Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh, empä ole ennen kuullut kissanverkosta pinnasängyn päällä, mutta mun mielestäni nuo näytti kyllä aika epämielyttäviltä. Minä uskon, että meillä saa kissa sitten opetella ihan vain olemaan menemättä sinne pinnasänkyyn. En kyllä mitään suojia siihen osta. Aika hyvin tuo kissa uskoo, kun mulla on suihkupullo ollu apuna opetuksessa. Elikkäs sellaiset mitä se ei tahdo uskoa, niin jos se kielloista huolimatta jatkaa niin suihkaisen sille vettä. Sitä se inhoaa ihan tosissaan. Meillä kissa esimerkiksi yhteen aikaan heräsi aina viiden aikaan ja halusi herättää myös muut. No lopulta ei tarvinnu enää ees ku laittaa käsi unenpöpperössä suihkupullon päälle, niin johan kissa hiljeni ja tuli takaisin nukkumaan. Tosin mies taisi mainita, että aijonko opettaa vauvaa samalla tavalla [:D]

meillä kun 2 kissaa, toinen 8 vuotta ja toinen 7,5. on ollu aina keskipisteenä ja äärettömän mustasukkaisia etenkin musta.

Kissathan "sekoaa" äidin maidosta. ja kun vaaveli tuoksahtaa maidolle ja on vielä niin kivan lämmin niin olen kuullu että kissat hakeutuvat tuoksuun ja lämpöön. ja joskus jopa menneet naamanpäälle nukkumaan ja tahtomattaan tukehduttanut lapsen. en tosiaan halua pelotella mutta jonkinlainen verkko / kansi systeemi pakko hommata iten ainakin pinnasänkyyn. ollaan nyt opetettu että ei kisut pääse enää mamin viereen sänkyyn apuna käyttäöen juurikin suihkupulloa.

ei vaan haluais jättää mitään sattumanvaraan :/  ei tarvi sit jälkikä'teen jossitella. Omat otukseni tuntien on uteliaita ja mustasukkasia :)

meillä on 2 kissaa ja 1 koira. Esikoinen kun syntyi ja kotiuduttiin aluksi tietenkin olivat ihmeissään ja tulivat haistelee. Hyvin äkkiä kissat rupes välttelee vauvaa kun eivät pitäneet sen itkusta. [;)] Ja kun poikamme oppi konttaamaan, hyvin äkkiä oppivat että tuota kannattaa väistää ja kiertää kaukaa. Tietenkin aina saa olla varuillaan eläimien kanssa, koska ovathat ne eläimiä. Niihin kun ei voi 100% luottaa, vaikka olisivatkin kuinka rakkaita ja ihania. Meidän toinen kissa tykkäsi mennä pojan pinnikseen kun poika ei siellä ollut, hommattiin silloin sellanen puinen kehikko systeemi päälle. Eihän se mukava ja kiva oo sellanen kehikko systeemi mutta en halunnut pojan sänkyyn kissankarvoja... Laitettiin myös aluksi öisin makuuhuoneen ovi kiinni ettei kissat tulleet sinne yöllä. Nykyään ei tarvii pitää ovea kiinni, oppisivat äkkiä ettei sinne tulla. Eivätkä mee enää sinne päivälläkään. Vaunuihin myös hommasin sellasen verkkosysteemin, mutta sitä ei tullut paljon käytettyy. Olen itsekin kuullut että kissa on tappanut vauvan menemällä sen kasvojen päälle nukkuu. Eli kyllä musta kannattaa olla varuillaan. Ja oon kuullut että juurikin talvella kun vaunut on lämpöset saattavat hakeutua niihin. Ja vaikka ei itsellä olisi kissaa ja naapurilla on (mikä on ulkona). Saattaisin hommata sellasen verkkojutun vaunuihin. Itsellä oli ainakin paljon turvallisempi mieli kun sellaset oli.

kaveri jolla on pari muksua sano, et ehottomasti kannattaa hommata sellanen turvakaukalo jossa on se telakka, vai mikä se oli.. :D
ettei tartte aina niiden turvavöiden kans alkaa tappeleen..

ALKUPERÄINEN: melela

kaveri jolla on pari muksua sano, et ehottomasti kannattaa hommata sellanen turvakaukalo jossa on se telakka, vai mikä se oli.. :D
ettei tartte aina niiden turvavöiden kans alkaa tappeleen..

