Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tilasin lindexiltä tämmöset, ihan mukavat päällä, vähän omituisilta näytti aluks [8D] Mun ongelma on tosin nännien nöpötys, eli en voi noita oikeestaan julkisesti käyttää (liivinsuojukset saattas tietty auttaa).

http://www.lindex.com/fi/Product/Product.aspx?id=3703811&styleid=3703803&path=3403475;3215210;3232575;3528388;492852

Imetyksestä puheenollen, ostin HM'stä imetystoppeja 2kpl pakkauksen, muuten sama kuin tässä kuvassa mutta siis toppina, hinta 19,90/2kpl. Ihan en tota käytännöllisyyttä tajunnu (tyhmä [8D] ) mutta ihanat ne on päällä, vieläkin on masulle tilaa kasvaa ja mikä parasta, sain ostaa koon M sijaan kokoa S [;)]

Heipä hei!

Joku vois jo sanoa mulle, että rajoota vähä [:D] olen ihan pöhkönä hankkinu kaikkea mahdollista, mitä nyt vain voi tarvita. Hyvä etten ole ostanu pojalle jo luistimiaki [:D] Nyt on sitte hankittu autoon istuin. Gragon telakallinen, tosi hyvä. Tykkäsin tosi kovaa ja on ainakin turvallinen. Sitten vaatteita on enee ku äitillään (ja se on jo paljo). Eipä paljon enää puutu ku ne rattaat, jotka käydään huomenna tilaamassa ja sitten ollaan lähes valmiita vauvan syntymään.
Imetysliivejäkin ostin kahdet, ku lindeksillä oli alessa tosi hienoja -70%. Meinasin vaan lentää pyllylleni sovituskopissa ku nöyränä sain vierä ensimmäiset 10 takaisin ja ottaa sovitukseen uudet. Olen tottunu ostamaan sellaisia 75/b tai 80/b niin nyt mentiin sitten koossa 80/d, huh huh! Ei ihmekää ku muutama kaveri on piruillu, että alan muistuttaa Pamelaa [:D]

Mullakin kaverit ja sukulaiset piruilee mun rinnoista, "koskas oot noi silikonit käyny ottaa[:D]?" Mut on ne sit "ihanasti" lohduttanu ett kyllä niistä sit tulee sellaset kivat kärpäslätkät[:'(]...

Mä en kyl huomaa omissa tisseissäni kasvua yhtään, vaikka kiinteytyneet toki jonkun verran on.. ja mies kyllä muistaa huomautella, kuin "mageet daisarit" on tulevalla äipällä [:D] ..ja anoppikin tokas jotakin mökillä saunassa tyyliin "kyllä noi sun tissit on sellanen jokasen miehen päiväuni" [8|] [:D]

..mut siis vanhat liivit menee kuitenkin edelleen, mitä nyt ympärysmitta alkaa oleen aika nafti. Siks mulla onkin kauhee ongelma, että minkäkokosia imetysliivejä sitä pitäis ostaa.. että kasvaako noi kupitkii sitte ku maito alkaa nouseen (ja kuinka monella koolla?!) vai tuleeks niistä vaan pinkeemmät. On tää vaikeeta. :D Tarvii varmaan lähtä sit heti synnäriltä shoppaileen :DD

Nii ja joo.. mä kans miestä muistan aina masentaa noitten sen daisari kommenttien jälkeen siitä, että kyllä ne siitä kärpäslätkiks muuttuu sitte ennenku se saa ne taas käyttöönsä kunnolla :D

Ja nyt on kyllä pakko sanoo että ei ne mikskään kärpäslätkiks muutu! Ei mulla ainakaan ensimmäisen lapsen jälkeen muuttunu. Ei ne yhtä terhakat enää tietenkään ole mutta kaukana lätkistä! Ja noista imetysliiveistä, on muute just noi lindexin liivit mitkä itse oon kokenu hyviks ja kokokii vaihtu imetyksen aikanakin. Tissit turpoo, mutta imetys "laihuttaa" niin ympärysmitta pieneni. tietysti nämäkii asiat riippuu paljon ihmisen ruumiinrakenteesta ja muusta!

Joo yhdyn edelliseen ettei täälläkään oo mitään kärpäslätkiä vaikka esikoista imetinkin 18kk. Ennen esikoista rinnat oli kokoa n. 80b ja sitten ne onkin vaihdellut aina 75c - 80d. Nyt ovat jääneet kokoon 80c. Mä tykäistyin silloin kun imetin niin tollasiin kaarituellisiin imetysliiveihin, vaikka niitä ei kyllä suositella käyttettävikis ihan heti. Mutta itse kun imetin puolitoista vuotta niin loppu vaiheessa tuli paljon sellasii käytettyy. Ja toi anita merkki on musta todella hyvä.

