Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kattili, tyttö täytti just 10kk :) aah, voin vaan haaveilla ilmalämpöpumpusta, meillä ei semmosta löydy, eikä varmaan ihan lähiaikoina oo hankinnassakaan :( ollaan siis muutettu tähän nykyseen kämppään vasta viime vuonna, ja pikkuhiljaa laitellaan paikkoja oman näköseks.. ja kun ei tuota rahaa niin kamalasti ole niin pakko tehäki pikkuhiljaa :) Tää aika on niiiin tylsää... ei oo vielä menkat loppu eikä niinkun mitään muutako odottelua nyt.. :/ nyt on joku kp3 tai 4 ehkä?? mutta mulla ovis tuleeki ihan heti menkkojen "jatkeeks", siis ihan heti kun ne loppuu. Niin pitääpä siinä sitten olla kärppänä ettei pääse livahtaa ohi :) Niin tuosta ehkäsystä, mulla ei itellä oo ikinä mitään omaa ehkäsyä ole ollut, aina kumien kans pelailtu, ja tuo ukkoki niitä ihan hyvillä mielin käyttää niin eipä oo ollu tarvetta muulle. Ehkä sitten joskus kun lapset ontehty.

Hei marika, tuosta imetyksestä, kun noinkin pitkään imetit tyttöäs, niin tuliko ihmettelyjä tai jopa painostusta lopettaa? Meillä on ainakin molemmat mummot kyselleet että joko se juo korviketta, ja kyllä pitäs jo lopettaa imetys :0 ja ekat painostukset alko tulla jo tytön puolivuotissynttäreiden jälkeen :/ ei kivaa! Toki saa muutkin vastata jos aiheeseen on jotain kokemuksia :) tuntuu vaan että mummojen oma kokemus ja omat tavat jyrää kaiken mitä nykyaikana tiedetään imetyksestä ja lastenhoidosta yleensä :( No joo, pitää kyllä vastapainoksi sanoa että osaa ne mummut olla ihan kivojakin välillä :)

StarryNight, meillä toinen mummo ei ole ottanut kantaa suuntaan tai toiseen, toinen taas varmistelee välillä, että saahan vauva vielä rintamaitoa. Itseä tuollaiset kyselyt ärsyttävät, kun koen, että imetys on kuitenkin niin henk. koht. juttu, ettei kiinnostaisi selostaa ulkopuolisille, kuinka monta kertaa päivässä ja kuinka pitkään kerrallaan..

Itseä ihmetyttää myös terveydenhuollon ammattilaisten fanaattisuus imetystä kohtaan. Kovasti ennen vauvan syntymää vakuuteltiin, ettei ole mitään väliä, vaikka vauva saisi pelkästään korviketta, mutta kun imetys onnistui, niin johan alettiin tuputtaa, että kyllä lasta pitää imettää vuoden ikään asti.

Muoks. Imetys siis tuntuu sillä tavalla henkilökohtaiselta, että tuntuu kiusalliselta selittää niitä asioita jollekin tutulle.. netissä anonyymina asioista voi kertoakin enemmän.

Heippa!
Meillä on pian 7kk vanha tyttö. Mies on halunnut toista vauvaa vaikka heti perään. Mutta itsellä on ollut synnytys ym. vielä liian hyvin muistissa. Mulla alko ekat menkat noin 5kk synnytyksestä, jonka jälkee minäkin suostuin jättämään ehkäisyn pois. Nyt on kp34. Tosiaan kun vasta yhdet kk:set on tullut niin ei ole mitään hajua kuinka pitkä kierto on. Luomu kierto mulla on ollut aina hyvinkin epäsäännöllinen. Ensimmäistä lastamme yritettiin vuosi. Sen takia varmaan minäkin halusin jättää ehkäisyn jo pois jos raskautumiseen menee jälleen pitkä aika. 

