The Lokakuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikku vinkki: ei kannata syödä chilipähkinöitä ennen kuin menee nukkumaan. Hirveä jano pitkin yötä ja tietty pissalla ravaamista + tukkoinen nenä flunssasta johtuen = olen väsynyt.

Ääh, kauhee pettymys herätä aamulla. Vähän ristiriitaista, kun kun myös ihan kivaa herätä uuteen päivään.Tänään olis LA, voiskohan jo päästä tositoimiin.. Kivasti yön aikana kehittynyt myös kurkkukipu, toinen syysflunssa tästä vielä puuttuikin

Tänään 39+5. Esikoisen kohdalla viime vuonna 39+5 (oli muuten 16.10.2014) irtosi limatulppa aamulla ja supistelu alkoi illalla. Nyt taitaa mennä yli paljonkin tämä raskaus.

Mua harmittaa kun asutaan sen verran syrjässä, ettei tänne kukaan oikein ehdi päivisin kyläilemään. Esikoisen kanssa tässä aikaa kulutetaan ja jotenkin harmittaa kaikki. Päivät kuluvat kotihommissa ja lähinnä miehen kotiin odottelussa.

Mulla ei oo ollu mikään erityinen kiire vauvan synnyttämiseen, mutta nyt tuntuu kuin koko elämä olisi pausella. Mun mahakin on jo pitkään ollut niin iso, että esimerkiksi esikoisen pukeminen ulkovaatteisiin saa aikaan ihan massiivisen vitutuksen.

Tänään mä kyllä lähden johonkin ihmisten ilmoille päikkäriajan jälkeen. Ihan sama minne, mutta hermo menee.

Mulla on jo useamman viikon ajan ollut kanssa elämä pausella... Kun ei saa tehdä mitään kyykkimistä tai nostamista tai ylipäätään mitään vähääkään rasittavaa, niin Netflix ja sohva on ollut ne parhaat jutut! Eilen kuitenkin "repäisin" eli kävin suihkussa, kaupassa, neuvolassa ja sitten kävi vielä kaveri kylässä ja kaiken tämän huomasi kyllä illalla kun kaikki paikat sattui ja hirveä itkeminen ihan kaikesta kun väsytti. :arghh: Jotenkin kuvitteli tän loppuajan just sellaiseksi, että saa talon siivottua, haravoitua ja käytyä vähän kävelylenkeilläkin, että olen kyllä teille muille kateellinen kun jaksatte. Ehkä seuraavassa raskaudessa vähän paremmin? :p

Tsemiä kaikille vaan loppusuoralle. Mä oon onnekas kun oon fyysisesti kohtis ok. Unet nyt tietty on mitä on ja mä kompensoin sit tuolla menttaalipuolella. Ressaamalla kaikkea mahdollista. Vaikkakin tänään saanut taas positiivisen palautteen siitä,että parempi tulla näytille vaan kuin jäädä kotiin arpomaan. Tänään epäilin lapsivedeksi lätäkköä vessan lattialla. Se olikin vaan puolisen litraa pissiä...sen 6. Vessareissun jälkeen! Mistä sitä oikeesti riittää?

Kiitos kaikille vinkeistä, täytyy yrittää sieltä jotain poimia mitä ei olis vielä kulutettu ihan loppuun :) Tässä on jo toukokuusta asti joutunut olemaan pois töistä, kesällä tuli kylläkin vietettyä aikaa mökillä yms mutta kyllä tässä viimeset kuukaudet on joutunu väen vängällä keksimään tekemistä :D
Hui tulihan muuten nukuttua eilen justiinsa vasta heräilen, tosin venähti tuo nukkumaan käyminenkin kahteen ja yks vessa reissu oli seiskalta. Mä ootan, että tulis edes niitä epäsäämnöllisiä suppareita ni tietäs, että jotain ehkä vois joskus tapahtuakki vaikka kaipa tuo synnytys voi lähteä liikkeelle ihan ilman mitään "ennakko" oireitakaan.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Ah, kirsikkana kakun päällä kurkkukipu ja nenä tukossa. Tän massiivisen vitutuksen, tuskaisuuden, turhautumisen ja valasolon lisäksi just flunssaa kaipasinkin.. Mites, jos oon kipee bebe syntyy maailmaan niin tuleeko sekin sit kipeeksi??

