Toinen haaveissa <3

Jos nyt jo on oireita niin millon on järkevintä koittaa testata?

En kehannu enää uutta viestiä laittaa niin muokkaan tähän. Täällä ihmislasta oksettaa ihan järettömästi ja alko vesimelonin syönnin jälkeen. Toki voi johtua siitäki ku söin kerralla 1/4 melonia. :D Oon "vähän" hupsuna vesimeloniin. :D Kamala ku ei maha asetu. Alkaa tuntuu tympeeltä. :(

Muokattu viimeksi:
Koska sulla oli ökkis ovis? Mä sain nyt plussan muistaakseni dpo11, osalla näkyy jo dpo9, osalla vasta dpo16..

Amparo Eihän kuumeilussa mitään pahaa ole :) Jos imettät vielä, niin se tietysti voi vaikuttaa menkkojen alkamuseon.. Itsellä tuli ekat menkat kk imetyksen lopettamisen jälkeen.

Amparo ei todellakaan oo säälittävää. :) Itekki oisin voinu rueta nuin aikasi kuumeilemaan jos ukko ja menkat ois ollu suostuvaisia. :D Mullahan menkat alko vasta ku typy oli melkein vuoden vanha. Toki imetys varmasti vaikuttanu mulla. :)

niemja, mulla ei oo mitään hajua oviksesta. :( En saanu tikuilla bongattua enkä huomannu ovisoireita. Pitää koittaa oottaa sitä testaamista ens viikon loppupuolelle kun sillon menkkojen ois määrä alkaa.

Amparo mä aloin toisen kuumeilun ku esikko oli 6vk ja tuli ekat menkat :D tai siitä meni vielä 4kk ennenku ne alkoi kunnolla ja sitte tärppäski tokasta kierrosta..

Mulla on ollu tosi huono päivä. Esikoisella oli 10kk neuvola, kahdes kuukaudes tullu pituutta vain 0.5cm :( oon ihan musertunu ku oon varma että joku on vikana. Sikski ku poika otti sen kehittymispyrähdyksen siinä 5-7kk jollon oppi kaikki liikkumiset, sen jälkeen ei oo kehittyny enää. Ei liike, ei puhe. Ja aamupala tulee kakkan mukana ulos jo lounaan jälkeen. Oon vaan itkeny koko illan ja peruutin sen takia vielä neuvolasta lähdettäes parkkipaikalla toisen auton kylkeen :( ja nämä hormonit ei todellakaa auta asiaa vaan varmaan pahennan kaiken mielessäni.

Niemja tsemppiä, vauvat tahtoo kaikki kehittyä niiiin eri tahtiin ja useasti just pyrähdyksillä :) meillä on ollu hitaasti mutta varmasti kehittyvä vauva (lue: aivan normaalisti :D ), liikkeelle lähtö alkoi myöhään ku ryömiminen jäi välistä kokonaan ja konttaus ja seisomaan pyrkiminen tapahtuki sit lyhyen ajan sisällä! Nyt odotellaan ja kannustetaan tyttöä oppimaan kävelemään ilman tukea, on aika varovainen sen puolesta (hyvä niin, säästytään kolhuilta :D )

Omaa napaa, testasin nyt huvikseen sit sen "1%" raskaustodennäkösyyden takia (huomenna laivalle ni on alkoholin huuruinen ilta tiedossa), niin blanco kuin olla vaan voi. Ei salamatkustajaa lähdössä siis mukaan, paluumatkalle onki sit tiedossa täti tuliaisiksi ukolle :wacky: testin jälkeen pettymys oli suuri ja illalla tossa sitte taas ehdottelin pilke silmäkulmassa vauvahommia ukolle. Taas on asenne että ei ikinä. Puhu lämpimikseen siis sillon aiemmin perheenlisäyksestä - saipahan mut hiljaseks vähäks aikaa:shifty:

Niemja: Meillä on mennyt pyrähdyksittäin kehittyminen. Oppi ryömimään, konttaamaan ja seisomaan tukea vasten viikon sisään kun täytti 7kk. Sitten meni just joku 3kk ettei tapahtunut mitään. 10kk vanhana oppi kävelemään tukea vasten ja 1v:nä lähti kävelee. Puhetta pieni mies ei tuota vieläkään äittä-sanaa lukuunottamatta ja ikää on kohta se 1v7kk.
Mistä tiedät että aamupala tulee lounaan jälkeen ulos? Onko ulosteen mukana sulamatonta ruokaa?

Täällä alkoi tänään ilmeisesti eka päivä menkkojen jälkeen eli kp 5. Ensi viikolla sitten tosi hommiin :)

Laskeskeltiin muuten esikoista odottaessa että yk4:ssä on jotain maagista koska tosiaan esikoinen sai silloin alkunsa, samoin siskoni kaksi lasta ja jos äitini oikein muisteli niin myös minä ja siskoni. Elikkä tällä logiikalla pitäisi vielä kahdet menkat kärsiä ja sitten olisi potenttiaalia :D

Niemja. Mun kaverilla on vauva joka on nyt 1v 1kk ja mulla tosiaan toi 7,5kk ja he ovat saman pitusia. Kaverin vauva kasvaa vain hitaammin ja reippaasti kevyempi vaikka on pullakampi ku meidän. Meillä mitat nyt siis 74cm ja paino jotain 9000g eli kaverilla on saman kokoinen reilun vuoden ikänen vauva.
Vauvat kehittyy eritahtia ja onhan toiki 0,5cm jotain kasvua eteenpäin. :)

Kehityshän on yksilöllistä kyllä, mutta jotenki sitä odottais jotaki tapahtuvan ku ei 3kk oo mitää ollu. Mutta ehkä sitä on sokea sitte kehitykselle ettei huomaa jotaki pikkujuttuja.

