Toisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on se 10pvää kuukaudessa ja hoitopäivät päättää päiväkoti ja maksu on 50% kokopäivähoitomaksusta. Seuraava on 13pvää kuukaudessa ja siinä saa itse päättää päivät ja maksu on 70% vai oliko se 80% kokopäivähoitomaksusta no kuitenni jne. Ja eihän siellä siis ole pakko hoitopäiviä vaikka oiskin kokopäiväsesti sen 5pvää viikossa hoidossa, saahan lapsi olla poissa iha milloin vain, mutta ne on silti maksullisia hoitopäiviä.

Mutta elokuussaha ne taas muuttuu. Eikä vissii oo vielä lyöty mitään hoitomuotoja lukkoon asti.

En oo etinyt ees miettiä koko synnyttämään lähtöä. Mut Kotimama...ei meilläkään kyllä noita "pika-"hoitoapuja oikein ole. Mun veli...mutta hänkin töissä, joten apu vain jos yö tai ilta kyseessä.
Ja jos tämä menee käynnistykseen niinkuin ensimmäinen niin mitäs sitten...äiti kaks vuorokautta (hyvässä lykyä viikko) sairaalassa, isä töissä...apua...mäki osaan nyt panikoitua. ..mut jos pohdin asiaa kun ajankohta lähempänä....jos osaan... :/

Niin. Ja meillä ollaan nyt 16pv kuukaidessa hoidossa (joka pitää ennalta ilmoittaa) ja maksu muistaakseni 80% täydestä.

Heippa kaikki! Meillekki toinen tulossa. Tai no oikeastaan kolmas kun kummallakin on edellisistä suhteista yksi lapsi ja nyt ensimmäinen yhteinen. Minun tyttö täyttää jo 7, hirveästi pelottaa että osaako sitä edes enää vauvaa hoitaa :laughing025

Heippa, meillekkin on toinen tulossa. Esikoinen on 1v 7kk eli ikäeroa sisaruksille tulee n. 2v ja 2 kk. Meillä on esikoinen nyt hoidossa 16pv kuukaudessa mutta olen ajatellut että jäädessäni äitiyslomalle myös esikoinen jäisi kotia. Näin ollen säästyisi edes hieman rahaa.

Miten he muut joille tulossa pieni ikäro lasten välillä. Yritättekö päästä eroon vaipoista ja saada esikoisen kuivaksi ennen vauvan syntymää? Entäs tutusta luopuminen?

Tutista luovuttiin alkuvuodesta. Kesäkuussa harjoitellaan kuivaksi, kun oma jaksaminen on parempaa plus muutot ym on hoidettu.

Toukokuun alussa 2v.

Toinen tulossa. Eka on 11 kk. Ja nyt jo kauhulla odotan tulevaa, koska mies reissuhommissa ja paljon pois kotoa..

Hep! Tähän tietoon toinen tulollaa :wink Ikäeroa tulisi melkein 2v 2kk. Hieman jänskättää kun ei tätä olla yritetty ja toisesta lapsesta on ollut vasta puhetta :rolleyes: Näin niitä sitten vissii karkailee ajatuksista :dontknow

OnniAnni, meillä tulee kanssa ikäeroksi noin 2v 2kk. Tutista luovuttiin tammikuussa ja pottailuhommat ajateltiin kunnolla käynnistää kesällä. Nytkin ollaan päivittäin käyty ainakin kerran, mutta semmoseen suurempaan treeniin ei olla vielä lähdetty. Mut vähän mulla on semmonen kutina, ettei se kuivaksiopettelu noin aikaisessa vaiheessa onnistu..eli en usko, että meillä päästään vaipoista irti ennen kun vauva syntyy, mutta kyllähän se vähentäminenkin on jo suuri voitto :)

Kotimama, voisiko joku sinun tai miehesi vanhemmista tai muista sukulaisista tulla teille asustelemaan lasketun ajan tienoilla joksikin aikaa? Jos siis synnytys sattuisi osumaan pyhien aikaan? Ja sitten muutoin, voisiko äitikavereista tehdä semmosen "päivystysringin", että kuka nappaa esikoisen hoiviinsa, jos synnytys sattuu käynnistymään ennen pyhiä tai pyhien jälkeen?

