Toinen haaveissa <3

(karkas, jatkuu..) kahvi maistuu siis yhä, toisin ku edellisessä raskaudessa!! ;)

Ainii ja en oo viel kertonu ukolle, odotan kunnon viivat tai viikkodigin et on sit selkee tulos ;D

Onnea plussanneille :) täällä tikutellaan ovista ja katotaan joko on oma kierto startannut vai vieläkö pitää odotella sen käynnistymistä :) Jos edellinen vuoto oli jo ihan normi menkat niin nyt ois kp 11.

SeEnsimmäinen, Selvä plussa! Onnittelut ❤ Nauti todellakin täysillä tästä raskaudesta. Kanna vatsaasi ja vaikkapa niitä kertyviä kiloja ylpeydellä. :wink

Tintaglialle tsemppiä jotta plussa pärähtäisi ja jäisi ne ruokaviinit ottamatta. :wink

Mintukalle ihanaa ultraa, pääset ihastelemaan pikkuista sinne. ❤

Marsupilami, Samaa mieltä että testiä kehiin, jospa olis sitä itseään! :) Mullakin kahvi alkoi etoa vasta myöhemmin raskaudessa, eikä ollut ensimmäisiä merkkejä.

Misu, Toivottavasti siellä olisi se oma kierto startannut ja pääsisit tosi toimiin! :)

Onko kukaan huomannut tietävänsä raskaana vaikka ei testiä ole vielä tehnyt tai testi antaa haamua? Mulla on aiemmissa raskauksissa tuntunut 3+ -> semmonen jännä paineentunne alavatsalla siitä oon tienny milloin tärpännyt. :)

Voi vitsit kuinka paljon teitä tuntuu olevan! En saa vielä langan päästä kiinni, että keitä oikein olette. Mutta onhan tässä aikaa... Jotenkin mulla on olo, että tulen viihtymään tässä ketjussa vielä hyvin pitkään.

Siis tasapuolisesti kaikille tsemppiä erilaisiin tilanteisiin ja tietenkin lämpimät onnittelut plussanneille! Ihanaa, kun ei kirpaise lukea iloisia uutisia. Sitä mä vähän pelkäsin ja mietin, että onko mitään mieltä liittyä taas foorumille.

Mekin asumme maalla, pienen kylän keskustassa. Täällä on monenlaista kengänkuluttujaa, joten varsinaisesti seurasta ei olisi puutetta. Tosin kaikki äidit ovat töissä ja minä olen ainoa kotiäiti, enkä muutenkin ole erityisen sosiaalinen. Pari vuotta sitten ostin pienen auton, ja se helpotti hirveästi menemisiä! Lähimmät neuvolat ja lääkärit ovat parinkymmenen kilsan päässä, ja vaikka mun ei kamalasti tule ajeltua, niin jo se auton olemassaolo tuo turvallisen mielen. Koskaan ei voi tietää, mitä tapahtuu. Ja yleensähän kaikki tapahtuu just silloin kun mies on työmatkalla tms.

Mun kalenterin mukaan menkkojen alkuun on neljä päivää. Välillä alavatsassa on jännä tunne, ihan kuin elohiiri, mikä on uusi oire. Myös iho on erikoisen puhdas, vaikka ennen menkkoja mä alan aina muistuttamaan teini-ikäistä, mutta muuten on niin vahvat menkkajuilinnat, että taisi haikara unohtaa meidät tälläkin kierrolla. Lämmöt alkoivat ovulaatiosta hiljalleen laskemaan, mutta muutama päivä sitten pomppasivat yli 37 asteen (yleensä ilmeisesti jotakuinkin 36,5, mutta se täytyy tarkistaa jatkossa). Mittaan lämpöjä vasta ekaa kertaa, niin en tiedä vaikka ne aina käyttäytyisivät samoin. Joka tapauksessa en enää osaa odotella ihmeitä, ja ajatuskin siitä, että jos olenkin raskaana, on kaukainen ja kummallinen.

Jee SeEnsimmäinen!!! Hurjan suuret onnittelut :happy: Viivahan se siellä!

Mulle tuli kans 22kg ekassa raskaudessa, vaikka koitin syödä hyvin ja liikuin päivittäin. Vielä synnytystä edeltävänä päivänä lyllersin megamahan kanssa parin kilsan lenkin (mun vauhdilla siihen meni sellaset 45 min). Lähes kaikki paino tuli raskauden puolivälin jälkeen kilo per viikko vauhdilla tasasen tappavasti. Mulla oli törkee turvotus, vaikka raskausmyrkytystä tms ei ollutkaan. Synnytyksen jälkeen painosta lähti noin puolet ja toinen noin 10kg jäi roikkumaan. Vasta loppukeväällä, kun imetys lähti vähenemään paino alkoi tippua. Nyt oon about samoissa mitoissa, kun ennen raskautta. Ahdistavinta oli, että omat vaatteet ei mahtunut päälle ennen kun vauva oli jotain 9kk. Mulle toi painon kertyminen oli järkytys, kun omalle äidille tuli raskauksissa vaan 8kg. En ollu yhtään varautunut tollasiin lukemiin. Seuraavalla kerralla osaan varautua paremmin, mutta en kyllä tiedä, mitä pitäis tehdä, kun en herkutellut ekassakaan raskaudessa :sorry:

Pilvilinna: Mulla ei ollut aavistustakaan ekasta raskaudesta ennen kun viiva tuli testiin ja vielä senkin jälkeen oli skeptinen, kun ei ollut oireita. Piti ihan käydä varhaisultrassa ennen ekaa neuvolaa, kun en voinut tajuta, että voisin oikeesti olla raskaana, kun ei yhtään tuntunut siltä. Mun ainoot oireet oli jatkuva jano ja hiukset rasvottu niin paljon, että ne oli pakko pestä joka päivä, vaikka olin jo pitkään pessyt hiukset joka toinen päivä.