Eniten tuo pituuskasvu huolestuttaa, koska tasasesti 1.5-2cm/kk tullu sinne 8kk asti, sitte yhtäkkiä tuli stop. Paino noussu maltillisesti. 8kk oli siis 72cm ja 8650g, nyt 10kk 72.5cm ja 9280g. Että paino kyllä nousee mutta pituus ei. Mitä luin nuosta pituusjutuista eilen nii yleensä jos kasvu on hitaampaa nii silti mennään omalla käyrällä tasasesti, meillä mentiin hienosti 0-käyrällä ja sitte tuli stoppi. Se täs ehkä eniten ihmetyttää että miks se yhtäkkiä nuon radikaalisti loppui se pituuskasvu.

SeEnsimmäinen pahoittelut negasta, ja tympiä mies! Puhella ny huvikseen.. Joskos se vahinko silti pääsis tapahtumaan ;)

Kaneli toivotaan että tulis silti ennemmin vaikka eipä se yk4 paha oo, syksyn vauva ;)

Niemja onko neuvolassa ollut sama mittaaja joka kerta? Terveydenhoitajissa on eroja ja mittauksissa tulee sen takia joskus heittoja. Tämän takia olisi suositeltavaa, että vauva käy samalla terkalla aina, jos vaan mahdollista.

Niemja Kyllä meilläkin tulee juuri tuommoisia pyrähdyksiä. Poika oppi kääntymään jo 3,5kk tienoilla ja luulin, että pian sen jälkeen lähdetään liikkeelle, mutta toisin kävi. Nyt poika reilun 6kk ja vasta nyt lähti hitaasti ryömimään, ei myöskään istu tai esim 4kk ja 5kk iässä ei kunnolla varannut ees painoa jaloille. Nyt sitten seistäänkin jo tosi hienosti, joten selkeesti tollee 3kk välein tulee joku kehityspiikki meillä :)

Ja jos teillä liikutaan nyt tosi paljon, poika varmaan kuluttaa niin paljon, että se kasvu saattaa sen takia olla vähän hitaampaa. Imetitkö vielä? Voikohan uusi raskaus vaikuttaa myös jotenkin maidon laatuun tai määrään?

Sama mittaaja ollu joo ja nytki tulos tarkistettiin useaan otteeseen. :/
Ja en imetä enää, raskauden takia jouduin lopetella viimekuus ja täs kuus loppu kokonaan. :/ mutta syö paljo ja juo maitoa kyllä riittävästi ja nyt on jo 3viikkoa nukkunukki sen 8-9h putkeen minkä pitäis kasvua kans auttaa. Mutta ei auta ku seurata, pyydän kyllä varmaan seurantakäynnin enskuulle jo, en pysty oottaan sinne vuoden ikään.

Nemja, meillä mennään juuri pituuskontrolliin ensi viikolla, tyttö tulee kuun vaihteessa 1v3kk.
Meillä neuvolan täti sanoi, että vaikka kontrolliin joudutaan, huolta ei ole jos pituuden ja päänympäryksen kasvu menee samaa tahtia.
Lapset kasvavat eri tahtia ja myös on paljon mittaajasta kiinni. Meillä oli 6kk neuvolassa eri mittaaja ja samantien käyrät heitti häränpyllyä.

Miten hurjasti tekstiä tänne on tullut! Täytyy lukea ihan ajan kanssa. :)
Me ollaan tultu kotipaikkakunnalle vähän ikävissä merkeissä, hautajaisiin.

Mulla on kurkkua kipeä ja kuumeinen olo, posketkin helottaa. :shy: Tänään dpo 5. (Oletettu)

Toinen mummu oli sitä mieltä et pojan pitäisi jo syödä kunnolla kiinteitä (meillä kausi kun tehdään hampuja ja muutenkin lakkoillut) Syötti eilen iltapuuroa vaikka jäbä selkeästi ei halunnut ja käänti päätä pois, niin lopulta vetäisi kunnolla henkeen. Ai että olin vihainen! :mad: No, sanoi että enää ei puutu syömisiin.

Mulla alkoi taas kauhea yökkiminen tupakalla käydessä. Samaa oli viimeksi näihin aikoihin eli dpo 9. Väsyttää myös aivan hirveesti

Niemja: oliko neuvolassa huolissaan pituuskasvusta? Meille sanottiin että on liian lyhyt (käyriin nähden) ja jos ei 2v neuvolaan mennessä ole kasvanut niin tutkimuksiin. Mainitsin että menee kyllä minun käyrillä (oli oma nlakortti tallessa) ja en olisi minnekään lähtenyt, mutta eipä olisi tarvinnutkaan sillä pyrähti sitten omia aikojaan käyrille. Yksilöllisiä juttuja, ei kannata panikoida vielä.

Työt ja muu elämä pitää niin kauheen kiireisenä että ei ehi ees aatella tätä uutta raskautta eikä paljon mitään muutakaan. Mulla oli esikoisesta ihan kamala 24/7 kestävä pahoinvointi joka loppu joskus rv16, nyt ei oo muuta kun aamusin vähän huonompi olo. Mut uskomatonta miten nää hormonitoiminnan muutokset vaikuttaa hermostoon. Mulla tuli esikoisestakin heti alkuraskaudesta iskias tosi kipeeks ja nytkin se jo vihottelee. En oo ees saanu aikaseks soittaa neuvolaan mut ehkä ens viikolla sitten. Muuten ei oo niin hätää sinne menossa kunhan vaan saan lähetteen labraan :D

Pahoittelut kaikille joilla täti tullut ja kovasti plussatuulia kaikille. Kiva jännätä täällä muitten testaamisia :)

Takaisin