Edelleen olen ihan onnellisen pöhnäinen. Onko se edes sana? Menee varmaan vielä monta päivää ennen kuin tähän pystyy uskomaan :) Ja aina välillä käyn tarkistamassa, jos ne menkat sittenkin alkoivat... Kiitos onnitteluista!
Jemna, mä mietin tauon aikana, että mitä sulle kuuluu. Ikävää, että täti tuli. Onnea uuteen kiertoon!
Mä kirjoitan tähän nyt ne mun tämän kierron oireet. Oon mä sen verran kauan odottanut, että pääsen niitä raskausoireiksi kutsumaan

Vaikka luultavasti näistäkään ihan kaikki ei ole varsinaisia oireita.
Päivät laskin väärin, koska kalenteri meni merkitsemään dpo nollaksi jo sen päivän jolloin sain ovistestiin plussan, vaikka se olikin vasta dpo -1.
Kierron alussa näen unen, jossa saan raskaustestiin plussan.
dpo 0 Selvä ovulaatio, äkillinen sukkapuistopisto.
dpo 2 Illalla outo elohiiri alavatsalla.
dpo 3 Menkkamainen jomottelu alkoi.
dpo 5 Elävät ja värikkäät unet alkoivat.
dpo 6 Näen unta, että olen raskaana. Illalla alavatsalla terävä kipu. Kiinnittyminen?
dpo 7 Kummallinen lima aamulla vessapaperissa. Ihan kuin pisaran murto-osa verta? Sätin itseni vessapaperin tutkimisesta.
dpo 8 Kovemmat alavatsa- ja alaselkäjomotukset alkavat. Yleensä rinnat ovat viikon verran ennen menkkoja vain tosi kipeät. Nyt pelkästään kosketusarat ja vain sivuilta. Kuiva olo, mutta ihan kuin kaikki alhaalla olisi jotenkin turvoksissa

dpo 9 Limakalvot ihan kuivat ja nenäverenvuotoa. Nännejä kutittaa, onpa nolo oire

Jomottelua, jomottelua...
dpo 12 Kasvoihin ilmaantuu koko ajan finnejä, terve taas teini-ikä! Valkkari lisääntyy, pakko käydä vessassa vähän väliä siltä varalta, että täti tuli. Iltaisin lievää kuvotusta.
dpo 14 Taas elohiiri alavatsalla. Tästä lähtien iltaisin ihan kamalan täysinäinen olo. Ihmettelen näkyä peilissä ja sätin taas itseäni vainoharhaisuudesta. Yleensäkin maha pömpöttää ennen menkkoja, mutta nyt vain alavatsa pistää esiin jotenkin terävänä.
dpo 16 eli tänään vähän väliä kuumia aaltoja! Tekis mieli käydä koko ajan suihkussa ja vaihtamassa paitaa...
En millään malttaisi odottaa iltaan, että pääsen kertomaan miehelleni uutiset! Hän tulee niin yllättymään...