Ollaan puhuttu miehen kanssa että mennään joskus naimisiin mutta ajankohtaa ei olla tiedetty. Nyt mieheni on alkanut puhua jos mentäisiin ensi kesänä naimisiin. Minähän olin onnesta soikeana. Itse olen ajatellut etten halua olla raskaana kun menen naimisiin. Joten ajateltiin antaa ajan mennä loppu vuoteen ja katsoa tapahtuuko mitään. Jos en ole siihen mennessä raskaana niin pidämme paussia häihin asti, jonka jälkeen voi jatkaa taas lapsen hankintaa.

Ajattelin tehdä huomenna raskaustestin ihan varmuuden vuoksi, koska olen menoss lääkäriin. Voin silloin sanoa ainakin varmasti etten ole raskaana. Vaikka muissa asioissa sinne menenkin.

Voi ihanaa!!! Nyt vihdoin ja viimein voin palata tänne kuumeilemaan kun ihan oikeasti alettiin nyt yrittämään pikkukakkosta <3 Ihan mieletön fiilis, oon potenut vauvakuumetta siitä asti kun esikoisen kanssa tultiin synnäriltä kotiin =D Minä oon siis 28v ja mies 33. Esikoinen on sen 13kk ja asutaan Pirkanmaalla.

Kovasti olen malttamaton, esikoinen sai alkunsa kirjaimellisesti ensimmäisestä kerrasta. Nyt ajoitus on ollut ihan nappi ja tunsin ovulaation pari päivää aikaisemmin. Esikoisesta mulle tuli heti kiinnittymisen jälkeen jo oloja, etomista ja väsymystä. Nyt kuulostelen korva tarkkana että miten kroppa reagoi, voisinko olla raskaana!? Asennoidun kyllä niin, että todennäköisesti en. Ei voi käydä niin hyvä säkä toistamiseen että tulisin heti raskaaksi!! Mies sitten jälkeenpäin huolestui että ei hitto, jos tuun nyt heti raskaaksi niin parin viikon päästä meidän lomareissulla mä en sitten voi juoda mitään (lähdetään siis kaksin, poika jää mummulaan). Miehet... =D Menkat pitäis alkaa just ennen reissua, jos ei alakaan niin mun on varmaan pakko pakata matkalaukkuun raskaustestikin!

Noista ovistikuista, ystäväni yritti vuoden verran raskautua ja vihdoin oviksia tikuttamalla onnistui =) mä en ole vielä ees harkinnut kun edellinen raskaus alkoi niin helposti.

Sukey, mua ei haittaa vaikka vieraammatki kyselis imetyksestä, se vaan kyrsii jos niitä omia mielipiteitä pidetään ehdottoman oikeina ja tuputetaan... kun mie teen niinku haluan ja parhaaks katson, piste. :) meillÄ taas neuvolantÄti hoputti alottamaan kiinteitten ruokien kanssa.. mutta venytin sitÄ kuitenkin sitten sinne likemmÄs puolivuotiaaksi, kun likka kuitenkin kasvoi hyvin ja niin.. tytsi on aina olluki aika isokokonen, painoo on jo yli 10kiloa.. Noppa, tervetuloo :) meillÄki mies on ollu tosi innoissaan toisen tekemisestÄ, esikoisen kohdalla tais vielÄ jÄnnittÄÄ niin paljon ettei juuri osannu intoilla. Onhan se hienoa, kun nyt sekin tietÄÄ mitÄ tuleman pitÄÄ ja "silti" on niin innoissaan :) taas samat vaivat ja vÄsymykset.. mutta eihÄn ne ikuisesti kestÄ :) teillÄ onkin tÄn porukan nuorin vissiin?? Mekin oltas kai aikasemmin yritys alotettu, mutta piti odottaa tietoo pÄÄsenkÖ kouluun nyt syksyllÄ, empÄ pÄÄssyt niin aateltiin ettÄ toinen vois tulla nyt. Tirri myÖs, tervetuloo :) teillÄ onkin tuuri kÄyny jos heti ekasta on napannut! :) olis aika mÄihÄ kyllÄ jos taas kÄvisi niin :) juu kyllÄhÄn se raskautuminen mielessÄ pyÖrii vaikka reissussa oliskin, testit mukaan vaan :D

