Toinen haaveissa <3

niemja, Kun ei oo kiertoa :grumpy: Pari viikkoa sitten sain o+, tunsin vihlaisun ja menkkajomoja menneellä viikolla vaan kun ei starttaa kierto niin ei! Enkä raskaanakaan oo. Mulla on aika vyöhyketerapiaan ensi kuussa (muistakin syistä) mutta josko saisivat jotain vipinää tähän kroppaan. :rolleyes:

Ruusa, Olet oikeassa, näille asioille ei voi asettaa olettamuksia tai aikatauluja. Ne menevät juuri niinkuin ovat mennäkseen ja milloin menevät. Me voidaan vain toivoa. Mutta kai se toivokin riittää. :happy:

tiuhtimus, Toivottavasti ei hirmuisen pitkä kierto oo tuloillaan ja pian yritys voisi alkaa! :)

Oo ihan koukussa tuohon Toisenlaiset äidit sarjaan... Etenki noihin synnytyksiin :)
Taas tuijotan uusintana vaikka tenttiin pitäis lukea:oops:

Miitu varmasti turhauttavaa odotella kierron käynnistymistä! Mutta ei sitä tosiaan oikein halua imetystäkään lopettaa ...

Mä lopetin minipillerit lokakuun alussa. Ja nyt oli siis ekat kuukautiset. Tosin ilmeisesti oli ovulaatio siinä jo pari viikkoa ennen kuukautisia niin siksi oon toiveikkaana että kierto tosiaan ois käynnissä nyt jo. Yöimetyksetkin kyllä jatkuu, mutta kiinteitä esikoinen syö myös jo paljon ja välillä koulupäivinä tulee pidempiä imetystaukoja.

Ruusa# kp11 yk1

Miitu pahoittelut negasta!

Niemja onneksi supparit rauhoittu. Toivottavasti jää pois vielä useammaksi viikoksi! :)

Muillekkin piti kommentoida, mutta yhteisesti kaikille plussatuulia! <3

Täällä menossa kp.27, ovis on nyt 25-27 päivän aikana ollut, joten pitkä kierto tiedossa. Ostin kuukupin viikonloppuna, toivottavasti pitää tädin poissa, emmin kumman ostan paketin raskaustestejä kaappiin vai kuukupin.. :D

^Meillä toimi esikoisesta kun ostettiin monta huolella valittua viinipulloa siinä kierron puolivälissä :rolleyes: Nytkin tekis kovasti viiniä mieli, niin josko tekis saman....

Ruusa, Toisenlaiset äidit on aivan ihana sarja ♡ Itkeä pillitän aina kun pieni syntyy...

Juu ei sitä imetystä raaski kokonaan lopettaa. Kun ei se takaa sitä toista raskautta kumminkaan. Lapsentahtisesti on meilläkin menty. Jos saisin joillain kepulikonsteilla muuten ne menkat aikaan. :hilarious:

Toivottavasti pian siellä tärppää, ainenkin lupaavalta kuulostaisi! :)

Pepe, Luulen et tuolla taktiikalla juurikin jää kuukuppi käyttämättä :wink Kukahan se sanoi että hamstrasi siteitä kaapit täyteen ootellessaan vuosisadan menkkoja, mutta niin vaan jäivät tulematta.. Ja Ruusan mainitsema viini varmasti toimisi myös. :grin

Miitu muistelinki että sait o-plussaa ja haamua r-testiin, on se nyt kumma ettei silti kierto käynnisty! Joskos pian ja toivottavasti vyöhykkeestä olis apua :)

Tiuhtimus toivotaan pikaista tätiä! Mä kans pelkään jos toisesta tulee yhtä kamala ku esikoisesta, joka siis vielä vuodenki jälkeen huutaa normaalia enemmän. No, aika näyttää.. Onneks esikko on hoidos ja tulee jatkamaan sielä äitiysloman alettuaki nii jaksaa paremmin. Jos se olis kotona ei elämästä tulisi mitää.

Ruusa koita ;)

Aelille nyt tarrasukkia matkaan ♡

Pepe toivotaan että kuukuppi jäis pitkäksi aikaa kaappiin ;) koska aattelit testata?