Me asutaan virallisesti kaupungissa, mutta keskustaan on 10 kilsaa. Pieni lähikauppa löytyy ja kaupat ja päiväkodit, mutta muut palvelut on yli 3 kilsan päässä. Kivaa rauhallista aluetta lapsiperheille, mutta auto on kyllä oltava. Kyllä toi 3km kuulostaa aika naurettavan lyhyeltä kun vertaa 20 tai 30 kilsaan :wideyed:

Lady Bug sun "oireet" kyllä kuulostaa ihan lupaavilta :) Voipi ihan hyvin viiva pärähtää testiin muutaman päivän päästä.

Lisää testejä vaan kehiin! Hyvä plussa-aalto tuntuu olevan menossa :) Joko nää muuten on kesäkuisia vauvoja vai meneekö vielä toukokuun puolelle LA:t?

SeEnsimmäinen onnea ♡

Ja Miitullaki näkyy kyllä väriäki!

Jesulla mahtava digi ♡

Tulkaahan tuonne plussanneet-ryhmään jutteleen kii saa sitäki elvytettyä!

En ajatellut vielä testata kun menkkojen olis tarkoitus alkaa vasta tiistaina, niin ei välttämättä näkyisi vielä. Mutta tuntemuksien mukaan ovis oli aiemmin ja nyt olis dpo10-11? Laskurin mukaan dpo7. Jospa jaksaisi odottaa testaamista maanantaihin :nailbiting: tai edes sunnuntaihin :hilarious:
Jos plussa tulis niin la olis 30.5 :)

Mintukka me ostettiin just elokuussa omakotitalo ja mulla alko samalla kotihoidontuki. Eli tuilla mäkin elelen!

Onnittelut plussanneille! <3

Itse olin just ennen raskautta päässyt ihannepainoon ja nyt painan 7kg vähemmän kuin ennen raskautta. Nyt koitan saada vähän painoa lisää ennen kuin kuihdun enempää. :D

Täällä kp 10 menossa, saa nähdä kuinka pitkä tää eka kierto nyt sit on. :)

Onnea plussanneille! :)

Esikoisen raskaudesta mulla alko tosi varhain pahoinvointi, siis jo ennen ku plussasin dpo9.. Siitä sitte osasin aavistaa ja tein testin. Lisäksi siitä joku aika taakepäin oli tullu kiinnittymisvuotoa niin siitäkin osasin jo aavistella, että ehkä on onnistunut kierto ja sitähän se oli. :)

Itsellä luultavasti oli ovulaatio eilen merkeistä päätellen, mutta en oo täysin varma. Muistin vähän liian myöhäseen, että mullahan on kaapissa ovistestejä esikoisen yritysajalta.. Aamulla testasin ja ei kyllä tullut minkään näköistä viivaa. Nyt menossa kp 17/?.

SeEnsimmäinen välillä vuotaa ja välillä taas ei. Nyt tällä hetkellä ei vuoda onneks.

Kävin ultrassa ja ah ihana nähdä pikkunen siellä vipeltämässä. Haha näytti keskaria meille ku läväytettiin anturi mahalle :D (tulee siis isäänsä) :D :D
No kuitenki vauvalla kaikki hyvin. Hemppa oli vain 116 eli rautalisää vaan popsimaan säännölllisesti. Ihmekkös koskee päähän ja väsyttää.

Ainiin ja moni varmasti oottaa sitä sukupuoli tietoa... Meille tulee toinen poika <3 Pippeli siellä vilkku ja niin selvästi, että enää en kyseenalaista. :D
Tein sen humpuuki pissitestin, missä voi selvittää vauvan sukupuolen mukamas ja se näytti tyttöö, ja pah sanon minä! Paska testi enkä suosittele kellekkään. Esikoisesta näytti kans tyttöö ja kas kummaa kun poika tuli. Tai sitten toi testi toimii mulla päinvastoin :D

Kohtu on menossa jo navan korkeudella eli ei ihme jos maha alkaa näkyä. Muuten kaikki kunnossa niin äidillä kuin pienelläkin. <3

Minulla tuli 10kg ja jäivät synnärille, nyt imetys on sitten verottanut painosta vielä sen verran että alipainoinen olen tällä hetkellä. Kovasti yritän lihottaa tässä että jospa se saisi sen kierronkin käynnistettyä ja ehkä myös kroppa antaisi luvan sen toisen lapsukaisenkin tulla. Saan siis herkutella hyvällä omallatunnolla(ko?) :grin

Pepe, Jäämme jännäilemään että millainen kierto sieltä tulee! :)

Mintukka, Ihana kuulla että siellä pikkuisella kaikki hyvin ja äidillä myös! Ja onnittelut vielä poikalupauksesta. :) Raskausmasut on niin hirmuisen söpöjä, pistää silmään kyllä tuolla joka puolella, nyt jotenkin erityisesti. :rolleyes:

Jee mintukka, onnea poikalupauksesta! :) mitä sanoivat vuotelusta, selvittivätkö mistä on peräisin?

Ei sitä vuodon syytä saatu selville kun terkalla ei kuitenkaan niin hyvää koulutusta ole siihen ultraan jne.. Erikoislääkärillä sitten rakenneultrassa selviää. Saattaa olla istukka niin alhaalla, että tihkuttaa taikka sit rasitus tekee vuotoo limakalvoilta emättimestä. Noi on kaks epäilyä.

Takaisin