Olishan se niin hienoo et pian tärppäis. Ite en uskalla olla kauheen toiveikas nopeaan raskautumiseen, koska edellisessäkin meni niin kauan. Vaikka päivä päivältä alkaa tuntua enemmän että haluis jo sen toisen alulle. Tän päiväsen lääkärin takii jouduin tekee raskaustestin ja negaahan se näytti. Mut eipä oo ollu sellanen olokaan et olisin raskaana.

Ja se et haluun naimisiin mieheni kanssa enkä halua olla silloin raskaana. Eli jos en oo ennen loppun vuotta raskaana ni pitää laittaa se asia hetkeks aikaan jäihin. Tarkotus kun ois ens kesänä mennä vihille. Tiiän et se tulee harmittaan ihan kauheesti jos joudutaan keskyttään yrittäminen.

En oo koskaan kokeillu noita ovistikkuja. En tiiä pitäiskö kokeilla.
Mut toivotaan et kaikki halukkaat sais mahollisimman pian plussan

Mielessä pyörii juu, hereillä ja unissa ;-) ja lähinnä siksi pitäis sit tietää että en kisko sitä sagriaa siellä sit enää kun pienellä on jo istukka jos nyt oon sit raskaana. Ekan kanssa kävi niin että oltiin siis 3vk häämatkalla (poika syntyi 9kk häiden jälkeen =) ) ja tein positiivisen testi heti meidän paluun jälkeen. Siellä ei siis ollut paniikkia alkoholin suhteen kun tiesin että vaikka olisinkin raskaana niin istukkaa ei vielä ole eikä siten alkoholikaan kulkeudu pienelle! Nyt ei ikävä kyllä kierto osu kohdilleen että saataisiin toinenkin "välimeren tuonti" ;-D

Voin Noppa kuvitella kuinka ärsyttävää vois olla keskeyttää yrittäminen yhtään mistään syystä!! Mutta mulla oli sillon sama juttu, en halunnut olla raskaana polttareissani tai häissä, vaan juhlia kunnolla ja istuvassa puvussa!

Starrynight oli kyselly imetyksestä ja mummoista Ei mitenkään painostettu lopettamaan mistään suunnalta, se jäi ihan itsestään pois, kun neiti ei enää osoittanut kiinnostusta. Enkä enää vuoden iässä imettänyt kuin kerran päivässä että oli helppo jättää pois ja keksiä muuta tekemistä. Ihmetystä en ole myöskään saanut noin pitkästä imetyksestä, päinvastoin kannustettiin vielä jatkamaankin!! Mun ystävä mm. imetti kaksivuotiaaksi tyttöään :O

Aika hassuja nuo mummot ovatkin!! Miks pitäis antaa korviketta, jos omaaki maitoa tulee riittävästi?!?? Ehkä siitä on ollu hiukan vääntöä anopin kanssa, kun oli huolissaan että saako toinen tarpeeksi maitoa. Tyttö oli kuitenkin jo niin vanha että aloin iltaisin antaa velliä vielä imetyksen lisäksi niin sillä sitten pärjättiin pitkään. Sekin jätettiin kyllä pois jo paljon ennen vuoden ikää.

Meillä on miehen kanssa ollut täällä peitonheilutusviikot eli ovispäivät ois mahdollisesti käsillä/juuri mennyt. Pupuiltu ollaan joka ilta kun tyttö on mennyt nukkumaan ja paikat on hellinä Nyt jos ei tärppää, niin sitten ei ole meille vielä vauvaa tarkoitettu tulevaksi!!!! Plussatuulia kaikille puhkuilen täältä +++++++++++++++++

en oo koskaan sen suuremmin kiinnittäny huomiota sanaan piinaviikko. mutta nyt alan kyllä tajuta sen merkityksen. tämähän on kauhiaa odottelua :DDD muka tunnenki jo jotain mahannipristelyjä ja väsymystä.. tosin onneksi tiedostan että olen hyvä keksimään ja kuvittelemaan :) viikko vielä ja sit vois tehdä testin. iik, jännää :P

lisää vielä mummoista:

