Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kiitos! emoticon

Huono olo jatkuu, oksentamassa ei onneksi ole tarvinnut käydä. Välillä on semmoisia päiviä, että etoo koko päivän, välillä se tulee "aaltoina". Rinnat ovat alkaneet arkautua ja väsymys on kamala. En kyllä vieläkään usko, että paksuna ollaan...

Perjantaina oli siis eka neuvola ja vaikka kaikki piti olla tuttua ensimmäisestä raskaudesta, yllättävän paljon tuli uutta asiaa. Ja esitteitä. Kun minulla oli raskausajan diabetes, niin saan ihan alusta asti alkaa tosissaan katsomaan mitä syön ja 2 sokerirasitustestiä on nyt raskausaikana... Np-ultraan lähti lähete, varmaan ensi viikon alussa tulee aika sinne.

Ensimmäistä raskautta mietti koko ajan. Vaikka oltiinkin 3v haaveiltu vauvasta, niin silti kauhun sekaisin tuntein mietein, haluanko oikeasti lapsen. Olenko oikeasti valmis? Nyt asiaa ei juurikaan mieti. Olen pärjännyt yhden kanssa ihan hyvin, tottakai välillä mietityttää miten pärjään kahden pienen lapsen kanssa. Mutta jotenkin on sellainen rauhaisampi olo...

Semmoista tällä kertaa tänne. Plussa-onnea kaikille! Haleja! emoticon

ninetsu - muutama viikko eteenpäin niin toivotaan, et sun paha olo helpottuu... ja koitahan, ystäväiseni, vain uskoa, et jälkikasvua on tulossa lisää :) Vaikka varmaan sen täyden varmuuden tuo, kun näkee vauvan ekan kerran uä:ssä tai alkaa tuntea liikkeet. Sitä minä ainakin kovasti odottelen... :)
Itse olen kaameessa flunssassa kotona tällä hetkellä. Toivottavasti ei tämä kierto aivan metsään mennyt, kun on sairasteltu. :( tänään kp19, ja enkä kyllä nyt odottele mitään suuria... emoticon

Heippa!!

Täällä uusi pikkukakkosesta kuumeileva ilmoittautuu. Loppujen lopuksi mies ehdotti että aletaan kakkosta yrittämään jo nyt, kun aluksi oli tarkoitus odottaa vielä että isosisko olisi parin vuoden ikäinen. No katsotaan mikä ikäero tulee lopulta olemaan...

Mulla ollu tosi epäsäännöllinen kierto vielä ja lisäksi imetänkin vielä. Esikoinen on nyt 10kk ikäinen. Tällä hetkellä ois kuitenkin otollinen aika tulla raskaaksi, ja ovulaation pitäis näinä päivinä tapahtua ellei oo jo tapahtunu. En osaa niin tarkasti lukea kehoni viestejä, mut sen verran kyllä voin sanoo, et kauheet halut on tässä viikolla ollu et eiköhän se sitä ennakoi emoticon Peittojaki heiluteltiin oikeen urakalla. En ees muista milloin viimeks oltais näin monena päivänä viikossa seksiä harrastettu ku tällä viikolla!! Ja huomenna vielä varmuudeks lisää emoticon

Plussatuulia siis kaikille!!! Ei millään malttais odottaa kuun loppuun et vois testiä tehdä emoticon

Täällä ilmottautuisi kakkosen haaveilija mukaan. Meidän poika tulee 1v 6kk parin päivän päästä. Toivomme mieheni kanssa että meille vielä toinen pieni suotaisiin. Hmm, jospa jotain meistä minä täytän tänä vuonna 24v ja mieheni 30v (miehellä kauhea kriisi). Minä olen edelleen poikamme kanssa kotona ja mieheni toimii yrittäjänä. Lisäksi perheeseemme kuuluu 2 kissaa (persialainen ja maatiainen), sekä sekarotuinen hauveli (labbista, briardia ja vanhaaenglanninlammaskoiraa ainakin). Yk 2 lähti maanantaina käyntiin, poika sai alkunsa 3 kierrosta (hyvin nopeasti siis). Vilinää ja vilskettä riittää päivissä :).

Tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille :)!

Tulimpas tänne kurkkailemaan mitä vanhoille ystäville kuuluu, mutta aika hiljaistahan täällä näytti olevan... emoticon

Hei äippä ja tervetuloa mukaan, veikken enää täällä "vaki-asiakkaana" olekaan... emoticon

Eilen oli niskapoimu-ultra ja nyt sain ensimmäistä kertaa jotain varmaa tietoa, että masussa on elämää. Tähän asti piti vain luottaa kotitesteihin ja pahoinvointiin. Niinhän siellä epämääräinen mötikkä heilui masussa, laskettu aika vain siirtyi 14.9 ja viikkoja oli 10+0. Kuitenkin täti sai mitattua niskaturvotuksen, joka oli ihan okei.

Saikulla ollaan kotona, kuume alkoi toissa lauantaina. Joka päivä siitä lähtien on ollut pientä lämpöilyä ja olo on vähän hutera. Välillä on parempi olo ja välillä taas heikompi...

Kävin tk:ssa silloin maanantaina ja tulehdusarvo oli 15 ja sain maanantain ja tiistain saikkua. Tiistaina oli jo hyvä olo, joten menin keskiviikkona töihin. Töissä alkoi taas tulla hirveä olo, mutta jaksoin panadolin voimalla olla päivän loppuun asti. Illalla oli kuumetta. Torstaina taas tk:hon, tulehdusarvo oli noussut 66. Perjantaina taas mittauttamaan ja tulehdusarvo oli noussut, 118. Poskiontelontulehdus ja hoitaja laittoi minut lääkärille ja tämä määräsi antibioottikuuri ja maanantaina uudestaan mittauttamaan arvo.

Maanantaina minulla olikin vapaapäivä ja menin taas, mutta tulehdusarvo ei ollut tarpeeksi laskenut, se oli 104. Lääkärille taas ja tämä käski tulla keskiviikkona uudestaan, jos ei ole tarpeeksi laskenut, niin vaihdetaan eri antibiootti. Menin sitten eilen taas ja tulehdusarvo oli 95. Antibiootteja ei kuitenkaan vaihdettu, käskettiin taas tulla perjantaina...

Eivät oikein tienneet mistä johtuu, vaikka kuuri on päällä, niin silti arvot korkealla. Epäilivät että raskaus hidastaa parantumista, kun keho on keskittynyt vauvaan eikä minuun.

Tulipas pitkästi tekstiä...

Tere!

(Minä haaveilen toisesta lapsesta, vaikka ei ole miestä :D How desperate? Phtyi!)

Yritettiin pojua n. puoli vuotta kunnes tärppäsi.
Raskaus sujui alussa hyvin, mutta sitten kun olin melkein 3. kuulla raskaana, niin miehelle puhkesi skitsofrenia ja jäin yksin :(
Fyysisesti raskaus oli hyvä, ei paljon kipuja tai pahoinvointia - henkinen puoli olikin sitten eri.. Mutta siis, raskaus oli muuten aivan ihanaa aikaa ja pääsin ymmärtämään mitä on raskaushehku! <3 Synnyttämässä olin yksin ja sekin meni hyvin ilman traumoja, pääsin siintä parilla tikillä..

Tulen varmasti vielä pitkään lueskelemaan näitä kuumeilupalstoja mutta luultavasti kuumeilu hellittää jossakin vaiheessa, koska eihän sitä yksin voi raskautua ja joka miehen kanssa ei niitä lapsia väännetä! ;-D

Toivon, että viim. joskus 10 vuoden päästä olisin tavannut "Sen Oikean!" ja pääsen vielä ihastelemaan kasvavaa vatsaa, potkuja ja vaihtamaan vaippoja :)

