Toinen kolmannes - iloja ja suruja

Hiihtäminen aiheutti jotain ihme kipua tuonne pakaraosastolle.. en oikeen ees paikallistanut koko kipua että missä se oli, kaipa sit jotain iskiasvaivaa. Ehkä sitä hiihtää jotenkin kummallisessa asennossa nyt sitten.

Ei tullut sitä väsymystä raskauden aluksi mutta nyt on ollut viikon niin että en ole edes herätessäni virkeä. En jaksa yhtään mitään ja päätäkin särkee joka päivä. Kolmas virtsaputkentulehdus menossa raskauden aikana. Aikaisemmin niitä ei ole ollut koskaan.

Niin ja näkökin on alkanut taas lähtemään. Ei nää lukea tekstityksiä sohvalta. Niin se oli aikaisemmissakin raskauksissa ja palautui vasta joskus puolen vuoden päästä synnytyksestä.

Ootko kokeillu c-vitamiinia noihin virtsavaivoihin? Mä sain neuvoks äippäpolilta tuon. Yks turha 3 päivän kuuri syöty kun ei viljelystä löytynytkään bskteereja. Nyt otan 2 kertaa päivässä pitkävaikutteista c-vitamiinia. Tekee virtsatiet happamaks missä ei bakteerit viihy, ja toistaseks tehonnu.

Minä syön tällä hetkellä raskaana oleville tarkoitettua multivitaa ja omegaa, pitkävaikutteista bekostrongia ku lihaa en syö ja sitten vielä karpalokapseleita ja rautaa. Vieläköhän tähän purkin c-vitamiinia hakis. :) Mulla on ollut joka kerta se tulehdus viljelyssä ja nyt se sitten on jo lähetetty jonnekin jatkoviljelyyn että saadaan selville mikä bakteeri on ku niitäkin on monia.

Mulla on nyt illalla alkanut suht voimakas alaselän polttelu! Nyt siis rv 20+6. Onko muilla ollut vastaavaa? Johtuukohan liitoskivuista tms.? Vähä outo olo kun ei ole tälläistä aikasemmin ollut.

Supistuksetkin voi tuntua selässä. Ootko huomannu kovettuuko kohtu? Vai poltteleeko selkää koko ajan? Tietty voi olla ihan vain selän rasittumista, mulla ainakin polttelee alaselkää kun se rasittuu tai väsyy. Eikä välttämättä tarvi paljoa mitään tehäkään.

Voihan iskia sentään. En meinannut päästä mitenkään päin aamulla ylös sängystä. Pukeminenkin vei puoli tuntia ja piti tehdä kärvistellen istualtaan. Illalla olisi treenitkin ja käytännössä mulla on tällä hetkellä vain yksi toimiva jalka; toiselle ei painoa pysty varaamaan tai se pettää alta. Luin netistä että tukivyö auttaisi tähän, mutta kun en selviä ovesta ulos ostoksille, saati autolla ajamaan. On tämä kyllä. Normaalisti paljon liikkuvan ihmisen painajainen. Ei kai se auta kun ottaa oma saikkupäivä töistä ja oottaa että mies tulee töistä ja hakee sellaisen vyön jostain. Päivystykseen soiton mukaan, jos ei muita oireita, niin ei voi muuta kun levätä. On kuulemma todella yleistä raskaana ollessa. Tuskaista. Onko muilla kokemusta? Ja tavoite on että tähänkään vaivaan en yhden yhtä pilleriä syö, koska eihän ne itse sitä kivun syytä poista, turruttaa vaan aistit.

Mutta jos ottais vähän lääkettä, niin sais sen terävimmän kivun pois ja pystyis käveleen, mikä taas on hyvää lääkettä sille selälle :)

Ei koske ollenkaan selkään, vaan ainoastaan oikeaan jalkaan ja nimen omaan kohtaan josta jalka on kiinni muussa kropassa. Säteilee pakaraan ja kyseistä jalkaa alaspäin eli jokin hermo lienee puristuksissa? Täytyy vaivata kaveria kun hän ensin pääsee oikeista töistä (on lääkäri). Paikallaan istuessa tai maatessa kipua ei edes huomaa, mutta se liikkuminen...

ja nyt täällä taas pystytään kävelemään...eli olikohan tuo vain elimistön tapa saada hieman lepoa (hieman koskee vieläkin, mutta paljon parempi!). Joka tapauksessa mahtavaa, ihanaa, että on taas kaksi jalkaa käytössä! :)

Mulla on tuota samaa välillä. Alkaa yhtäkkiä ja rauhoittuu yhtä nopeasti kuin alkaakin. Veikkaan johtuvan lonkkaliitoksen löystymisestä.

Minulla oli iskias aikaisemmassa raskaudessa. Ei vaivannut kokoajan mutta aina yhtäkkiä kramppas oikealta alaselkä, perseposki ja koko jalka. Eikä sekään mitään mutta sen krampin aikana ei ollut pidätyskykyä vaan kuset tuli alle olit sitten missä tahansa. Ja ei mitään lirahuksia vaan aivan kaikki.

Täälläkin liitoskivut ja iskias vaivaa...

Pau! Mulla kanssa noi nivuskivut iskee heti, jos olen jalkeilla vähän pitempään. Näyttää vähän siltä, että olis synnärille kävelemässä kun on niin vaivaista menoa. :inpain: Häpyliitoksen kanssa on vähän helpottanut onneksi. Se kipuilee lähinnä jalkeille noustessa, mutta menee onneksi ohi vähän ajan kuluttua.

Rupesin tässä hunteeraamaan notta saiskohan piikkimattoa käyttää raskausaikana (vaikka ohjeessa sanotaan ettei saa) ja mihin se perustuu. Lueskelin muutamia keskusteluja netistä ja tulin siihen tulokseen, että aion kokeilla. Tekis hartioille, niskalle ja selälle niiiiiin hyvää..!!

Nyt nojailen jumppapalloon, lapset nukkuu vielä. Tuli jotenkin kehno olo, kun hölkyttelin postilaatikolle ja takas (150m x2). Vaikka siitä jo yli tunti... Maha tuntuu epämiellyttävältä, alaselässäkin sellanen jomottelu. Ei tunnu, että supistais, mutta eihän sitä tiiä... tässä palloa vasten on hyvä röhnöttää ja nojailla. Vähän ku synnyttäis:wacky:

Mulla tänään tyhmästi turpos oikee jalka ja kauhee paine kasvoi siihen. Nyt sitkun maannu jalka taivasti kohti niin se paine loppunu ja turvotus laskenu. :) pitää kyllä maanantaina kysyä neuvolasta tosta turvottelusta.

Takaisin