Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En kyllä kirjoittais mitään vielä kiveen että missä vauva nukkuu. Itsekin olin silloin samoilla linjoilla esikoisen kanssa että nukkuu omassa huoneessa. No.... toisin kävi.... ensimmäiset viikot parkui öisin jopa 3h putkeen... vähän saatiin nukuttua kun otin vauvan kainaloon, maks. 1h.30min. nukkus yhtäjaksosesti. Joten tämä äiti ei jaksanut ravata toiseen huoneeseen, yössä siis n. 8-12krt. olis pitänyt nousta. Yhdessä vaiheessa n. kuukauden-kahden ajan (oliko ikää n.3kk) niin heräs tasan 50min. välein koko yön. Toivon ja rukoilen että tämän toisen kanssa sujuu paremmin. On siis turha suunnitella miten toimii vauvan kanssa kun kaikki ovat niin erilaisia. Ystävän vauva nukkui heti n. 4h yö unia putkeen. Heräsi siis vain n. 2-3krt. yössä. Mutta jos sattuu että vauvalla on koliikki tai muita vaivoja ei sitä todellakaan jaksa ravata toisessa huoneessa joko yö 10 kertaa. Itse huomasin että poika nukkui paljon paremmin vieressä ja välillä vain tissi suuhun. Nyt poika nukkuu edelleen meidän makkarissa omassa sängyssä. En oo ottanut tressiä että milloin siirtyy omaan huoneeseen. Aika näyttää. Nyt meillä opetellaan kuivaksi 5. päivä menossa ja hyvältä näyttää (jos uskaltaa kehua) [;)]

Eilen ostin Ikealta pinnasängyn, patjan, hoitoalustan ja siihen hoitoalustaan ihanan frotee päällisen :) eikä tullu ees kalliiksi ku pinnis oli alennuksessa! oikee hinta oli jotai reilu 90e, mut oli alennettu hintaan reilu 30e!!

Sain käsikäyttöisen Ainu rintapumpun miehen siskolta [:)] Eipähän tarvii miettiä että ostaisko semmoisen vai ei..

Ajattelin tänne tulla jorisemaan kun poika nukkuu päikkäreitä.. [;)] Me käytiin miehen kanssa ostamassa isompi vaatekaappi johon sitten mahtuu pojan ja vauvan vaatteet. Oli tarjouksessa jyskissä 225€ (norm. 449€). Sinne luulis kummankin vaatteet mahtuvan. Meillä kun on tuota säilytystilaa liian vähän. Oon myös katsellut uutta sitteriä huutonetistä sellaista vauvakeinua. Kun ajattelin että jos vauva siinä viihtyisi kun en ehdi sitten ihan samalla tavalla hoitaa vauvaa kuin esikoista. Kun täytyyhän esikoistakin hoitaa siinä samalla. (Tulipa hassusti ilmaistua tämäkin asia). Meillä on kyllä entuudestaan sellainen sitteri mikä värisee mutta näitä mitä oon katsonut keinuu eri nopeuksilla itsestään. Ovat meinaan aika tyyriitä ihan uutena ostettuna. Huusin myös ebaysta sellaisen mooseksen korin (ihan vain huvikseen [;)]) Ajattelin että vauva voisi siinä nukkua esim. alhaalla kun meidän makkarit on yläkerrassa. Ainakin välillä. Ja se voi olla myös mukava ensisänky kun on pienempi kuin pinnis. No se ei ole vielä tullut postista että saa nähdä onko se sitten hyvä. Kovin jo haluasin pestä ja silittää vauvan vaatteet kaappiin. Nyt ne on meidän sängyn alla muovilaatikoissa. Ovathan ne puhtaita mutta pesen ne varmaan silti uudestaan jos ovat vaikka siellä pölyttyneet. [;)] Ja ihanaa sitten taas silittää niin pieniä vaatteita. Meidän pojan vaatteet näyttävät varmaan sitten todella isoilta, vaikka pieniä ovatkin.

Mulle tullu paniikki,et osaanko ostaa ja kerkiänkö edes ostaa kaikkia tarpeellista ennen ku vauva syntyy. Laskettu aika ku on 1.marraskuuta, nii en tajua et jos poju päättää tullakki aikasemmin nii eihän tässä oo ku reilu pari kuukautta nii saattaa vauva pötkötellä vieressä!!apua!!

Loysin vihdoin ja viimein sellaiset kaksosrattaat jotka haluan...taalla missa asun niin tuntuu olevan enemman semmonen kaytanto ettei kayteta kovia koppia varsinkaan kaksosille tms, niin meinas menna hankalaksi. Ja tan takia rattaat on pakosta tilattava online. Nyt vaan pitaa loytaa paras online paikka :) Jotenkin tuli helpottava olo, kun ehkees loysi jotain mita haluaa [:)]

EasyWalker Duo Twin Pram, toivottavasti kuva tulee mukaan kanssa :)

Nyt vasta muistin, etta siella oli oma karry keskustelu...nooh nyt tuli tahan ketjuun [8|]

Samat EasyWalkerit (tosin siis yksösmalli) on täälläkin ollut kiikarissa, mutta vielä pitää käydä vertailemassa muutamia muita malleja (voidakseen sitten palata alkuperäiseen toiveeseen [;)])

Oli vähän luppoaikaa verikokeen ja poliklinikka ajan välillä joten kävin shoppailemassa [:D]