PALJON ONNEA YRITYKSIINNE :) JA ONNEA TULEVILLE KASVAVILLE PERHEILLE! <3

Heippa pitkästä aikaa. Kävin tänne jokunen aika sitten ilmoittautumassa ja tässä sitä ollaan, raskaana 7+1!
TUskailin sillon että kuume kova muttei menkat olleet alkanu synnytyksen jälkeen..  No eihän ne koskaan alkaneetkaan vaan plussa pärähti testiin. :) LA on näillä näkymin 5.10, joka on arvioitu, voin olla jo pidemmällä tai sit viikon lyhyemmällä. 3.3 on eka neuvola ja silloin nähdään pikkunen tai yleensä että onko siellä elämää kun oireita ei ole siunaantunut minkäänlaisia! Huolestuttaa kyllä mut pakko ajatella jotain muuta. :)

äippä09 tervetuloa, jospa se plussa tulisi teille nopeasti niin pääsisit kuumeen kourista. ;)
ninetsu kylläpä on sitkeessä sulla toi tulehdus.. Yleensä se rupee kyllä laskemaan todella nopeesti kuurilla, mut jospa se johtuis siitä kyytiläisestä. :) Meillä onkin aika lähekkäin lasketut ajat. Paitsi että mulla saattaa muuttua se vielä kun ei ole niitä menkkoja mistä laskea kestoa.
milamariaa saahan sitä haaveilla ja kuumeilla niin kauan vaikka kun se lapsi on siinä sun sylissä. :) Ja kunhan oikea mies löytyy. Harmi juttu toi sun miehesi skitsofrenia.. Saako kysyä onko hän kuitenkin lapsesi elämässä mukana? Oliko se teidän yhteinen päätös jatkaa eri teitä vai oliko sinun vaan "pakko" lähteä? Näihin ei oo sit todellakaan pakko vastata.

Heini: Onnea sinullekin raskaudesta :) 

Niin, miehellä oli liian rankat harhat minua ja masuvauvaa kohtaan, että sain alkaa pelkäämään liian paljon.. Ja ei hän pysty olemaan meidän kanssa missään tekemisissä vieläkään :/ Ei ole nähnyt poikaansa kertaakaan ja uskon ettei koskaan pysty näkemäänkään...
Mutta joo, olen vielä nuori (21 v), joten minulla on vielä onneksi aikaa tehdä toinenkin lapsi, jos se oikea ukkeli joskus tulee kohdalle :))

Tervetuloa Marika82 ja äippä! :)
ninetsu - Todella ikävä toi sun tautisi. =/ Nyt on ollut tosi kovia flunssia liikkeellä. Parantele itsesi rauhassa kotona, töitä ehdit tehdä sitten, kun olet terve. Todella hieno juttu, että niskapoimu-ultrassa kaikki oli hyvin! :) Onko pahoinvointi alkanut helpottaa? Ja mites teidän pikkumies? Joko juoksee hurjaa kyytiä? :)
Heini90 - Onneksi olkoon plussasta! Todella ihana juttu, et noin onnistu heti :) Paljon tarrasukkia matkaan!
Milamariaa - Varmasti löydät sen oikean vielä, eikä siihen mene 10 vuotta :) Paljon voimia ja jaksamista sinulle pikkuisen kanssa!

Meille täti poikkesi taas vierailulle keskiviikkona. Eli yk5 lähti nyt sitten käyntiin. Turhauttavaa :( Ja kaiken lisäksi nyt oli kierron pituus 34, kun aikaisemmin 28-30. Ei ole kiva, jos tästä kierto vielä pitenee... tietää lisää odottamista :(
Olen harkinnut, et tilaisin netistä ovistestejä, ja yrittäisin ammattimaisen tosissani pongata ovista tällä kierrolla ;) Jos en stressaisi niin paljoa, kun ei tarvisi kropan jokaista vihlasua koettaa kuunnella, et onko ovista vai ei. Tiedä häntä... Oottako muut käyttäneet ovistestejä?

