Tervetuloa tammikuun odottajat

Halusin kysyä teiltä muilta, että missä vaiheessa olette ajatelleet kertoa raskaudestanne muille? lähiperheelle/ ystäville jne.? Itse en oikein tiedä miten toimia, kun raskaus kuitenkin vasta niin alussa, mutta samalla niin innoissaan, että haluisi jo muidenkin tietävän. :)
 
Heippa!
Täältä ilmottautuu 23vuotias, ensimmäistä odottava tuleva äiti Riksusta. Itsekin vasta tosi alussa. Laskujen mukaan tänään olis rv4+3. Ja LA olis 7.1.2014 :Heartred
Ensi viikosta yhteyttä neuvolaan niin saadaan homma etenemään.. Itselläni taustalla yksi keskenmeno sekä tuulimuna. Molemmat keskeytyivät juuri ennen 12vkon täyttymistä. Nyt toivotaan parasta ja tsempataan täysillä. Jos kerrankin varhaisultrassa näkis jotain ihanaa pientä olemassaoloa edes. :)
Tsemppiä kaikille ihanille odottajille! :)
-Marski-
 
Siis tosissaan reilu vuosi yritystä takana. Ja lapsitoiveet korkealla. :) :Heartred
-Marski-
 
Elina, Jokainenhan kertoo koska itse parhaaksi näkee :) Mutta itse ainakin aion odottaa sen ensimmäisen kolmanneksen kertomatta koska sen jälkeen keskenmenoriski pienenee. Maltti on valttia :)

Täällä juuri äsken tein digitestin ja "raskaana" sieltä ilmestyi ruutuun :) :Heartred 1-2 viikkoa hedelmöityksestä ja laskurin mukaan tänään olisi 4vko 0pvä. Tänään piti myös kuukautisten alkaa mutta onneksi ei alkanut :) On se selkein raskausmerkki kuitenkin se paras vaikka muitakin oireita on :) Ainakin omalle mielelle ettei tarvi miettiä ja murehtia :)
 
Jesss, vahvempaa viivaa pukkas :Heartred Mun tekis niin mieli jo kertoo, ruikutin just ukolle että haluun kertoo anopille ku haetaan neiti kotiin yökylästä. Viimeks odotettiin about kymppi viikolle.
 
Olemme ajatelleet salata raskauden np-ultraan saakka, eli tämän 1/3 ajan. Muutenkin tämä raskaus voi tulla kaikille todellisena yllätyksenä, moni varmaan ihmettelee, miksi vielä neljäs lapsi?! Kuitenkin tämä on meillä täysin suunniteltu ja odotettu. Luulen että moni luulee "vahinko" lapseksi, mutta näin asia ei ole. Ainoastaan paras ystäväni tietää raskaudesta mieheni lisäksi. Viimeiseksi ajattelin kertoa työpaikalla, en vielä haluaisi työpaikalla ihmisten tietävän, joten saa nähdä mitä selityksiä joudun keksimään, jos olot ovat kaameat tai joudun jäämään sairaslomalle. Viime raskaudesta olot olivat niin pahat, että pahimmat ajat olin kotona. Tässä viime päivinä on ollut etovia oloja, varsinkin jos ruokailuväli on venähtänyt. Uskomattoman nopeasti alkanut, koska muistelin, että aiemmista alkoi myöhemmin.

Viikko sittenhän tein plussa testin ja testasin huvikseni tuossa viikolla digitaalista testiä, näytti tiistaina kun viikkoja oli 4+0, raskaana, 2-3, eli hedelmöityksestä olisi sen verran aikaa. Varmasti pitää paikkaansa, koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Tein muuten testin keskellä päivää, eli aika vahvasti sitä raskaushormonia oli virtsassa.

Alkuraskauden ultran varasin ja se olisi rv 7+2 (22.5). Haluan nyt tietää, että kaikki on ok siltä osin. Ettei tule näitä yllätyksiä rv12, kuten voisi käydä. Keho ei aina ilmoita ongelmista luonnollisella tavalla. Neuvolaan en ole vielä soitellut, katsotaan sitä nyt viikon-parin päästä. Luulen että se aika joka tapauksessa menee kesäkuun alkuun, joten voisin vaikka varata vasta ultrankin jälkeen.

Aiemmat kolme raskautta ovat sujuneet hyvin, en ole kokenut keskenmenoja ja raskaudet ovat alkaneet helposti. Siksi tästä neljännestä on pieni pelko takaraivossa, voiko kaikki mennä nyt hyvin? Pitäisi vain luottaa, että asiat menee, kuten on tarkoitettu ja etukäteen murehtiminen ei auta.

