Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monen monituista plussaunta olen tässä nähnyt ja on kamala herätä todellisuuteen kun ei olekaan raskaana. No ei nyt vielä hätäillä! Menkkoja ei kuulu ei näy ja nyt on kaikki valkovuoto ja muukin loppunut kuin seinään. Uuden vuoden tina toi mulle pää tyynyssä nukkuvan enkeli lapsen...se oli niin selkeä, hui kamalaa. Noh en onneksi ole taikauskoinen ;)

PLUSSATUULIA UUTEEN VUOTEEN!!

Hei taas, pääsen nyt kirjoittamaan kun sain kerrankin kotikoneen toimimaan (ja tyttö katso silmät tapittaen muumi-dvd:tä). Töistä pääsen vain lukemaan tekstejä... :(

Raskaus on edennyt samanlaisena, eli paha olo on koko ajan. Nämä tämän viikon kolme työpäivää olen onnistunut olemaan oksentamatta töissä, onneksi, mutta äsken kotiin tultua  löysin taas pöntön... Varasin eilen neuvolan ja ekan virallisen ultran, joten alkuvaiheessa mennään. Kävin kyllä vuodenvaihteessa saamassa varmuuden raskaudesta yksityisellä, jossa myös LA määritettiin olemaan 14.8. Kuukausi vielä keskenmenopelkoa siis... :)

Nyt vaan toivon teille kaikille oikein oikein paljon plussatuulia!!!! Onhan tämä hienoa (pahoinvoinnista huolimatta). Raskaus tärppäsi taas niinkuin viimeksikin: juuri silloin kun onnistuin olemaan ajattelematta asiaa. Tällä kertaa uusi työpaikka vei ajatukset......

PUUUUUUUUUUHHHHHHH!!!!!!!

Onnea Sonja09 vielä! Kuulostaa niiin ihanalta! ja oksentamisenkin kestää, kun tietää, mitä tai kuka on tulossa. :)
Itse vain odottelen ja odottelen... =/ kp 24/28-32 Eikä mitään vielä suuntaan tai toiseen. Ensi viikolla ollaan varmasti viisaampia, mutta kun ei millään jaksaisi odottaa... Tämä odottelu on niin turhauttavaa :( Mitähän sitä keksisi...

moi!

Onko kellään kokemusta tai tietoa, että kun eka vauva on tullu heti, että tuleekohan toinenkin helposti? Koskaanhan ei voi mitään asioita varmuudella sanoa, mutta kun sitä toista kuumeilen.

Oon nyt hoitovapaalla maaliskuuhun 2012 ja toivon, että sais mennä maha pystyssä hetkeksi töihin ennen uutta mammalomaa. Niin sillä vain ajattelin, että mikähän on todennäköisyys. Noin vuoden päästä olis suunnitelmis alotella yrittämään toista.
Ehkä tyhmä kykymys, mutta kysympä kuitenkin.

moi!

Onko kellään kokemusta tai tietoa, että kun eka vauva on tullu heti, että tuleekohan toinenkin helposti? Koskaanhan ei voi mitään asioita varmuudella sanoa, mutta kun sitä toista kuumeilen.

Oon nyt hoitovapaalla maaliskuuhun 2012 ja toivon, että sais mennä maha pystyssä hetkeksi töihin ennen uutta mammalomaa. Niin sillä vain ajattelin, että mikähän on todennäköisyys. Noin vuoden päästä olis suunnitelmis alotella yrittämään toista.
Ehkä tyhmä kykymys, mutta kysympä kuitenkin.

Ehdin tänään ajatella jo, että voi kökkö! Päivällä tuli just semmoset "masupolttot" kuin mensujen alkaessa... mut ne kesti muutaman tunnin ja meni ohi. Yön aikana varmaan sit tapahtuu, niin kuin yleensäkin: aamulla saa pettyä. Tänä aamuna kyllä ihmettelin muutamia vihlasuja alavatsalla ja nivusissa (kerkesin tottakai ajatella vaikka ja mitä!) mutta ne taitaa liittyä tuleviin mensuihin... Olen siitä aika varma. emoticon
kirmiina - Meillä eka tuli jo toisella yrittämällä. Nyt menossa yk 3. Itse sanoisin, että se on tuurista kiinni, ikinä et voi tietää. Jotkut tulevat raskaaksi jo siitä, kun istuvat samoilla saunan lauteilla, kun taas toiset eivät välttämättä ollenkaan... Mutta toivon kaikille paljon plussatuulia! Mikään ei ole turhauttavampaa kuin tämä odottaminen!

