Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu,et Elisha karkaa mihinkään tästä ketjusta. Meillä kaikilla on sama määränpää, saada vauva syliin. Sä oot nyt askeleen lähempänä ja musta ainakin on kiva lukee miten raskaus etenee!

Taas on kierron toiveikas vaihe menossa. Ovistikussa melko vahva viiva, huomenna varmaan The Päivä! Mies lähti aamulla töihin ja tulee vasta huomenna kotiin. Ja mulla alkaa sopivasti yövuorot." Romanttisesti" sovittiin,et mies soittaa kun pääsee töistä niin laitan pojan nukkumaan,et ennätetään pupuilemaan! Onneks isäntäkin on ymmärtänyt et tulee jos on tullakseen- meinigillä ei tässä taloudessa homma onnistu..

huomenta ihanat!!! :)

tsemppiä oviksen hyödyntämiseen rvakettunen :)

on: nyt selvis vissii mistä mun korkee kuume ja vatsavaivat ja kivut johtu. mies kuuli eilen radiosta että monis hedelmis on joku tauti eli ilmeisest mä sit sain sen, no mähä oon syöny päärynöi joten jos niis oli ni mä olin huono onninen, muut perheest säästy tältä onneks. menkkoi ei näy eli kyl mä alan uskoo et tässä taidetaa olla raskaana ja tietty mä heti huolestuin et miten pikku nupulle käy jos kerra niis hedelmis on tauti. ei kai se pikkuseen välity viel. huoh heti yhestä huolesta toiseen. mies hakee mun postit tänään jipii ja mä aion inshaallah testata mikäli semmosia saapunut. toi muute eilen lääkettä mikä oikeest auttaa, poretabletti joka sisältää sekä paracetamolia että c-vitamiinia. auttaa melkei samantien. kp 37/35 menos.

Della Tsemppiä tutkimuksiin! Ja varmasti asia jännittää, nii jännittäs varmasti montaa muutakin. Josko siellä selviäis lisää ja pääsisitte hoidoissa eteenpäin! :) Oletkohan jo käynyt doktorin juttusilla...

RvaKettunen Hyvä hyvä! Ei muuta ku sutinaa vällyjen väliin kun oviskin jo noin ovella! :) Tärppionnea tuhannesti!

Gatusalla mikä tilanne? :) Olo alkanu ainakin kohenemaan?

Kyllä Gatusa toi sun tilanne vaikuttaa niin lupaavalta. Sulla on varmana pikkanen matkassa siellä kun ei tätiäkään kuullu. Ja tosta ruokamyrkytyksestä sen verran että helpomminhan kaikki tollaset iskee siunatussa tilassa. Jos kohta pääsisit jo testailemaan.

RouvaKettuselle tsemppiä ovikseen, hyödyntäkää hyvin! :dance011

Elishalle hyvää vointia! Kiva kun oot täällä meidän kanssa. :)

Mulla kp10, ei sitten tullukaan eilen pupuiltua. Mä odottelen että koska flunssa iskee, on ollu muutamana viime päivinä huono olo. Välillä vähän oksettaa ja väsyttää koko ajan. Eipä tuo ole ihme kun tuntuu että ympärillä pyörii jos jonkunlaista tautia nyt. Tässä alkaa varmaan kohta olla käsillä ne kierron vaiheet kun pitäs innostua pupuilemaan.

elisaha kuume ja kivut pois ja vatsa alkaa olla paremmas kunnos. mies meni postiin valtuutuksen kans hakee mun paketin ja toivottavast kirjeen jossa testit jotka sain lahjaks. mä ku huokasin helpotuksest et olo parempi ni väsyttää, oikeeta rintaa nippas vähä ja oireet nostaa päätä näköjää.

aamu kyllähä tää lupaavalt vaikuttaa. onneks ei ol enää kuumetta eikä kipui mut etominen tuntuu vaa pahenevan, veto pois, kylmät ruuat on kova sana mulle eli hedelmiä menis kyl, mies toi eile viinirypäleit ni niitä tullu syötyä kun pessy kunnolla. vitaminoitu mehu näyttää auttavan etomiseen mut meitä ku on tääl kolme ni yksin ei voi juoda kaikkea eli kärsitään sit pahoinvoinnist. lämmin ruoka ja ruuanlaitto ei houkuta tippaakaan väsyttää niin perusteellisest.

jos joku muistaa ku kerroin siit talost lentokentän lähel ni menetettii se miehen veljen takia ku se vedätti meitä TAAS KERRAN, pikkusenko tekis mieli antaa köniin sille koska tää tapahtuu mystisest AINA ku me halutaa löytää hyvä talo josta ei tartte muuttaa kuukauden asumisen jälkeen.

