Todellisuus iskee!

Mä en oo saanu synnytyksessä syötyä mitään koskaan ja juominenkin ollut sitä sun tätä. Mulle tuodut ruoka-annokset söi tuleva isä hyvällä ruokahalulla :P Synnytyksen jälkeen ollut kyl suden nälkä.
 
Joo tota mietin myös.. Että ei varmaan ole tuu syötyä.. Mut sit taas toisaalta jos noi pakkaa sinne omaan kassiin ja kerkee sitä sit napostella sieltä toimituksen jälkeen kaikkea jos jaksaa :D siitä tulikin mieleen että mullahan on twixiä kassissa! Täytyykin syödä pois ku tekee kauheasti mieli suklaata nyt..... Liekö poju tullut isäänsä suklaan suhteen ku oon oikeesti syöny suklaata raskauden aikana enemmän mitä varmaan edellisten 2 vuoden aikana!
 
Mulla ei oo oikeest mitään valmiina vielä :P ...millonkohan paniikki iskee :)
Kaikki löytyy kyllä varastosta jne...mut pitäis pestä...ja kaivaa esiin. Ja pinnis koota...ja ja ja...huoh! :P oon iha poikki kokoajan...ni en saa mitää aikaseks.
 
Onnittelukahvit tuodaan oysissa vauvan synnyttyä:happy: j leipää yms jotaki syötävää.. mut itelle ei tarvi varata synnytykseen syötävää, huikkasee kätilölle jos haluaa jotaki syödä ni ne tuo. Miehelle pitäs jotaki keksiä. Täälä tuliki ihan hyviä vinkkejä, niin hankala miettiä!
 
Hirveen raskaasti ei kannata kotona/laitoksella syödä mikäli merkkejä siitä että synnyttää lähitunteina. Mä vedin pizzaa ennen synnärille lähtöä, kiva oli oksennella sitä siellä sitten supistellessa :grin mulla oli synnytyksessä trippimehua ja hyvä niin kun tuntui että voimat loppui ja siitä sai nopsaan vähän energiaa synnytyksen aikana ja mies sai sitä juotettua mulle :) miehelle oli mukana hedelmiä, suklaapatukka ja juomista.
 
9kk jälkeen Batterya! :woot:
Pussillinen salmiakkia ainakin lähtee mukaan. Pitäis nää varmaan käydä jo ostamassa.. mut sit ne houkuttelee jostain kassista.
 
Mmmm horna sisut ois aika kova.. Täytyy varmaan pyytää miestä hakemaan sit ku ollaan menossa synnärille.. Tai synnytyksen jälkeen heti :)
 
Oon jotain miettiny, mitä haluaisin heti synnytyksen jälkeen syödä. Vaan enpä oo keksiny. Oon siis koko raskausajan syöny lakuja, salmiakkiakin vähän. Ja ylipäätään kaikkia mahollisia herkkuja. Mitään graavikalaa, sushia tms en syö vaikka maksettais, joten niitä ei tarvita. Energiajuomat hyihyi, auraakin oon kyllä pistelly jonkun verran tässä matkan varrella. Mitäs niitä sitten vielä olis. Ainakin nyt (kun on tässä illan syöny suolaista) tuntuu, että varmaan ihan jotain perus juomista, mehua tms voi upota jonkun verran :D
 
Mulle maistui viimeksi synnytyksessä vaan mehutripit ja niit varaan nytkin mukaan. Reppuun oon myös pakannut salmiakkia. Muuta en oo viel keksinyt, mut saa mies niit sit tuoda tai ostaa sieltä kanttiinista. Sain tänään vihdoin vauvan kotiintulo vaatteet pakattua. Sinnekin tuli muutamia eri vaihtoehtoja kun ei tiedä säätä ja vauvan kokoa. Omat tavarat on pakattu erikseen ja ne mitä ei viel ni jääkaapin ovessa lista ni pakkaan sit kun lähtö tulee
 
Edellisellä sivulla oli puhe saunomisesta. Mä luulen että voi auttaa lähinnä niillä, jotka on aiemmin joutuneet himmaamaan saunomista supistelun vuoksi. Esim. mulla ei ole missään vaiheessa tullut saunassa supistuksen supistusta vaikka ihan entiseen tapaan on löylytelty, joten en usko että mulla käynnistää synnytystäkään. Neuvolassa sanottiin, että noista SSS-puuhista ainoastaan seksistä olisi edes teoreettista apua. Itse kyllä noin maalaisjärjellä ajattelisin, että kipeitä supistuksia lisäävät asiat, ne samat joita pitää välttää ennenaikaisen synnytyksen uhatessa, voisi aikaistaa täysaikaistakin synnytystä parilla päivällä jos elimistö alkaa muutenkin olla valmis. Tai ainakin on kiva saada itselle illuusio että voisi muka edistää asiaa jotenkin. :p

Eväistä meinasin varata pillimehuja, kolmioleipiä ja energiapatukoita. Voi tietty olla ettei tule tarvetta, ja niin varmaan käykin jos synnytys on nopea, ja toisaalta kanttiinista saa jos lähtö on päiväsaikaan. Lähinnä mietin jos lähtö on ilta-aikaan ja sitten hommat edistyykin hirveän hitaasti. Eipä noista varmaan haittaakaan ole. :) Synnytyksen jälkeen suurin himon kohde on kylmäsavukala, jokirapusalaatti ja medium sisäfilepihvi, eikä noista oikein mitään parane hankkia etukäteen kun ei kovin montaa päivää jääkaapissa kestä... Laitan varmaan miehen tai äidin sitten ostoksille kun aika koittaa.
 
Minua säälittää miesraukka, jos sille ei tarjota mitään syötävää. Sen takia ainakin pitää olla kaikenlaista mukana :D
 
Synnytyksen aikana raskaana olevalle (maksava asiakas) tarjotaan sairaalan puolesta eväät. Yleensä synnäreillä on limpparia, mehua, mehukeittoa, jogurttia, leipiä jne. Jos jotain muuta haluaa niin sit kannattaa ite ottaa mukaan. Isälle/tukihenkilölle omat eväät. Yleensä kahvinkeitto mahdollisuus löytyy. Proteiinipatukat voi joskus olla synnytykseen liian raskaita syötäviä eli voi tulla paha olo. Pähkinät ja kuivahedelmät hyviä jos niistä tykkää.
 
Sen levon ja hyvänmielen juttujen (tähän varmaan perustuu myös se seksi) pitäisi kai lisätä oksitosiinitasoa, joten se voi selittää synnytyksen edistämistä. Ja toisaalta korkeat adrenaliini ja stressitasot voi kuulema taas blokata synnytyksen edistymistä. Tästä kai voi osittain johtua se, että esim. supistukset sairaalaan tullessa tyssää, kun on outo ympäristö ja alkaa jännittää. Toisaalta kyllähän adrenaliinit sitten lähtee liikkeelle, kun synnytys kunnolla on käynnissä.
 
Ja sperman pitäis vaikuttaa kohdunsuulla.

Mulle kätilö/doula sanoi et aika paljon pitää sitä spermaa saada, että yksinään tekisi mitään. Prolaktiini tais olla sen aineen nimi. Mut varmasti yhdistettynä naisen orgasmiin (oksitosiini) yms niin voi tulla yhteisvaikutus. Eikun kokeilemaan.
 
Takaisin
Top