Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
alina

Juu olen seinäjoelta, täällä on tosiaan siel cittarin takana se yksi hyvä kirppis, sitten minimanin lähellä on spr.n kirppari, mutta se on kyl ehdottomasti kallein noista. Yksityiset ihmiset myi paljon halvemmalla lastenvaatteita ku spr. Se on musta hivenen väärin, ku spr saa kuitenkin kaiken lahjoituksina. Niin juu ja sitten teollisuusalueella siel paperinkeräyshallin vieressä on se shoppis, mikä on suht uusi kirppari, joka on tosi hyvä! Se oli aikaisemmin vähä eri paikassa, mut ku se muutti tuonne uuteen paikkaan, niin siihen tuli paljon lisää tilaa. Siel on yleensä ihan yli paljon lastenvaatteita ja tarvikkeita. Sitten ihan keskustassa osuuspankista sporttialle päin on ihan uusi lastentarvike/lastenvaatekirppari ukkupaapi, sieltä olen ostanu tosi paljon kaikkea. Se ei ole hirveen iso paikka, mutta kaikki vaatteet ja tarvikkeet on juuri lasten, joten ihan löytö paikka :) Niin juu ja sit jos olet autolla matkassa, niin ilmajoella on ihan keskustassa vanhassa nelimarkankahvilan tiloissa suht uusi kirppari, jossa on noin puolet tavaroista lasten vaatteita ja tarvikkeita. Se on kans tosi mukava paikka [:)]

Ilmoittelehan ku olet tulossa, niin käydään vaikka kahvilla, jos olen itse siellä päin myös [:)]

no niin, pitääpä käydä noissa sitten kun lakeuksille pääsee käväsee. [:)] itseasiassa löysin äsken kirpparilta reunapehmusteen! pitäs vaan verhoilla uudestaan se, vaikka kyllä se noinkin menis. sävyt on vaan väärät [;)]

pitää tarunen ilmoitella ellei päivä oo ihan kamalan kiireinen, miltä nyt vaikuttaa kyllä, että jos istuttais kahvikupposen verran jossakin [:)]

msj

Voisitko sä laittaa ohjeita, että miten sä olet tehny noita vaatteita, ku ois kiva kans kokeilla itse että tuleeko yhtään mitään [:D]
Olen siis kutonut vain muutamat sukat ja siis noi vaikeammat neuleet voi olla vähä hankala toteuttaa, mutta olen aatellu, että jos saisin itte tehtyä pojalle jonkinlaisen liivin. Se ois tosi kiva. [:D] Mutta ku ei mulla ole yhtään hajua, et miten paljo silmukoita, kannattaako tehdä etu ja takapuoli erikseen vai pyöräpuikoilla ja miten isoilla. Olen miettiny jotain pehmoista lankaa, esim bambulankaa. Sitten mulla ei ole mitään hajua, et miten pitää noi käsien aukot ja kaula-aukko tehdä [:D]
Netissähän noit ohjeita jonkin verran on, mutta tuntuu, että ei ole sellaisia selkokielisiä ohjeita semmosille ihmisille, jotka ei juurikaan ole aikaisemmin tehnyt paljo.

täs on muutama sivu mistä löytyy erilaisia neuleohjeita:
http://www.novita.fi/cms.php?cms_cid=80588&page=1&nimi=&lanka=&lehti=&ryhma1=Vauvat&ryhma2=&ryhma3=&ryhma4=&ryhma5=&ryhma6=

http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php

Me saatiin ukon kaverilta "kakkoskärryiks" jotkuu sellaset i'coon peak airit ja oon kyllä niin onnellinen etten kelpuuttanu niitä ykkösvaunuiks. Ihan kauheat! Tosin kumit on vielä tyhjillään, ettei sillai oo päästy kokeileen kuin ne eteenpäin kulkee, mutta jo niiden säätely aiheuttaa harmaita hiuksia!