Toivottavasti kevät tuo tullessaan paljon plussatuulia! :)

Meillekkin täti päätti tulla kyläilemään että ei ainakaan heti ekasta tärpänny (yllättäen!!). Mutta siis uutta yritystä vaan kehiin emoticon

Näinä päivinä ois taas ovulaatioaika todennäköisesti...vitsit ku vois vaan nauttia tästä treenailusta ilman et alkais miettiä ja toivoa kauheesti!! Eipä se kauheesti helpota tätä projektia meinaan ku koko ajan vaan miettii joko tärppäs emoticon

Mutta toivotellaan taas kaikille plussatuulia ja tarrasukkia jo olemassa oleville vaaveille!!

Meillä kolahti eilen ovistestit postilaatikkoon. :) Päädyin sitten tähän. Nyt pari kiertoa kokeillaan tikutella, et tapahtuuko yhtään mitään. Sit varmaan hakeudun alapäätohtorille, jos ei tikuttelu näytä ovista. Mut katsotaan! Positiivisin mielin eteenpäin :)
Tsemppiä Marika82! Toivotaan, et nyt tärppää! :)

Mulla ei varmaan tulis mitään noitten ovistestien kanssa. Jotenki menee mulla liian tekniseksi koko homma, jos alkais tikuttelee emoticon  En nyt siis ollenkaan sano, etteikö niitä voisi jotkut käyttää!! Ihan hyvä, jos niistä on apua raskautumisessa. Ite vaan aattelen et se olis lisästressin aihe, jota en tähän enää kaipaa. Luomuna siis mennään meillä ja vauva tulee jos on tullakseen emoticon

Tästä kierrosta olin kyllä bongaavinani oviksen, mut katotaan nyt oliko se vaan tän vauvakuumeen tuottamaa harhaa emoticon Tuon bongauksen mukaan vielä pitäis siis pari viikkoa odotella testin tekemistä...menispä aika nopeesti!!!

Tsemppiä kaikille tikuttajille ja plussatuulia täältä puhkuilen kaikille!!!!

Itse mietin pitkään tilaanko ovistikkuja vai en, sittenpä päätin, et kokeillaan. :) Se täytyy tässä vaiheessa sanoa, et tänään on kp12 ja yleensä, kun menkat loppuu niin joka päivä laskeskelen, et mones kp on menossa ja milloin pitäs heilutella peittoja, yms. Niin nyt olen ollut rauhallisin mielin. :) Laitoin kalenteriin ylös, kun ovistikut tuli, et ma eli huomenna on eka testauspäivä. En ole ainakaan tähän mennessä ottanut mitään stressiä koko vauvatouhuista. :) Mut katsotaan miten nyt huomisesta eteenpäin. ;)
Plussatuulia paljon puhaltelen!

Onnea Heini90 plussasta :)!

Täällä mennyt tämä kierto aika rennosti, en edes tiedä mikä kp on menossa (en ole edes halunnut laskea). Peittoja on heiluteltu aina kun ollaan haluttu. Totta kai vauva on pyörinyt mielessä mutta jotenkin yrittänyt ajatukset pitää sivussa.

Poika sairasti vesirokonkin tässä, päästiin toooooodella pienellä. Näppyjä tuli aika paljon, mutta ei nostanut korkeaa kuumetta eikä näpyt pahemmin kutissut. Meillä oli kaverin poika hoidossa maanantai-illasta keskiviikkoiltaan, vilinää ja vilskettä riitti (pojilla ikäeroa 2kk ja 2 päivää). Ja hienosti sujui, itse jännitin ihan kauhesti että miten kaikki sujuu mutta ihan turhaan :). Ja sainpahan varmuuden että kyllä mä pärjään kahden pienen kanssa täällä, ja omat lapset on kuitenkin ihan eri kun vieraan lapset. Oli hauska katsella miten pojat jakoi leivän keskenään, ja miten kaverin poika piti jöötä kun meidän poika meinasi tehdä pahuuksiaan :D. Kyllä noi pienet on niin hassuja!

