Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kun noita peti hommia oo ollu niin alkanut ihan pelottamaan että mimmoset kivut on sen jälkeen.

Mulla tää maha taas alkaa kipuilla. Jos menee yhtä pahaksi kuin eilen niin pitänee vissiin soittaa päivystävälle sairaanhoitajalle kysyä että tartteeko huolestua. :(

Olen saanut riesaksi öiset suonenvedot. Ei mukava vaiva. :( jotain kikkakolmosta niiden hoitoon? Syön magnesiumia, mutta ei tunnu auttavan. Venytys on hyvä krampin iskiessä, mutta ei ole kiva herätä oman tuskan huutoon, kun sattuu niin paljon.

Hätäapuna suonenvetoon: merisuolan murunen kielen alle liukenemaan. Kuulemma auttaa :) niitä suolarakeita on helppo kuskata mukanakin vaikka tyhjässä tulitikkuaskissa.

Voisinko saada yleisesti ottaen liian vähän suolaa? Äh, tyhmää kun on näin tyhmä, eikä tiedä tarpeeksi..

Meillä siis syödään melko vähäsuolaista ruokaa ja pääasiassa tehdään kaikki itse.

Kokeile lisätä suolaa. Mun tekee nyt usein mieli jotain suolaista, pitää vaan sit juoda tarpeeksi.

Elaffy mulla on ollut molemmissa raskauksissa megasuonenvedot. Ei auttanu suola ei venytys ei lisänesteytys. Mut magnesium vei ne kyl 80%. Olikohan 300mg ja otin sillon sitä 2krt päivässä. Lääkärin suosittelemana. Mulla on kyllä korkea kipukynnys, mutta ne öiset suonenvedot oli kyllä ihan p@?@/--äää

Tuleeko muilla myös sellanen ällötövä tunne kieleen/suuhun, kun on syönyt maitotuotteita?? Mun täytyy koko ajan harjata kieli "puhtaaksi". Muuten jää paha maku suuhun.

Mulla kanssa huuliherpes ollut kiusana jo kolme kertaa raskauden aikana. Ekalla ja tokalla kerralla asettu oikeastaan hunajalla kun huomasin ajoissa ennenkun rakkuloita kerkesi tulla mutta viimesin puhkesi salakavalasti yöllä ja sitä joutu reilu viikon parantelemaan. Olen myös käyttänyt apteekista saatavaa huuliherpes voidetta kun paikallisesti kumminkin vaikuttaa.
normaalisti mulla on käytössä sisäisesti otettava lääkitys kun on ollut jo vuosia kiusana ja millon mistäkin puhkeaa. Yleensä stressi, aurinko jne.. mutta raskaana ollessa en uskalla noita tabletteja ottaa ellei näytä siltä että lähtis laajemmin kasvoilla leviämään.. toivottavasti ei enään tässä tulis tuota kiusaksi!

Mulla on jo nyt ihan järkyttävän iso maha. Onko muilla? Äitiyslegginssit piti kaivaa esille. Ärsyttävää!

mulla kanssa, ja ihan samoissa viikoissa mennään:D saanu kaikki normihousut hylätä jo ajat sitte

Mulla menee collegehousut ja ulkoiluhousutkin menee vielä napit kiinni...

Mulla menee kans ainoastaan kotilökäpöksyt ja yhet kevyttoppahousut jalkaan, kaikki muut on jääny pieneks. Oon ihan suosiolla ottanu äippäfarkut käyttöön.

Mulla menee kevyesti omat farkut vielä jalkaan :) . Mutta musta tuntuu että tää maha alkaa jotenki ylempää, että sen takia noi omat housut vielä menee..

Jetsoni Oletko käynyt virtsatestissä? Mulla oli hyvin voimakkaita vatsakipuja (ei niitä perus virtsatulehduksen oireita), järkyttäviä viiltoja ja se paljastui virtsatulehdukseksi. Viiden päivän antibioottikuuri tuli ja kivut lähtivät heti sen aloitettuani. Mulla kivut alkoi iltasella ja jatkuivat aamulla, jolloin soitin sairaalan äitiyspolille. Neuvottiin ottamaan yhteys neuvolaan ja sitä kautta virtsakokeisiin. Koko päivä meni siinä sitten alustavia tuloksia odotellessa ja hirveissä kivuissa. Alustava testi negatiivinen.
ONNEKSI OLIN SINNIKÄS ja soitin uudestaan seuraavana aamuna äityispolille, ja kerroin testin olleen negatiivinen. No onneksi siinä vaiheessa kolme päivää kauheissa vatsakivuissa JA PELOISSA ollessani pääsin polille ja siellä uudestaan näytettä verestä ja virtsasta, jolloin ilmeisesti tulehdus näkyikin ja lääkärin tutkiessa juuri virtsarakon kohta erittäin kipeä.
Olin järjettömän onnellinen, että asia selvisi ja saatiin kuntoon, mutta en ymmärrä miksi en päässyt heti testeihin. Nimittäin tuolla venaamisella tulehdus olisi voinut mennä munuaisiin ja siinä sitten olisikin ollut murhe kerrakseen.
Tsemppiä <3 <3

En käyny sit missään kun kivut yön aikana lievitty ja suurin helpotus tuli siitä kun vatsalaukku tyhjeni. Se puristus ja krampit oli vaan jotain aivan taivaallisen kauheeta.

Nyt ollu eilen ja tänään semmoset päivät että jos maha ei muistuttas vauvoista niin olisin jo unohtanu. Olo ollu hyvä ja kaikki muutenkin ok. Maha vaan kasvaa kauheeta vauhtia(tai ainakin itestä tuntuu kun venyy nahka ja vaatteet kiristää). Mies alkanu hipostella mahaa ihan eritavalla ku mitä vähän aikaa sitten. :D

Tänään on ollut järkyttävä paineen tunne alapäässä koko päivän. Aamulla kuuntelin sydänääniä, joten sinänsä huolissani en ole, mutta tuntuu inhottavalta. Makuuasento on jonkun verran auttanut. Viime viikolla puhuin asiasta lääkärille ja hän vain sanoi, että menee kesken jos menee. Eli en oikein tiedä, miten tähän pitäisi nyt sitten suhtautua. Ja mistä mahdollisesti johtuu..

Elaffy: mun yhdellä tutullani on ollut voimakasta paineentunnetta useampia viikkoja. Hänellä oli diagnosoitu muistaakseni löystynyt häpyliitos ja sanottu että sen ei kuitenkaan pitäisi aiheuttaa lapsen ennenaikaista syntymistä. Tietysti niitä syitä paineentunteelle on varmaan monia mutta asiantuntevan lääkärin pitäisi mun mielestä selvittää syy jo ihan sun oman mielenrauhan vuoksi.

Kyllä täälläkin on totapaineen tunnetta. Ja kahden synnytyksen kokeneena voin todelakin sanoa, et tuntuu oudolta jo näillä viikoilla tuntea. Ku normaalisti niitä on tuntenut ku vauvan pää on kiinnittynyt. Eli todella siellä viime metreillä. Tuntuu et joku puskee sinne kohdunkaulaan. Mä itse uskon et se on tän geminiraskauden "oireita". Mut ensisynnyttäjänä toi on ahdistavaa kyl.

Mullakin on satunnaisesti ollut sitä jo -eikä oo ees tuplia. O_o kauhean aikasin alkanu tämmöset jutut. Toivottavasti vauva pysyy kuitenkin lähelle LA:a masussa, ettei nää jutut kypsyttele kohdunsuuta ennen aikojaan.....!!

Takaisin