Vointeja kaikille ja tervetuloa uusille mukaan!
 
Heipsan, mukaan pukkaa myös 26-v odottaja Turun suunnalta. laskettu aika laskureiden mukaan 6.1, ja edellinen raskaus tulikin 2 vkoa ennen LA, joten jännityksellä odotan tuleeko tämä murmeli 2013 vai 2014... :) Neuvola varattu 20.5, ja niinkun joku tässä jo aiemmin sano niin jostain syystä tää toinen jännittää jopa enempi..! :D Mä olen itse omalle perheelleni kertonut, malttamaton kun olen, mutta miehen perheelle ei viel olla kerrottu.
Toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin ja kiva saada tukiverkkoa tähän odotuksen ihmeelliseen maailmaan! :)
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi neitonen 25v! :) Tänään tein oikean plussan aamulla, aika vahva jo toinen viiva, ei kuitenkaan ihan yhtä tumma kuin kontrolli viiva. Keskiviikkona aavistukseni tein jo ensimmäisen ja silloinkin näkyi jo selvä viiva, mutta en uskonut siihen :D laskureiden mukaan olisi vko 4+1, mutta en tiedä kun ovat kierrot ollu sekasin e-pillereiden lopetuksen jälkeen, ja tämä on 5 kierto mistä tärppi tuli. Ennestään minulla on yksi kohta eskarilainen poitsu! toivottavasti kaikki menis hyvin, vähän sekavat fiilikset :D
 
Minäkin ilmoittaudun tähän ryhmään :) Olen siitä hurjan onnellinen!!!!

Kuitenkin vaikka onni sykkii sydämessä niin silti pelottaa, että voiko jo luottaa positiiviseen testiin?? Testasin eilen ja tänään Pregchekillä ja hyvin pian tähän liuskaan ilmeistyi viiva, joka oli yllättävän vahva ollakseen tänään kp 26/27 tulos ja vielä enemmän ihmetyttää, että viiva oli jo eilen ihan samanlainen...noh....juu onhan tämä raskaana olo selvää ja oireitakin on...tosiaan suurin murheeni onkin, että tein testit niin aikaisin, että kuinkahan tämä jatkuu eli toivottavasti vältyn hyvin varhaiselta keskenmenolta....kysynkin, että millä kp:lla muut olette plussanneet ja oliko viiva vahva?
 
Hei Uskaaltaako uskoa-nimimerkki. itse oon miettiny samaa, eli jo keskiviikkona plussasin pregchekiin haalean plussan ja tänään aamulla samaan testiin vahvan vaikka kuukautisten pitäisi laskureitten mukaan alkaa huomenna, kp en ole niin varma kun ovat olleet sekasin e-pillereiden lopetuksen jälkeen ehkä n. 35 kierto, mutta mietin että voisko minullakin olla enemmän kun rv 4.. tarrasukkia matkaan meidän elämän aluille :Heartred
 
Olen tosiaan ilmeisen pelokas, koska tänään taas tein heti aamusta uudelleen pregchek testin ja tänää on kp 27/27 ja edelleen tulee viiva ja jos uskallan sanoa niin eilistä viivaa hieman paksumpi:). Tänään olen jostakin syystä paljon luottavaisempi...ja Jelflo nimimerkille...olen tosiaan kuullut tästä testistä vain hyvää:) luotettavuutensa puolesta, mutta tosiaan varhaiset keskenmenot, kun ovat niin yleisiä niin heti pelko pukkasi...mutta kuten sanoin, tänään saavutettu tuo kp 27/27 niin kai sitä hiljalleen voi alkaa uskoa...eli tänään rv 3+6 eiköstä vaan:)
 
Joo mäkään en oo saanu kyseisellä testillä aikasemmin kuin puhtaita negoja, ja mäkin tein kerta kiellon päälle viel aamulla yhden, ja edellisten kuukautisten(31.3) mukaan kun laskin laskurilla on nyt rv4, mutta satavarma en oo viikoista kun tosiaan kierto vähän epäsäännöllinen. mulla on perhosia vatsassa, ai ai kun jänskättää. maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan, mutten enää muista sitäkään koska pääsee sinne ekan kerran ja koska on varhaisultra :P mutta tänään tuli vielä vahvempi plussa jo heti testiajan alettua :) Esikoisen syntymästä on jo 5,5v niin tuntuu ettei muista enää mitään. :D
 