...mulla alkoi perjantaina ekat menkat (paras synttärilahja!) minipillereiden lopettamsen jälkeen eli 3,5 vkoa siinä meni.

Nyt sitten vaan peitot heilumaan varsinkin parin viikon päästä... ;) Tyhmää varmaan joo mutta päivämäärät on merkattu vaikkei kierrosta oo hajuakaan =D Kuumeilu tekee vähän höyrähtäneeksi juuh!

kirmiina: mä tulin tosi helposti ja yllättäin raskaaksi ekan kerran, saa nähdä miten nyt. Nappaako heti tällä ekalla kierrolla. Toivon hartaasti!

Moi. Täällä ilmottautuu joukkoon mukaan 20-vuotias 4,5kk "vanhan" pojan äiti. :) Minähän oon kuumeillu heti esikoisen syntymän jälkeen mutta nyt on päätetty asiasta rueta yrittämään kaveria esikoiselle. :)
Olen seuraillu tätä ketjua jo jonkin aikaa mutten ole vielä kehannut kirjottaa kun ei olla yritettykkään vaikka tiedossa kuitenkin ollut pikkukakkonen.
Meillä yrittäminen on vielä vähän niin ja näin koska synnytyksen jälkeen ei ole menkat alkaneet, imetän kyllä, mutta huomattavasti vähemmän kuin alussa joten luulisi niiden kohta alkavan.
Sen verran meistä että minä olen tosiaan kahen viikon päästä 21v. ja mies kk päästä 27v. Oma talo valmistuu helmikuun loppuun joten muutto tiedossa. Olemme Pohjois-Savosta.

Yritän käydä kirjoittamassa kuulumisia silloin tällöin varsinkin nyt kun yrittäminen ei vielä ole täysillä käynnissä. Mennään siis tällä hetkellä "tulee jos on tullakseen"-asenteella.

Plussatuulia kaikille ja onnea jo odottaville mammoille. +++++++++

Mites siellä menee Yksisarvinen? Pitikö teidän käydä pojan kanssa fysioterapeutilla, kun se rupesi kävelemään niin "myöhään"? Mua niin tympii tuo, kun kaikkien pitää mennä käyrien mukaan... Ensi viikolla meillä on uusinta käynti fysioterapeutilla. Saa nähdä minkä tuomion saamme. En kyllä haluaisi ruveta kuskaamaan poikaa jumppauksessa...
Poika viikko sitten nousi itse seisomaan sohvaa vasten, kun näki isänsä peltorit siellä. Pitihän niitä päästä käplimään..  Ja eilen illalla hoksasi, että sitähän voi häkkisängyssäkin seisoa. Enkä meinannut millään saada poikaa nukkumaan, kun tämä aina nousi seisomaan... Konttaaminen lisääntyy koko ajan, mutta vielä pääsääntöisesti liikutaan ryömimällä. Aluksi jumpattiin kotona poikaa enempi, mutta nyt se on vähän jäänyt... Kumminkin joka päivä treenataan konttausta, seisomaan nousemista ja seisomista. Että eiköhän ne ole ne tärkeimmät, kuin erilaiset pyöritykset lattialla...

Tervetuloa Maikkimai! Ja onnea menkoista... Toivottavasti sulla kierto tasaantuu, toisin kuin minulla...

Tervetuloa myös esikoinen. Tehän olette "aikaisin" uskaltaneet ruveta yrittämään toista. Meillä poika oli 7-8kk ikäinen kun ajateltiin, toinen saa tulla jos on tullakseen...

