Tissit, Imetys, Maito, Pumppaus ja Korvike

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin syödään 1-2 krt yössä ja myös selvästi nälkään. Mun puolesta saa syödä niin kauan, kun vaikuttaa syövänsä nälkäänsä vaikka neuvolassa sanoisivat mitä :)

Kyllä meilläkin se 1-2 kertaa syödään. Jos kaks kertaa "syö" niin toinen on huomattavasti lyhkäsempi ja ehkä enemmänki vaan tapa. Itse helposti tarjoon sitä tissiä siinä kohtaa kun hän kuvittelee että ollaan 5-6 aikoihin nousemassa ylös. :D

Meillä syödään yössä 3-4 krt. En oikein tiedä, että onko nälkä vai tapa. Lokakuussa jos meinaan töihin mennä, niin täytyisi alkaa asialle tekemään jotain. Imetystä en myöskään haluaisi lopettaa! :(

Meillä syö myös vielä yöllä 1-2 kertaa, useimmiten 2 joista toisella kertaa juo vain 40ml ja toisella n.100ml. Uskon että saisin lopetettua tuon ekan syötön jos vaan jaksais pari yötä uhrata..en taida jaksaa vielä :oops:

Kyllä täälläkin vielä syödään yöllä. En ole ihan varma montako kertaa. Enkä koe tarpeelliseksi niihin puuttua, en vaikka aloitan koulunkin elokuun lopussa.

Apuva! Eilen Meena puri mua monta kertaa nännistä ja suutuin ja otin pois rinnalta joka kerta, koska sattui niin saata##sti.
Lopulta iltasyötöllä imi vain hetken ja lopetti itse. Kiukutellen meni nukkuun.
Tämä oli nyt toinen yö kun en anna yötissiä, joten en tarjonnut kertaakaan yön aikana (kiukutteli neljästä viiteen).
Mutta nyt ei maistunut klo8 aamullakaan!!
Siis söi puuron klo22 ja vähän rintaa 23, joten ihmettelen kovasti. Ja selvästi haluais jotenkin, koska katsoo tissiä ja kääntää itkien pään pois. Voi toista... Ja ajattelin jo että nyt on ikenet niin kipeät ettei siksi ilkeä laittaan mitään suuhunsa, mutta eipä ole kun puri niin samperin kovaa mua sormeen!
Hämmentävää kun pelkään että se puree ja toisaalta haluan että se söis ja sit toinen ei suostu jne...

Meillä kans poika tekee hampaita ja pureskeli mua muutaman kerran. Kiljaisin ja vedin tissin pois niin sitäkös poika säikähti ja alkoi itkemään. Ei suostunut tuon jälkeen ottamaan tissiä uudelleen kun vasta seuraavana aamuna.

Kyllä meilläkin syödään vielä 1-2 krt yössä. Olen ajatellut että se on viel kuitenkin niin vauva että en raskis nälässä pitää. Niin tai siis enhän mä tiiä syökö nälkäänsä vain onko vaan tapa. Nykyään tosin annan maidon pullosta yöllä. Tissi taitaa olla enemmänkin lohtu tai lelu nykyään tuskin juuri maitoa enää tulee niin lyhyet on rinnalla olo ajat. Päivä saattaa mennä helposti ettei kinua tissiä ollenkaan, vasta seuraaval illal saattaa repiä paidan kaulusta ja hamuta tissiä.

Meillä ei enää yöllä syödäkkään ,ollenkaan! Näin äkkiä nää tilanteet muuttuu :happy: eli söi vain tavan vuoksi,yksi yö meni pipariksi pullosta vieroittamiseen ja nyt menee kokoajan yöt paremmin,no vasta 5 yö menossa mut silti :) ja tyytyväinen typy herätessään,ei yhtään nälkiintyneen oloinen :)

Eilen nukahti 21 ja heräsi 3.30 jolloin olisi normisti syönyt, nyt otin tytön syliin ja viereen omaan sänkyyni ja unet jatkui aamuun 8.30 asti :happy: ei itkenyt eikä vaikeroinut ollenkaan. Eli johan toi eka pätkä on 6,5tuntia ja tokakin 5tuntia! :smug: Ihmeellistä,lapsi joka vielä vähän aikaa sitten heräsi pahimmillaan 7×yössä :rolleyes:

Kuullostaa hyvältä! Just tuota mietin että jos ja kun jossain vaiheessa alkaa yösyötöistä tinkimään niin kuinhan kamalaksi menee yöunet :laughing002

No meillä ei paljon pahemmaksi olisi voinut mennä joten päätin kokeilla. Ja hyvältä vaikuttaa, vielä :joyful:
Meilläkin vähän hankalaa ollut kun makkarit yläkerrassa ja keittiö alakerrassa niin en kertakaikkiaan enää jaksanut sitä maitopulloa yöllä alhaalta hakea saati lämmitellä unenpöppyrässä tytön huutaessa sillävälin yläkerrassa. Pahimmillaan sai kaikki muutkin hereille.

Hei vastike prot! Jossain oli muistaakseni keskustelua määristä, mutta en löytänyt.. Niinpä kyselen. Paljon teillä nyt menee kerralla ja montako kertaa päivässä pullottelette? Eniten kiinnostaa tuo ennen unia määrä. Me ei olla pulloteltu pitkiin aikoihin kun ei nuo vastikkeet pelittäneet ja pumppaamalla ei irtoa. Nyt näyttäisi siltä että Nutrilon lehmänmaitoallergian hoitoon tarkotettu versio toimisi ja haaveissa yönyli reissu ilman poikaa ja isää :rolleyes:

Me laitetaan aina 100ml pulloon ja juo mitä juo. Iltasin yleensä 150-200ml ja siitä kans juo sen verran ku maistuu. :) Silleen olen yrittänyt että edes se 500ml päivässä menis alas. En ole siis mikään pro kun vasta n. kuukauden antanut maidon pääsääntöisesti pullosta. :D

Meillä tyttö juo pelkkää korviketta, ei siis äipänmaitoo enää ollenkaa. Juontikerrat aamulla puuron jälkeen, päivällä ennen päikkäreitä ja illalla iltapuuron jälkeen, eli siis 3 kertaa, kerralla menee 150-210ml. Aamulla 210, päivällä 150 ja illalla 180. Eli 540ml

Me ollaan syöty velliä 200ml iltaisin. Nyt neuvolassa suosittelivat että vaihdettaisi vellin tilalle korvike, koska saa myös puuroa illalla. Lisäksi suosittelivat ettei annettaisi iltapulloa enää sängyssä vaan yhdistettäisi iltamaito puuron syöntiin pöydän ääressä. Ja että vaihdettaisi pullo mukiksi lähitulevaisuudessa, ettei kiinny liikaa pulloon. Saas nähdä miten onnistuu. Meillä tuo iltapullo sängyssä on aika vahva osa iltarutiineja.. Muutoinhan ollaan rintamaidolla, vain iltaisin on ollut tuo vellikuvio iltatankkausta helpottamassa.

Meilläkin alkuun annettiin maito meidän sängyssä ja siitä siirrettiin omaan sänkyyn nukahtamaan. Nytten ollaan kuitenkin jo jonkun aikaa annettu maito olkkarissa ja siitä siirrytty makkariin. Jos oppisi ettei yhdistä maitoa nukkumiseen. :D mäkin olen tässä miettinyt sitä maidon antamista mukista mutta likka kattoo mua aina kieroon kun on tottunut siihen että jos se ei ole tuttipullo niin siinä on vettä. :D

Takaisin