Mä en ole viä uskaltanu ostaa imetysliivejä kun tuntuu että tissit vaan kasvaa ja kasvaa. Ajattelin että jos sit ihan loppuvaiheessa hakis yhdet ja synnytyksen jälkeen kattois mikskä ne tissit muuttuu ja ostais sit lisää.
Mulle kans kaverit huomautellu että: vau, vähän sä oot kasvanu, ja tuijottaa mun tissejä. Vaikka aluks luulin nitteen kattelevan mun mahaa [:D]
Mutta siis joutunu b-kupin vaihtaan jo d-kuppiin. Mutta mies tykkää jos ei muuta [;)]

No juu, ei ihan kärpäslätkiä tullut, mutta kyllä se enin terhakkuus karsiutui pois pystysuunnasta alemmaksi. Tosin mulla nyt ei koskaan ole niin hirveästi ollutkaan tuota varustusta..[:D] A:sta B:ksi meni viimeksi ja sitten palautui taas A kokoon. Nyt ollaan edelleen A:ssa mutta rajoilla. Muutamat imetysliivit ostan valmiiksi laitokselle, mutta mielummin vasta lähempänä h-hetkeä, että osaa arvioida paremmin sen tulevan kokotarpeen. Kannattaa nyt ainakin se kuppi isompi ostaa kuin oma koko loppuraskaudessa on. Mutta toiset kun saa enemmänkin ja toiset vähemmän sitä täytettä [:)]

En minäkään oo koskaan uskonu et mitään kärpäslätkiä tisseistä tulee, varsinkaan ekan lapsen jälkeen heti!? [:D] Kunhan heitin, että tissit näytti niissä imetysliiveissä ihan kärpäslätkiltä, eli ne oli niin huonot ettei edes yrittäny passata mulle [:)] Mut turhaampa tollasia miettii.... Näyttää miltä näyttää, pääasia et toimivat [;)] eikös?

Eilen tuli käytyä "isossa kaupungissa" shoppailemassa vauvanvaatteita, just niitä pienempiä vaan. KappAhlissa oli hyvät alet! Sieltä mies löysi ihanan mikkihiiri asun, eli päällyhousut ja päällypaidan. Sit käytiin myös H&M:llä ja sieltähän tarttu vaikka ja mitä mukaan :) ehkä kivoin body oli sellanen valkonen jossa luki mustalla tekstillä että I <3 DAD. Sydän oli punasella [:)] Siellä oli kyllä tosi paljon kaikkia ihania vaatteita, et oisin voinu olla vaan hipeltämässä siellä monta tuntia [:D]

[font="times new roman"]No joo vitsillähän ne kaikki tutukii varmaan ne kärpäslätkä jutut heittää! mutta sitä pitikin kysellä että näin jossain keskustelussa sellasen ihanan nallepuvun jollain että mistä se on tilattu? oli kyllä niin söpö! en jaksanu alkaa enää ettimään sitä! ja muutenkii jos joku tietää mistä saa kaikkia tuollasia pörröisiä eläinaiheisia asuja niin vinkatkaa!

H&M myy ruskeaa nallehaalaria (ainakin nettikauppa), sekä Lindex että H&M myy valkoista hupparia jolla korvat ja sitten Helsingissä Forumin kauppakeskuksessa se lastenvaatekauppa, mikä hitto sen nimi oli.. no joo, anyways, siellä myydään kans nallehaalareita [:)] Tuossa muutamat mitkä omaan silmään ovat osuneet..

Tuli tämmönen tilattuu vauvalle samalla kun tilasin pojalle vaatteita ja vähän mamma vaatteita itsellekin. Kyllähän meillä on se pojan vanha toppahaalari mikä tuli silloin äippäpakkauksessa mutta on kokoa 74-80. Eli varmaan aika iso tälle tulevalle talvivauvalle. Pojalle se meni silloin hyvin talvella kun syntyi heinäkuussa. Tää oli vaan niin sulonen. [:)] http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_NEWBORN_ALL&shoptype=S
Oho ei se linkki tainnukaan oikein toimii, no se on toi matkapussi nimellä [;)]

katoin itekki tota matkapussia, mut en sit kuitenkaa ostanu. ois ehkä näin jälkeenpäin aateltuna kannattanu ostaa :)

