Toinen haaveissa <3

Onnea Mimmma ja Lady Bug! Ihmettelinkin Lady Bug, kun oli sama dpo meillä, et mihin katosit ja jännäilin sun puolesta. Ihanaa että sait plussan!:)
Ja onnea vuosipäivästä, mahtavan pitkään olette tekin olleet yhdessä!:)

Graisu, mä oon käsittänyt et jos käyttäs esim täysimetystä "ehkäisynä" niin silloin tais olla että imetysväli ei saisi olla yli 4h (vai 6h?) ympäri vuorokauden? Eli toivottavasti nyt menkat alkaa kun yöimetys jäänyt. :) mut itsellä ei ole kokemusta, menkat alkoi 4kk synnytyksestä vaikka täysimetin vauvantahtisesti vielä silloin...

Ruusa, kyllä se maksalaatikkokin varmaan toimii, käy ostaa vielä lähikaupasta jotain siteitä ja vaikka siideriä tms viinipullon tilalle, eiköhän pysy menkat poissa! ;) mulla ei valitettavasti auttanut viime kierrossa se, että tiedossa oli pikkujoulut, jossa haluttas vähän viiniä maistella.:/ ehkä tässä kierrossa, pitää ostaa ovulaation jälkeen se viinipullo, ja tosiaan uusi kuukuppi pitäis itselläkin tilata...

Helmililja tsemppiä uuteen kiertoon!:)

Tyhmä kysymys: voiko olla ovulaatio-oireita vaikkei sit ovulaatiota oliskaan? Kun mä oon aina ajatellut tunnistavani ovulaation oireista limojen ja oviskipujen perusteella. Kun itse en ole koskaan ovistestejä tehnyt. Ja menkat on kyllä nykyisin ihan suht säännölliset. Vois siis kuvitella että ovulaatio tapahtuu, vai mitä ootte viisaammat mieltä?:D selviäis varmaan sillä ovulaatiotestillä, vaan en vielä tässä vaiheessa yritystä jaksa alkaa...

Edelleen olen ihan onnellisen pöhnäinen. Onko se edes sana? Menee varmaan vielä monta päivää ennen kuin tähän pystyy uskomaan :) Ja aina välillä käyn tarkistamassa, jos ne menkat sittenkin alkoivat... Kiitos onnitteluista!

Jemna, mä mietin tauon aikana, että mitä sulle kuuluu. Ikävää, että täti tuli. Onnea uuteen kiertoon!

Mä kirjoitan tähän nyt ne mun tämän kierron oireet. Oon mä sen verran kauan odottanut, että pääsen niitä raskausoireiksi kutsumaan :joyful: Vaikka luultavasti näistäkään ihan kaikki ei ole varsinaisia oireita.

Päivät laskin väärin, koska kalenteri meni merkitsemään dpo nollaksi jo sen päivän jolloin sain ovistestiin plussan, vaikka se olikin vasta dpo -1.

Kierron alussa näen unen, jossa saan raskaustestiin plussan.
dpo 0 Selvä ovulaatio, äkillinen sukkapuistopisto.
dpo 2 Illalla outo elohiiri alavatsalla.
dpo 3 Menkkamainen jomottelu alkoi.
dpo 5 Elävät ja värikkäät unet alkoivat.
dpo 6 Näen unta, että olen raskaana. Illalla alavatsalla terävä kipu. Kiinnittyminen?
dpo 7 Kummallinen lima aamulla vessapaperissa. Ihan kuin pisaran murto-osa verta? Sätin itseni vessapaperin tutkimisesta.
dpo 8 Kovemmat alavatsa- ja alaselkäjomotukset alkavat. Yleensä rinnat ovat viikon verran ennen menkkoja vain tosi kipeät. Nyt pelkästään kosketusarat ja vain sivuilta. Kuiva olo, mutta ihan kuin kaikki alhaalla olisi jotenkin turvoksissa :smiley-ashamed008
dpo 9 Limakalvot ihan kuivat ja nenäverenvuotoa. Nännejä kutittaa, onpa nolo oire :woot:
Jomottelua, jomottelua...
dpo 12 Kasvoihin ilmaantuu koko ajan finnejä, terve taas teini-ikä! Valkkari lisääntyy, pakko käydä vessassa vähän väliä siltä varalta, että täti tuli. Iltaisin lievää kuvotusta.
dpo 14 Taas elohiiri alavatsalla. Tästä lähtien iltaisin ihan kamalan täysinäinen olo. Ihmettelen näkyä peilissä ja sätin taas itseäni vainoharhaisuudesta. Yleensäkin maha pömpöttää ennen menkkoja, mutta nyt vain alavatsa pistää esiin jotenkin terävänä.
dpo 16 eli tänään vähän väliä kuumia aaltoja! Tekis mieli käydä koko ajan suihkussa ja vaihtamassa paitaa...

En millään malttaisi odottaa iltaan, että pääsen kertomaan miehelleni uutiset! Hän tulee niin yllättymään...

Vau mikä plussa-aalto! Paljon onnea! :) Nyt muutkin siihen mukaan!

Imetyksestä ja raskautumisesta voin omalta osaltani sanoa, et mulla alkoi menkat kun vauva oli 9kk, mutta ne oli alkuun tosi niukat, lähinnä pelkkää tuhrua. Yksien normaalien menkkojen jälkeen bongasin sitten kunnon ovislimat (joskin tavallista myöhempään) ja siitä kierrosta tärppäsi. Tosi yksilöllistä siis!