Selkänojaa ei kai saa ihan alas ollenkaan, vaan jää pieneen noja-asentoon. Kovasti on lisäosaa ja nippulaa ja nappulaa, muttei mitään hajua miten ne kuuluis mihinkin laittaa ja miks. :D Vaunu koppa on ihan löllö reunoiltaan ja vauvan pään kohdalta tipahtaa kokoajan naamalle.. ainakin siis näin ilman vauvaa (tarvii varmaan oikeesti virittää jollain p*rkeleen liimalla kiinni kuomuun). Toi kuomu (vai mikskä sitä sanotaan) on tietysti kiinni siinä selkänojassa ja jos sen vahingossa vetää liian rankalla kädellä ylös, niin selkänojakin nousee ja pitää säätää uudestaan makuuasentoon.. (pitäisköhän tossa olla joku lukitus oikeesti vai toimiiks vauvan paino sitte "lukkona"??). Plöh. Nää on siis uutena maksanu kai jotain 700e ja ne meidän ykköskärryt on silti sata kertaa paremmat, vaikka hintaa niillä "vaan" 300€ (uutena siis, mehän ostettiin ne käytettynä). Kaipa noi mökkivaunuina/mummolassa menettelee [8|]

ps. kaikenlisäks noi on rumat :D

Kuulostaa ihan unelmakärryiltä satu´! Sain täällä hyvät naurut tosta sun kuvauksestas, varmaan ihan hyvä idea ettet ihan ykköskärryiksi ottanut[:D]

Satu`, kuulostaa nuo teidän kärryt tosi käyttökelpoisilta! Vallankin "tarpeellista tavaraa" kun pääsee tuolleen askartelemaan että pysyy kärry kasassa [:D]

Mie kävin eilen hakemassa serkulta kasan vaatteita ja sitterin, vaikka ensin olin ajatellut ettei välttämättä sitteriä tarvittais. Paitsi sitten kun ihan ajattelee aivoilla niin onhan se helpompi, ettei tarvi autosta aina kaukaloa irrottaa sitterin virkaa toimittamaan... Nyt sitten pyörii koneessa iso kasa vauvan vaatteita ja tuon sitterin päällinen, olivat ihan terrierin karvoissa [:-]
eipä silti, on meilläkin koira mutta ei se toivottavasti sitten nuku peukkiksen kamoissa [:D]

Kestovaippojakin meinasin kokeilla, niitähän tuli parit mammapakkauksessa ja lisää käyttämättömiä sain eilisellä reissulla. Vois toimia ihan hyvin kotioloissa, onko teillä kokemuksia?

Lauantaina olis sitten tiedossa reissu "isoon kaupunkiin" ja ostoksille BabyStyleen. Hirmu listan jo kirjoittelin mitä kaikkea sieltä pitää hommata [;)]

Heips kaikille,

msj, kiitos noista vinkeistä, pitääki mennä lukemaan ja tulostaa muutama ohje, josko sitä vaikka osais sitte jotain tehdä, kuulette myöhemmin [:D]

satu' [:D] mielenkiintoinen projekti. Kuulostaa vähän samalta ku mulla oli tässä taannoin yhtien vaatteiden kanssa, jotka sain tutulta. Ihan hirveitä! Minä sitten yritin niit käännellä ja väännellä ja katsoa, josko ne nyt kuitenkin kelpais, mut nähtyäni yhtenä yönä painajaista, että meidän muksu oli puettu niihin hirveisiin vaatteisiin otin ja vein kaikki ne kierrätykseen [:D] Hyvä, että teillä sentää on toiset rattaat, ettet vaan ollu aatellu, että ihanaa, saadaa sieltä kivat rattaat [:D]

Mie sain kans rattaat ja vaunut nyt hankittuu ja pestyä ja pakastettua [:D] Mulle tuli yhtäkkiä vimma, että jos niis onki ollu jotain hometta tai jotain joskus, vaikka se olikin lähes utopinen ajatus, niin en voinu mitään. Oli pakko pestä ja pakastaa koko vaunut, että pääsen siit pelosta irti. Onneksi meillä oli iso arkkupakastin, niin sain noi tungettua sitten sinne. Ainakin kaikki pöpöt kuoli [:D] Otan teille kuvan vaunuista kunhan ehdin [:)]

Tänään tein ehkä parhaimmat kirppislöydöt! Melkein uus (muutaman kerran vaan käytetty) hyppykiikku 8 eurolla JA ehkä parasta ku löyty vihdoin ja viimein 50-56 cm toppapuku (8eurolla tämäkin) koska en halua käyttää äippäpakkauksen pukua koska on niin iso vastasyntyneelle! Oon niiiiin onnellinen!! [:D] 

Mä olen tosi huono tekemään hankintoja ja on kokoajan ahistanut, että "mitä vielä tarvii". Nyt oon jo voiton puolella, kun porukat osti vaunut ja turvakaukalon. Sänky on ja vaatteita on ja jotain pientä hyödyllistä, mitä oon saanu tutuilta. Päätin, että sitten jos jotain spesiaalimpaa tarviin niin ostan, kun vauva on tullut. Sitteri, imetystyyny, rintapumppu yms. ovat jääneet siis katsomatta. Hankittiin kirppikseltä kyllä keinutuoli, josta olen tosi iloinen. Vanhemmat ihmiset ovat kehuneet, että on hyvä ostos imetystä ja nukuttamista ajatellen.