Vauvakuume kasvaa ja kasvaa... Kesäkuussa siis ollaan jätetty ehkäisy pois, eka kierto 33 päivää, toinen kierto 4kk ja nyt menossa kp 43. Menkkoja ei siis ole näkynyt eikä kuulunut. Täytyy tuossa parin viikon päästä tehdä testi ennen kuin mennään pojan 1v 3kk neuvolaan. Neuvolan täti ei koskaan soittanut sitä gyne-aikaa, joten kysytäänpäs sitten asiaa uudestaan...

Tympäsee taas tämä, tuntuu kuin olisin joskus ennenkin odotellut pillereitten lopettamisen jälkeen kierron tasaantumista ja raskautumista. Toivottavasti tätä ei nyt kestä 3 vuotta... Harmittaa kyllä tosissaan, että kun aloitin vuosi sitten syömään pillereitä jälkitarkastuksen jälkeen. Ihan hyvin oltaisiin voitu käyttää kumia se muutama kuukausi, kun sitten päätettiin että toinen saa tulla. Ehkä olisin jo raskaana. Tai sitten en. Mistäpä tuota tietää...

Itku meinasi tänään päästä... :,( Täti antoi odottaa tuloaan sitten muutaman päivän. Lauantaista asti oireilua, välillä ei mitään ja välillä aivan hirveät oireet. Mutta ehdin jo hetken toivoa, että mensuja ei tulisikaan... kunnes tämä päivä koitti. Mikä pettymys!!! Voisin huutaa! emoticon  Taas kaikki alusta... :(
Mutta mutta... Tervetuloa mukaan esikoinen! Toivottavasti pääsette tositoimiin pian :D
ninetsu - meillä on niin ihana, vähän vanhempi, terkkatäti, joka ei niin käyriä seuraile. :) On aina sanonut, et ei ole vielä huolissaan, mutta jos vanhemmat ovat huolestuneita niin voi laittaa lähetteen fysiterapeutille. Meidän poika on aina ollut sellainen haaveilija, etten ole itse ainakaan ollut huolissaan ja poika on kehittynyt ihan normaalista, vaikka hieman jälkijunassa. :) jokainen lapsi on oma yksilönsä. Mutta toivottavasti sulla, ninetsu, kierto tasaantuisi ja eikä tarvitsisi odotella montaa viikkoa aina, et tapahtuuko ja mitä... Patista vain neuvolatätiä varaamaan sulle aikaa. Itse en tiedä mitään ärsyttävämpää kuin tämä joka kuukautinen odottaminen! Olen vissiin aika kärsimätön nyt tässä asiassa, mutta kun on vauvakuume ja joka vain kasvaa... :)
Plussatuulia meille kaikille!!!

...oliskohan täällä ovulaatio käynnissä... en oo koskaan aiemmin tuntenut tai edes ajatellut asiaa mutta kun nyt syystä tai toisesta (emoticon ) on nuo päivämäärät päässä niin kirjojen mukaan mulla olis ovis tänään ja aamuyöllä alamahassa olikin nipistelyä ja menkkakipua jonkun tovin.

Vitsit kun mies käy lumihommissa noin 10h päivä niin eihän se jaksa enää kotona hommailla :/ grrr... Voikohan tässä siis käydä vauvaflaksi olleskaan. Noh jos kerrasta tai parista niin aika hyvä juttu eikä sitä koskaan tiedä! Kun ei tässä nyt kuitenkaan sitä vauvaa ihan tekemällä tehdä (ai ei??!! =D) niin en viitsi miestä hiillostaa!! Heheh..

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Esikoinen: tsemppiä sullekin sen pikkukakkosen puuhastelun kanssa!

Joskohan minäkin tänne jo uskaltautuisin ilmottautumaan. :) Toista vauvaa on kuumeiltu siitä asti kun ensinmäinen syntyi (ja syntyi siis raskausviikolla 25). Nyt on yli vuosi kulunut ja tarkotus olis toukokuussa jättää ehkäsy pois - tai näin on miehen kans puhuttu, jos vaan lääkärit sen hyväksyy. :)
Esikoinenhan meillä tärppäs ekasta kierrosta, saa nähä miten sitten seuraava. Riskejähän meillä muuten on jo kiitettävästi, joten toivoisin ettei nyt sitte vielä tähän väliin tulisi pitkää aikaa ennen tärppiä. (Eikä toisaalta kyllä toivota niitä keskenmenojakaan.)

