalta sitten jos tässä tärppi tulee niin seuraavat menot onkin sitten puolentoista vuoden päästä. Tai voihan sitä selvinpäinkin mennä ja pitää hauskaa, mutta mutta.. ei sitten kumminkaan varmaan kiinnosta mihinkään lähteä vaan olla vaan kotona mielummin kun kattella muita humalaisia.. noh, kahotaan :)

Tänään on maitoa herunut sitten vähän väliä, oon ihan ymmälläni! En tiiä mikä muu tätä vois aiheuttaa kuin se toivottu?! Hätäisenä tein testinkin aamulla, mutta negaahan se tietysti näyttää kun menkat pitäis alkaa vasta keskiviikkona *mur* ärsyttää ihan sikana että menin hätäilemään sen kanssa... >=( täytyy säästää toinen testi viikonloppuun! Esikoisestakin sain sen haamuviivan vasta viikoilla 5+ niin että ei ihme että nyt ei mitään näy. Sitäpaitsi pisin mahdollinen aika hedelmöittymisestä on 8pv...eli nou hätä sinänsä, ärsyttää vaan niin vietävästi!! Usko on kuitenkin niin kova että tein jo uuden tickerin ;)

Tsemppiä testailuun Marika, tuu kertomaan miten kävi =)

Tänään siis testailin ja haalea viiva testiin ilmestyi kontrollin lisäksi eli raskaana ollaan En oikeestaan ees odottanu enempää, ku kuitenki mulla on ollu nyt aika epäsäännöllinen kierto ja tänään ois ollu säännöllisen kierron mukaan ensimmäinen vuotopäivä. Ens viikolla aattelin kuitenki vielä varmistustestin tehdä...

Tirri: munki piti kokeilla tota herumista, ku siitä kerroit, niin puristamalla sain tipan maitoa tulemaan molemmista rinnoista. Eli eiköhän sekin jo puhu puolestaan ja imetin viimeksi melkein 3kk sitten.

Voi ihanaa Marika, hurjasti onnea!!!!!

Mä testaan kyllä kans huomenna, kun menkkojen pitäisi sillon alkaa. Tänään tuli eka ällötyskohtaus, ruoan näkeminenkin ällötti ja mitenkin jo että juoksenko vessaan! Meni onneksi ohi...

Jaahas, se on sitten kp17.. ja ollaan nyt ukon kanssa päätetty että ensviikon lauantaina testaillaan, eli kp 26, kun sillon olis iltamenoja tiedossa... :) jännittää jo nyt :)) oon ihan satavarma että oon raskaana, tai ainakin toivon sitä ihan 100%!!! :) voin vähän valottaa näitä tuntemuksia, eli olikohan maanantai tai tiistai-ilta, kun tuntui mahassa siltä, kun olis ovis ollu, sanoin äijällekin siitä että nyt tarttis varmaan puuhata, on semmonen olo... eli luulen että sillon oli tosiaan ovis, ja nyt tänään oli vähän aikaa ihan kun menkkakipuja mahassa, tuntu ihan reisissä asti.. painetta tuntuu muutenkin alavattassa. Noh, paha näistä tuntemuksista on oikein mitään sanoa, kun voihan vaan olla että nää on ihan perusjuttuja, mutta nyt toiveikkaana tulee vaan kiinnitettyä niihin enemmän huomiota. Mutta oonhan mä nyt raskaana kuitenki, eiks vaan? :) jos oikein kovasti toivon? :))

No huhuu =)

Ei vielä niitä maagista kahta viivaa ole tikkuun tullut, mutta oireita tulee joka päivä lisää ja edelliset voimistuu. Aamuiset ällötyskohtaukset alkoi toissapäivänä. Kuten esikoisesta aikanaan, heti syömisen päälle oksettaa hetken aikaa, aamut menee etovan olon kourissa. Tänään alkoi vessassa ravaaminen. Olin cittarissa pojan kans ostoksilla ja mun oli pakko jättää kärry kauppaan ja juosta pojan kans vessaan - muuten olis kyllä tullu vahinko =O ja sit kotona oli taas jo uudestaan pissahätä! Kunnon vihlontaa on tänään ollut alavatsalla, ei ollenkaan sellaista menkkamaista jomotusta vaan ihan viiltävää kipua. Oon niin varma tästä että hirvittää, mutta haluan nyt ne viivat, perhana!!!! Mutta juu, huomenna lisää....pitäkää peukkuja =)

Starry night, ajoitushan se on kaikki kaikessa tässä puuhassa ;) hyvinkin siis voisit olla raskaana, ainakin oireet kuulostaa lupaavilta! Jännäilen täällä sit sun puolesta!!!

Kp 18 täällä ja olo on aika raskas :) oireita oon ainakin kiitettävästi kuvitellu :) mahassa paineen tunne jatkuu ja semmosta viiltelyä tuntuu vähän väliä. Ostettiin tänään kaupassa käydessä testikin, meinasin tossa ensviikolla sen tehdä ja oon tuloksesta aika satavarma :) eli ainakin tosi positiivisella mielellä mennään :) edellisessä raskaudessa taisin plussata Kp 22, eli tääkin vois näkyä jo tiistaina.. kahotaan :)aattelin kyllä odottaa testausta sinne loppuviikkoon, katotaan jos mies saa ylipuhuttua testauksen Jo aikasemmaks :)