Nyt oon innostunut kestovaipoista. Jos kiinnostaa, niin kannattaa lainata kirjastosta/ hankkia käsiin "vaippailmiö" kirja. Se on ilmestyny tänä vuonna ja on kyllä tosi kattava ja helppo opas. Olen hankkinu netin kautta käytettyjä ja ensiviikolla teen itse muutamia ystäväni opastuksella. Kestovaippoihin tutustuminen on tuonu jotenki koko vauva-arkea konkreettisemmaksi.. vaippa-asiatkin voi siis olla mielenkiintoisia (oonkohan ihan jo äitiytynyt)[:D] Päätin kerätä pienen ja monipuolisen varaston kestovaippoja niin sitten pääsee kokeilemaan miten sujuu.

Minä kanssa ensi pohdin noita kestovaippoja, mutta nyt olen vähän miettiny, että olenkohan mä liian laiska niille [:D] ei muuten, mutta ku meil on viel taloyhtiön pesukone, niin pitää aina varata vuoro ja mennä peseen kaikki pyykit sinne ja sit pohdin, että minähän kukin sielä pyykkituvas sitte koko ajan. Haluan mä sen vauvanki kanssa aikaa viettää [:D] No jotempas nyt ehkäpä etsin niitä luonnossa hajoavia kertakäyttöisiä vaippoja...

Kestovaipat kiinnostaisi täälläkin. Etenkin kun tajusin kuinka paljon niillä voi säästää ja vähentää jätettä. Ehkä kokeilen niitä ja jos eivät tunnu omalta jutulta, niin sitten en niitä ala käyttää. Luultavasti kuitenkin käyttäisin molempia tilanteen mukaan. Juuri yksi tuore perhe kertoi, että heillä ei kestovaippailu toiminut ainakaan alussa ollenkaan, kun vaihtotarve oli päivittäin niin valtava! Pitää hankkia joku kokeilupaketti äitiyspakkauksen vaippojen lisäksi.

Säde: kiitos kirjavinkistä! Pitää etsiä se kirjastosta heti tänään[:)] Olen myös ollut tosi laiska hankkimaan ennakkoon mitään. Nyt kun tuo äitiyspakkaus viimein suvaitsi saapua, tuli olo, että enää me ei tarvita juuri mitään. Kylpyamme puuttuu vielä, mutta muuten on enää jotain pieniä hankintoja lapselle jäljellä. Ja itelle ne imetysliivit![:)]

Tuolla lokakuisten puolella on pitkää tarinaa kestovaippailusta, ootte varmaan käyneetkin kurkkimassa siellä? Sieltäkin saa paljon vinkkiä mitä materiaaleja kannattaa käyttää jos itse alkaa tekemään, uutena ostettunahan ne kestot on ihan hirveän kalliita ja kun niitä pitää kuitenkin olla aika paljon, ettei tarvii ihan joka vaippaa erikseen pestä...

Mä oon varmaan hirvee äiti, koska en aio kestovaippoilla. Ei musta oo siihen! En tiiä mitä teen tolle kestovaipalle joka tuli äpakkauksessa...

Melela en mäkään aijo kestovaippoja käyttää. Olen liian laiska sellaiseen. Ei vaan innosta ajatus niiden liottamisesta ja pesusta. Mulla on sellanen olo että pääsen helpommalla kun vaan käytän kertakäyttäsiä.

Hoo: Onneksi oot yhtä laiska ku minä [:D] Nyt en pode niin huonoa omaatuntoa siitä et ku en oo niin ekologinen tyyppi et jaksasin kestovaipparuljanssia!

Onko marrasmammoista joku halukas ottamaan vastaan nuo äpakkauksen kestot postimaksut maksamalla?

Zirppanalle varattu! :) Mä vaan en oo koskaan postin kans ollu tuolleen yhteistyössä et kuin mä sit menettelen siellä postissa ku haluan lähettää ne sulle? :D oon piiloblondi!

Takaisin