Meillä taas kiivaana aiheena ollut kun en ole imettänyt yhtään missään vaiheessa, että mitenhän se lapsi pysyy terveenä, kasvaa yms kun ei oo rintamaitoo saanu. Niin ihanan kamalat mummut :PPP

Tirri, jotenkin kauheen romanttinen ajatus tai liikuttava että teitin esikoinen on häämatkalla saanu alkunsa <3 :d meillä anoppi on niin kova komentelemaan poikiansa että se kai ajattelee että mua voi määräillä kans samalla tavalla.. heillä ei tyttöjä oo ollenkaan.. ja mä oon vielä niin herkkis että loukkaannun tosi pienestä ja murjotan pitkään.. on varmaan jokunen kyynelkin tullu tirautettua ilkeistä sanoista :( ehkä tää ajan myötä helpottuu.. kattili, joo!! mä aattelin että rennosti mennään ja kattellaan sit tärppäiskö, mut joo... :d kauheet muka-oireitten kuulostelu ja päivien laskeminen heti :d no minkäs sille voi kun on niin jännää :d. täällä sit kp7, tylsäää... haluu jo päästä jännäilee :d paitsi joo, onhan tää vaihekin ihan kiva kun pääsee "tekee" sitä vauvaa ;d ihan uutta puhtiakin tullu siihen hommaan, oisko vaan se, ettei oo "pelkkää paneskelua" vaan on joku suurempikin merkitys :d ><3 >

Olihan se jotenkin herttaista että toinen tuli häämatkalta tuliaisena =) ihana kertoa hänellekin sitten joskus isompana!

Meillä anoppi on onneksi aika yllättävänkin vähän tuonut mielipiteitään julki sellaisista asioista mistä oletin hänellä niitä olevan. Mutta kyllä niitäkin löytyy, mm. hänen mielestään lapsi pitäisi aina pienestäkin flunssasta kiikuttaa yksityiselle. Kamalinta oli kun hain poikaa mummulasta kerran hoidosta työpäivän jälkeen ja olin lähdössä tyttöjen kanssa seuraavana päivänä iltaa viettämään ja mies poikamme kanssa mökille. Anoppi totesi suoraan, ettei luota siihen että mies osaa hoitaa poikaa?!!? Totesin vain siihen, että kyllä se isä kuule oman poikansa hoitaa, mieli olis tehnyt sanoa vähän enemmänkin...se ei kans ihan aina mieti mitä suustaan päästää, vaikka kovasti hyväntahtoinen onkin. Mulla oli tosi kivinen imetyksen alkutaipale ja poika sai koko ajan myös korviketta. Olisinkin ollut kyllä ihan rikki jos joku olis lähtenyt vielä siinä rytäkässä arvostelemaan kun itsekin laitoin itseni tosi koville henkisesti siitä että "epäonnistuin" täysimetyksen suhteen.

Täältä ilmottautuu uus haaveilija. Meillä nyt reilu parin kk ikänen tyttö ja tässä jonkun ajan päästä oikein aletaan yrittämään toista. Vaikka mitenkää ei vielä huvittaisi, koska synnärillä sanoin kätilöille että MINÄ EN tule tänne pariin vuoteen uudestaan.. Näin se mieli vaan muuttuu.. Toki, täysimetän vielä tyttöä ihan että varmaa ei niin helposti tule uutta plussaa, saas nähdä. En toki tiedä mitä täs on kropalle tapahtunu, 4vkoa tuli jälkivuotoa ja 5llä viikolla tuli päivän verta ja nyt taas täs tuli yhden iltapäivän verta.. En tiedä voiko tuo olla menkkavuotoa vai johtuuko vaan peittojen heilutuksesta... Jotenki en malta uskoa että ihan oikeasti menkat olis alkanu, toki en pistä vastaan vaikka olisi ja kestäisivät vaan max päivän :D Jälkitarkastuski oli muutama viikko sitten enkä mitää ehkäisyä ottanut ja mieskin hyvin tietoinen asiasta ettei imetys oo ehkäisy joten mukana on täs hommas.. :) Nyt ei varmaa tarvi ku oireita tarkkailla vaan :) Saas nähä koska tärppää :)