^ vauvan pitäis kyllä saada veren välityksellä nyt raskaana ollessa ja syntymän jälkeen rintamaidosta vasta-aineita flunssaa vastaan. Mä joka kk flunssassa esikoisen vauva-vuotena ja eka flunssa hällä vasta 8kk:n iässä. Ja sillonkin esikoinen ensin oireili ja mä sain ilmeisesti flunssan hältä.

Huijaan itseäni että flunssa, oksettava olo ja mahan kiertäminen on synnytysoireita :D Ja heti parani fiilis!

Hyvä tietää, että pieni ei oo heti vaarassa saada tätä räkätautia :) Olis vaan pitänyt muistaa syödä säännöllisesti sinkkiä..

Mua kyllä rupee turhauttamaan kun jostain rv 22 asti on supistellut päivittäin epäsäännöllisen tiheesti ja kivuttomasti. Edelleenkään rv 38 ei kuitenkaan mitään, niin yhtikäs mitään muutosta oo tapahtunu, täysin hyödyttömiä ovat mulla. Kohdunsuu on supisuljettu, kohdunkaula sen 3cm ja minkäänlaista pehmentymistä ei oo lääkäri havainnu. En siis hätkähdä supistuksista ennen kun alkavat sattua.

Eihän tässä liian kärsimättömäks kannata ryhtyä siltä varalta et pitääki viel yli kolme viikkoo ootella. Turhauttaa vaan niin kun kuvittelin et ees pikkusen alkais rakoilla näillä viikoilla tai jollain tavalla havaitsis synnytyksen lähestyvän... vauvakin on vielä niin ylhäällä et paha hengittää. Vähän alkaa tuntua siltä et oon aina ollu raskaana ja tuun ikuisesti olemaanki. Synnytysoireet ja vauvan kotiuttamistarinat alkaa kuulostaa mun korvaan urbaanilegendoilta kun yhtikäs mitään ei tapahdu.

Odottavan aika on piiiiiiiitkä. Mieskin yrittää kovasti jutella masulle, että vois alkaa jo tulemaan :D

Täytyy kyllä sanoa, että täällä ei mies kyllä yhtään auta tätä odottamisesta johtuvaa turhautumista. Kauhee syyllistäminen, että miksi voin sanoa näin (olen vähän kärkäs kieleltäni) tai olla sitä mieltä että vois jo syntyä. Ja auta armias jos satun sanomaan, että menee hermot kun kaikki kyselee "joko, joko?" joka päivä. Hänen mielestään se on vaan kohteliasta ja välittävää. Niin joo, mutta se on myös samalla aivan saamarin ärsyttävää.

Yritän siis avautua siitä, että ärsyttää kun toinen ei oikeesti ymmärrä. Ja ei yritä ymmärtää vaan yrittää saada oman olon huonoksi väittämällä että käyttäydyn huonosti ja epäkohteliaasti.

Hirveitä paineita ilmassa ;). Äitini oli veikannut syntymäpäiväks tätä (15.10) päivää ja nyt anoppi ilmotti et vahvasti tuntuu et tänään syntyy. Isäntä on siitä nyt ihan täpinöissään ja mä oon asennoitunu et ei vielä.. Mulla on flunssa ja yskä. En nyt millään jaksais synnyttää! Kait sitä adrenaliinin voimalla synnyttää jos tulis lähtö.. Mut eniten veetuttaa tää sairastelu loppumetreillä. Välillä on parempia päiviä, kun jaksaa jopa juoksemassa käydä ja sit näitä huonompia ettei jaksa yhtään mitään, ei edes pyykkejä koneeseen :(.

Mahtavaa Hepsuli kun saat nukuttua! :)
Syöttääkö sun mieskin yöllä vauvaa vai hoidatko sinä yösyötöt?

Pitkästä aikaa esikoisella korvatulehdus :( Korvat on putkitettu puoli vuotta sitten, joten toinen korva vuotaa. Hirmuinen harmitus ja kipu ollut täällä tänään ja varsinkin nyt illalla.

Nyt pikkuveli voi rauhassa odotella syntymäänsä, haluan olla itse halimassa ja lohduttamassa kipeää pientä poikaani <3

Takaisin