Toista tai kolmatta lasta odottavat :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ekassa synnytyksessä poika syntyi avosuisessa tarjonnassa niin repesin aika pahasti vaikka leikattiin. Pelkääsin koko toisen raskauden ajan että mites ne arvet repeytyykö. Tuli synnytysaika toinen lapsi oli 4,5kg ja hartioista kiinnimeikä repeemän repeemää. :happy:

Meillä tulee esikoisen ja syntyvälle vauvelille ikäeroa liki 9 vuotta ja keskimmäisen ja tulevan vauvan 2 vuotta.Aika uusi tilanne, kun on sitten kaksi niin pientä yhtäaikaa.
Keskimmäinen kun syntyi oli esikoinen jo reilu 6,5 vuotta niin hänestä oli ja on edelleen suuri apu arjessa.Ja mielellään leikkii ja touhuaa sisaruksensa kanssa.

Onko täällä muita kaltaisiani pitkään imettäneitä? Tai siis imetän nukuttaessa (ja herättäessä jatketaan imettämällä usein vielä unia) edelleen 2,5-vuotiastani. <3

Miten pitkä imetys on vaikuttanut uuteen raskauteen?

Tarkoitus ei olis imettää kahta yhtäaikaa, mutta eipä tää taaperoimetyskään ollut mikään suunnitelma, vaikka siitä meille kovin tärkeä juttu muodostuikin. <3

Toista lasta odotellaan ja ikäeroa tulee vähän reilu 2v 3kk. Minäkin olen taaperoimettäjä, mutta olen nyt pikkuhiljaa vieroittanut esikoista kun imetys tuntuu niin epämukavalta nyt ja muutenkin vieroitus oli tänä kesänä suunnitelmissa.

Täällä olisi tulossa kolmas lapsi jos on nyt tullakseen. Esikoinen olisi 4v 9kk ja kuopus 1v 9kk. Jännittää kovasti.

Toista lasta odotan. Pojan ja tulokkaan ikäeroksi tulee 2v 4kk. Luultavasti poika tulee olemaan aluksi aika mustasukkainen, tätä on ollut havaittavissa jo kun pidän veljen vauvaa sylissä

täällä kolmas matkassa. ikäerot tulee olemaan 6,5v ja 5v lapsen syntyessä.

muoks vanhimman iän,sehän onkin sillokn vielä kuus

Muokattu viimeksi:
Täälä ootellaan toista, ikäeroa tulee 2v 10kk :) 3vuoteen tähdöttiin, mutta eipä tuo haittaa että nopeammin tärppäsi :)

Meidän lapsille olisi tulossa ikäeroa.n.3v2kk.
Vähän kyllä jo hirvittää miten tulen pärjäämään kahden kanssa kun tuon uhmaikäisen kanssa meinaa nytkin välillä palaa käämit:wink
Ja kun vielä on taustalla synnytyksen jälkeinen masennus niin kyllä hieman huolettaa...

Poksuli; Mutta Miten???? :D Siis vieroitus...

Ei meillä montaa imetyskertaa ollut enää päivässä ja nyt olen viikon verran vähentänyt yhden imetyskerran muutaman päivän välein. Aika hyvin esikoinen on ymmärtänyt, että tissit on päivälevolla ja saa seuraavan kerran illalla tai että tissit on nukkumassa ja saa seuraavaksi aamulla aamupalan jälkeen. Se on vähän helpottanut, että olen kevään ollut töissä ja imetys on tämän takia jo vähentynyt. Katsotaan miten nyt viikonloppuna käy kun pitäisi jotenkin selittää, että se tärkein iltatissi jää myös pois ja tissit jää kesälomalle. :woot: Paljon sylittelyä ja halittelua, ettei ainakaan läheisyys jää pois!

Mä en muutenkaan ole enää "hereillä" ollessa imettänyt, eli nukuttaessa tai herätessä. Mutta nää onkin kompastuskivi, en tajuu miten toi lapsi ymmärtäis nukahtaa mun kanssa muuten kuin tissille. Hän ymmärtää asia vielä virkeänä, mutta kun uni alkaa tulla silmään, niin kaipaa rintaa ihan lohduttomasti. Mun iso pieni Rakas.

Tsemppiä sinullekin vieroitustouhuun, saa laittaa hyvät vinkit jakoon. :)

Täällä kolmatta odottava. Esikoinen olisi tulokkaan syntyessä 4v2kk ja nuorempi 2v5kk, sikäli mikäli nyt ei mitään ikävää satu matkan varrella.

Imettäny oon siitä asti kun esikoinen syntyi. Ensin häntä 1v9kk, kunnes pikkuveli syntyi ja maito nousi, niin vierottautui itse. Nyt vielä imetän pienempää ja annan käydä rinnalla niin kauan, kuin itse tahtoo. Kakkosta odottaessa mulla oli kovat odotukset tandemimetyksestä, mutta kun esikoinen päätti toisin, niin nyt en haaveile mistään ja annan pojan itse päättää, milloin lopettaa. Nyt ainakin, kun vasta plussasin, on imetyskerrat lisääntyneet ja poitsu pyytää tissiä monta kertaa päivässä vs tammikuusta asti oli vain iltaimetys. Mutta samoin teki esikoinenkin, että hanakammin halusi käydä rinnalla juuri plussan kieppeillä.

