Toista tai kolmatta lasta odottavat :)

Graisu

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2016
Minkälaisia ikäeroja lapsille tulee ja mitä mietteitä, kun lapsia onkin kaksi tai enemmän?
 
Täällä tulee esikolle ja pikkukakkoselle 1v9kk ikäeroa. Onneksi ei venynyt enää pidemmäksi tuo ikäero.. vaikka esikon raskaudesta ei oo pitkä aika, niin silti jännittää kuinka samanlainen/erilainen raskaus tämä on ja miten jaksaa kohta pakoon juoksevan esikon kans arkea :D mut luulenpa että oon reippaampi tässä raskaudessa, kun ei ole varaa jäädä sohvalle nyt makoilee kun päikkäriaikaan :D
 
Meillä on kaksi lasta, tyttö ja poika. Heillä ikäeroa on 1v2vk. Pienestä ikäerosta on ollut hyvät ja huonot puolet, mutta kaikista hienointa on kuinka tärkeinä pitävät tosiaan. Vaikeinta on ollutkin uhmat, jotka on ollutkin päällä viimeiset kolme vuotta aina vuoronperään. Odotan aikaa, jolloin tulisi uhmaton ikäkausi molemmille :D

Seuraavalla ja tällä hetkellä nuorimmaisella tulee olemaan ikäeroa 4v4kk. Tuleva lapsi on meidän Iltatähti, joka päätti ottaa varaslähdön :wink
 
Esikoiselle ja tulevalle tulisi ikäeroa 2v11kk. Ei ollut tarkoitus näin "isolla" ikäerolla tehdä, mutta keskimmäisen odotus päättyi rv23.

Mutta nyt kun ajattelee, ei iso ikäero varmastikaan haitaksi ole:rolleyes:
 
Jenska täälä kans tytöillä ikäeroa 2v2vko :D nuoremmalle ja tulokkaalle tulossa 3v6kk
Pienessä ikäerossa hyviä ja huonoja puolia.. Tuo uhma kestää ikuisuuden ja nuoremman syntyessä pyöritin vuoden arkea lähes yksin. Rehellisesti sanoen siihen en enään ikinä ryhtyisi :D toki tällä hetkellä en päivääkään antais pois!
 
Muokattu viimeksi:
Jos kaikki menee hyvin, tulee esikoiselle ja tulokkaalle n. 3v3kk ikäero. Olin jo 35 esikoisen saadessani, joten olinpa jo vähän miettinyt että tuleeko edes toista. Mutta onneksi luontoäiti päätti puolestamme. :Heartred -Ja onhan ehkäisyttä oleminen toki päätös jo sinällään... :wink
 
Esikoiselle ja pikkuiselle tulee ikäeroa n 2v 10kk. Esikoinen aikamoinen vilpertti, joten uskon että meillä tämä pikkuisen isompi ikäero on hyvä. Kuitenkin mun mielestä vielä "tarpeeksi" pieni ikäero. Nyt kerkeää vielä esikoisen kanssa raskausajan harjoitella itsestään nukahtamista, kuivaksi opettelua, yön omassa sängyssään pysymistä ym, joka helpottais elämää sitten kun on kaksi.:happy:
 
Mulla yksi lapsi, ikäeroa toiseen tulee 3v ja 10kk.
Ei haluttu pienellä ikäerolla, tarkoituksella isompi. Itse iloinen tästä, mutta tietenkin isossa ja pienessä ikäerossa molemmissa hyvät/huonot puolet.
Meille sopii kuitenkin paremmin näin :)
 
Esikoisen ja keskimmäisen välillä on 1v 8kk. Tälle vauvalle ja keskimmäiselle tulee 1v 9kk eroa. Pienellä välillä kieltämättä mennään, mutta ajatuksena oli (ehkä vähän raadollisestikin), että kun tää pikkulapsiarki on joka tapauksessa aika rankkaa niin otetaan sit kaikki "kärsimys" samaan syssyyn :grin On kans helpompi keksiä kaikille sopivaa puuhaa kun ovat suunnilleen saman ikäisiä. Tai ainakin näin uskottelen itselleni :rolleyes:
 
