Toisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elaffy, mulla ei ole kokemusta tai kuullut kenenkään tutullakaan olevan mut olipa hei ammattitaidoton lääkäri sulla :(

Timantti, nuori mieslääkäri. Hänhän oli myös sitä mieltä, että olen syönyt vähän turhan paljon, kun oli tullut rv 14 vajaat kaksi kiloa painoa. Ja kun vointia kysyessä kerroin, että nukun huonosti, hän vain tokaisi, että ei tule muuttamaan vuoteen ainakaan helpottamaan. :( juu, ei ollut hyvä lääkäri, mutta hän nyt meillä kai on koko raskauden ajan.. Ensikertalaisena en osannut edes sanoa mitään vastaan, kun olin niin häkeltynyt. Oma äitini oli aivan raivoissaan, kun kerroin hänelle lääkäristä. Käski sanoman lääkärille, että hänellä tuskin on kokemusta raskaudesta, että voisi yrittää edes kannustaa ja etsiä keinoja, joilla tässä vaiheessa saadaan äiti vielä jaksamaan. Terkka onneksi on mukava, vaikka ei monikkoraskaudesta mitään tiedäkään.

?? En tiennytkään, että se paineen tunne voisi olla mikään tämmönen asia... :( mullakin nimittäin ollut monestikkin sitä paineen tuntua. Mut nyt ei muistaakseni ainakaan pariin viikkoon... On mulla ollut sitä ihan ennen raskauttakin silloin tällöin.

Elaffy onko se sun neuvolaöääkäri? No onneks niit ei tarvii kauheesti nähdä. Sullakin kuitenkin seurannat erityispuolella varmaan.

Harmony, juu neuvolalääkäri on tuo. Äitiyspolin seurannat alkavat rakenneultran jälkeen. Kaiketi. Minulla ei ole oikein mitään tietoa niistä, kun tosiaan neuvolassa ei tiedetä mistään mitään.

Voi perhana mulla taitaa olla hiivatulehdus tulossa :( Se on sitte joka ikisessä raskaudessa ollu riesana. Ottaa niin aivoon. Ja kun se emätinpuikko on typerä kun eihän se sula sinne emättimeen kunnolla. Kestää vaikka kuinka kauan sulaa sinne ja sitten sieltä kuitenkin tulee niitä puikko kokkareita pois.

Mä ymmärsin et rakenneultran jälkeen olis di-di raskaudessa tyyliin 4välein ultra+sisätutkimus ja sit lopussa 2vkon välein. Näin mun terkka sano. Mut yksilöllisesti varmaan katseltavat.

Mysterious nykyisin on se pehmeä puikko myös olemassa, ite en oo vielä joutunu testaileen onko se parempi...

Se pehmeä puikko oli itestä ainakin huomatta vasti parempi ja suli niin ettei sit tullu Niitä kapselin palasia ollenkaan. :)

Harmony: tuo on se perus kaava mikä mullekkin sanottiin neuvolassa, mutta sitä muokataan jokaiselle sit sopivaksi. :)

Siis voiko olla mulla jo liitoskipuja? Eilen alko oikeessa nivusessa kävellessä kipu(kävelylenkin jälkeen) ja jatkuu näemmä edelleen,tosin ei niin pahana.

Mullakin on toisinaan ollut jo liitoskipuja. Ei tosin päivittäin eikä edes viikoittain. Mut hankaloittaa kävelemistä, kun tuntuu että alapää halkee. En kaipaa liitoskipuja ollenkaan.

Täällä on kohtu alkanut viedä niin paljon tilaa masussa jo, että joutuu nokkimaan entistä pienempiä annoksia ja jos ihan pienestäkin tulee täyteen. Mutta toisaalta tulee nopeasti uudestaan nälkä. Turha toivo tilata ravintolassa enää omaa annosta ja toivoa jaksavansa syödä ite kaiken.:rolleyes: Edes mäkkärin perussettiä ei jaksa syödä - tosin sitä ei tuu syötyä muutenkaan, kun tekee huonon olon ja närästää.

Miä syön kans sellasia linnunannoksia, täys olo tulee melkein heti ja sit on tunnin pääst taas nälkä. Vaihdoin nyt vesimelonin mandariineihin, joita onki nyt menny parissa päivässä vissiin kilo (hups). Tulee niillä korvattua tota kunnon ruokaa. Parempi kai seki ku olla syömättä. Mitään mättöä ei pysty syömään vieläkää, roskaruokatrauma on kyl nyt syvällä, mut ei haittaa!! Eilen kanafileet hais niin pahalle paistaessa, et piti syödä sit pelkkää riisiä ja salaattia. On tää huvittavaa aikaa:D

Mulla alkanu kauheet närästykset ja päänsäryt. Ei auta vaikka jois kuinka paljon mutta onneksi rennie auttaa närästykseen. Pitää rakenne ultrassa pyytää lääkäriä kirjottamaan taas resepti omeprazolista niin selviää loppu raskaus ajan närästyksen kanssa.

Oltiin viikonloppuna miehen kanssa kahdestaan ravintolassa syömässä, ja kävi vanhanaikaiset. Kaikkea teki mieli, tilasin cheddartikkuja, chicken pocketin ja jättilimsan. Sain juuri ja juuri syötyä kanan annoksesta, ranskiksista maistoin kai kolme? Huokailin ja yritin oikoa ruotoani, miestä vähän nauratti kun on tottunut että normaalisti mä syön omani ja hänen jämänsä. Tarjoilijaa odotellessa alkoi tehdä mieli jätskiä, tottakai tilasin sen ison annoksen, josta en kertakaikkiaan pystynyt suuhuni laittaa kuin kolmasosan. Harmitti kun meni haaskuun! Täyteen tulee melkein jo ruuan katsomisesta, olipa mummolassakin ihana viettää joulua kun siellä panostetaan jatkuvaan mässäilyyn enkä saanut alas kuin hyppysellisiä.

brainfreeze kuulostaa niin tutulta! :) Mekin käytiin eilen Amarillossa syömässä ja otin siellä niitä soft tacoja kun tiesin että ne on tosi pieniä annoksia (aikasemmin niistä jääny aina vähän nälkä) niin nyt oli oikeinkin hyvän kokonen annos ja tulin ihan ähkyyn. Sinnillä sain syötyä viimiset haarukalliset. Ei näillä ruokamäärillä todellakaan lihomaan pääse jos vaan annokset on ns. järkevää ruokaa.

Takaisin