Tervehdys! emoticon

Täälläkin yksi kuumeilija liittyy joukkoon. Mulla ikää 26v ja mies 10 vuotta vanhempi.
Meillä on ihana pieni prinsessa jo (4kk) mutta kovasti haluaisin jo sisaruksen aluilleen. Toiveissa olis saada kohtuu pienellä aikavälillä... Katsellaan.. emoticon

Täällä hetkellä ei tosiaan käytetä mitään muuta kun välillä kumia ja välillä keskeytettyä, mutta ja mies vain totesi että: "no on sitten tullakseen jos on tullakseen" :)
Mulla on kova ikävä sitä ihanaa tunnetta kun pikkuinen möyri masussa, vaikkakin mulla oli aika vaikea koko raskaus.. Ekat 3kk voin pahoin ja jouduin oleen paljon pois töistä sen vuoksi ja toinen kolmannes meni ihan ok, mitä nyt välillä supisteli ja viimenen kolmannes oli yhtä HELVETTIÄ!...emoticon  Meidän muru meinas syntyä jo 10 viikkoa etuajassa ja jouduinkin sairaalaan vuodelepoon joksikin aikaa.. :/ Loppukesän olinkin sitten oikestaan liikkumakiellossa ja yms ja voitte kuvitella että viime kesän ihanilla helteillä oli mahtavaa vaan maata kotona. :(
Mihinkään ei voinut lähteä ja kivutkin oli sen mukaiset ettei ees paljon huvittanut! Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, Muru syntyi sitten päivää ennen laskettua ja kaikki meni oikein hyvin. :) Synnytyksestä jäi mukava muisto!emoticon

Nyt olis sitten tosiaan kahdet menkat tullut, 28-30kp, mutta vielä taitaa kierto hieman hakea paikkaansa synnytyksen jäljiltä.
Pikkuhiljaa vois tuota miestä yrittää kisutella tuonne kammarin puolelle..emoticon

Kovasti onnea yrityksiin kaikille ja paljon plussatuulia!!!!!emoticon

Tervetuloa cedomira ja ViuVau ! Kiva, kun tulee porukkaa lisää. :) Täällä on ollut aika hiljaista.
Meillä nyt kovasti heilutellaan peittoja ja toivotaan kovasti tärppiä :D Kunpa aika menisi äkkiä!
Plussatuulia!!

Tervehdys kaikille!

Aloitin tuossa 2vk sitten jälleen painonpudotus yrityksen ja ajattelin, että saisin kesään mennessä nämä venyneet raskauskilot pois. Noh, eka viikko meni niin ja näin, liikkumisen kannalta meni hyvin, käytiin pojan kanssa iltoisin pulkalla tai rattailla liikenteessä ja zumbattuakin tuli jonkun verran, muutamana päivänä sorruin syömään jälkkäriksi vähän jotain pientä hyvää...

Noh, toinen viikko eli viime viikko meni harvinaisen hyvin, EI YHTÄÄN tehnyt mieli mitään hyvää?!? Ja maha oli tuntunut viikon verran, että ehkä menkat kohta alkaisivat. Edelliset kun ovat tulleet joulukuun alussa ja kierto on päin pyllyä. Torstaina oli sitten koko päivän töissä oksettava olo ja aloin vähän epäillä olisinko raskaana...

Toisaalta asia tuntui mahdottomalta epämääräisen kierron takia, mutta mietein myös että olen ollut tosi itkuherkkä. Kun odotin Tatua ja ajoin yksin autolla ja radiosta kuului joku tosi hyvä kappale, minua alkoi aina itkettämään. Sama homma nyt. Joten sillon torstaina uskaltauduin töistä lähteissä ostamaan testin. Olen kaupassa töissä ja ajattelin, että ostan tästä lähteissäni, että tulee halvemmaksi ostaa negatiivinen testi kaupasta mitä apteekista.