Ihanaa, plussauutisia <3 Paljon onnea plussasta Elisha ja tarrasukkia, ihmisliimaa ja kaikkea hyvää pikkuisen matkaan mukaan!

Gatusan tilanne kuulostaa kyllä aika omituiselta. Saitko niitä testejä, oletko testannut uudestaan?

Della: No, kerro kerro, miten meni ja saitko samantien kuulla tulokset?

RouvaKettunen: Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, jospa se matkalainen tarttuis mukaan.

On: Vitsit... mulla on varmaan joku kesto-ovis menossa. Koko ajan vaan vuotelee limoja ja oikealta puolelta mahaa juimii. Sunnuntain jälkeen ei olla pupuiltukaan, kun tiistaina oltiin molemmat vähän huonovointisia ja nyt sitten isäntä lähti työmatkalle. Ja tuskin se ovis nyt sentään enään on, kun kuitenkin ollaan jossain 17-18 kp tuntumassa. Ihan tarkkaa päivää en ole laskenut.
Ai niin ja mä sain ne verikokeen tulokset. Kaikki arvot oli rajojen sisällä. Pitää vielä soittaa terveyskeskukseen ja kysyä, että laittaako se lääkäri nyt sitten sen lähetteen polille menemään.
Flunssa alkaa parantua ja sen kunniaksi ajattelin lähtee vielä tälle iltaa poitsun kanssa puistoon :)

maikkie en tiedä mikä lähetys mulla on postissa oottaas ku ei lukenu lähettäjän tietoi siinä lapussa minkä posti laitto. no mies ku tulee kotii ni selviää sitte. mun tilanne on se et veikkaan et jos saan testit ni voipi se plussa tulla mikäli ruokamyrkytys ei tehny tuhojaan josta kärsin pari päivää.
mitä tuoho sun outoo limailuu tulee ni jos se on kirkast ovisliman kaltast ni kannattaa yrittää pupuilla viel niin meki tehtii ja mulla ovis oli näköjää 6pvä myöhemmin mitä oletin, ovispäivänä ei ollu meinaa nippailui vatsas. ovis on yleensä kirkkaan liman vikana päivänä, sit ku loppuu lima tai muuttuu ni se on ohi.
hienoa että sulla oli kaikki arvot normaalei nyt sit katot lääkärin kans mitä teette seuraavaks.

della miten meni tuliko hyvii uutisia?

on: oireet taitaa nostaa nyt päätään sitten, onha ne menkat nyt myöhässä ni kait sitä vois alkaa oottaa jännityksel iltaa et mies tulee kotii ja sen jälkee maanantaita et näkee onko ilmaantunu esim pussi sinne joka ilmasis et jotai on kehittymäs siellä.

elossa ollaan :)

tutkimus ei juuri sattunut ja lääkäri kertoi koko ajan, mitä tekee :) hartiapisto jäi tosta lystistä, mut huomattavasti lievempänä kuin niiden leikkausten jäljiltä eikä tullut edes huono olo tms. vatsa tuntuu vähän oudolta eikä nyt kyl pupuilla, mut huomenna ollaan taas iskussa :) ja tuomio siis on, että auki on kumpikin munanjohdin ja liuos pääsi virtaamaan vatsaonteloon. sanoi tosin, ettei tiedä, voiko olla kiinnikkeitä, jotka ei näy ultrassa, mut kehotti loppuvuodesta/ensi vuoden alussa varaa aikaa ivf-hoidon aloitukseen, jos mitään ei tapahdu. eli me siis yritetään vielä.tai sit ei yritetä, oon kyl satavarma, et me mennään ivf:n ja aionki puhua miehen lähtemään sinne jo joulukuussa.. sitpähän meillä on veronpalautukset käytettävinä siihen lystiin..

hienoa della että kaikki meni hyvin siellä eikä ollu kovin kivuliasta. no nii kokeilette nyt vaa nauttia siit pupuilusta ilman paineita koska teille pistettii se suositus ivf:än jos ei tärppää joten josko nyt sit tärppäis ku kerran asiois edetään jo noinkin paljon :)

Hyvä,et Dellalla oli reitit auki. Onnea siitä siis! Ja kiva,ettei pahemmin sattunutkaan, nyt mun ei tartte panikoida jos lokakuussa siihen pääsen/joudun. Oliko teillä tarkempaa puhetta siitä ivf:stä? Mitä se kustantaa, mikä on onnistumisprosentti etc ?

Gatusalle peukut pystyyn et posti on tuonut (plussa)testin!

Toivottavasti Maikkien limat oliskin pienen matkustajan tekosia...

Ja Aamunkin ovis lähenee, yritysintoa!

