Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla se ongelma ku tietää ett pojat syntyy pienenä, ni pitäis olla niit tosi pienii vaatteita alkuajaks, mut niit on niin vähä kirppiksel myynnis, kai se on sit vaan mentävä kaupast niit hakee. onneks äiti lupaili viel kierrellä kirppiksil nyt kun mä vaan makailen ja kasvatan mahaani[;)]

Monet ovat minullekin sanoneet, että ei kannata etukäteen hankkia kovasti tavaraa, ja olen sitä ohjetta pyrkinyt noudattamaan. Sormet syyhyäisi kyllä päästä ostelemaan kaikenlaisia ihania tavaroita, mutta vielä olen malttanut mieleni. Vaikka onhan tätä tavaraa jo kertynyt, vaikka "mitään ei osteta etukäteen"! [:D]

Meillä on jo pinnasänky, + reunapehmuste + patja+ muutama lakana + katosverho ja teline sängyn päähän, sitteri + lelukaari, hoitoalusta. Tilasin juuri sellaisen lämpöpussin turvakaukaloa varten. Se kuulostaa tosi kätevältä ja monet sitä kehuneet. Eli lapsen saa laittaa turvakaukaloon sisällä ilman haalaria ja ulos lähtiessä vetää vain lämpöpussin kiinni. Ei tule kuuma sisällä eikä kylmä ulkona. Autossa ja kaupassa saa vetoketjun auki helposti, jolloin lapselle ei tule liian kuuma.

Tein itse vauvalle unipussin (ei vielä valmis), imetystyynyn ja vaihtotyynyliinan siihen.

Ollaan hankkimassa (pitäis käydä tilaamassa liikkeestä):
Vaunut + turvakaukalo + hoitolaukku + sadesuoja + hyttysverkko

Vielä tarvitaan:
Patjansuojus sänkyyn, amme, digitaalinen kuumemittari, tutteja ym, tuttiketju varmaan olisi hyödyllinen myös.
Vaippoja. Haluaisin kestovaippailla, mutta niitä on vaikeampi ostaa etukäteen, kun ei tiedä vauvan ruumiinrakennetta ym. Menen vauvan synnyttyä kestovaippalainaamoon lainaamaan testivaipat meille koekappaleiksi.

Mietinnässä tarvitaanko: itkuhälytin ?

Kysymys: kuinka paljon vauvalle tarvitaan "lämpimämpiä" puseroita, eli collegapaitoja, neuleita ym?? Äitiyspakkauksessahan ei ollut kuin bodyja ja potkareita. Eikä sellaisia paksumpia puseroita ole oikein vauvoille missään. Joten tarviiko sellaisia lainkaan?? Housujahan on saatavilla, mutta paitoja en ole oikein löytänyt.. Oletteko hankkineet sellaisia, vai tarvitaanko niitä edes?

miten hitto nuo reunapehmusteet voi olla niin kalliita?! onko joku löytänyt jostain suht. edullisia?

edit. osaan kirjoittaa.

ALKUPERÄINEN: zirppe

Patjansuojus sänkyyn

! Sillon kun esikoista odotin, 7 vuotta sitten, oli muuten semmonen patjansuojus äippäpakkauksessa, nyt kun ääneen sanoit niin hoksasin että eipä muuten ole enää...

Zirppe: kyllä minä ainakii käytin noita lämpösempiäkii vaatteita vauvalla eli siis ihan college-pukuja bobyn päällä. Niitä olen nähny ainakii H&M:llä ja Lindexillä! Tuppaa noi bodyt olemaan aika ohutta kangasta niin ulos mennessä on kyllä ollu kätevä laittaa college-puku vielä väliin. Nii joo ja pakkasella sitte käytin ihan villapukua lisäks.

En ole kyllä noita helmalakanoita nähny missään, mutta sais kai niitä varmaan teetettyä vaikka eurokankaalla. Mitat vaan mukaan ja kangas valitsemaan!

Voi että kun tullis jo marraskuu kun näitä tavaroita ja vaatteita ihastelee niin haluis ne jo niin käyttöön! ja tietysti haluu jo nähdä pienen ihmeen ihan livenä! Mutta paras paikka vielä toistaseks mahassa!