Esikoisen ja keskimmäisen välillä on 1v 8kk. Tälle vauvalle ja keskimmäiselle tulee 1v 9kk eroa. Pienellä välillä kieltämättä mennään, mutta ajatuksena oli (ehkä vähän raadollisestikin), että kun tää pikkulapsiarki on joka tapauksessa aika rankkaa niin otetaan sit kaikki "kärsimys" samaan syssyyn :grin On kans helpompi keksiä kaikille sopivaa puuhaa kun ovat suunnilleen saman ikäisiä. Tai ainakin näin uskottelen itselleni :rolleyes:

Mulla hyvin samantyylinen ajattelutapa :D Haaveilen kolmesta tai neljästä lapsesta noin 2 vuoden ikäeroilla :Heartred
 
Meilä esikoisen ja kakkosen välissä on 4 vuotta 4 kuukautta. Ihan tyytväisiä tuohon ikäeroon oltiin kun esikoinen osasi jo aika hyvin auttaa eikä ollut mustasukkaisuutta. Lisäksi laittelee pienemmälleen kenkiä jalkaan kun pienempi on nyt 2,5 ja isompi ihan just 7. Keskimmäiselle ja tälle olisi tulossa nyt huima 3v ja 1kk ikäeroa. Toivotaan ettei keskimmäinen kovin vauvaa murjo.
 
Te kenelle on tulossa kolmas tai useampi (useammas?) lapsi, miten keho on jaksanut ne useammat odotukset ja synnytykset?

Mun eka raskaus oli helppo, synnytys ei, mutta siitä toipuminen ja palautuminen taas ok. Siis tarkoitan nyt fyysistä palautumista, arpia ei jäänyt, alapään arvet paranivat hyvin ja huomaamattomasti, kilot tippui nopsaan alle lähtöpainon imettäessä jne. Sittemmin kuitenkin mm. vauva-aika on tuonut muassaan esim. selkäkipuja, ja tissitkin ovat pitkän imetyksen myötä kutistuneet. Ja ikäkin jo painaa (olin tosin jo ensisynnyttäjäksi iäkkäämpi, täytin 35)...

Jotenkin siis mietityttää että miten keho jaksaa palautua useammista raskauksista. Harrastatteko mammajoogaa tmv. mikä pitäisi liikkuvuutta yllä?
 
Täällä minulla 5v ja 3v pojat. Tämä kolmas miehelle ensim,äinen. Ikäero tulee olemaan siis melkein 4 v nuorempaan.:happy:

Mulla oikeestaan toinen raskaus ja synnytys kaikenkaikiaan on ollu helpompi ku ensimmäinen. Ei kolotuksia ei mtn enkä harrastanut hyötyliikuntaa suurempia. :smiley-bounce013
 
Mulla toinen raskaus oli helppo, huomattavasti helpompaa oli kaikki ekaan verrattuna. Enkä oo harrastanut mitään erikoista, ja palautuminen mennyt ihan ok eli ei vaivoja, nyt siis kuitenkin 6v edellisestä että on saattanut tilanne muuttua kun aikaa on välissä
 
Kiitos vastauksistanne. Mua jotenkin pelottaa
, että paikat repeis helpommin jne. Mulla oli aika tuskallinen synnytys, ja vaikkei traumoja jäänytkään, niin toki jännittää jos nyt vielä pahempi... :/
 
Mulla ei valitettavasti kroppa meinaa kestää raskauksia ja oon ollut molemmista rv 30-36 vuode levossa. Synnytykset on kestänyt molemmissa 3h :) mulla hyvät kokemukset synnytyksistä niin se ei jännitä mutta ne pirun jälkisupistukset oli aivan järkyttäviä!
 
Ensimmäinen synnytys käynnistettiin ja ponnistusvaihe oli tunnin pituinen. Väliha leikattiin ja repesin siitä huolimatta kiitettävästi. Olin pitkään tosi kipeä alapäästä, sekä nivelet kipuilu kolme vuotta.

Kun poika syntyi, se oli todella helppoa. Alapää ongelmat hävisi synnytyksen jälkeen (yhdyntä sattui paljon arpeutumien takia) Nyt kun edellisestä on aikaa melkein neljä vuotta, niin kroppa on palautunut täysin.

Odotan innolla synnytystä, se on jotakin niin ainutlaatuista :Heartred
 
Meillä esikoisen ja tämän toisen ikäeroksi tulee 1v 5kk. Vähän jännittää tuleva, mut onneks vielä on aikaa valmistautua:grin
 
Takaisin
Top