The Lokakuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa tyyyylsä päivä takana. Nukuin aamulla ihan liian pitkään ja en oikein herännyt koko päivänä. Hurjan vähän on saanut mitään tehtyä, hengaillut täällä forumissa aivot narikassa, nukkunut vielä vähän lisää ja syönyt itseni ähkyyn. Edessä varmasti kukkumisyö kun niin vähän oon kuluttanut energiaa tänään. Voihan plösölösöpötsis, sanon minä!

Mitäs mä tein tänään... Heräsin viideltä ja aamukaffetta piti odotella kaksi tuntia kun purkki olikin tyhjä ja lähikauppa aukes vasta seittemältä. Söin yllättävän ravitsevan aamiaisen ja sitten lähdettiin isännän kanssa shoppaamaan. Tehtiin ruokaostokset seuraavalle kahelle viikolle ja varustettiin keittiö kaikenlaisilla vehkeillä kuten mikrolla, blenderillä ja leivänpaahtimella. Kissoillekin on kaikki mahdollinen seuraavaksi kuukaudeksi ja vielä uus vessakin. Ennen kahtatoista lopetettiin ja palautettiin auto isälle, joka kävi tipauttamassa toisen karvaperseen hammaslääkäriin. Mä lyllersin hierojalle ja sen jälkeen tein kinkkukiusausta. Myöhemmin iltapäivästä kävin hakemassa parit kirppariostokset, valvoin pesukoneen asennuksen, hain katin lekurista, järjestin uudet huonekalut paikoilleen, siivosin ja nyt alkaa ne kissanpäivät sitten. Juuri rojahdin sohvalle ja sanoin jälkikasvulle että nyt on lupa syntyä sitten kun siltä tuntuu. Mikään ei ole kesken ja kaikki on valmiina häntä ja meitä varten. Miisouhäpiii :dance011

Triina: mä niin Komppaan sua! Me asutaan kans maalla ja kaverit kaupungissa. Päivän yksi kohokohta, varsinkin pikku veijarille on kun isäntä tulee kotiin.

Aattelin että tänään olisin pitäny kaupunki päivän, mutta kauan odotetut putkimiehet tuli tänään korjaamaan patteri verkossa olleen vian ym. Niin nyt mökki lämpiää eri tavalla ja vauva tulla saa!
Ehkäpä sitten huomenna kaupunkiin?

Hepsuli: hienoa, että heräsit hetkeä ennen vauvaa, taitaa olla ne kuuluisat äidin vaistot!

sikakissa: Teillähän on ollu ihan toiminnallinen päivä! Ootte tehny hienoja valmisteluja pienen tuloon liittyen.

Meillä tänään siis laskettu aika. Kas kummaa kaks tätiä sattu soittamaan pitkästä aikaa ja kyselemään kuulumisia.
Anoppikin oli mutkan kautta saanut kuulla että isäntä lähti tänään ajoissa pois töistä ja soitti mulle paniikissa äsken et mikäs teillä on tilanne?! Heh! Sanoin vain että kyllä mä sit pyrin ajoissa ilmoittaamillon tulla eesikoista katsomaan.

Jnk. Sympatiat sulle. <3 Välillä täälläkin tuntuu, että tämän mahan kanssa on niin yksin ja ku valittaa vaan ääneen niin on huono ihminen. Ärmur... :-/

Huomenna se olis sitten aamusta synnärille lähtö yliaikaiskontrolliin, ja kovasti toivon että palataan käärön kanssa kotiin. :) Tänään ollut taas hassun helppo päivä raskauden suhteen :D Käyty kaupassa, sekstailtu, saunottu, pessyt parvekelasit jne. Luulen ja toivon että unikin maistuisi hyvin ensi yönä. Ihmeen vähän jännittää VIELÄ :smiley-bounce005

Äkkiä nukkumaan lumileopardi jos rupeekin jännittämään :grin:grin.

Mä oon ollut aika väsynyt ja taas noi sukkapuikkokivut häiritsee. Välillä supistelee kovinkin ja välillä ihan kuin tyyntä myrskyn edessä. Huomiseksi kaveritreffeille aamulla ja tänään ollaan vaan oltu esikoisen kanssa kotona ja otettu rennosti. Pitäiskös mennä syömään pizzaa kun tein eilen...

Heräsin kolmelta enkä sitten sen jälkeen ole nukkunut. Laskettu aika on huomenna. Korvatulehdusta poteva lapsukainen sentään osaa nukkua!

Laskettu aika on tänään ja kas kummaa kun on melko kivuliaita supistuksia ollut aamuisin jo viikon verran niin eilen niitä ei enää ollut eikä siis tänäänkään. Eilinen oli myös kaikessa toiminnallisuudessaan sellainen että jälkikasvu veti hirsiä koko päivän eikä herättelyistä ja liikrlaskennoista huolimatta liikahtanutkaan ennen kuin minä kömmin peiton alle. Tänään pötkö toivotteli hyviä huomenia jo ennen aamusumppia. Toinen kissa on kuorsannut pehmoisella uudella hoitoalustalla koko yön. Ei raaskisi herättää sitä mutta isäntä saattaa menettää hermonsa jos näkee katin siinä. En tiedä sitten miks laitoin sen paikalleen kun tiesin miten käy. :)

Mutta nyt kuitenkin odottaminen alkakoon...