[:D] Lindexistä ostin, ehkä hiukka ylihintanen ku oli 14,95e mutta toisaalta vaikuttaa lämpimältä ja syksyllä sille on tarvetta [:)]

Voi nobodyn hupparia tänään just kaupassa hypistelin,vielä sinne jäi,mutta ehkä tarvii mennä hakemaan,näyttöä niiiiin hyvältä tuossakin![:)]

Äsken levittelin just kaikki ostamani poitsun vaatteet sängylle ja yhdistelin eri tavoin,että on ihanaa! <3

Oi että, ihania vaatteita. Minäkin tässä saan ensviikolla jatkaa shoppailuja, jos vaikka vauveli näyttäytyisi, onko tyttö vai poika. Ei ole juuri viittiny nytte ostella muuta, ku juotuu pian olemaan ihan väärän värisis vaatteis [:D] ei sinänsä, että sillä värillä ois niin väliä, mutta ku minä satun pitämään pinkistä ja punaisesta hirmuisesti, niin on pian poikavauva puettu ihan totaali pinkkiin ja toiset luulevat sitä sitten tytöksi [:D] joten pinkkejä vaatteita kyllä löytyy jo paljonkin, mutta jos ilmenee, että meille on tulossa poika niin osaan ees ostaa niille pinkeille seuraksi jotain muuta väriä niin tulee hyvä [:)]

Pienen pienet vaatteet pyörii just pesukoneessa. Käytiin ostamassa lipasto, joka pitäis koota tän päivän aikana. Kivaa kivaa kivaa! Vielä odottelen et saisin sen pinnasängyn jo tänne, vaikkakaan se ei oo ollenkaan sellanen jonka oikeesti haluisin, mutta kun ilmaiseks saa (lainaan) niin ei pidä valittaa. Se on muuten hyvä, mutta väärän värinen [:'(]

Nooh, ostelee kaikkee kivoja lakanoita yms sinne sitten niin ehkä se kompensoituu sillä.. [:D]

Hei tietäiskö kukaan, että voiko lampaantaljaa pestä pesukoneessa sillä villa-ohjelmalla? Ei huvittais käsin alkaa vääntään...  

Kävin vähän tuulettumassa ja shoppailemassa [:D] Mamma sai mm. uudet housut ja pari imetyspaitaa, joissa mahtuu mahakin kasvamaan, ja tulevalle rokkistaralle body + pipo setti [8D] Ja voi hitsi, H&M myy samanlaista hupparia kun tossa mun ylemmässä viestissä, mutta siihen kuuluu housutkin, ja samaan hintaan [&:] Siellä oli kyllä muutenkin vaikka mitä, piti oikeen hillitä shoppailuintoa [;)]

Kattelin samaa Ac/Dc settiä eilen H&M:ssä, mutten vielä ostanut[:)] Hevisaurus-body pikku prinsessalle tarttui kyllä mukaan cittarista tasapainoksi pinkkien potkareiden joukkoon [:D]

H&M myy noita settejä, toi makso 7,95e [:)] mut tosiaan, siellä oli kyllä paljon, paljon muutakin! Olin eka ajatellu että laitan ton mukaan isyyspakkaukseen, mutta oli sitten pakko hehkuttaa miehelle että olin ostanu semmosen. Mä en niin tosta AC/DC'stä välitä, mutta mies tykkää [:D]

Vaatteista tulikin mieleen.. sain äidiltä kasan vanhoja vauvanvaatteita, mm ison kasan ihan tavallisia valkoisia kietaisupaitoja. Onhan ne vähän tylsän näköisiä, mutta toisaalta ne sopii sitten hyvin kotivaatteiksi. Edustusvaatteita ostan uutena kaupasta sitä mukaa kun osuu ihania löytöjä silmään.

Mistä te saatte/ostatte vaatteet? Tutuilta, kirppareilta, nettikaupasta, marketeista, vaateliikkeistä...?

Arkivaatteita oon ostellu kirppikseltä, alesta on jääny käteen kaikenlaisii ihanii juttuja ja muutamat oon ostanu ihan normi hintaan. Oon myös kutonu muutamat villapaidat, sukat, myssyt pojille ja tarkotus ois jatkaa niitten tekemistä. Äitini on kans lupautunu ompeleen kaikenlaista tarpeellista[:)]...onneks on noit käsityötaitosia kummankin meijän suvussa[:)]

Me ostellaan vaatteita vähän sieltä täältä.. tai suurimman osan tähän mennessä kertyneistä vaatteista on kyllä ostanu mun äitini. Se kun löytää aina kaikkea kivaa.. ite sit taas ei osaa jotenkaan katella käytännöllisiä ja kivannäkösiä vauvan vaatteita. Kirppikset on musta kauhean ahdistavia paikkoja.. vaikka oon sielläkin yrittäny nyt pariin kertaan käydä [:D]

Netistä oon tilaillu jonkun verran.. mä tykkään kun saa rauhassa katella ja miettiä kotona.
Ehkä kivin ostos mitä tähän mennessä oon vaatteista löytäny oli ellokselta tämmönen aivan ihana nallepuku ?

tuo nallepuku on niin sulonen [:)] itekki joku aika sitte tuota ellokselta kattelin ja mietin et tilaanko.. mut een vielä oo tilannu..
h&m:ltä ja tokmannilta oon ostanu nuo muutamat vaatteet.. en oikeen osaa vielä ostaa ku ei oo varmaa kumpi tulee.. [&:] vaikka onhan nuita paljon jotka menee kummallekki.. mut silti vaikeeta [:D]

Takaisin