Ihan turha ostos, auton omat vyöt on ihan helppo laittaa kiinni, tai siis voi ostaa jos ylimääräistä on ja haluaa tuhlata mutta ei kyllä ole hintansa väärti.

meillä taitaa jäädä just ton takia telakallinen turvis ostamatta ku halvemmallaki saa hyviä [:D]

Me ainaki ehdottomasti laitetaan sellanen turvakaukalo missä on se telakka.
Alustavissa kaupoissa Akta Cracon kaukalosta. 0-13 kg. Ja onhan se telakka jo turvallisuudenki vuoks jo parempi ku aina on jämysti kiinni penkissä.
Lisäys tähän: Just tein kaupat tuosta kaukalosta ja telakasta+ käyttämätön sitteri. 100e tuli maksaan kaikki. Ite ainaki olin kovin onnellinen ku niin edukkaasti sain [:D]
Hoitopöytä pitäs kans alkaa hankkimaan ku ei ole muuten tässä 50 neliön kaksiossa tilaa pikkusen vaatteille sun muille "tarvikkeille". Tuli taas vkl hamstrattua vaatteita pari pussillista ja ne pitäs saada säilytykseen tuolta kasseista [:)]

Mäkin kyllä suosittelen tuota telakkaa. Onhan se kalliimpi (paljon) mutta esim. maxi cosin capriofix telakalla oli ainoa kaukalo joka sai turvallisuudesta arvosanaksi erinomainen. Kyllä se telakka vaan on vauvalle turvallisempi valinta. Tietenkään kaikkiin autoihin ei saa telakkaa, mutta jos mahdollista niin ehdottomasti telakalla. Tää on vaan mun mielipide. [;)]

Itse tulen käyttämään siskon vanhaa kaukaloa, mutta jos uuden ostaisin, niin lukisin ensin tämän autoliiton listan läpi ja katsoisin sieltä paremmasta päästä jonkun. http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/. Sen jälkeen katsoisin sitä hintaa ja tekisin valinnan. Siskoltanikin peritty kaukalo on ostettu em. listan mukaisesti, tosin ei tämän vuoden listan [:)]

Niin ja kun sanoin, että kannattaa hillitä sitä vaatteidenostointoa, niin unohtakaa se. Neuvo tuli kyllä niin väärältä henkilöltä; kävin juuri ostoksilla tarkoituksenani ostaa ihan vaan jotain pientä, ja lopulta ostin kokopotkarit, 3 puolipotkarit, 5 bodya, 3 myssyä, sukkia, 2 ruokalappua, lapaset, 2 pujamaa.... [:D]

Etin ideoita vauvanhuoneen sisustukseen netistä ja eteen osu tämmönen kuva ->

Lähinnä siis toi hoitopöytä systeemi.. tommosen kivan näkösen lipaston päälle on lätkästy vaan hoitoalusta ja that's it. Mulla kun ei vielä oo silmiin osunu sellasta "oikeeta hoitopöytää" joka ois oikeesti hieno.. tai jos on, ni on ollu ihan törkykallis. Tarvii siis alkaa vaan metsästämään tarpeeks syvää lipastoa jostakin ja ukko sano, että siihin päälle pystyis vielä suht. helposti rakentaan pienet reunat, jotka sais sit pois kun vauva ei enää hoitopöytää tarvi (tietty siihen jotkuu jäljet jää, mut ainahan ne voi peittää koristeilla :DD).

Mä en niin millään malttais odottaa, et pääsen sisustaan tota huonetta! Pää paisuu kaikkia kivoja ideoita ?