Alina! ..me ostettiin Ikeasta reunapehmuste pinnasänkyyn. Makso 12,95€ ..semmonen ihan perus valkonen. Ei musta kovinkaan kallis, en tiä paljon muualla sitte maksavat?

..ja joku puhu ettei äippäpakkauksessa ollu patjansuojusta, mut kyllä mulla ainakin joku suoja-alusta siellä oli? :o ..vai siis onks se tarkotettu johonkin muuhun tarkotukseen? (nimim. tollo kysyy :D)

Mä mietin ihan samaa satu`että kyllä mulla ainakin patjansuojus oli. Vai mitä te tarkotatte patjansuojuksella?

Ja joo siis noi reunapehmusteet on hirveen hintaset. Mutta rupesin niin ronkeliks etten kelpuuttanu mitä vaan, joten jouduin maksaan 35e.

pitää passittaa joku ikeasta hakemaan ellei huuto.netistä löydy. tai sitten tilais kylmän viileesti briteistä amazonin kautta... siellä olis halpoja ja kivoja. samalla vois vaikka jotain muutakin [:)]

kyllä munkin äippäpakkauksessa patjansuojus oli?? vai mistä te puhutte [:-]

Pitänee ilmeisesti sit ottaa yhteyttä sinne äpakkauksen toimittajaan koska meidän pakista se oli jääny pois, tarkoitan just sitä muovitettua froteeta. 

[font="times new roman"]Just huomasin että oli jottai sekoillu tuolla! Puhuin eilen kaverin kanssa helmalakanoista yhtä aikaa kun kirjotin tänne eli tarkotin siis tietysti tuota reunapehmustetta/pinnasuojusta! Noh, höperöinnit on kyllä lisääntyny reilusti viimeaikoina![;)] Ja mullakin oli kyllä toi patjasuojus äippäpakkauksessa!

Vielä niistä pienistä vaatteista. Pahoin pelkään, että meidän laspi on aika pitkä jo syntyessään, jos siis malttaa vielä pysyä loppuun asti kopissaan. Ollaan molemmat miehen kanssa oltu reippaasti päälle 50 cm, mies lähenteli 55 senttiä ja edelleen ollaan pitkiä. Joten jos meidän geenit on perinyt, niin ei siitä kovin lyhyttä voi tulla. [:)] Eli en noita 50 cm vaatteita ole ajatellut hankkia ollenkaan. Hataan sitten, jos sieltä tulee joku minivauva :)

Olen myös kuulut, ettei niitä pienimpiä tosiaan ehdi käyttää edes paljon. Vauvat ei välttämättä sotke juurikaan ja jos pituutta tulee vaikka se viitisen senttiä ekan kuukauden aikan, niin äkkiä kasvaa kyllä ulos vaatteistaan.

Patjaostoksille pitäis lähteä ja muutamat lakanat hankkia.

Mulla kans ruvennu tuntuun siltä, että en osta enää yhtään 50 cm vaatetta, koska meillekki saattaa ihan hyvin tulla pitkä vauva. Mies ollu syntyissään 55cm ja melkein 4,5kg. Tälläki hetkellä on pitkä, 187cm :) jotenka jos vauva on isäänsä tullu niin pitkä on tulossa :)

Onhan noita 50cm vaatteita nyt silleen, et pärjää aluksi.. Hakee sit lisää jos tuntuu et loppuu kesken..

En jaksanu lukea koko ketjua läpi, mutta siis omalla kohdalla tuli hätä esikoisen kanssa kotiutuessa, ei meillä ollu tuttipulloja kotona eikä vastiketta! Hirveässä paniikissa Tuttelia hakemaan kun laitokselta kotiuduttiin kun eipä se imetys onnistunutkaan... Eli ei ole pahitteeksi hommata sitä paria purkkia äidinmaidonkorviketta kaappiin ihan vaan varmuuden vuoksi [&o]

Mulle oli yllätys, et kuin kalliita on vauvan kylpyammeen jalakset. Itse ammehan ei paljoa maksa. Mun mielestä aika hyvä tarjous on tuolla vaunula.fi sivuilla. Tilasin sieltä Ora ammeen ja jalakset pakettihintaan 41e. tosin rahtikuluja tulee 15e.. Näin pääsen helpommalla, ei tartte lähtä kauemmas ajeleen, koska täällä Raahessa ei ainakaan oo myynnissä missään noita jalaksia!?!