Eilen käytiin yhtä kaveria vähän auttelemassa vehotangon ja lamppujen asennuksessa, tosi korkea huone ja häntä ei ole pituudella siunattu. Hänellä takana aika likainen ero niin mielellään käytiin auttelemassa ja nähtiin ihan muutenkin. Poika oli ihan innoissaan kun sai leikkia haukun kanssa, ja oli kyllä sitten niiiiiiiin suloinen ja kiltti koira! Eikä herra edes pahemmin ujostellut vaikka tätä kaveria ei olla kunnolla 6kk nähtykään.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :)!!

Moikka moi pitkästä aikaan!

Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille ja muille minunkin puolestani teretulemast! En ole hirmu aktiivisetsi viime aikoina täällä käynyt kun töihin jouduin menemään mutta taustajoukoissa ollaan!

Ja toista kuumeillaan edelleen..... eipä pärähtänyt plussat tikkuun Thaimaan lomalla vaikka kuinka toivoin! Kierrot on ollut joulukuun puolen välin jälkeen 33 ja nyt ensi viikon lopulla pitäis menkkojen alkaa. Sekaisin on kierto siis minipillereiden jäljiltä =( Mutta.... ehkä niitä ei ensi viikolla tule, eikä seuraavallakaan viikolla.... ;) No ei ne vauvat sinne masuun pyhästä hengestä mene eli jospa tämä "sohvatyynyjen heiluttelu" tästä piristyis niin vois olla todennäköisempää raskautuminenkin! No jos edellis kerrasta olen raskautunut niin tiedän tasan tarkkaan sitten hedelmöittymis ajankohdan koska ei ole vaihtoehtoja...!

Ollaan kuulolla!!

Täällä huudellaan edelleen =( Kierto on sekaisin vaikkei hirmu monella päivällä heitäkään.. muutamat testit oon ehtinyt tekemään ja raskausoireitakin kehitellyt mutta turhaan. Välillä on masentunut olo että miksi toinen kerta ei käy niin helposti kuin tuo eka....... huoh. Joulukuun puolesta välistä siis ollaan oltu ehkäisemättä...

Sorruin tilaamaan ovistikkujakin ja tänään huvikseni kokeilin olisko ovulaatio kun yhtäkkiä vuosin valkoista kuin seula pari päivää mutta ei. Mies on nyt vielä viikot pois kotoo työnsä takia eli ihan arpapeliksi menee tämä touhu =/ jaksa mitään tikutellakaan.... yritän nauttia tästä jo olemassa olevasta "vauvasta"!!! Ja reilun viikon päästä alan hoitamaan omani lisäksi kolmea sisarusta. Saas nähdä miten käy vauvakuumeen kun on kaksi 1-vuotiasta ja kaksi hieman vanhempaa =)

Täällä myös kakkosesta haaveileva. Kuume on äitynyt jo niin pahaksi, että ovistikkuja on kaapissa kasa (ja niitä on jo käytettykin melkoisesti) ja epätoivoissaan alettu jo greippimehua litkimään (tähän jälkimmäiseen en edes usko itse, mutta epätoivo ajaa epätoivoisiin tekoihin, hih)! Ja joka kuukausi niitä "raskausoireitakin" mukamas löytyy ennen menkkoja, mutta sieltähän ne menkat aina ovat pärähtäneet, säntilliseen tapaansa.

Mukava lukea muiden vastaavista kokemuksista ja ajatuksista ko. asioista. Ollaan kuulolla!

Voi niitä aikoja kun olen täällä käynyt joskus kauan sitten :) Mutta oikein paljon plussapuhalluksia ja tsemppiä teille jotka yritätte toista :)

Itse plussasin 1v 1kk jälkeen keskenmenosta ja plussatestin siis tein 28.2.2011 ja laskettu aika 12.11.11 :)

ensimmäinen lapsi nyt 1 v ja 8kk vanha,ja tekisi niin mieli toista vauva,nyt kahden pv päästä ovis saa nähdä miten käy!! on ihana sivu kun saa jakaa omia mietteitä toisten kans :)))

Takaisin