Toista odottavat (tai miksei kolmatta jne myös)

Meillä tulee ikäeroa 3 vuotta. Eniten huolettaa rakkauden ja huomion riittäminen molemmille. Esikoisen raskausaika oli vaikea ja kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, joka on jättänyt ison jäljen minuun. Pelkään kovasti, että joudun kokemaan kaiken uudestaan.
 
Mä kysyin kans että saako ottaa esikoisen neuvolaan mukaan. Vastaus oli että tietenkin!! Meillä siis sama terkka äitiys- ja lastenneuvolan puolella. :)
 
Meillä on ennestään 4v9kk, 3v8kk ja 1v11kk ikäiset lapset ja nyt ois ilmeisesti nelonen tuloillaan. Vähän jännittää mitä tästä tulee vai tuleeko mitään kun niin alussa kuitenkin on mut hyvillä mielin otetaan vastaan. :)
 
Toinen tulossa ja esikoinen olisi 2v 7kk uuden syntyessä. Nyt on hirveen kiinnostunut vauvoista mutta ku kotiin tulee lopullisesti niin saattaa jäädä kiinnostus ja alkaa äidin huomiosta tappelu.
 
Täälläkin odotellaan toista lasta ja juuri on mietteitä tuosta huomion jakamisesta yms. Ikäeroa tulee aikalailla 3v ja onhan tuo jo iso niin, että asioita tekee itse ja opettelee, mutta kuitenkin vielä niin pieni ja itse vielä huomaa vuorotyötä tekevänä kuinka kiinni tyttö onkaan mussa kun välillä menee hetki ettei nähdä jos on vaikka ollut ilta ja sitten aamuvuoro, että vaan äiti kelpaa sen jälkeen. On kyllä tosi kiinnostunut tuttavien vauvoista ja kova hoivaamaan omaa nukkeaan.
Mietteitä kuitenkin tulevasta riittää. :)
 
Meillä ikäeroksi tulisi myös 2v 7 kk. Mietityttää onko isompi mustis äidistä. Juuri nyt kaikki omat tavarat ja asiat tuntuu olevan tosi tärkeitä eikä halua niitä kovin mielellään jakaa... No, onneksi on tässä vielä aikaa jos vaikka se meniskin jo hiukan ohi.
 
Sattuuko ryhmässä olemaan tammikuisia 2012 tai toukokuisia 2014? Itse olen siis näissä ryhmissä aiemmin ollut.
 
Meillekin toinen tulossa ja ikäeroa olisi myös 2v 7kk. Mustis tulee olemaan varmasti, kun nyt suuttuu jo siitä, että äiti rapsuttelee koiria. :wink Miten te, joilla on suurin piirtein samalla ikäerolla lapset, aiotteko hankkia tuplarattaat? Esikoinen viihtyy kyllä ainakin vielä hyvin rattaissa ja olisi mukava päästä päivälläkin lenkeille, kun mies on töissä. Mutta elokuuhun on vielä pitkä aika, saattaa toki rattaissa viihtyminen kokea inflaation.
 
Esikoinen täyttää ensi viikolla 2, joten uuden muksun syntyessä Alisa on n. 2v 8kk. Tuplikset on kyllä hankittava! Tahdon uskoa, että hyvin menee. En meinaa kuitenkaan vauvaa imettäessä/hoitaessa sanoa Alisalle ei nyt, odota tai muuta vastaavaa. Kyllä Alisa saa osallistua hoitamiseen ja syliin mahtuu aina kaksi!
 
Meillä esikoiselle ja tulokkaalle ikäeroa tulee 8 v 1kk noin.. kait tällä oli joku tarkoitus mikä selviää myöhemmin :) Aina olen tiennyt että haluan toisen lapsen mutta ei kyllä tullut mieleenkään edes toivoa moista esikoisen ollessa alle 4v. Sittemmin elämä on muuttunut todella helpoksi ja mukavaksi kun on jo iso ekaluokkalainen. Nyt meinaan kaikki alkaa alusta ja mä en muista ollenkaan millaista on hoitaa vastasyntynyttä, apua!
Vielä en keksi kuin hyviä asioita noinkin isosta ikäerosta ja esikoinen luonteeltaan sellainen että mielellään haluaa auttaa ja hoivata [emoji173]️
 
