Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips, suloinen tuo nallepuku. Itse hypiskelen sitä kotona jatkuvasti, ku löysin samanlaisen kirpparilta. Ihka uuden näköinen ja maksoi vain 2€, uskomaton löytö taas [:)] Ihania vaatteita muutenkin löytyny kaikkea, pitää varmaan lakata nyt noiden vaatteiden ostelu, ku niit alkaa jo sen verran olla. Viimeksi ostimme muuten punkalle telineen [:)] Nyt ku pääsis sinne lastenratasliikkeeseen, niin sais tilata jo ne vaunut, ku en malta enää [:D]

Me oltiin niin "pöhköjä" että koottiin yks ilta pinnasänky ja hoitopöytä :D siellä ne nyt ootteelee pienen pienessä makkarissa käyttäjää :) <3

hehe, meilläkin pinnasänky koottuna. ostin sen työkaverilta 15e, ei paha! [:)] 

meillä pinnasänky odottaa uutta maalipintaa, hoitopöytä koottuna ja äityispakkaus postissa. maanantaina vasta pääsee hypistelemään. onneks on vapaa pv. niin heti aamusta sinne postin ovelle käsi kahvassa :D 

Mekin ollaan koottu jo pinnasänky, ja sen päällä kukoistaa hoitotaso. Perustelin itselleni sängyn kokoamisen sillä, että näkee sit jos vaikka jotain paloja puuttuu [;)]
Ja kun ostin patjan,peiton, reunapehmusteen ja yhdet lakanat, oli nekin pakko jo testata miltä näyttää [:D] Ja ihanaltahan se sänky näyttää näin valmiina. Tosin en vielä ole mitään pessyt, enkä aijokkaan ennenkö vasta sitten joskus marraskuussa.
Vaunutkin laitettiin tänään tilaukseen [:)]
En millään malttaisi odottaa että se marraskuu tulee!!!

eilen piti ostaa prisman alesta ukkelille pienen pienet talvi töppöset ja tumput :) sit tarttu mukaan myös sisäpitoon valkoiset ohkaset "lapaset" ja lakki :) 

Meillä on nyt vaatteita vähäsen, vaunut haettuna, pinnasänkyä on "pappa" kunnostamassa (haemme tiistaina) ja siihen on patjat. Lakanakangasta ostin, jotta voin ommella lakanoita. Anopilta sain kasan kankaita joista saan ommella vauvanvaatteita <3 I LOVE. Anopin siskolta saatiin ihana norjasta ostettu jääkarhuhaalari : D (korvat ja tassut  kans!) vauvalle...ja sellast pientä.
Ens viikolla käydään tuttavan luona, jolta saamme rintarepun ja turvaistuimen halvalla.

Harmittaa kauheasti kun miehen tulot on tippunu...ei tienaa juuri mtn ylimäärästä kesällä. Tästä aiheutui murhetta hetkeksi mut sit aateltiin et no, säästämme vähän kaikessa emmekä ostele uusina nyt juuri mitään.

Mitäpä sitä suotta, kun käytettynäkin saa :)!

meillä on kaikki tavarat hankittuna mut mitään ei ole esillä. tai no turvakaukalo ja sitteri nököttävät makkarissa kun ne eivät mahdu muuaalle. en halua viedä niitä autotalliin tai häkkikellariin ku siellä on näkynyt hiirenpapanoita [&:]
muut tavarat eivät ole esillä kun tilaa on kuitenkin niin vähän. ne olisivat  vain tiellä pölyyntymässä. ei sillä ettenkö niitä haluaisi esille!!!! olen monta kertaa joutunut ottamaan esille vauvanvaatteet ja hypistellä niitä, vähän fiilistellä [:)] [:D] [;)]
nyt pitäs vaan saada piano myytyä niin saatais makkariin tilaa (kirjahylly makkarista olohuoneeseen pianon tilalle), sinne sit lipasto ja pari hyllyä pojan vaatteille ja tavaroille. ei kukaan teistä ole pianoa vailla [:D]

kauan odotettu äippäpakkaus tuli :) ihania vaatteita oli. tosin ois saanu olla enempi niitä vastasyntyneen kokoja...

Voi tulisipa se omakin pakkaus jo pian.. Niissä on kyllä aika vähän niitä pieniä vaatteita, samaa mieltä! Kelan sivuilta oon tihrustanut näitä uusimpien kuvia, että saa vähän esimakua. Mutta mulle positiivinen yllätys oli se toppahaalari joka on kai nykyään kokoa 60-70 cm? Ennenmuinoin se oli 80 cm, eli siis täysin hyödytön lähes koko ensimmäisen vuoden. Vaikka  onhan sitä nytkin vielä pienempi haalari jo odottamassa, kyllä sitä vaan tuohonkin 60-70 kokoon lapsukainen hukkuu alussa[:)]

tulipa kierrettyä eilen kirppiksellä, ja mukaan tarttu ihanan pehmeä ruskea sellanen vähä paksumpi kokopuku, sit potkarit ja body (omenanvihree jossa on valkoisia palloja :), pienenpieniä sukkia ja sammarit (60cm)

Taitaa käydä niin, että pitänee meidänki hommata vauvalle oma lipasto vaatteita varten, hoitopöydässä ei oo ku 1 vetolaatikko niin aika hankala... Koreja oon ostanu mut eipä ne riitä...