RouvaKettunen ei tullu tarkempaa tietoa ivf:stä, mut sit saadaan kun sinne pitää varata viikko ennen menkkojen alkua ns. 0(nolla)-aika eli sit kerrotaan tarkemmin ja vissii saa ne piikitettävät jutut jne. oon väestöliiton potilaana ja hinta on aikalailla tiedossa, siellä kai 3 x ivf maksaa jonku 1700 eur. onnistumisen mahdollisuuksista varmaan kuulee kans sillä 0-ajalla.

Gatusa tuut heti kertomaan jos teet testin vielä ennen maanantaita :)

Maikkie jospas ootki raskaana :)

Aamun kans mennään molemmat kohti ovista, tärppionnea sinne :)

della jos tänää tulee testit ni luuletko että maltan olla testaamatta ku mulla menkat myöhässä? :) mähä oon ollu paniikis et mistä johtuu sairastelu ja syy ku selvis ni menin paniikkii voiko olla haitallist jos raskaana. yhestä huolesta toiseen huoleen.

Della, yhden ivf:n onnistumis% on n. 30. Meillä ainakin piti paikkaansa, kun kolmas siirto toi plussan. (Sorry, mä täällä taustailen, kun jännäilen teidän "vanhojen" tapahtumissa mukana).

nine sen ku taustailet ja kerro ihmees kuulumisiakin on niin kiva kuulla onnistumistarinoitakin "vanhoilta kuumeilukavereilta" mä jännäilen mitä saan postista tänään kunhan mies tulee kotiin. varmaa ettimäs taloa parhaillaan meille eli myöhään menee.

Niin.... eihän sitä koskaan tiedä, vaikka oisinkin raskaana. Mutta ei kait ne oireet sentään näin aikaisin alkais, vaikka olisinkin. Pupuiltiin viime viikolla ti, to ja su. Ja jos vaikka ti tai to ois tärpännyt, niin se alkiohan ois vasta ihan näinä päivinä mahdollisesti kiinnittynyt. Limaa tosiaan vuotelee ja nyt se on ihan kirkasta ja juoksevaa. Eilen ei juurikaan vuodellut. Ja sitä ennen oli ma-ti semmoista kananmunan valkuista muistuttavaa. Oiskohan se ovis sit ollut siinä kohtaa. Mahan nippailuja mulla ei ovis aiheuta enään... tää juimiminen mitä nyt on ollut, on ollut jo pari päivää ja se on enempi semmoista pitkäkestoista, mitä lyhyttä jomottelua.

Toivottavasti saat Gatusa sen testin. Kuulostaa kyllä hyvin lupaavalta sun tilanne!

Ja hienoa Della, että kaikki meni hyvin. Koittakaa nyt vaan malttaa rauhassa odotella sinne joulu-tammikuuhun ja käytätte ajan hyödyksi :) Mistä sitä tietää, vaikka tulis plussaylläri ennen sitä.

no testei ei tullu vieläkää jostai syystä mutta meillä on uusi koti. tosin joudun alkaa opettaa englantia hohhoijaa kai sitä 5h/vko voi kunpa sais vaa oppilait. uus asuinalue on ns rikkaiden alue joten eiköhä niit oppilait löydy.

maikkie juu mä uskallan sanoa että ei epäilystäkään enää vaikkei testit tullukaan viel. mä en pysty syömää muuta ku kylmiä hedelmiä ja juomaa jotai jääkylmää, lämpimän ruuan saa unohtaa. persikat maistuu liian makeilta, limet näyttää herkullisemmilt. tämä inshaallah tuleva mamma taitaa siirtyä salaattilinjalle tästälähin mut miehelle ja muksulle teen lämmint ruokaa. söin meinaa lämmint ruokaa ja etominen jatku, join jääkylmää mehua ja loppu ku seinää, toinen mikä auttaa on minttu purkka jota kaveri lähetti.

Della Hienoa että homma etenee hoitojen puolella! Eihän siihen vuoden vaihteeseen enää edes pitkästi ole! Miehen kanssa vaan nautitte elämästä rauhassa ilman turhia paineita ;)

Maikkie Kiitos kiitos! Ja joskos siellä suunnalla ois pikkunen tarrannu mukaan! :) Toivottavasti näin olisi ja täti jäisi tulematta kun sen aika on

Aamullakin siellä tärppipäivät kohillansa vissiin, tsempit siis! :)

Gatusa Voi hitsi. Kauankos sinne yleensä kestää postipaketin tulla? Jännittää ihan liikaa täälä! :D Itsellä ei ainakaan vielä ole sen suurempia etomisia tullut. Edelleen kova väsy ja päänsärkyä. Iltoisin myös alavatsassa tuntuu painetta, vähän, mutta tarpeeksi kai :D