Miten te toisen odottajat ootte jaksaneet puuhailla esikoisen kanssa?Mä oon niin huonovointinen ja väsynyt että en meinaa oikein jaksaa tyttäreni 1v 8 kk tahdissa. Meillä mies vielä ravaa päivittäin toisella paikkakunnalla töissä ja hänen työpäivänsä näin ollen pitkiä. Päätettiinkin nyt, että kerrottiin jo eilen molempien vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta(rv 7+2) jotta saisin tarvittaessa vähän esikoisen leikittämisapua jos/kun omat energiat ihan lopussa. Onneksi isovanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla.

Vähän jännittää myös tuleva arki kahden pienen lapsen kanssa. Esikoinen 2v 3kk kun toinen syntyy. Toivotaan että saisimme jonkub kerhopaikan esikoiselle pariksi aamupäiväksi/vko niin voisin sitten tuolloin keskittyä vain vauvaan. Toivotaan että mukava kerhopaikka löytyisi jossa esikoinen viihtyisi.

Kova on myös yritys saada esikoinen päiväkuivaksi ennen vauvan syntymää. Saa nähdä miten käy.

Aika heikosti jaksaa, mut pakkohan se on jaksaa vain. Mieskin tekee pitkää päivää ja muutaman viikon kuluessa lähtee yöksi tohtori koulun jutun takia nii se vähä jännää :/ Mutta kute sanottu, pakko jaksaa :)

Täälläkin ilmoittautuu varovasti toisen lapsen odottaja. 7+0 nyt, taustalla keskenmenoja ja pitkähköä yritystä, joten pelon ja toivon sekaisin tuntein on viime viikot menneet. Esikkoneitimme on 2v10kk, eli noin 3,5v tulee ikäeroksi, jos joulunyytti syliin saadaan.

Täällä myös toistaan odottava ilmottautuu. Meillä esikoisella ikää nyt 2v8kk, joten ikäeroa tulee noin 3v4kk. Saattaa olla ihan passeli ikäero. Hieman täälläkin mietityttää esikoisen mustasukkaisuus, meillä sitä on ilmassa jo ilman pikkusisarustakin...
Kesällä olisi tarkoitus treenata esikoista kuivaksi ihan tosissaan, jotta päästäisiin vihdoin vaipoista eroon. Vielä pieni mies on tiukasti sitä mieltä, että pissa tehdään vaippaan!

Syksyinen: Miehen äiti on ainoa mahdollisuus ja vaan pyhien aikana kun on lomaa. Omat vanhempani ovat vuorotyöläisiä ja itsekin vielä pienen lapsen vanhempia. Ei ole sellaisia sukulaisia jotka voisi tulla. Äitikavereista voisi koota piirin, joidenkib kanssa jo vitsinä kauan sitten vitsailtu että autetaan sitten toisiamme :) yritän luottaa tähän. Luin vaan Googlesta kauhutarinoita ettei kukaan juuri synnytyksen alkaessa ollutkaan kaupungissa yms kamalaa :D
Kysyin muuten eilen neuvolasta että onko tälläiseen tilanteeseen apua kaupungilta niin ei mitään. Tuli aika yksinäinen fiilis oikeastaan. Mutta eiköhän kaikki järjesty :)

Kotimama, mä oon ihan varma, että kaikki järjestyy :) Apua kyllä yleensä saa, kun vaan uskaltaa pyytää sinnikkäästi. Naapurit, työkaverit, kauempana asuvista kavereistakin voisi saada kyläilyringin, miksei jos tällä foorumillakin (tosin ehkä joulukuisten ryhmä on vähän hasardi :P) sattuisi olemaan joku lähistöllä asuva? Ja Google pitäisi kyllä monessa tilanteessa kieltää ihan kokonaan :D

En sano, että sinun tapauksessa olisi kyse siitä, mutta monesti ihmiset pelkää "rasittaa" muita omilla pyynnöillä, jos niistä aiheutuu epämukavuutta toisille. Ja sitten lopulta jäädäänkin marttyyrina yksin, kun kukaan ei myöskään tuputtanut apuaan. Esikoisen hoidon järjestyminen synnytyksen aikana on mun mielestä ainakin niin tärkeä juttu, että uskon, että todella moni ihminen venyisi vuoksesi ihan mielellään, auttamisen halusta.

