Tipaton tammikuu (;

On täällä Elokuun-ryhmässä silti ylivoimaisesti enemmän viestejä ku muissa vuoden 2018 ryhmissä...
 
Hassua mulla kävi tänään mielessä ihan samat ajatukset että mietin onpas hiljasta.. :)

Itse tein äänestystyön tänään aiemmin ja ponkaisin samalla ostaa mammahousuja. Masu kiittää, kun sen verran on kinnanneet jo edelliset [emoji7]
 
Myöskin ennakkoon kävin äänestämässä.
Ite oon aikaisemmin marraskuisissa -16 ja ei minusta sielläkään sillon ollu tämän suurempaa keskustelua. Muutamat aktiiviset enimmäkseen äänessä. Synnytyksen jälkeenhän ryhmä hiljenee pakosti kun vauvat vie paljon aikaa :-) meillä on silti mukavan pieni aktiivinen salaisen ryhmän porukka. Heistä on tullut omalla tavallaan tosi tärkeitä. Luulen että myös tämän ryhmän kanssa käy niin.
Pitäisi varmaan itekkin liittyä salaiselle puolelle myöskin, varmaankin viestit tulleet jo täyteen? En nää tällä sovelluksella sitä :-D
 
Me käytiin vaunulenkillä lumisateessa ja samalla äänestämässä :)

Mun mielestä tääl puhutaan sit taas (sekä salaisella et yleisellä) paljon enemmän ku esim esikoisen LA ryhmässä :D tuntuu välillä etten pysy kärryillä. Ja sen takii jää usein kommentoimattakin, ku koittaa kiireessä lukea..
 
Mun mielestä täällä on tosi hiljasta, ku vertaa esikon la-ryhmään. Salaisella puolellaki oli ja sieltä lähinki jo, ku ei tästä oo vaan saanu minkäänlaista otetta. Tais vaan esikoisen ryhmässä olla sen verran parempi meininki, että äkkiä tympäänty nyt tähän. :D
 
Oon huomannut että täällä on keskustelu aika vähissä.
Kaikki huutelee omat asiansa mutta aika vähän kukaan vastaa mitään niin että sais hyviä keskusteluja aikaan...
 
Täytyy myöntää että en edes tajunnut et tää otsikko tarkoitti yleistä keskustelua... :wink En halua mennä salaisiin ryhmiin. Eli ihan positivista jos täällä jonkunlaista keskustelua saadaan aikaan.
Me tultiin tänne tunturiin eilen. Epäilen että lapsille influenssa ja toivottavasti paranevat pian. Tänään vielä pientä lämpöä, kitinää ja pojalla astmayskää. Eli sisäpäivä tänään. Tytön uskallan päästää rinteeseen huomenna ja jos poika ei parempi täytyy viedä lääkärille. Täällä Ruotsissa saa raskaana olevat influenssa rokotuksen v14 alkaen eli toivon todellakin etteivät tartuta mulle...

Ihanaa kun on ollut tämmönen rento päivä, nukuin kunnon päikkärit pitkästä aikaa, tuli tarpeeseen. Maha ihan älyttömän iso! Siis autossa oli melkein tuskaa normi treenitrikoiden kanssa. Meidän tyttö käy silittelemässä masua ja kyselee että jospa äidillä on vauva siellä?! Me ei olla kerrottu vielä eikä halutakaan ennen kuin on käyty ultrassa. Lapset kertois meinaan ihan kaikille. Eli nyt sanon vaan että äiti on lihonnut! :)
 
Tuisku toivottavasti teillä menee flunssat siellä ohi ja pystyy nauttimaan reissusta. Toivotaan ettei tartu suhun :)

Oliko siinä joku syy miksi Ruotsissa annetaan influenssarokote vasta rv14 jälkeen? Itse sain nyt keskiviikkona. Neuvolalääkäri aiemmin vähän humoristisesti tokaisi, että miksi en oo koskaan sitä hakenu, että olishan sun!pitänyt! :D En siis koskaan aiemmin ole ottanut, mutta nyt ajattelin että parempi varmasti.
 
Luin uudestaan ja se olikin viikosta 16 eteenpäin. Tämä siitä syystä että suurimmat tiskit raskauden loppupuolella ja tosiaan sekä äidille ja vauvalle. Mutta eivät suosittele aikaisemmin ellei kuulu johonkin muuhun riskiryhmään. Tämä siitä syystä ettei nt ultrassa havaittuja rakennevikoja jne ei laitettaisi rokotteen piikkiin. Eli rokotetta helposti sitten syytettäisiin.
 
Aa, no kyllähän toi jollain tapaa käy järkeen, mut harmi sinänsä jos sattuu saamaan influenssan :/

itse olin flunssassa tossa marraskuussa ja yleensä aina sairasta tammi-helmikuun. Nyt pitäis koputtaa puuta, kun ei oo näkyny :D lääkäri kertoi aiemmin, että jos haluaisin säilyä ilman flunssaa astmaatikkona, niin mun pitäis olla 2kk sisällä ilman muita ihmisiä. Kääk!
 
Mä otin sen influenssarokotteen sillon ennenku olin raskaana (jos muistan oikein?) ni siit tuskin on mitään hyötyä/haittaa sillon sikiölle :D
 
Mä otin kanssa joskus marraskuun lopussa. Mut sehän on nyt väärää kantaa?
 
Mä kanssa otin sen influenssarokotteen ennen raskautta, muistaakseni jo joskus loka-marraskuussa...
 
Pakko vielä kommentoida tuohon hiljaisuuteen, että meillä on tosi aktiivinen esikoisen ryhmä. Siellä on jopa ryhmätapaamisia järjestetty. Kaikki keskustelu tietysti tapahtuu salaisella puolella ja meitä aktiivisia n.25 vielä jäljellä. Hetkeksi sielläkin hiljeni kun vauvat syntyi ja arki tuli kuvioihin mukaan. Mutta ryhmähenki on jotain ihan uskomatonta, tosi paljon tsemppausta ja vertaistukea saadaan sieltä :)
 
Mulle neuvolalääkäri ilmoitti että pitäis ottaa. Otin sen nelikantaisen rokotteen ja neuvolatäti sitten laittoi sen. Ei ollut mitään puhetta ettei nyt olisi kannattanut. Mulla toki on perussairauksia (riskiraskaus), joten uskon, että sen takia mun se piti ottaa alkuraskaudesta.
 
Meillä elää kanssa edelleen esikoisen ryhmän salainen puoli. Sinne nakutettu rapiat 25 000 viestiä tähän mennessä :grin Yhteensä me helmikuiset ollaan saatu yli 63 000 viestiä aikaiseksi :eek:
 
Meil on kans esikoisessa salaisella puolella ne 15-20 aktiivista ketkä kirjottelee. Ja sit meit on sellanen vajaan 10 hengen porukka kenen kans ollaan nähty muutaman kerran livenäkin :)
 
Meillä elää kanssa edelleen esikoisen ryhmän salainen puoli. Sinne nakutettu rapiat 25 000 viestiä tähän mennessä :grin Yhteensä me helmikuiset ollaan saatu yli 63 000 viestiä aikaiseksi :eek:

Piti oikein käydä tarkistamassa maaliskuisten saldo, salaisella puolella oli vähän vajaa 83 000 viestiä :grin yhteensä oli vain sitten 94 000 viestiä. Järkyttävä määrä viestejä.
 
Takaisin
Top