Mua kans kauhistuttaa tää ikäero mikä tulee olemaan (1v 2kk), mut jotenki itsestäänselvää meille oli et lapset tehään pienellä ikäerolla jos vain suodaan. En ois millään uskonu, että tärppää näin pian kun esikoista tehtiin 4v.
Eniten pelottaa se aika kun mies lähtee takas töihin isyysloman jälkeen, et miten pärjään kahen pikkusen kans. Mietityttää kaikki ruokailut sun muut. Et miten syötän esikoista jos toinen roikkuu tissillä koko ajan tai alkaako vauva just huutaa sillon ku oon esikoiselle antamassa ruokaa tai vaihtamassa vaippaa. Sitä miettii millasta haipakkaa se sitte on. Mut oon lohduttautunu sillä, et äiti on pärjänny kolmen vaippaikäsen kanssa niin enköhän minäki pärjää kahen kanssa.

Me ollaan juteltu miehen kans sit siitä, et halutaanko enempää lapsia tän jälkeen. Mies oli jossain vaiheessa mieltä, että haluaa kolmannen mut tällä hetkellä taas riittää kaks. Ite en näkis pahaa vaikka kolmaskin tulis, mut olen myös tyytyväinen kahteen tällä hetkellä. :)

Unohdin jo yli puolet mihin piti kommentoida. Syytän tätä joka aamuista zombimoodia joka mulla on päällä.

Aelillako ne upeat haamulaiset siellä kurkki? Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia pienelle että pysyis ny mukana sen 9kk

Tiuhtimus ja Miitu peukut pystyyn että kiero starttais.

Ruusa# itsekin tykkään seurata toisenlaisia äitejä ja välillä oho olen raskaana. Nyt on vaan jäänyt töllön katsomiset vähälle. Varmaan 3jaksoa TÄ:jä näkemättä.

Voivoi onko pepenkin kierto sekaisin kun noilla kp:lla tulee ovis?

Täällä edelleen odotellaan oviksen lähestymistä jotta pääsee aloittaan ovistikut. Oloja ei ole oikein minkäänlaisia tällä hetkellä. Ehkä hieman ärtyisyyttä alakerrassa joten taidan lopettaa greippimehut tähän jos siitä johtuu. Voihan olla myös että liika vaatekerta haittaa nyt kun pakkasta ollu melkein 10 koko vlopun.
Huomenna olis vauvapiiri ja pääsee ihailemaan niitä tämän vuotisia pikkuisia :love7.

PauliinaS kp9/30-31 yk3

Kiitos tarrasukista. Niitä todellakin tarvitaan! Jos kaikki menee hyvin, niin meillä ikäeroa tulee 1v5kk. ☺️

Aelille onnea matkaan ja tarrasukkia täältäkin :)

Miitu, voi miten kurja tilanne. Toivottavasti uusi kierto lähtee nopeasti käyntiin jos ei plussaakaan tule!

Niemja en oo miettinyt yhtään, varmaan parin viikon päästä. :D

Miitu mulla sama juttu poikaa vielä imetän, mutta lopettaa en raaski. Menkat mulla kyllä alko, mutta pitkät kierrot. Edelleen imetän 1-2 kertaa päivässä ja 1-2 kertaa yöllä. Yöimetyksestä haluisin päästä jo eroon, mutta kun poika yöllä huutelee "tittii" ni pakko sitä on antaa. <3

PauliinaS mulla johtunee tosta imetyksestä tää kierron heittely ja nää on vasta toiset menkat synnytyksen jälkeen. :) ovisplussatuulia sinne!

Aelille piti kommentoida vielä, että vahvistumista ja onnittelut! :)

Tiuhtimus: Samaa oon minäkin miettinyt kuin sinä, että miten sitä pärjäisi kahden alle 2-vuotiaan kanssa, jos siis nyt pian se tärppi kävisi. Mutta toisaalta meillä on hyvä tukiverkosto, joilta saa apua tarvittaessa ja moni muukin on pärjännyt pienten lasten kanssa, niin myös sinä pärjäät varmasti. :Heartred

Aeli: Varovaiset onnittelut plussasta ja tarrasukkia. :Heartred

pepe: Toivotaan, että täti säikähtää kuukuppia ja pysyy visusta poissa sun luota. :wink

Mintukka: Uskon kyllä varmasti, että tulet pärjäämään kahden pienen kanssa, vaikka varmasti rankkaa tulee olemaan. :) Siskoni lapsilla on 1 v 3 kk ikäero ja siskoni sanoikin,että vaikka arki oli välillä tosi hektistä, niin on heistä ollut aina toisillensa seuraa. Nyt kun lapset ovat jo isoja, niin touhuavat paljon yhdessä ja ovat oppineet jo pienestä pitäen jakamaan lelut yms keskenään. :)

