Jetsoni Oletko käynyt virtsatestissä? Mulla oli hyvin voimakkaita vatsakipuja (ei niitä perus virtsatulehduksen oireita), järkyttäviä viiltoja ja se paljastui virtsatulehdukseksi. Viiden päivän antibioottikuuri tuli ja kivut lähtivät heti sen aloitettuani. Mulla kivut alkoi iltasella ja jatkuivat aamulla, jolloin soitin sairaalan äitiyspolille. Neuvottiin ottamaan yhteys neuvolaan ja sitä kautta virtsakokeisiin. Koko päivä meni siinä sitten alustavia tuloksia odotellessa ja hirveissä kivuissa. Alustava testi negatiivinen.
ONNEKSI OLIN SINNIKÄS ja soitin uudestaan seuraavana aamuna äityispolille, ja kerroin testin olleen negatiivinen. No onneksi siinä vaiheessa kolme päivää kauheissa vatsakivuissa JA PELOISSA ollessani pääsin polille ja siellä uudestaan näytettä verestä ja virtsasta, jolloin ilmeisesti tulehdus näkyikin ja lääkärin tutkiessa juuri virtsarakon kohta erittäin kipeä.
Olin järjettömän onnellinen, että asia selvisi ja saatiin kuntoon, mutta en ymmärrä miksi en päässyt heti testeihin. Nimittäin tuolla venaamisella tulehdus olisi voinut mennä munuaisiin ja siinä sitten olisikin ollut murhe kerrakseen.
Tsemppiä <3 <3