Heti kotiin päästyäni tein testin. Ja KAKSI VIIVAA näkyi testissä!!! En voinut uskoa silmiäni! emoticon  Koska tein kaupan testin, niin pakkohan oli sitten perjantaina hakea apteekista vielä varmempi testi... Olin vain vähän pöhkö, kun minulla oli vähän kiire hakemaan poikaa hoidosta, niin ajattelin että ostan viikko näytöllisen testin. Kotona lueskellessani sitä, hoksasin etteihän se näytäkään viikkoja kuin 5+ ja laskurin mukaan minulla pitäisi olla viikkoja jo 7+. Mutta sain kuitenkin varmennuksen, että raskaana ollaan...!

Tänään aamulla soitin neuvolaan ja viikkoja menkoista laskettuna tänään olisi 7+5 ja laskettu aika 7.9. Mutta kun säännöllistä kiertoa ei ole ollut, niin saan vasta niskapoimu-ultrassa tietää todellisen raskauden keston. Lapsille tulee vähän vajaa 2v ikäeroa, kun Tatu on lokakuun lopulla syntynyt. Ja ensi perjantaina on eka neuvola... Ajateltiin sitten kertoa vanhemmillemme toisesta vauvasta.

Että semmoista täällä. Tulipas tässä tekstiä! Toivon, että kaikki sujuu hyvin ja vauva pysyy matkassa. Ja toivotan kaikille onnea raskautumisen kanssa! Varsinkin Yksisarviselleemoticon

Jeeiii!!! emoticon  Oikein paljon onnea ninetsu!!! Tämä oli aivan mahtava uutinen! :D Paljon tarrasukkia sulle matkaan ja toivon kovasti, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti! :) Ehdit sit murehtia niitä ylimääräisiä kiloja tämän vauvan syntymän jälkeen. Kun juokset kahden tenavan perässä, niin kyllä ne kilot karisee ;) Tule kertomaan kuulumisia aina välillä tällekin puolelle, jookosta? :)
Itsellä kp13 tänään ja alkaa olla "ne" päivät käsillä, vällyjen väliin vain! ;D

Hei,

Olen aikani seuraillut tätäkin ketjua sillä toiveissa on toinen lapsi. Esikoinen on nyt 1,5 vuotta. Tulinkin syksyllä raskaaksi, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon (rv10). Nyt on keskenmenosta jo vähän toivottu ja ensimmäiset kuukautiset kaavinnan jälkeen päällä. Eli nyt sitten oikein luvan kanssa saisi jatkaa yritystä.
Oikein Paljon Onnea Ninetsulle!! On se niin ihana tunne kun saa tietää että on raskaana  emoticon

ninetsulle kovasti paljon onnea!! Voi ihanuutta, toivottavasti mäkin plussailisin pian..

Lähdetään maanantaina Thaimaahan, toivottavasti jaksetaan kuumuudenkin uhalla hommailla ;) voisin ottaa testiä mukaan jo reissuun mutta maltan mieleni ja teen sit kotona... jos ei menkkoja tule reissussa jännään kovasti testiä! Ilo on sitten ylimmillään tai pettymys kova mutta pitää malttaa mieli, kuukausihan tässä vasta on ilman ehkäisyä oltu..

cedomira: jee tuttuja ;)

Ninetsulle suuren suuret onnittelut!! emoticon  Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vältyt pahimmilta oloilta.

Täällä tultiin nyt sitten tosiaan siihen tulokseen että pikkukakkonen saa tulla jos on tullakseen.
Olis kiva jos aika nopeesti tärppäis niin saisin jäädä vallan kotiin ennen kun alkais sitten uus mammaloma. Prinsessamme tosiaan tärppäs 3 kierrosta. :)
Syyskuulla muuten pitäis mennä sitten töihin.

Nyt odottelen että menkat alkais tässä viikon sisään niin sitten pääsee kisutteleen tuonne makkarin puolelle.emoticon

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! emoticon

Takaisin