Mintukka, Luulen että nuo asiat on sellaisia jotka alkaa suht luonnostaan luonnistua! :)Minun lähipiirissäni yhdellä on muksut 1-2v ikäerolla ja 5 kappaletta, hän selvinnyt loistavasti! Itse ihmettelen vain että miten ihmeessä :grin

Pepe, Kumma juttu kun toisilla kierrot alkaa pian synnäriltä päästyä ja sit joillekkin tää imetys on aivan ehdoton ehkäisykeino. Toivottavasti sulla kierrot asettuisi pikku hiljaa uomiinsa! :)

Juttelin tänään juuri mun vyöhyketerapeutin kanssa että haluaisin saada kierron alkamaan ilman että puutun imetyksii suuremmin ja hänellä on myös tästä kuulemma kokemuksia, kaikkea kai kannattaa yrittää. :)

Miun esikoinen on kohta 10-vuotias, ja tulee varmasti olemaan innoissaan pikkusisaruksesta kunhan vaan sellainen saadaan tilaukseen :p En jotenkin edes tullut edellisessä parisuhteessa ajatelleeksi että haluaisin toisen lapsen mutta se ehkä kertoi sitten sen parisuhteen tilasta.. Sitä olen kyllä nyt miettinyt paljon että millainen suhde esikon ja uuden tulokkaan välille sitten kehittyy. Mutta eiköhän sekin hienosti mene, pikkuisella on sitten vähän isompi idoli jota matkia ja seurata.

Oon miettinyt myös millainen sisarussuhde olisi tiedossa, jos me nyt se kakkonen edes saataisiin :) Ikäeroa olisi 7 vuotta. Kaipa se riippuu millainen luonne lapsilla on? Esikoinen on sosiaalinen, reipas ja empaattinen. Isosisko-ainesta, luulen.

Mä nyt käyn täällä vilkuilemassa näemmä vähän väliä mitä kirjoittelette. En edes tiedä miksi. Varmaan vähän jännittää, että millaisia muka-oireita tällä kertaa tulossa... Nyt pitäisi keksiä joku kiva juttu taas, mihin keskittää ajatukset. Laskin huvikseni jopa meidän yrityskerrat, kun en sitä ole aiemmin tullut tehneeksi. Paljon enemmän kuin luulin.:sad001

LB dpo2 kp17/28 yk20

Mulla on 3 sisarusta, ikäeroa 2.5v, 10v ja 15v. Kaikkien kans oon hyvin väleis, mutta eipä nuotten kahden nuoremman kans enää oo tekemisis. Meni oikeastaan murrosiäs sukset ristiin tuon 10v nuoremman veljen kans (toki hällä adhd mikä vaikutti suuresti asiaan) mutta nyt ollaan taas hyvis väleis, vaikka eipä meillä keskusteltavaa ikinä oo. Siskoa hoidin vauvakuumeissani ku omaa lasta, ja varsinki nuorempana suhde oli enempi äidillinen ku siskollinen. Nykyään ku itte oon 25v ja sisko 10v nii ei taas oo mitää yhteistä. Vanhimman pikkuveljen kans ollaan aina oltu tosi hyvis väleis ja aina ollu juttua. Sitte taas sillä ja veljellä on aina ollu ok välit, siskon kans se ei juuri ikää oo mitää tehny. Mutta nää kaks nuorinta on ollu ongelma, veli vihas siskoa varmaan 10v ja toivoi sen kuolevan useasti yms. Toki pitkälti johtui varmasti tuosta adhdstaki mutta se oli kamalaa aikaa. Nyt ne sietää toisiaan jotenki ja ovat jopa paristi pelannu suvas sovus.

Onpas hurjia toiveita, kun ihan toisen kuolemaa toivotaan :O Mulla ja isoveljellä on 9 vuotta ikäeroa, ja ollaan aina juttuun tultu. Veli on pitänyt mun puolia, kun oon aina ollut tällainen ujo hissukka. Nyt meillä on samanikäiset lapset ja molemmat remppaavat omaa taloa, joten yhteisiä juttuja on riittämiin.

Oliko täällä raskausdiabeteksessa narahtaneita? Oliko teillä mitään oireita mikä ois voinu viitata radiin?

Takaisin