Jeflo...pitäisiköhän sitä meidän vaan alkaa uskomaan, että tämä on TOTTA:) Olen kovasti asialla tänään paistatellut ajatuksissani ja miehelleni asiasta kovasti puhunut:) Kirjoittele tänne taas miten etenee...minä en ihan vielä neuvolaan taida soittaa....tai ehkä pitäisi, kun tosiaan minäkään en muista milloin sinne pitikään mennä ja sitten taas...sekin on ihan varmasti vuosien varrella muuttunut niin kuin kaikki muutkin raskaana olevien ohjeet:)
 
Moi.täälläkin ois La 9-10.1.14,jos kaik mennee hyvin. Ironia on se et eskari on vasta 4kk ja eilen tuli ekan Äitienpäivän kunniaksi lahja sitten.Tätä ei suunniteltu vaan oli iloinen vahinko,joten nyt jännittää miten kroppa kestää ja mitä neuvolasa tykkäävät kun eskari syntyi sektiolla.Mut ois ihanaa,jos nyt saisi pikkaselle kaverin kun olen 32v ja muutenkin äippälomal pitkään. niin menis siinä samassa.

:love7
 
IIIIIIHHHHH!!!!! :Heartred mä tein äsken päiväpisusta kun en malttanut oottaa huomiseen ton clarblue-digitaalisen testin, ja näyttöön pläjähti samantien raskaana 1-2. eli nyt on pakko uskoa kun on "mustaa valkosella" hihhihi :) jännittää ihan kauheesti. mut eiks toi 1-2 meinaa et mul ois nyt sit justiin se rv 4? eiköhän :D joo mä varmaan soittelen sinne neuvolaan kuitenkin ja kyselen vähän tyhmiä, ja katotaan mille viikolle laittavat sit sen varhaisultran. :) ja uskaltaisiko uskoa..meee säkin hakemaan digi aamuksi :wink
 
Heippa Vaan kaikille! :) Sain vappuna tietää että olen raskaana. Olen Kokenut maaliskuussa keskenmenon mitä seurattiin verikokeilla ettei vain kohdunulkoinen, ja parisen viikkoa sitten hormonit oli alle 1. En Oikee tiedä mikä viikko vois olla menos mut aikases varmastikin, mutta neuvolan jälkeen tietää sitten enempi. Ensi Viikon lopulla voisin soitella jo neuvolaan päin:) Minulla ei ole minkäännäköisiä oireita mutta testi oli kyllä vahva vaikka tein sen keskellä päivää.
 
Onnea kaikille plussanneille :Heartred oon ihan innoissani, mut samalla pelottaa meneekö kaikki hyvin. nyt vaan peukut pystyssä kaikkien puolesta, :)
 
Heippahei, jospa itsekin uskaltaisin ilmoittautua tänne, hetken arasteltuani! :)
Stadista 21 vuotias täällä huutelee, torstaina ja perjantaina sain apteekin omaan haamut ja eilen digiin pukkasi "raskaana 1-2" :) hurjan jännittävää!!
Kamalasti vaan pelko kalvaa keskenmenoista ja tuulimunista jne jne...Eikö teitä muita pelota? :anyone
On iloitseminen vähän jäänyt taka-alalle kun huolettaa, varsinkin jotenkin noi haamut sai aikaan epävarman fiiliksen.. (huh, oon oikee stressipallo jo nyt..) :pale :happy7
Itsellä olisi la tammikuun 10.päivän tienohilla! Voi että..kunpa kaikilla meillä sujuisi tää niinku pitääkin!!

Huh, johan helpotti kun pääsi vähän vainoharhailuja purkamaan laughing7
Niin, ja itselläkin tekisi jo mieli parhaalle ystävälle ja äidille tästä rientää kertomaan..avokki on yrittänyt toppuutella mutta saa nähdä miten käy, aikamoinen hölösuu kun oon laughing7
 
No kyllä mäkin oon kauhee hölösuu ja ressipallo, äitille kerroin jo :D tottakai pelottaa ja jännittää kun toivoo niin kovasti et kaikki menis hyvin, mutta se stressaaminen se pahinta on. kun ei ajattele kauheesti sellasia asioita voi olla että kaikki menee parhain päin :) mulla on laskurin mukaan LA 9.1 :)
 
Huh, totta, mäkin voisin laittaa jäitä hattuun ja nauttia siitä että ainakin nyt kaikki vaikuttais olevan ok :D
Hei meillähän on sitten LA:t ihan lähekkäin! :)
(onnistuin luomaan tunnukset tänne!)
 
Takaisin
Top