Todellisuus iskee!

Prolaktiini on maito/stressihormoni joka auttaa maidon erityksessä mutta myös esim siinä ettei välttämättä imettäessä menkat ala! Mulla on sitä kehossa liikaa (naistentautien polin mukaan) ja se jopa esti ovulaation..

Spermasta vielä sen verran että tuskin auttaa yksinään mutta olen lukenut jostain että spermassa olisi samoja ainesosia kuin synnytyksen käynnistykseen käytettävissä lääkkeissä! Määrä on kuitenkin niin vähäinen että ei välttämättä kovin paljon auta. Lisäksi tosiaan se nautinto tuottaa hyviä hormoneja jotka myös osaltaan auttaa käynnistymiseen.

Että yhdessä nuo saattaa tehdäkin enemmän tai vähemmän niin että käynnistyy synnytys :)
 
Mulle kätilö/doula sanoi et aika paljon pitää sitä spermaa saada, että yksinään tekisi mitään. Prolaktiini tais olla sen aineen nimi. Mut varmasti yhdistettynä naisen orgasmiin (oksitosiini) yms niin voi tulla yhteisvaikutus. Eikun kokeilemaan.
ok eli voin hyvälä omala tunolla kieltäytyä seksistä vastedeskin :P
Mä uskon et vauva syntyy kun on aika. Ei tarvi sitä auttaa. Enkä henk.koht. Aio murehtia jahka tulee ennen pääsiäistä.
 
Mä olen käsittänyt, että oksitosiini käynnistää synnytyksen vaan jos kohdunkaula on siihen valmis, jolloin synnytys on yleensä muutenkin lähellä. Prostaglandiinit taas kypsyttää kohdunsuuta millä on ehkä olennaisempi merkitys (?). Mutta tosiaan niitä on kyllä spermassa varsin vähän.
 
Voipi pitää paikkansa! Niinhän moni sanoo, että se vauva tulee sit kun on valmis eli syntyy sitten kun kroppa on valmis eikä sitä pysty määräänsä enempää auttamaan.
 
Mulle iski tänään vahvasti se, että joudun viettämään yöt yksin sairaalassa. Koirien ja kissojen takia miehen on oltava yöt kotona joten olen siellä yksin. Se toki tarkoittaa myös sitä, että joudun hoitamaan sitä nyyttiä yksin. Enhän mä osaa! Mistä mä tiedän koska se haluaa syödä enkä mä ole eläissäni vaihtanut yhtäkään vaippaa. Jos mä haluan käydä osaston keittiössä pitääkö mun kärräillä sitä lasta mukana? Kamala ahdistus.

(tiedän, että saan apua hoitajilta ja se tuntuu sitten ihan luonnolliselta jne mut just nyt se ei tunnu yhtään omalta jutulta)
 
Vauva kyllä pyytää kun palveluja tarvitsee :) Samalla kiekalla tulee usein niin syötettyä kuin vaihdettua vaippa eikä vaipan vaihtaminen ole rakettitiedettä. Pärjäät varmasti! :)
 
Sanotaan näin, että samat tunteet oli ekasta. Mut äkkiä siihen tottuu. Lapsi kun itkee niin sillä on yleensä nälkä, vaipanvaihto tarve tai sylittelytarve :) joten niitä kolmea kun ensin koittaa niin pitkälle pääsee.
Ja sairaalassa tosiaan itse en osanut mitään tehdä ilman vauvaa...leivänkin menin voitelemaan oven ulkopuolelle vauva mukana kärryssä :)
Ja tosiaan kyllä ne hoitajat auttavat. Ja huoneessa on yleensä muitakin äitejä, joten et ole täysin yksin.
Aina ensin vauva syliin...sitten koittaa tissiä/pulloa antaa...sitten katsoo vaipan. Kaikki kyllä hoituu ja luonnistuu kumman hyvin kun se tilanne tulee eteen :Heartred
 
Takaisin
Top