Toista tai kolmatta lasta odottavat :)

Ihana kuulla, että muillakin on samanlaisia ajatuksia! Kyllä tämä vertaistuki on ihan huippua. :)
 
Olen myös samoja juttuja kelaillut... mutta niinhän sitä sanotaan, että rakkaus on ainut asia, joka lisääntyy, kun sitä jaetaan. :) :Heartred
 
Mulle on kanssa tulossa nyt toinen, esikoinen on nyt 3v. Vähän pelkään että miten poika reagoi ja miten sitä itse osaa huomioida tasapuolisesti kun vauva on niin riippuvainen sitten... Haluaisin jotenkin valmistella poikaa vauvan tuloon, en vain tiedä miten.
 
Täällä tyttö 2v8kk on tosi kiinnostunut vauvasta. :) Miettii kuka siellä on; tyttö, poika vai kenties kissanpentu? :D Ja kysymyksiä satelee: "Mikä sen nimi on? ", "Mitä sillä on päällä?", "Mitä vauva tekee/sanoo nyt?", "Miten vauva kakkaa?" jne. :D
 
Ainiin, ja teiltä muilta "konkareilta" piti kysymäni, että oliko olemasssa joku suositus, että kummallako kyljellä suositeltiin nukkumaan (raskauden edettyä pidemmälle ja mahan kasvettua)? -Tokihan tämä tieto googlestakin löytyy, mutta josko joku muistas ihan lonkalta..?
 
Mulla on ihan sellainen muistikuva että vasenmmalla kyljellä oli parempi nukkua.

Meillä poika kysyy vaan et miksi siellä on vauva. Ja oli se tarhassa kerennyt kertomaan tarhatädeille että siitä tulee isoveli. Sanoo että vauva on hänen ystävänsä :)
 
Meillä taapero taputtelee omaa mahaa ja luulee et sielläki on vauva :D mummilla myös.
 
Me ei olla vielä puhuttu esikoiselle vauvasta mitään, np-ultran jälkeen sitten ajateltiin alkaa jutella asiasta :)
 
Rondine: täällä aivan samoja fiiliksiä ja pohtinut aivan samoja asioita. Nyt kun itse välillä enemmän tai vähemmän poissaoleva huonon voinnin takia niin koen siitäkin huonoa omaatuntoa, vaikka meillä isä on tosi tärkeä nyt. On ollut paljon isän kanssa että mä saan levätä niin sinänsä helpottaa mutta itsellä on useinkin paska äiti fiilis. Odotan että olotila helpottuisi niin saisi enemmän keskityttyä esikoiseen vielä ennen vauvan syntymää.
 
Antsku, mulla on myös tuo sama. On ollut kauhea väsymys ja välillä poika haluaisi niin kovasti minut mukaan leikkiin, mutta mä en vain jaksa ja sitten tulee huono omatunto.
 
Mua on huolettanu lähinnä tätä toista odottaessa että miten jaksan kahden kanssa kun mies tekee pitkää päivää töissä. Nytkin tuntuu välillä niin raskaalta. Meillä poika on taas ihan kokonaan miehen perään ja mies kelpaa vaan kaikkeen. Toki jos mies on töissä niin sitten minäkin saan nukuttaa mutta kun mies on kotona niin ei haluta että minä luen iltasatua tai pesen hampaita [emoji51]
 
Vasemmalla kyljellä luin juuri jostain.. itse tulee kyllä pääasiassa nyt nukuttuakin sillä puolella. Se vaan joteski tuntunut paremmalta! :)
Nukuin tosi paljon mahallani ennen esikoista, mutta se vähenty tosi paljon pojan syntymän jälkeen. Nyt on taas välillä tullutja kauhea tarve nukkua mahallaan, mutta se ei vaan enää tunnu kauhean luontevalta! laughing7
 
Joo, no niin mä muistelinkin, että se itsellenikin luontevampi kylkiasento oli se "parempi". Huh :)
 
Mä taas en pysty olemaan vasemmalla kyljellä kauaa,koska mulle tulee rytmihäiriöitä. Sydän on vasemmalla niin se altistaa niille.Sitten mulla tulee paha olo..
 
Mikän tässä nyt oli se että miksi vasen parempi? :D mulla välillä oikeella kylellä tuleekin kyllä tosi huono olo.
 
Jotenkin se veri kiertää siinä paremmin. Mä kyllä herään tasaiseen tahtiin vaihtamaan kylkeä. Normaalisti pystyn nukkumaan jommalla kummalla kyljellä koko yön, mut raskaana on pakko vaihtaa vähän väliä.
 
Mä vaihtelen kans kyllä pitkin yötä kyljeltä toiselle, mutta vasemmalla parempi olla pidempi pätkä!
 
Musta vasemmalla kyljellä on parempi nukkua. Kierin kyllä mahdottomasti yöllä ja herään usein vatsalta mutta menen aina nukkumaan vasemmalle kyljelle :D olen yrittänyt sellaisen vartalotyynyn kanssa nukkua että pysyisin paikallaan mutta se löytyy yleensä aamulla lattialta..
 
Takaisin
Top