Hei kuulkaas neitoset/rouvashenkilöt.. mikäli jollekulle kelpaa, ni täältä sais tommosen sinisen aktan graco turvakaukalon ilmatteeks.. tai postikulujen hinnalla. Laitan tähän viestin alas kuvan siitä.. on ollu kolmella lapsella käytössä eli ei mikään kovin uusi. Historia on kuitenkin tiedossa, eikä oo kolaroitu tai muutenkaan kolhittu. Aurinkolipan "reunatuki", vai mikskä tota vois nyt sanoa, on rikkonu vähän kangasta niin, että metalli näkyy sieltä reunasta. (Vähän niinkuin ritsikoiden kaarituille tuppaa välillä käymään - tulee niinku kainalosta pihalle ;)), mutta sen saa kyl varmasti ompelemalla tai nikkaroimalla pysymään siel sisuksissa. Muuten on kyllä ihan kunnossa.. päälikankaat vaatii ehkä vähän pesua. :)

Ostin ton parilla kympillä työkaverilta, mut sille ei nyt olekaan käyttöä meidän perheessä kun saadaan ihan uusi. Siks ajattelin, että jospa sille löytyis täältä käyttöä? ..mieluusti luovuttaisin sitä tarvitsevaan kotiin.. :)

Meillä on kans pinnasänky valmiina, hoitopöytäkin paikallaan, vaatekaapit hankittiin ja seinät maalattu [:)] Kaapissa on nätissä pinossa pieniä vaatteita ja muutamat lakanat, ja vaunutkin on valmiina odottamassa kyytiläistä [:)]
Oon halunnu laittaa ajoissa suurimmaksi osaksi kaiken valmiiks kun ei sitte viimesillään ehkä jaksa. Mitään vaippoja ja sellasta en oo vielä hankkinut, eiköhän niiden aika tuu sitte syksyllä [:)]
Mutta hyllyä on laitettu ja hoitopiste myös kodinhoitohuoneessa valmiina [:)]

Mekin koottiin muuten yks ilta pinnasänky.. ja vaikka heitin siihen lakanan päälle suojaks, ettei sänkyyn pääsis, ni eiköhän kissa kököttäny tänään siellä keskellä pinnasänkyä lakanassa kellien ja maukunu tyytyväisenä! [:@] ..sai kyllä aikamoiset kyydit sieltä pois, mut saas nähdä auttoko. Pitäs keksiä nyt äkkiä joku keino millä se alkaa pitää sitä ihan kauheen vastenmielisenä paikkana. Kellään ideoita?

Mä oon joskus käyttänyt kissan "kouluttamiseen" suihkepulloa missä on vettä. Kyllä kissa lähtee aikast äkkii kun vähän suihkasee, ei se kyllä aina tehoo. Tai siis saattaa mennä pian tekee saman asian uudestaan, mutta ehkä tässäkin kärsivällisyys palkitaan. Yhdessä vaiheessa meijän kisu meni vallan tiskipöydälle. No yks ilta laitoin siihen kontaktimuovia väärinpäin. Aamulla oli kissan karvoja ja tassun jälkiä siinä, en oo sen jälkeen nähnyt että sinne pomppisi. Tässä täytyy tietenkin olla tarkkana ettei se kontaktimuovi pääse irtoomaan paikasta jonne sen on asentanut. Olis meinaan kamalaa repiä sitä irti kissasta. Tässä muumama mun keksimä apukeino, toivottavast kukaan ei pidä mua ihan kauheena.

Kaverini laittoi kissankarkotteeksi vauvan sänkyyn foliota, siis aina kun vauva ei ollut sängyssä. Myöhemmin riitti kun foliota oli sängyn reunalla niin kissat kiersivät kaukaa.

Piti kuin pitiki käydä jyskissä tänään ostaan uus lipasto vaavin vaatteille :) nyt saatiin se kasattua ja huomenna pääsen täytteleen, jos suinki jossai vaiheessa kerkiän.. mahtava päästä huomenna hierojalle, päässy pari vuotta vierähtään viime kerrasta [8D] saa nähä kuin sitä osaa rentoutua ku voi enää mahallaan olla hierojan "pedillä" vaan pitää istua [:)]

Ei oo kissaa kyllä nyt sen ensimmäisen häädön jälkeen näkyny pinniksessä.. vaikka siltä varalta tossa oven suussa suihkepullo kokoajan onkin. Pitää toivoa, et tajus nyt pysyy sieltä pois. :) ..en mä usko että sinne yrittää enää vauvan siellä ollessa, nyt lähinnä varmaan pitää kokeilla et mikä tää uus kiva juttu onkaan.

imetysliiveistä, että onko joku jo hankkinu? Mä tilasin yhet, ja kauhistuin! miten mä osaan kuvitellakkaan että tulisin pitään sellasia liivejä ku imetysliivit?!?!?! järkytys :D tissit muuttu kärpäslätkiksi niiden sisällä... hyi!!! onko niitä pakko pitää jos ei taho? [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Takaisin