Jääny vähän tässä touhutessa tää kirjotteluki vähemmälle.. Mutta tosiaan, täs ny viime viikolla parina päivänä ollu tosi etova olo ja jatkunu vaan, tulee iltapäivän aikoihin yleensä ja nyt on alkanu juilimaan tota alamahaaki tuolta... Samallalailla ku ykkösenki kans sillä viikolla ennen ku tein positiivisen testin. Senki aikana oli aina muutaman kerran viikos semmonen kuvottava olo että aivan olis tehny mieli oksentaa mutta eipä tullu ku pari kertaa se tehtyä koko aikana.. Hirvittävää väsymystä ilmassa kans. Yöt saan tuon pikkuneidin kans nukuttua ihanasti, nukkuu pitkiä pätkiä ja syö vaan välillä hetken ja kumpiki nukahtaa, eli yöt ei ainakaa rassaa mitenkää..  Tiedä ny sitte, täytyy varmaan käydä apteekis joku päivä että saa vähän varmuutta asioihin.. Olishan se ihana että olis jo toinen tulolla, olisivat melkein ku kaksoset :D Ja ainaki seuraa toisilleen leikki-iässä. Saas havaita miten käy ;) Tokikaan tän kans ei mikää kiire oo edes.. Mutta vähä kuitenki :D Vaikka tällä hetkellä tuola meijän sängys nukkuu vappuna syntyny rakkaus<3

No tulihan se plussa sieltä!!! =D Vihdoin ja viimein, voi hurja! Ei oo oikeesti todellista että tää taas kävi näin helposti! Fiilikset on ihan mielettömät! Minä siis kiitän ja kumarran seurasta ja tsemppauksesta ja siirryn Marikan seuraksi tuonne maaliskuisiin =) Toivottavasti teistä mahdollisimman moni liittyy seuraan myös =D

Tirrille onnea kovasti :) kyllä me täältä perässä tullahan :) joval, samoja oireita täälläkin... :) hillitön väsymys, alavatsan nipistelyt.. tosin noi nipistelyt muuttu ainakin Viime yönä tosi koviksi, aattelin et ihanko umppari puhkeis just :/ ja repäisykipuja on kans.. jos äkäseen nousee ylös tai liikahtaa niin vihlasee. Samoin rattaita työntäessä ylämäet pitää ottaa rauhassa.. niin ja aivastukset tuntuu kainalossa :) tosta oon aika varma, hah :) jooh jos sitä menis aamukahville :)

No mä eilen ku aivastin, tuli tosi kipeää tonne alavatsalle ja sanoinki miehelle että eikös mulla ollu tytön aikana justii samaa!! APUA!!! Ehkäpä se tosiaan vois olla totta.. Alkaa olemaan kuitenki aika sekavat tunteet tästä uudesta tulokkaasta ku toi ensimmäinenki vielä noin pieni ja 10-11kk ikänen ku toinen syntyis että miten sitä jaksaa kahden niin pienen kans.. Toki, onhan täs apuja lähellä jos niikseen tulee.. Hyi, just täs "aamupalaa" söin ja sain leivät alas nii alko taas se etominen ja kuvottava olo.. Mahassa nipistelee aina vaan.. Pakko se on tänään mennä hakemaan se testi jos sais edes jotain tolkkua tähän...

Hei! Voisikohan seuraanne liittyä? Liityin jo aiemmin tuonne Raskaaksi 2011 palstalle, mutta nyt kun täälläkin on ihmisiä niin tämä aihe tuntui jotenkin omemmalta..  Olen siis 22 vuotias yhden tytön äiti keski- pohjanmaalta mies on kanssani saman ikäinen. Toinen lapsi on ollut meillä haaveissa melkein heti ensimmäisen synnyttyä, joten minkään näköistä ehkäsyä ei olla tässä välissä käytetty. 
Menkat alkoi mulla melkein heti kun olin ns. "toipunut" synnytyksestä. Yk:sta en tiedä kyllä yhtään mikä olis menossa, mutta arviolta ehkä 4. :D Esikoista yritettiin 26 yk:ta..
Kaipa tässä kaikki oleellinen tältä erää :)

joval kerrohan sitten tännekki mitä testi näytti ku saat sen tehtyy :) Plussatuulia <3

ja tervetulloo vaan omppuf :) en kyl tiiä onko meitä täällä kamalan montaa, niin moni plussanneina siirtyneet muualle :) kiva saaha lissää. melko kauan te kyllä ootte esikoista "tehneet". toivottavasti nyt tärppäis vähä nopeempaa...

omaa napaa: täällä kovasti tikutellaan ja koitetaan pongailla ovista. oletan että kun haamu oli tänä aamuna pikkusen tummunu niin ovis lähenee :) (kai se niin menee et se alkaa tummua!!!?!!) jospa se siittä sitte tärppäis :)
 toisaalta tämä on ihanaa aikaa, kun saa tikutella ja ootella ja toivoa, toisaalta ihan kamalaa jos joutuu pettymään :( tokihan menossa on vasta yk2 eli enhän mää vielä sais ees puhua pettymyksistä kun jotkut yrittää kuukausi tai vuosi tolkullakin, mut silti. pettyyhän sitä jos se yksi viiva vaan sinne testiin ilmestyy. esikoinen kun tuli ehkäsystä huolimatta niin on tämä jännää aikaa. toisaalta olen niin vauvakuumeen lumoissa, toisaalta pelottaa :) ihanaa aikaa <3

Aattelin vielä tännekki tulla huikkaamaan että eilen tein vielä varmistustestin ku edellisessä se viiva oli aika haalea, niin nyt ei kyllä kahdesta viivasta voinut erehtyä!!! Eli myös minä kiitän ja kumarran ja jatkan tuolla maaliskuisissa. Kaikille plussatuulia toivottelen!!!!
Jee Tirrillä ja mulla siis aika samoihin aikoihin kakkoset tulossa

Takaisin