Täällä puolestaan odotellaan sunnuntain synnytyksen käynnistämistä ellei nyt joku ihme vielä tapahtuisi, mihin en oikein jaksa enää uskoa :laughing002

Vauva jaksaa koetella mua. Siinä missä toinen yö on hyvä niin toinen ei ole. Sama tämä päivä on kyllä ollut itkuntäyteinen. Tosin osaan myös rauhoittaa pojun lopulta. Ilta nyt taas parempi vaikka yleensä illat on just pahimpia. Tällä vauvalla ei oo kyllä kelloa ollenkaan! :)

Tänään sydämeni suli ku pääsin piettämään ekaa kertaa omaa lasta sylissä. Mutristeli suuta ja väläytti pari pientä hymyä. Mun hemoglobiini oli aamusta 88, joten sain pussillisen verta tiputuksena plus jotain rautavalmistetta. Ny pysyn jopa tolpillani eikä heti pyörrytä ku koetan liikkua.

Ai että on ihanaa lukea täältä, kun toiset päässeet jo näkemään omia vauveleitaan! Herkistää aina kun joku on synnyttänyt tai menossa synnyttämään. Piristää tätä omaakin odotusta, kun tietää et pian saa pidellä sylissään omaa pienokaista <3. Huomenna on minulla LA.. Tuntuu että synnytys olisi vielä jossain kaukana tulevaisuudessa :D

Nyt mulle iski joku sympatiakurkkukipu ja nenätukkoisuus.. Voi ny prkl. Aamulla ku heräsin ni olo oli ku junan alle jääneellä..nousin ylös ja söin aamupalan ja painuin takas sänkyyn..Heräsin sit 11.30 siihen kun oli tuskahiki ja olin kuolannut tyynyn litimäräks :rolleyes: koko päivän ihan naatti olo.

Äsken havahduin siihen et vauva ei oo tänään paljoa myllänny mahassa :sad001 tarvis varmaa herätellä se ennen nukkumaanmenoa et tietää kaiken olevan OK siellä..

Härregyyyyyyd miten tuo typy voi myllätä näin jumalattomasti masussa?! :D taitaa vetää kunnon loppumyllyä! Jos nyt sais jossain vaiheessa nukuttua sillä tällä hetkellä ei tämän keskellä mitään toivoa :D autssssss!

Pimmi hienoa että sait verta. Itse oon kerjännyt mutta vastataan että "ei se niin riskitöntä ole" ja "kyllä se hg nousee raudalla". Mulla tippui synnytyksen ja sektion aikana 118:sta 78:aan. Sitten näytti 82 ja nyt 87. Olen hyvin väsynyt ja voimaton ja tiijän että mulla ei tuo rauta helposti nouse.

Kia, Kylläpä sulla on hb laskenut alas! Millä ihmeen perusteella ne ei antanu sulle verta? kai nyt saat kuitenkin jotain rautalisää? On varmasti aika hutjakka olo. Ja kyllähän se äidin anemia varmasti vaikuttaa imetyksen kautta myös vauvaan?

muoks. Niin siis saatkin rautaa..

ja Pimmi, olipas ihanasti sanottu että sydämesi suli kun pääsit ensimmäistä kertaa pitämään omaa vauvaa sylissä:love017 Toivottavasti synnytyksestä toipuminen lähtee teillä molemmilla hyvin ja pääsisitte kohta vierihoito vaiheeseen.

• Tykkään
Reaktiot: Kia
Mulla laski esikoisen synntyksestä 72:een hb. Oli ihan hullua kun toinen kätilö sanoi, että saan itse päättää otanko verta vai en. Pyörrytti niin kovin ettei edes suihkuun päässyt ekana päivänä vaan pestiin sänkyyn. Päädyin väsyneillä aivoillani ottamaan lisää verta, jonka jälkeen sanottiinkin että niin lääkärikin suositteli. Olin ihan ihmeissäni, että mikä juttu tää on ja tulin siihen tulokseen, että ko. kätilö tai vuorossa ei ollut montaa ketkä olisi saanut verta antaa. Seuraavana päivänä sitä tiputtelikin mulle synnytyksestä tuttu kätilö ja oli koheni pikkuhiljaa.

Juu ihmettelin sairaalassa myös kun vierustoverilta kysyttiin haluatko lisäverta? Sitten kun näin päätti tuli toiselta osastolta kätilö sitä laittamaan. Ajattelin myös että toisilla on ilmeisesti vastuu/lupa tehdä se.

Sinällään hassu, että vaikka ei kaikilla olis lupa antaa verta, että potilaalta kysytään. Siis, jos tarvii antaa verta, niin sitten vaan hommataan se hoitsu, jolla lupa antaa verta. Joskus voi olla syynä siihen, miksi ei anneta verta, se että verituotteen antaminen ikäänkuin lamaa omaa punasolujen tuotantoa. Kun niitä saa elimistön ei tarvitse niitä tuottaa ja veripussin saaminen ei niin paljoa nosta hb lukemaa kuin pussissa olevien punasolujen määrä antais olettaa. Jotkut lääkärit (joilta määräykset/ lupa antaa verta tulee) voivat siis ajatella, että on parempi antaa elimistön itse nostaa hb-taso.

Takaisin