Tilattiin tällänen:  http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2109

jee. meillä on kans hankittu kaikkea ihanaa nyt , tosin tarpeellista. Enää puuttuu vaipat ja hoitopöytä, niin pääsee alkuun!
Oon kutonut muutamat villavaippahousut jo. Lisäksi olen itse ommellut muutaman potkupuvun(kaks ompelee päivässä), parit collegehousut ja paidat , kahdet pinnasängyn lakanat, pussilakanat ja tyynyliinat ja UNIPUSSIN. Oli ihanaa tehä se ite (sai tehä mistä kankaasta halusi ja koristelin sen vielä). Laitan kuvia kaikista kun saan uuden kameran (anoppi sponssaa ko ei saatu uutta autoa, ajatteli "lohduttaa" : DDD). Meiän piti tosiaa hankkia uusi auto mut ei meil sitte ole varaa pitää lainarahoituksella otettua autoa opiskelijabudjetilla.
Onkohan täällä muita "opiskelijaperheitä?"

Niin: hankimme nyt
-pinnasänky (käytetty)
-patja
-Maxi Cosi -turvaistuin (haemme sen tosin hieman myöhemmin vasta)
 http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1097&valikoimaid=6
-BabyBjörn Sitteri
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=574
-Baby Björn kantoreppu 
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=212

Uutena ostettuna olis maksanut nämäkin jo 500-600 euroa, nyt maksettiin 130 : D
Kyllä säästää! Ja nää on kaikki alle vuoden vanhoja tavaroita... Hullut ne uusia ostelee jos saa käytettynä. (Okei mä raskauspäissäni ja rakkaushumuissani voisin ostella KAIKEN uutena jos ois varaa...että sinänsä ymmärrän)

Imetysliivejä en uskalla ostaa kun ei tiedä millaiseksi rinnat menee sit maidon noustua.
Ostaapi sitten.
Edelleen se hoitopöytä ja -alusta ois hakusassa.
päästään ens viikolla vasta pois täältä KORVESTA joten pääsee kauppoihin.
Sit saan hakee äippäpakkauksenkin ja voin alkaa shoppailla kestovaippojakin.
Onko täällä muita kestoilijoita??

Tuli vain mieleen että tällainen kyllä todella kannattaa hankkia tai joku tämän tapainen. http://shop.villiankka.fi/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/villiankka/Products/7049
Käiskäyttöisestä nenänniistimestä ei kyllä ole mihinkään (kokemuksesta voin sanoa). Näitä "imettävii" on mun mielestä ollut Prismassakin. Suosittelen!
Lisäksi oon aatellut ostaa tämmösen
http://shop.villiankka.fi/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/villiankka/Products/7044/SubProducts/7044-0001
Silloin esikoisen kanssa yritin näitä tällaista etsiä mutta eihän täällä "maalla" niitä myyty enkä netistä silloin löytänyt. Laitoin silloin itse sideharson sisään ruokaa ja solmupäälle. Käyhän se toki niinkin.[;)]

Meillä on hankittuna yhdistelmävaunut (Ora Jovi air) ja niihin kissaverkko kirpparilta, turvakaukalo (Graco), sänky saadaan sukulaisilta ja mies lupas tehdä siihen kissaverkon. Lisäksi ollaan ostettu vaatteita sekä sisä- että ulkokäyttöön ja suurin osa kirppareilta. Lämpöpussi ostettiin tänään, kun löyty tarjouksesta Prismasta. Matkasänky myös tarjouksesta Oran tehtaanmyymälästä. Kantoreppu ja kantoliina myös hankittuna.

Itkuhälytin pistetty tilaukseen.

Vielä pitää ostaa ainakin sängyn patja, peitto ja "tyyny" sekä liinavaatteita, kylpyamme, sitteri, hoitopöytä (anoppi luvannut ostaa). Ja tuollaista niistäjää olen myös katsellut ettei sitten tarvi nuhan tullessa juosta ympäri kauppoja. Kuumemittarikin, olen ajatellut sellaista korvakuumemittaria.

Apua! Mitä vielä....ja siis esikoinen tulossa, eli mitään ei löydy valmiina.

Ja sitten tietty vaippoja (kerta+kesto), kuumelääkettä, pyllyrasvaa, talkkia...kai pari tuttiakin olisi hyvä ostaa vaikka ajattelin että en liiemmin tuttia tarjoa. Rintapumppua olen miettinyt, mutta taidan pärjätä ilman.

Itselle pitää ostaa talviäitiys/imetysvaatteita, joku lämmin takki johon mahdun. Ja sitten imetysliivit+liivinsuojuksia.

