Monet ovat minullekin sanoneet, että ei kannata etukäteen hankkia kovasti tavaraa, ja olen sitä ohjetta pyrkinyt noudattamaan. Sormet syyhyäisi kyllä päästä ostelemaan kaikenlaisia ihania tavaroita, mutta vielä olen malttanut mieleni. Vaikka onhan tätä tavaraa jo kertynyt, vaikka "mitään ei osteta etukäteen"! [:D]
Meillä on jo pinnasänky, + reunapehmuste + patja+ muutama lakana + katosverho ja teline sängyn päähän, sitteri + lelukaari, hoitoalusta. Tilasin juuri sellaisen lämpöpussin turvakaukaloa varten. Se kuulostaa tosi kätevältä ja monet sitä kehuneet. Eli lapsen saa laittaa turvakaukaloon sisällä ilman haalaria ja ulos lähtiessä vetää vain lämpöpussin kiinni. Ei tule kuuma sisällä eikä kylmä ulkona. Autossa ja kaupassa saa vetoketjun auki helposti, jolloin lapselle ei tule liian kuuma.
Tein itse vauvalle unipussin (ei vielä valmis), imetystyynyn ja vaihtotyynyliinan siihen.
Ollaan hankkimassa (pitäis käydä tilaamassa liikkeestä):
Vaunut + turvakaukalo + hoitolaukku + sadesuoja + hyttysverkko
Vielä tarvitaan:
Patjansuojus sänkyyn, amme, digitaalinen kuumemittari, tutteja ym, tuttiketju varmaan olisi hyödyllinen myös.
Vaippoja. Haluaisin kestovaippailla, mutta niitä on vaikeampi ostaa etukäteen, kun ei tiedä vauvan ruumiinrakennetta ym. Menen vauvan synnyttyä kestovaippalainaamoon lainaamaan testivaipat meille koekappaleiksi.
Mietinnässä tarvitaanko: itkuhälytin ?
Kysymys: kuinka paljon vauvalle tarvitaan "lämpimämpiä" puseroita, eli collegapaitoja, neuleita ym?? Äitiyspakkauksessahan ei ollut kuin bodyja ja potkareita. Eikä sellaisia paksumpia puseroita ole oikein vauvoille missään. Joten tarviiko sellaisia lainkaan?? Housujahan on saatavilla, mutta paitoja en ole oikein löytänyt.. Oletteko hankkineet sellaisia, vai tarvitaanko niitä edes?