Todellisuus iskee!

Mua ei varsinaisesti mietitytä vauvan kanssa pärjääminen tai oman ajan väheneminen, toki noi isot ovat jo niin isoja että sitä omaa aikaa on saanut ihan ruhtinaallisesti tässä välissä :)

Mä olen saanut isot niin nuorena etten ole koskaan elänyt ns aikuista elämää ilman lapsia vaan opiskelut jne olen tehnyt lasten ollessa pieniä.

Enemmän mietityttää taloudellinen pärjääminen kun on nyt tilanne että miehellä ei oikein ole järkevästi töitä.

Miestä mietityttää se miten pärjää isänä vauvan kanssa, hänelle kun tulokas on ensimmäinen oma. Musta se tuntuu jotenkin hullulta kun on kuitenkin pyörittänyt perhearkea noitten isojen kanssa läpi kahden vanhimman pahimman teini iän ja kuopuksen isän ikävän.
 
Noniin. Nyt sitä on enää 2viikkoa laskettuun! Tajuttiin miehen kanssa et meillä tulee kiire valmistella asioita ennen vauvan syntymää. Aika käy vähiin. Tajusin myös et meillä pitäis olla nyt sitten siistiä koko ajan, jos tulee lähtö. On kivempi palata siistiin kotiin ja jos anoppi käy täällä yöpymässä sairaalareissun aikana, ni en todellakaan halua että se tai kukaan muu järjestelisi mun kotia vauvan kotiinpaluuta varten. Hyi!
Nyt on sitten ruvettava ahkeroimaan. Ompeluhommat on hyvällä mallilla, unipesän teen jos kerkeän. Joululahjat paketoin jo. Pari lahjaa pitäis vielä ommella, mut pelkään että heitin sen kaavan jo roskiin vahingossa.
Tänään pakkasin myös sairaalakassin ja kotiutumiskassin turvakaukaloon, ei minun kannata sitä kotiutumisnyssäkkää mukana kantaa koko ajan, joten jätän sen autoon.
Nyt pitäis tehdä suunnitelma, millä tavalla haluais asioiden olevan, kun palaa kotiin. Ainakin auto pitäis siivota, jotta meidän arvovaltainen vauveli pystyy siinä matkustamaan.
 
Itelle myös tavallaan oli isku vasten kasvoja tuo eilinen tyksin reissu kun lääkäri sanoi että sais syntyä piakkoin meidän vauveli.. Itelle iski vähän jopa epäusko että Ai nyt vai ja mitä ihmettä miksi..
Vaikea myös sanoa mitä seuraava lääkäri on mieltä mutta toivottavasti ei tarttis sitä käynnistystä miettiä..
Itellä kans sellainen fiilis että täytynee alkaa paremmin laittamaan asioita kuntoon täällä kotona ettei tarvitse sitten stressata Vauvan kotiutumisesta. Onneks edes vaatteet ja lakanat on pesty jo, kehto valmiina odottamassa jne mut jotenkin silti semmonen olo että vielä ois paljon tehtävää ja paljon pieniä juttuja ostettavana..
 
Voi apua sentään, mitenkähän sitä sais ittensä reippautumaan ja kattoon noita kamoja kasaan... Varmaan pitäis jotain sairaalakassiin miettii ja vauvalle jotain nuttua kaivella. Ja turvakaukalon telakka täytyis varmaan kiinnittää autoon.
Esikoista kun odotin, oli kaikki valmiina varmaan kuukautta ennen. Nyt en oo tehny mitään. En ees oikein tiedä, miten noi nukkumajärjestelyt tehdään sit, kun vauvan kanssa kotiudutaan. Jotenkin ei oo vaan jaksanu eikä ehtiny mitään tekeen, kun kaikki aika ja energia menee tietenkin esikoisen hoitoon.
 
Todellisuus iskee todellakin. Oikeastaan koko ajan on sellainen pieni kutina mahanpohjassa. Että joko nyt jotain, ei vieläkään, millon se alkaa jne. Meillä muuten kaikki sängystä alkaen valmiina, mutta mies saa telakan kiinnittää autoon sitten jossain vaiheessa. Senhän ehtii vaikka sittenkin, kun lähtee meitä sairaalasta hakemaan. Itse olen yrittänyt pitää kodin mahdollisimman siistinä, ettei sitten ekoina päivinä tarvitse heti tuskailla, että kun on likaista tms. Pyykkikoria oon tyhjentäny säännöllisesti ym. Ihan jo senkin takia, kun en ole itselleni mitään vaatteita pakkaillut mukaan. Että sitten kun aika koittaa, olisi edes puhtaana sellaiset vaatteet, mitä haluan mukaan ottaa. Sairaalaan en aio mitään ihmeitä kantaa mukana. Mukavat kotiutumisvaatteet ja omat pesuaineet. Kanttiinista varmasti saa ostettua sitten evästä, jos mieli tekee.
 
Mulla ois vielä muutamia juttuja pesemättä.. Täytyy asap varmaan tossa viikonloppuna hoitaa ne pesuun.. Esim kaukalon kankaat pitäis varmaan pestä? Ja ainakin tommosia villavaatteita vauvalle..
 
Saitko fuji ne vaunut pestyä? Mä en sit pessyt. Tuossa ne seisoo eteisessä. Kyl ne viel haisee tehtaalle kaipa tuulettuu.
 