voi kökkö, täti tuli kylään. no ei se mitään, en ees ajatellukkaan et ekasta yk:sta tärppäis :) nyt sit heti ku nämä loppuu alan tikuttelemaan ja sitä ovista pongailemaan. ku ei oo mittään hajuakaan miten kierto menee nyt ton kierukan jälkeen...

plussatuulia itse kullekkin säädylle :)

Tervetuloa uusille =) ja pahoittelut tädistä kattili

Täällä jatketaan olojen kuulostelua, tosin erittäin skeptisenä. En oikeasti usko että nyt tärppäsi mutta toivon sitä kuitenkin niin kovin! Laskeskelin kyllä tuossa juuri, että suhteessa edellisiin menkkoihin ajoitus on nyt päivälleen sama kuin esikoisen kanssa. Että jos sitten kuitenkin...

Plääh, jaksa miettiä näitä näin kovin mutta mitäs teet...

Pahoittelut Kattili :(

mun vierailu täällä
päättyi melko lyhyeen, kun sain tosiaan plussan keskiviikkona. 14.3 pitäis meidän pikkukakkosella olla laskettu aika, jos loppuun asti hyvin menee :)

Joval, tervetuloa mukaan :) teillä onkin ihan pikkunen vielä :) tänään näin kans ehkä noin kuukauden ikäisen vauvelin tuolla kaupungilla, vitsit kun haluais jo sen pienen... <3 kattilille tsempitykset uuteen kiertoon :) niin, mikäs tirrillä on tilanne? reissu lähestyy, testailut lähestyy ja jännitys kasvaa....? :) oireita mihinkään suuntaan tai jotain aavistuksia?? :)) madie ihan sikana onnea!!! :) maaliskuussa onkin varmaan ihan mukava syntyä synnyttää, ei vielä niin kuuma eikä enää niin kamalan kylmäkään :) jaaahas, täällä kp13... eikä mitäään raportoitavaa :) ovis on tässä joskus just näillä päivillä, en usko että on vielä ollut kun en oo sitä vielä tuntenut.. eli vähän niinkun "hakuammuntaa" tässä meneillään... :) en oo nyt tännekään jaksanu oikein kirjotella kun on niin tylsä vaihe menossa.. no muutaman päivän päästä varmaan pääsen mietiskelemään mahdollisia oireita ja muuta jännää! :)>

Starry Night, no juu, vähän epäuskoisena täällä omaa kroppaa kuuntelen...perjantaina ilmestyi nänneihin ne tasan saman hormoninäpyt kuin esikoisesta aikanaan ennen plussaa. Alavatsassa on ollut erikoisia oloja, painon tunnetta ja vihlaisuja sekä ihan ihme turvotusta. Eilen ja tänään on sitten pari kertaa lauennut herumisrefleksi (mulla oli näitä esikoisen kanssa myös mutta en silloin tiennyt sen olevan sitä) ilman varsinaista herumista tosin, vaikkakin uteliaana käsin lypsäen oon saanutkin yllättäen muutaman pisaran maitoa lypsettyä...että juu, jännää on!!!! Jotenkin itsestä tuntuu kamalan vahvasti siltä että ehkä olisinkin raskaana, mutta en vaan saata uskoa sitä todeksi että jälleen olis tärpännyt näin naurettavan helposti =S totesinkin miehelle, että jos me ollaan näin pirun hedelmällisiä niin lapsiluvun täytyttyä on paree pitää sitten ehkäsystä kunnolla huolta!! =D

Takaisin