Tee se itse -ohjeita

Projekti kehto verhoa vaille valmis :Heartred ystävät yllättivät ja olivat hankkineet jumalattoman kokoisen pyökin värisen kehdon jossa joku isäntä varmaan kännissä oli korjaillu ja ruuvaillut omiaan, appiukko korjasi ja hiottiin ja maalattiin sävytetyllä lakalla muutamasti ja vaari askarteli päälle vielä irrotettavan verhotangon. Ihana tuli!!
 

Liitteet

  • 1413224523984.jpg
    1413224523984.jpg
    62.4 KB · Katsottu: 96
  • 1413224552957.jpg
    1413224552957.jpg
    53.3 KB · Katsottu: 99
Tosi upeita tekeleitä täällä kaikilla ♡

Joko Autumn on saanut kastepuvun valmiiks? Kuvia odotellen... :grin
 
Ei ole ihan vielä valmis! :grin Ei kyllä paljoa onneksi puutu enää, mutta oon ollut tosi väsy taas pari pv joten tarkkuutta vaativa pikkunäpertely ei ole hirveästi innostanut... Mut laitan kuvaa heti kun on valmista! Nauhat tosin saattaa jäädä hankintalistalle syntymän jälkeen, ettei tule vahingossa väärän värisiä kuitenkin. :p
 
Kai tämäkin tän osion alle menee..

Eli sain vielä isohkon laatikollisen kotimaista omenaa ja päärynää. Olen jo "tehtaillut" omppupiirakoita ja hilloa mutta vielä riittäisi hedelmiä. Facebook ryhmässämme osa oli jo pakastanut hedelmäsoseita talven varalle vauvaa varten. Mutta tälle "uusavuttomalle" iski tenkapoo että pitääkö hedelmiä kuumentaa ennen soseuttamista ja pakastamista? o_O
 
Täällä myös yksi käsillään tekevä:grin niin paljon on tullutkin jo tehtyä.. kuolalappuja, vaunuverhoja, lakanoita.. ja tykkään muutenkin muokata kaikkea minkä ostan:D Mm. pinnasänkyyn maalasin päätyyn ison tähden.. Ai niin ja naulakko tehtiin pienen huoneeseen ja pöllövalaisin vanerista ja hoitotaso... ja pompom koristeet kattoon... Nauroinkin vanhemmilleni että vauva sekä tarvikkeet on kaikki tehty itse:dance008


13539434.t.jpg
13539435.t.jpg
13539436.t.jpg
13539437.t.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä mä Tinja aina kuumensin kun tein esikoiselle.. Sen verran vaan, että hedelmät pehmenee ja muussaantuu helpommin. Tilkka vettä vaikka pohjalle, joka sitten höyrystyttää hedelmät muussiksi :)
 
Tinja mitään pakottavaa syytä kuumentamiselle ennen pakastamista ei ole, mutta esim. omenoiden soseuttaminen onnistuu helpommin kun niitä kiehauttaa tai höyryttää vähän pehmeämmiksi. Itse omenoita pakastin myös niin että ihan vaan kuorin ja poistin siemenkodat. Osan lohkoin, saapa helposti sitten talvella tehtyä piirakkaa, puuroa, uuniomenoita yms. Enkä lisännyt sokeria soseeseen enkä lohkoihin/ kokonaisiin, juurikin vauvaa ajattelin... Lisää sitten jos tarvii kun näkee, mihin käyttää. Ja nämä kokemukset tosiaan omenoista, mutta päärynät toimii varmasti ihan vastaavasti.
 
Kiitti Jonsku ja Sintsi! Hyvä idea tuokin että vois ihan lohkoina pakastaa piirakkatarpeiks. Eipä se piirakka siitä tosiaan varmaan suutu jos pakastelohkoja käyttää, kun pakastemarjojakin käytetään. :p Mutta silti ei ollut käynyt mielessäkään. Harmittaa heittää hukkaankaan noita hedelmiä, mutta suorasn sanottuna alkaa jo tulla korvistakin omppuja... :grin
 
Hitsit kun tän hepatoosin takia ei voi enää neuloa villalangoilla. Kutittaa entistäkin enemmän. Pitänee ootella vauvan syntymistä ja sitten vasta tehdä käsityöt loppuun. Siinähän ne sit neuloo jos pieni on kantoliinassa mukana.
 
Mun ompelukone meni eilen lopullisesti sekaisin, joten ne hommat jää ennenkuin saa vietyä sen huoltoon, jota ei ole ihan tässä lähellä. :sad001 Harmittaa kun olis ollut vielä paljon ommeltavaa. Kastemekko on nyt nappeja ja nauhoja vaille valmis, koetan laittaa kuvaa nyt viikonloppuna! :)
 
Joo Tinja, ei sitä aina pälkähdä mieleen, minäkin töissä käyttänyt kyllä pakasteomenalohkoja ja -kuutioita, mutta tänä syksynä vasta hoksasin, että voihan niitä varmaan itsekin pakastaa :D itse asiassa ne lohkot on pakastamisen jälkeen vaan pehmeämpiä eli menee piirakkaan ja kiisseliin loistavasti. Piirakan päälle oon antanut vähän sulaa/ kohmeentua ennen käyttöä.

Täälläkin vielä monta ompelu- ja kudontahommaa kesken tai suunnitteilla. Jännä nähdä, mitä kaikkea ehdin saada valmiiksi asti. Imetystyyny ja pinnasuojat kuitenkin valmiit ja ne kai ne "tärkeimmät" olikin.
 
Mä tein oman puun päärynöistä, jotka eivät tuoreena ole erityisen hyvän makuisia, sosetta. Keittelin päärynälohkoja hyvän aikaa. Lisäsin vain kattilan pohjalle vettä ja puristin myös puolikkaan sitruunan mehut kyytiin. Sitten soseutin sauvasekoittimella. Soseesta tuli aivan mielettömän hyvää, eikä yhtään kaivannut sokeria. Osan pakastin ja osan olen jo syönyt maustamattoman jogurtin kanssa. Tein päärynöistä myös hilloa, jonka maustoin rosmariinilla ja sitruunalla. Sopii erinomaisesti vuohenjuuston kera. Sitä ajattelin tarjota jouluna, kun saa taas syödä juustoja vapaasti. Laitoin hilloa lisäksi pikkupurkkeihin, jotka annan herkkusuuysävilleni joululahjaksi.
 
Helmi79 voi miten ihana! Olisin itse halunnut uudelleen päälystää meidän sitterin, mutta äitini niin vahvasti mulle vakuutteli että liian vaivanloista. Minulle ehkäpä joo, en ole oikein ompelukoneisen ystävä mutta äitini avustuksella olisi varmaanki ihan onnistunut :D
 
Valmis! :) Oon kyllä tosi ylpeä että sain tämän tehtyä, ehdottomasti suurin ja vaativin neuleurakka mitä oon koskaan tehnyt. Nauhat vaatii ehkä vielä viimeistelyä, mutta katson sitä sitten lähempänä kastejuhlaa.

image.jpg image.jpg
 
Takaisin
Top