Ikävää, ettei kaupunki apuja tarjoa tilanteeseen..tai osaa edes antaa vinkkejä, mistä apua voisi saada.Toisaalta tietysti ymmärrettävää, sillä miehen läsnäolo synnytyksessä ei ole välttämätöntä vauvan tai esikoisen hyvinvoinnin kannalta, ja aikuisethan ei kaupunkia paljoa kiinnosta :/

Täällä myös toistaan odottava ilmottautuu. Meillä esikoisella ikää nyt 2v8kk, joten ikäeroa tulee noin 3v4kk. Saattaa olla ihan passeli ikäero. Hieman täälläkin mietityttää esikoisen mustasukkaisuus, meillä sitä on ilmassa jo ilman pikkusisarustakin...
Kesällä olisi tarkoitus treenata esikoista kuivaksi ihan tosissaan, jotta päästäisiin vihdoin vaipoista eroon. Vielä pieni mies on tiukasti sitä mieltä, että pissa tehdään vaippaan!
Meillä on ihan sama tilanne, poika käy kyllä pöntöllä pissillä, mutta ainoastaan silloin kun sattuu tykkäämään ajatuksesta. Ei vielä miään oma-aloitteisuutta siihen suuntaan. Ostin sille "palkinnoksi" Salama MQueen-pikkuhousut jotka se saa jos vaippa pysyy koko päivän kuivana. Ei ole vielä houkuttanut tarpeeksi. Onneksi tulee kesä ja puskapissikausi.

Täällä tavoitteena saada esikoinen kokonaan kuivaksi ennen pikkuisen syntymää. Nyt siis 3,5v ja yövaippa vain käytössä.

En vielä ole pohtinut esikoiselle hoitopaikkaa sittenkun synnytykseen lähdetään, mutta itselläni on vanhemmat ja ystävät sekä suku todella lähellä jotka auttavat kyllä tarpeenvaatiessa ja ovat kyllä esikoistakin hoitoon pyydelleet ihan oma aloitteisesti.

Luultavasti sitten kun ollaan lähellä synnytystä niin useampi läheinen on sitten hälyytysvalmiudessa ottamaan esikoinen hoitoon.

Perus raskausoireiden kanssa jaksan kyllä esikoisen kanssa hyvin touhuta,käydä töissä yms mutta nytkun on oireidenpäälle tullut kunnon kuumeflunssa viirus niin en ole pystynyt mitään tekemään :( onneksi on apua ollut.

Itseäni kyllä hävettää apua pyytää ja tuntuu että häiritsen toisten elämää, mutta autan kyllä muitakin sitten tarvittaessa ja vaikkei tarvisikaan. :)

Tämä olotila ja kun pääset Taaperon kanssa kotiin töistä/hoidosta.... Onneksi on herkkuvälipalaa, pink panther ja sohva :gen014

Tämä alkuraskauden "ihanuus" on väsyttävää :arghh:

Tämä hoitohomma, jos ja kun lähtö synnyttää tulee... onkin erikoisempi homma. Laskettuaika nyt 26.12 ja esikoinen syntyi 39+6. Jos tämä sankari on yhtä täsmällinen, olemme jouluaattona/päivänä laitoksella :bored: Eipähä tartte stressaa joulusta mutta se kelle hoito"nakki" napsahtaa... voi olla erimieltä :wacky:

Mä oon kyllä kanssa vähän sellainen etten kehtaa pyytää apua. Apua ei kyllä hirveästi olla tarvittukaan :D naapurit ja ystävä hoitivat meidän koiria kun esikoinen syntyi.

Täällä kans odotellaan toista tulevaksi. La 2.12. eli rv 9+2 tänään... Tuleva isoveli ei vielä tiedä, odotellaan nyt ainakin rv 12 jälkeiseen aikaan. Jos malttaa. ;) ikäeroa tulee sellainen 3v9kk.
Tällä hetkellä vaan tosi väsynyt päivien jälkeen, että ei ihan hirveitä jaksaisi pojan kanssa touhuilla...toivottavasti helpottaisi pikkuhiljaa...

Takaisin