Onnellisen pöhnäinen kuulostaa just hyvältä sanalta!
Uskaltauduin ostaan apteekin raskaustestejä ja kieltämättä oli se vähän kiusallista vauvan kanssa! :hilarious:Etenki kun tyttö nukkui ja näytti nuoremmalta kuin onkaan.... Koetin sitte ees hymyillä jotta tietäisivät että on suunniteltu raskaus...
Ostin salmiakkia maksalaatikon kaveriksi kaappiin torjumaan tätiä. Tosin ne salmiakit melkein loppui jo.:oops:

Lueskelin että viimeraskaudessa mulla rinnat kipeytyny tavallista kiertoa enempi jo heti kuukautisten jäädessä:shifty: Lisäksi ollu pissahätää, turvotusta ja juilinaa vatsassa. Nyt siis tuo rintojen kipu puuttuu...vaikka imetän!

LadyBug meilläki mies tulee tunnin sisään kotiin! Oon laittanu lasku kirjekuoreen testin ja ajattelin sanoa, että nyt tulee Sit rahahuolia pidemmäksi aikaa :D meidän huumoria. Painetaan hulluna molemmat töitä ja aina tulee joku yllätys lasku ja sit se oli siinä.

Mikä sulle tuli lasketuksi? :)

Oii ihanaa mimmma! Oikein itseäkin alkaa kutkuttaa sun ja Lady bugin puolesta tuo kun pääsette miehillenne kertoon!!!

Mä meinasin siksikin testaa vasta vkl:na kun ois tylsempää kertoo vaan tekstarilla... kun mies siis työmatkalla.

Mimmma, hauska ajatus! Kerro sitten mitä mies sanoi "laskusta"! :joyful: Mä pääsen kertomaan vasta illemmalla. Esikoinen pyörii ympärillä haukkana, enkä halua lapsen kuulevan tästä vielä mitään. Onneksi mies on myöhään töissä... Laskettua aikaa olen tänään vähän pyöritellyt (olin niin innoissani, kun pääsin viimeinkin sitä laskemaan!), ja luultavasti se on 30.7. Entä sulla? Jokohan mä uskallan mennä etsimään heinäkuisten ryhmän... En ole muuten ikinä ajatellutkaan, että saisin lapsen keskellä kesää! Elämä yllättää :)

En tiiä tuleeko tää nyt toisen kerran... Tein siis ekaa kertaa elämässäni ovulaatiotestin kun lauantaina ei vielä näkynyt raskaus testissä mitään. Heti tuli kaksi viivaa. Tarkoittaako se että mulla siis on nyt ovulaatio vai olisinko jo raskaana? Onks teillä kokemusta? Kp47 siis ja rinnat hieman arat mitä yleensä ovulaatio aikaan ei tapahdu.

Mikä päivä sulla Ladybug viimeiset menkat?

Mies oli aivan shokissa :D onko tää siis oikee oli eka kommdentti :D sit oli yhtä pihalla kun minäkin ja nyt on tossa jo halaillu ja ajatellut pidemmälle :) ja tietty tippa tuli aiemmin linssiin, mutta huomattavasti vähemmän Ku mä täällä itkin hulluna aamulla. Meillä esiloknen oli päikyille tuolloin sopivasti. :)

Hirmuisesti onnea plussaneille!!

Miulla on perjantaina kontr. hcg kun 9.11 oli tuulimuna raskauden jälkeen kaavinta. Miulle sanottiin et ei saa nyt olla ilman kumia enne ku tulee yhet menkat mut älyttömästi tekis mieli perjantain tulosten jälkeen kumit jättää pois ja antaa mennä, vaan uskaltaakohan sitä? (siis oletan et arvo alle5) Yleensä ovis ollu kp 17 ja ekasta cytotec vuodosta nyt kp 23...

Onnea mimma ja Lady Bug! Pepe, olen miettinyt jo varmaan vuoden verran tuon kuukupin ostoa ja aina siirtänyt et jos vaik en tarttiskaan... olis ehkä pitänyt ostaa jo kauan sitten :D

Huikeeta, mikä aalto täällä! Onnea plussista!:talk017

Imetys ja raskaus.. Mulla itselläni kierto käynnistyi vasta kun muksu oli lähemmäs 2-vuotta, imetän edelleen. Tähän asti toiminut liian hyvänä ehkäisynä, tai sitten vain huono tuuri.. Nämä on niin yksilöllisiä miten vaikuttaa ja kuinka kauan.

Mulla ollut nyt kaks päivää ihan jäätävän huono olo :dead: saapa nähdä.

Pitää kyllä itelläki hommaa toi kuukuppi, nyt oon vaan siirtänyt ostoa..

En osaa laittaa kuvaa eheh

Toivottavasti tummenee! :)

Mee siitä Upload a file. Ja jos se herjaa että liian iso tiedosto niin silloin sun täytyy ensin pienentää se. Joillain puhelimilla riittää että rajaa kuvaa. Tai sitten lähetät itselles sen kuvan sähköpostina ja siinä pienennät samalla.

3b7ab77f5eba131f8449091a91ac5c06

Takaisin