Tinja, meillä onnistui yöimetyksistä vieroitus suht kivuttomasti molempien muksujen ollessa reilu 1v, kun mä nukuin eri huoneessa kolme yötä ja mies hoiti yöheräämiset ja itkujen hyssyttelyt. Sillä sitten oppivat nukkumaankin lähes heräilemättä, eivätkä enää kaivanneet yöllä maitoa.

Miten esim teillä jotka oodotatte kolmatta, niin minkälaisia eroja on ollu oireissa eri raskauksissa? Millasia oireita tyttö/poika raskaudessa? :)

Miten esim teillä jotka oodotatte kolmatta, niin minkälaisia eroja on ollu oireissa eri raskauksissa? Millasia oireita tyttö/poika raskaudessa? :)

Kaksi raskautta takana ja 2 tyttöä. Molemmat raskaudet olleet aivan samanlaisia kaikkine oireineen.

Aluksi oli ensimmäisen kolmanneksen aikana pahoinvointia ja etovaa oloa, siihen auttoi säännöllinen syöminen. Kerran oksensin molemmissa raskauksissa. Ja alkuraskaudessa oli myös voimakasta väsymys. Iho oli molemmissa raskauksissa todella hyvä, tosin on aina ollut.En ole kärsinyt näpyistä koskaan. Keskiraskaus oli ihanaa aikaa, kun ei ollut väsymystä, pahoinvointia eikä mitään muutakaan. Loppu kolmannes taas enemmän väsymystä ja kaikenlaista kolotusta mm.liitoskipuja, lokkakipua jne.

Toisen lapsen kohdalla osasin jo siis oireiden perusteella sanoa, että tyttö tulee (ennen rakenneultraan) kun raskaus oli aivan samanlainen kaikkine oireineen kuin esikoisesta oli ollut. Saa nähdä nyt...ainakin tähän asti menty hyvin "tyttömäisillä" oireilla.

Mullakin kaksi raskautta takana, eka poika, toka tyttö. Raskausoireet oli molemmissa samat, mutta lapsen liikkeistä osasin arvata että toka on tyttö. Esikoinen oli tosi kova poika jumppaamaan ja potkimaan. Tyttö oli huomattavasti rauhallisempi :)

Täälläkin nyt kolmatta odotetaan. Kaks poikaa mulla ennestään, vähän päälle 4v ja kohta 2v :) .
Raskaudet ollu mulle helppoja, varsinkin toka oli ihan superhelppo loppuun asti ilman mitään isompia oireita. Alkuraskaudessa vähän etovaa oloa, ei mitään oksentelua kumminkaan ja aivan lopussa vähän jotain iskias-kipua ja verenpaineet alkoi vähän nousta kun la ylitettiin. Mutta muuten pystyin hyvin harrastamaan liikuntaa koko raskauden, hölkkäsin jopa rv 34 asti :) .
Tää raskaus on alkanu ihan samoin oirein ku edellinenkin, eli rinnat alkoi vähän vuotaa ja masu on todella turvonnut ja välillä kun sohvalta nousee nopeasti ylös niin tulee niitä repäisykipuja alavatsaan.

Täällä odotetaan toista, esikoinen on 11kk eli 1v7kk olisi tulossa ikäeroksi :) Halusimme lapset pienellä ikäerolla, mutta en uskonut että näinkin pian meillä onni kävisi kun vasta lopetin imettämisen jonka jälkeen kierto vasta alkoi. Toivotaan nyt vaan että masussa pieni kasvaa oikeasti ja kaikki menisi hyvin :) Juurikaan ei oireita ole, mikä hieman huolettaa kun esikoisesta oli kaikki mahdolliset oireet jo ennen kuin kuukautiset edes oli myöhässä.. noh raskaudet on toki erilaisia, toivotaan että kaikki olisi hyvin kuitenkin. Väsyttää vain ja lepäilemään ei lainkaan ehdi kun vilkas napero pitää liikkeessä koko ajan, ja öisinkään ei meillä vielä todellakaan nukuta :D

Uuuhhhh....neiti 2,5v uhmaa tosissaan, ja tänään hermostuin... olin illalla aivan loppu ja huonovointinen ja sitten paloi pinna läpsimiseen ja kiukutteluun ja huusin...huusin siis niin kovaa että taatusti kuuli naapuritkin. Kohtauksen jälkeen mies jäi antamaan tytölle iltapalaa ja minä menin itkemään suihkuun. Paska mutsi täällä siis,ja todella surullinen olo siitä kun oma pinna niin paloi:sad001:sad010

Sympatiahali Sanzulille!
-Sattuuhan sitä että pinna joskus katkee, pääasia että jälkeenpäin pyydetään anteeksi, ja selitetään lapselle miksi äiti(kin) käyttäytyi tyhmästi. Ei se sinusta vielä huonoa äitiä tee, kyllä meillä kaikilla varmaan joskus tulee ne jaksamisen rajat vastaan...

Takaisin