Meillä tukee lapsille ikäeroa 1v9kk, jos nyt siis kaikki menee hyvin. Halusin pienen ikäeron lapsille monestakin syystä, mutta päällimmäinen on se, että heistä ois toisillensa seuraa ja saisin olla mahdollisimman pitkään kotona, etten siis välissä menisi töihin. Meillä vaan tuo esikoinen on kovin äidin tyttö ja huutaa kyllä kovasti mun perään, vaikka iskäkin ois kotona. Se mua vähän huolettaa, että saanko mä yhtään katkaistua tätä napanuoraa tyttöön Ennenkuin tämä toinen syntyy, mutta onneksi siihen on aikaa ja silloin esikoinenkin on jo vähän isompi. :)

Kysyinkin eilen esikoisen 1-vuotis neuvolassa, että voinko ottaa esikoisen ekaan raskausneuvolakäyntiin mukaan, niin terkkari sanoi, että Tottakai. Ja sanoi vielä, että hän voi olla tytön kanssa sen aikaa, että voin käydä ottamassa pissanäytteen ihan rauhassa.Mutta siitä ultrauksesta en muistanut kysyä, mutta muistaakseni esikoisen aikaan, sinne ultraan ei saanut ottaa lapsia mukaa.
 
Ääh ahdistaa tuo ultrakäynnin järjestäminen :/
Kun mulla asuu lähistöllä vaan yksi kaveri ja hänkin on päivät töissä.... Ja ultra kumminki silloin vasta kun miehen joululomat on loppu. Ja tuskin vaimon ultra on sallittu syy saada töistä vapaata? Naapuri on kyllä luvannu joskus katsoa tyttöä mutta sattuuko just tuolloin olla kotona ja tyttöki vierastaa sen verran että ois aika hämmentyny yhtäkkiä naapurilla.... Niin pitäiskö joku MLL lastenvahti nyt sitte hommata sinne äitiyspolin aulaan mukaan:hilarious:
Niin jos nyt sitte tytön kanssa raahaudun sinne ultraan ja ne ei huoli meitä sinne... niin jääpä sitte koko ultra tekemättä:shifty:
 
En suosittele ottamaan lasta mukaan ultraan, koska 99% olen varma että sinne ei pääse! Näin on ollut käytöntä jo kauan monilla paikkakunnilla.
 
Ruusa# eikös me olla samassa sairaalassa? Oon lähes 100% varma että lapsia ei saa ottaa mukaan. :sad001 mullakin sama järjestäminen edessä.
 
Ääh ahdistaa tuo ultrakäynnin järjestäminen :/
Kun mulla asuu lähistöllä vaan yksi kaveri ja hänkin on päivät töissä.... Ja ultra kumminki silloin vasta kun miehen joululomat on loppu. Ja tuskin vaimon ultra on sallittu syy saada töistä vapaata? Naapuri on kyllä luvannu joskus katsoa tyttöä mutta sattuuko just tuolloin olla kotona ja tyttöki vierastaa sen verran että ois aika hämmentyny yhtäkkiä naapurilla.... Niin pitäiskö joku MLL lastenvahti nyt sitte hommata sinne äitiyspolin aulaan mukaan:hilarious:
Niin jos nyt sitte tytön kanssa raahaudun sinne ultraan ja ne ei huoli meitä sinne... niin jääpä sitte koko ultra tekemättä:shifty:

Meillä mies pääsi esikoisen raskausajan ultriin ja neuvoloihin ja siis sai vielä työtunnit niistä. Sen esimiehenä toimi nainen ja hänellä oli itsellä pienet lapset, niin varmaan sen takia tuo onnistui, kun hänellä oli omakohtaista kokemusta. Eli riippuu varmaan täysin esimiehestä, että annetaanko töistä lähteä ultriin mukaan.
 
Meillä tulee ikäeroksi 3,5-vuotta. Harmittaa, kun pitää mennä töihin tässä välissä ja laittaa esikoinen päikkyyn, mutta minkäs teet. Tuplia en ajatellut hommata, esikoinen ei ainakaan vaunuissa viihtynyt ikinä, niin luulen että liinoilla/repuilla pärjätään vauvan kanssa.
 
MIä tässä pohdin jo valmiiksi tuota esikoisen hoitoa. On nyt tarhassa ollut vuoden. Mietin jos sitten kun jään äippälomalle niin alisa jää tarhasta pois. Sen äippäloman oon kotona, mutta sen jälkeen palaan töihin ja mies jää vanhempainvapaalle. Saakohan alisa mennä tarhaan, jos mies on kuopuksen kanssa kotona?
 
Takaisin
Top