Siis se teline mihin amme laitetaan nii ei tartte lattialla vauvaa kylvettää :P http://www.vaunula.fi/ora_amme.htm

vai mitä tarkotit? [:D]

Hankittuna on

-Quinny yhdistelmä vaunut uutena
-maxi cosi kaukalo uutena
-familyfix telakka uutena
-imetystyyny, joka on on ihan huippu en enää voi nukkua ilman sitä enkä istua missään pidempiä aikoja esim auto
-pinnasänky saatiin veljeltäni
-kasaan taitettava kylpyamme tilattu netanttilasta säilytysttilan puutteen vuoksi
-hoitolaukku joka on oikeastaan tietokonelaukku prismasta
-sitteri lainassa kaverilta
-hoitotaso huutonetistä
-matkasänky veljeltä
- hoitotason pehmusteita 2 toinen lainassa ja toinen kirpparilta toinen siis alakertaan ja toinen ylös
- vaatteita yhden ikean sinisen kassin verran kirpparilta....JOO TIEDETÄÄN vähän innostuin... =)
- uusi auto mallia farmari =) tai siis 2006 vuosimalli
-vauvavakuutus
-lämpöpussi (saadaan kun käydään kylässä tampereella tässä kuussa)
-pinnasängyn pehmuste
- peitto

ööö olikohan siinä kaikki...
mut sit meiltä vielä puuttuu:

-itkuhälytin tahtois sellaisen kuvallisen...hinta olis kyl 99 euroa
- tuttipulloja
- tutteja
- rintaliivinsuojuksia
- harsoja lisää
- suojalakana sänkyyn
-aluslakanoita
-rintapumppu (sen saa kuulemma sairaalasta lainaan)
- ja jos päädytään kestoihin niin niitä pitäis hommata ...

ainakin nuo tuli nyt mieleen........

alina

Mie löysin kirpparilta aivan yli hienoja pinnasängyn reunapehmusteita, toiseen pinnasänkyyn ostin semmosen ihanan nallekuvioisen 2€ ja toiseen nalle puhin 5€. Kirppareilla niitä on muutenki tosi paljon. Samoin löysin sieltä kylpyammeeseen jalat 9€. Tosi siistejä kaikki ja edullisia. Olen aika paljon ostellu kirpparilta vaatteitakin, ku siellä on hirmuisesti sellaisia, jotka on ollu käytössä vain yhdellä lapsella. Sit ku viel välil löytää pelkkiä lastentarvike/vaate kirppareita, niin voi vitsi miten ihania löytöjä :)

hattiwatti

Älä huoli omasta vaatteiden osto innostuksestas. Mulla on nyt vaatteita kokoa 55-70 neljä 40litran laatikkoa ihan täpösen täynnä... No juu olen "hieman" innostunu liikaa [:D]

Meilläkin on viel hankintoja tekemättä. Tärkeimmät niistä on toi toinen pinnasänky mökille, pinnasängyn patjat ja patjan suojukset ja sitten meinaan ostaa sen rintapumpun, jos sitä vaikka sitten tarvis, niin ois varuilta. Niin juu ja hoitolaukku on viel hommaamatta [:)] ja tietty kaikkea pientä, mut aattelin, että ostelen sitte vauvan syntymän jälkeen vasta niit tuttipulloja ym. lisää, ku yksi mulla onki ja ku ei tiiä mitä ihmiset innostuu tuomaan vauvalahjaksi, niin ei ois sitte kauheesti kaikkee ylimääräistä.

tarunen, etkös sä oo seinäjoelta? ite asustelin siel 4 vuotta, nyt vuoden jyväskylässä. olis tarkotus tulla sinne päin moikkaa kavereita yms. muutaman viikon päästä, niin missä päin siellä on lastenkirppareita?? en muista sieltä ku vaan sen skeittihallin vieressä olevan ison kirpparin ja sit sen mikä on sit citymarketin lähellä?
kerro kerro kerro niin meen tsekkailee [:)]
olis täälläkin muutama lastentarvikekirppis, tarttee varmaan käydä kattomassa.
mutta tänään ainakin keskiselle! [:D] (äitin kans, wohoo!)

Takaisin