En.. Aattelin että turha pestä ku kuitenki on se lämpöpussi.. Ja tossa ei ole mitään ohjeita miten kankaat saa irti! Vaikka siis on ohjekirja..
 
Täälläkin alkaa pikkuhiljaa todellisuus iskeä.. ensi viikon perjantaina on laskettu aika. Mitään merkkejä tulostaan bebe ei ole vielä antanut, mutta enpä niitä oikeastaan odotakaan, koska esikoinenkaan ei paljoa etukäteen varoitellut. Olen päättänyt, että nyt sunnuntaina aloitan omat "kiihdytystoimenpiteet" eli saunomisen ja vattulehtiteen. Viimeksi meni 3-4 päivää supistusten alkamiseen ja vauvan syntymään näiden toimenpiteiden aloittamisesta, joten eiköhän nyt mene samoin :p Noooh, ei nyt oikeasti kovin todennäköistä, mutta ehkä joku plasebovaikutus saattaa tulla ja se houkuttelisi vauvan ulkomaailmaan :grin
 
Täälläki sen verran iskeny todellisuus et oon miettiny et mitä pitää hommata. Listan aijon tehä ja lähtä sen kans kauppaan. Vaipat, rasvat tms, kaukalopussi, vaatettaki ei haittais vaikka vielä hommais... ja en tiiä pitäskö pakata sairaalakassiaki valmiiksi.. vai tekiskö siitäki listan ja pakkaan sit ku tulee lähtö:grin kovasti siis oon alkanu suunnitteleen viimesiä hommia, vieläkö sais tehtyä:hilarious: pedin oon pedannu valmiiksi, on jotaki tehtykki:happy:

Mua eniten mietityttää tuleva kolmen lapsen äitinä et miten selviän syötöt yms, ku toiset lapset hyppii pöydille.... ei oo kovinkaan itsesuojeluvaistoa kuopuksella tällä hetkellä. Ja yöt, jos kovin valvottaa et miten jaksaa päivät. Kyllä on viime päivinä ajatukset ollu ihan koko ajan vauvassa ja synnytyksessä. No ehkä asiat järjestyy.. onneksi mies saa pitää kunnon isyysloman ni helpottaa!:)
 
Mä ajattelin että pitäisi alkaa pitämään jotain kolmioleipiä tms jääkaapissa niin saisi sitten lähtiessä napattua mukaan. :happy: Ja muutenkin pitäisi tuo sairaalakassi pakata. Ajatus olisi, ettei mitään tarvitsisi hakea kotoa jos saadaan perhehuone, mutta ehkä se on epärealistista kun kuitenkin jotain unohtuu. Ainakin vauvan tavarat olisi kuitenkin hyvä olla valmiina, kun en varmaan osaisi miehelle selittää mitä pitää tuoda ja mistä se löytyy.
 
Täälläkin alkaa pikkuhiljaa todellisuus iskeä.. ensi viikon perjantaina on laskettu aika. Mitään merkkejä tulostaan bebe ei ole vielä antanut, mutta enpä niitä oikeastaan odotakaan, koska esikoinenkaan ei paljoa etukäteen varoitellut. Olen päättänyt, että nyt sunnuntaina aloitan omat "kiihdytystoimenpiteet" eli saunomisen ja vattulehtiteen. Viimeksi meni 3-4 päivää supistusten alkamiseen ja vauvan syntymään näiden toimenpiteiden aloittamisesta, joten eiköhän nyt mene samoin :p Noooh, ei nyt oikeasti kovin todennäköistä, mutta ehkä joku plasebovaikutus saattaa tulla ja se houkuttelisi vauvan ulkomaailmaan :grin

Miten ankaraa sen saunomisen pitää ola että se jotain vaikuttaa? :D mua lähinnä vaan pyörryttää jos löylyt on liian kovat, kun en osaa juoda tarpeeks.
 
Tässä on enää 5pv aikaa laittaa kaikki valmiiksi! Apua! Mun mielestä kaikkein vaikeinta on suunnitella sairaalaan mukaan otettavat eväät.

Vius; kai se saunan vaikutus eniten tulee siitä et lämmöstä nauttii ja keho rentoutuu? Jossain päin maailmaa raskaana ei saa saunoa, koska kuulema lisää keskenmenon riskiä. muutenkin tuo sss ei välttämättä kaikilla tehoa; jos ottaa suorituspaineita keho erittää adrenaliinia ja se voi jopa pysäyttää käynnistyneen synnytyksen.
Et mielummin sopivasti rasitusta ja mielummin rentoutuu h-hetken lähestyessä
 
Muokattu viimeksi:
Vius, ei mitään hajua mitä se saunominen oikeasti vaikuttaa jos edes vaikuttaa ja millä rankkuudella sitä pitäisi toteuttaa :D Se nyt sattuu vaan olemaan kolmesta s:stä tällä hetkellä vähiten epäkiinnostava vaihtoehto :p

Eihän sitä synnytyksen käynnistymistä voi oikeasti kotikonstein juurikaan nopeuttaa. Vauva tulee sitten, kun hän on valmis. Mut joku illuusio pitää itselle jäädä, että voisi itsekin olla jotenkin aktiivinen :D
 
Joo protsku patukoita tms ja ite mietin myös niitä pieniä mustikkakeittoja yms.. Ku niitä ei tartte säilyttää kylmässä..
 
Takaisin
Top