On: Eli täällä mennään väsymyksen ja päänsäryn saattelemana. Tänään olis muuttopäivä ja saadaan onneksi miehen kaveri avuksi :)
Jännittää vähän kaikki tällä hetkellä. Uusi koti ja se miten tyttö uuden kodin sulattaa. Vielä siellä vähän remppa on kesken mutta ei onneksi liikaa, että hyvin asua kyllä pystyy.
Ja sit tietty tämä pieni matkalainen on vähän huolen aiheena. Ei vaan täysin pysty asiaa uskomaan ennen kun on nähnyt että pieni on oikeassa paikassa ja kasvaa normaalisti. Neuvolaankin piti soittaa että sai ajan ensimmäiseen käyntiin. 16.9 olisi se ja sillon ollaan kyllä aka pienillä viikoilla vielä mutta täti oli sitä mieltä että näkee kuitenkin jo että jos kaikki normaalisti :) Sitä odotellessa.

Navakoita plussapuhureita teille!!! Olkoon tärppionni myötä ja saadaan tovisen kuluttua lisää plussia!! :)

Gatusa, sun miehen veli taitaa olla idiootti. Hyvä jos nyt kuitenkin uusi koti löytyikin. Sulla on kyllä niin vakuuttavat oireet, että pikkuinen taitaa olla matkassa. Testit ei siis tulleet vieläkään?

Maikkie, ties vaikka teillä olis menneet pupuilut kohilleen ja saisit plussan. :)

Della, hyvä ettei se tutkimus sattunut ja torvet oli sulla auki. Eli raskautuminen luomusti on ihan mahdollista sitten. Stressitöntä pupuilua jatkossa, jos vaikka tosiaan saisitte tärpin ennen joulukuuta jo. :) Samoissa kierron vaiheissa mennään, ovis alkaa varmaan olla lähellä jo.

Elisha, koita olla huolehtimatta vaikka vaikeeta se taatusti on. Tsemppiä muuttoon! Se ei varmaan oo kivaa päänsäryn ja väsymyksen kanssa. Muutot on aina raskaita.

ON: kp11, ovis varmaan jo lähellä. Eilen oli sellanen tunne illalla että pikkarit olis ihan märät kun kävin kaupassa. En tiedä olisko jo jotain ovislimoja tuloillaan. Mulla se on yleensä kirkasta ja venyvää. Pupuiluhalut on nostamassa päätään. Ollaan lähdössä viikonlopuksi reissuun, toivottavasti saadaan pupuiltua siellä. Lapsi nukkui viime yön kokonaan ja kyllä nyt on hyvä fiilis itelläkin ja energiaa riittää. Noilla yöunilla on kyllä niin iso vaikutus. :)

normaalist elisha menee n. 2 viikkoa mut jostai syystä en ol saanu kirjettä ollenkaa viel. mut kyl mul on sen verran oireet alkan puskee päälle et ei ol epäilystäkää. sanoin miehelleki eilen et kyl täs nyt ollaa raskaana. mielialanvaihtelui, itkuherkkyyttä, rinnat alkan kipuileen, väsy, vatsa sekasin, paineen tunnetta itelläkin alavatsalla välil ei enää nippailui oikeestaa juuri ollenkaa, lämmin ruoka ei mene alas joten olen salaattilinjalla, mielitekoja löytyy.

nii joo meilläki on muutto tulossa todennäkösest huomenna muutetaa ja siihe taloo uppos minunki rahat, mies sano mikset ostellu itelles mitää, mä totesin koska mulla oli tunne et niille tulee käyttöö, lisäks mä joudun alkaa opettaa lapsille englantia mein kotona ja maksan puolet vuokrasta koska muutoin tulee liian rankaks miehelle. mutta kyllä se talo onki hieno mihin muutetaan joten eipä haittaa, mun rahat meni vuokravakuuteen joka oli 1kk vuokra. asutaa sit lähel keskustaa mut rauhallisel alueel kuitenki omassa villassa joten ei naapurei häiritsemässä.

elisha ole onnellinen oireettomuudest, mä ootan et koska alan halailee vessanpönttöö ku iha sellai olo ollu eilisest asti. mulla päivitettyjen tietojeni mukaan la ois ehkä siin 7.5.2014 viikko ennen ku täytän vuosia. nii joo ja ei ole varmaa pääsenkö maanantaina lääkärii, pitää soittaa lääkärille ja sanoa et onnistuuko sillai et ollaa jossai klo 10 aikoihi siel tk:ssa ku mies haluu välttämättä mennä töihin eka ja lääkäri ois klo 9-10 paikalla. miehelle täst lähin tärkeempää on se että hän saa tehä töitä ku se että varmistetaa et pikkunen on kunnossa koko raskausaikana. no jos mä alan oksentelee jatkuvast ni mies saa miettiä miten mä opetan jos pitää halailla vessanpönttöö.

anteeksi omanapaisuus, mitäpä muille kuuluu tänään?

Takaisin