Huokaus....[:D]

Meillä taas esikoisen kanssa rintapumppu oli ihan ehdoton kapistus. Rintaraivarit tulivat aivat puskista ja niitä riitti koko imetyksen ajan aika ajoin. Silloin ei paljon naurattanut, kun toinen nostaa hirveän metelin ja rinnat olivat aivan täynnä. Niistäjää ei meillä taas käytetty ollenkaan, tosin nyt kun on tulossa sitten tämä talvivauva, voi tilanne olla toinen. Keittosuolatipat olivat ahkerassa käytössä, koska nenään kertyi aika paljon karstaa, mikä kuulostaa erehdyttävästi nuhanenältä. Vaikka esikoinen oli oikea sinappikone, iho hänellä oli todella hyvä. Meillä jäi käyttämättä kaikki sinkkivoiteet ja talkit. Taas sitten harsoja olisi voinut olla enemmänkin, kun kyseinen sälli oli kova puklaamaan :))

Rintapumpusta sen verran että ajattelin kans että en kai mä sellasta tarvi. Mutta muutamat kaverit joilla lapsia, on sanonu että se kannattaa ehdottomasti olla! Maitoo saattaa tulla enemmän kun vauva tarvii ja rinnat kuulemma tosi ilkeen jos on täynnä maitoo eikä saa niitä tyhjennettyä. Yhden kaverin mies oli joutunu keskellä yötä lähteen metsästään rintapumppua kun oli tuoreella äipällä ruvennu niin rintoja ahistaan kun ei vauva syönyt niin paljoo kun olis ollu tarjolla. [:D]

[font="times new roman"]Joo kyllä meilläkin tuo rintapumppu oli korvaamaton kapine ensimmäisen lapsen kohdalla ja aijon varustautua tälläkin kertaa sellaisella! Vanha pumppu oli minulla vain "lainassa" joten nyt täytyy ostaa uusi. Ja mielellään juuri sähköinen! (Sairaalat muuten ostavat mielellään ylimääräistä rintamaitoa ainakin täällä meillä päin!) Muut tarvikkeet ovatkin vielä tallella edellisen jäljiltä!

Lisäksi suosittelen kaikille avent-merkkisiä tuotteita niin pulloissa kuin tuteissakin! Vaikka imetin ensimmäistä lastani niin silti hän joi myös pulllosta ja koliikkki oli ensimmäiset 2 kuukautta valloillaan. En olisi selvinnyt jos en olisi löytänyt aventin koliikki pulloja! (Ja heillä on myös tutteja kun tutithan myös kerryttävät ilmaa mahaan.) Aventin pullojen tuttiosat on muotoiltu muistuttamaan nänniä joten pullot tukevat myös imetystä! Siinä pieni mainospuhe mutta itse olen niin kiitollinen että joku ihana kaupantäti vihjaisi kerran että kokeileppa aventia kun avauduin koliikkihuudoista eikä mikään tuntunut auttavan. Onko muilla hyviä kokemuksia aventista?

Täytyy myös olla rintapumpun puolestapuhuja siinä mielessä, että rinnat todellakin ovat hyvin kipeät jos maitoa on pakkautunut liikaa eikä niitä saa tyhjäksi. Esikon kanssa en hirveän usein tarvinut, mutta silloin harvoin kun tarve oli, se oli todella hyvä olla olemassa! Noihin harvoihin kertoihin riitti käsikäyttöinen kapistus, mutta varmaan tiuhemmassa käytössä sähköinen malli on kätevämpi.

Toinen hyödyllinen kapistus tai kapistukset olivat itkuhälyttimet. Tästäkin on monta koulukuntaa, mutta itse kuulun siihen jonka mielestä nämä ovat ehdottomat[:)] Toisten mielestä pelkkä näköyhteys riittää (nukkuvaan lapseen), itse taas olen huomannut helpoimmaksi kotiaskareidien ja muidenkin askareiden suhteen sen, että on hälytin päällä. Näin näköyhteyttä ei tarvitse olla koko aikaa, mutta välillä voi kuitenkin tarkistaa ja lopun aikaa hälytin hoitaa päivystyksen. Toimivat erinomaisesti ulko- ja sisänukutuksessa molemmissa. Vinkkinä se, että jos hälyttimen haluaa laittaa vaunuihin, kannattaa valita malli, jossa joko ei ole virtajohtoa kummassakaan, tai sitten sen on vain kuunteluosassa. Muuten ulkonukutuksessa on aika mahdoton käyttää tuota.

Takaisin