Onpas kyllä kiva kuva noin muutenkin. Tykkään siitä, että on aika sukupuolineutraali väristykseltään ja aika aikuismainen, vaikka onkin selkeästi vauvan huone :) Meillä vauva tulee meidän makkariin ainakin aluks, että ei vielä pääse huonetta kunnolla laittamaan. Eri asia onkin, mihin nämä kaikki tavarat tästä työhuoneesta sitten siirretään kun aika on..[:)]

Ihana kuva! Minä jo säikähdin, että onko satu' sisustanu vauvan huoneen jo ja meillä ei ole ees pinnasänky koottu [:D] Arvatkaa mikä hetkellinen paniikki taas iski [:D] Olen iha täpinässä nyt, että pitäis saada jo jotain tehtyä ja laitettua valmiiksi. Ensviikolla mies tekee meidän hoitopöydän valmiiksi, niin saan ees jotain konkreettista tänne huusholliin. Sitten haetaan mun porukoilta pinnasänky ja katson haluanko maalata sitä vähän [:)] En tiiä olenko vähän aikaisessa, mut tuntuu vaan, et kauheeta, jos ei mikään olekaa valmista, ku vauva syntyy.

Ensimmäistä ku odottaa niin saahan sitä vähän olla hakusessa kaiken kanssa. Eilen melkein itkua sopersin, että enhän mä ees tiiä, mitä vaatteita sille vauvalle pitää laittaa päälle ja kuinka paljon, että se tarkenee?? Olen ostellu hirmuiset määrät vauvan vaatteita ja niitä tuolla sängyllä levittelin ja katsoin, että mitä sille vauvalle nyt on. No huomasin, että juu on potkareita kaiken moisia, mut eihä se nyt voi olla ilman hihoja talvella tai sitten jalat on paljaana tai sitten ei ole sukkia... Apua... paniikki... Mun pitää vissiin käydä nyt kaikki vaatteet uudestaan läpi ja ettii niille sopivia yhdistelmiä.. Että ois ees koko vauva vaatetettu... Auttakaa!! [:D]

heh.. en mä sentäs ihan vielä oo alottanu, vaikka mieli jo hirmusesti tekiskin! :) pinnasänkykin odottaa vielä pakkauksessaan, en oo ees avannu, koska tiedän etten malttais sit kuitenkaa olla kokoomatta :D

mut jos sitä tonne syksyyn jaksais odottaa vielä.. pitäis toi meidän isompi makkarikin rempata ennenku voidaan alkaa tyhjentään pikku makkaria vauvalle ? mitenkäs te muut muuten meinaatte vauvan "sijoittaa" ? teidän makkariin alkuun vai suoraan omaan huoneeseen? ..mä oon saanu pahoja mulkasuja ja kärkkäitä mielipiteitä siitä, kun aion vauvan nukuttaa heti alusta alkaen omaan huoneeseen (on siis ihan meidän omaa makkaria vastapäätä).. ja joo - tiedän kyllä että yösyötöt tulee varmasti olemaan rankkoja ja rasittavia kun joutuu käveleen toiseen huoneeseen ja oon ihan kauhee vanhempi kun en nuku vauvassa kiinni [>:][:D] Mä ajattelen sen vaan niin, että sitä jokatapauksessa joutuu nouseen sieltä sängystä ylös ja käveleen ainakin sen metrin vauvan luo, joten sama kai se jos siihen ottaa pari askelta lisää.. ja saapahan ainakin jompi kumpi vanhemmista aina nukuttua, kun tarvittaessa esim. vaipat vaihdetaan siellä toisessa huoneessa eikä rymistellä nukkuvan vieressä.. ja ehkäpä seksielämäkin sitte elpyy nopeemmin synnytyksen jälkeen, kun vauva ei oo ähisemässä samassa huoneessa :D jokainen tietysti tavallaan, mut musta tää tuntuis meille kaikista parhaimmalta ratkasulta.. ja ärsyttääkin kun mun oma mummo varsinkin oli niin kovin järkyttyny kun sai tietää mun suunnitelmista.. :D

Mä mietin Satu ihan samaa, kaveri vaan meinas et oikeesti se pari metriäkin on liikaa väsyneenä. No kattoo sit.. Mihin muuten aluksi nukutatte vauvan, pinnasänkyynkö? Jotkut kuulemma laittaa esim vaunujen kopan pinnasänkyyn et vauvalla on sellainen turvallinen olo kuin, et olis vielä kohdussa. En ole itse vielä miettinyt tarkemmin asiaa, pinnasänky ostettiin kyl jo valmiix.

Työ/kuntoiluhuoneen remppa pitäs aloittaa (tai no vaihdan vaan tapetit ja heitän vanhat rojut pois) mut on niin kovin kuuma. Meil on sisällä n.35astetta jollei ennemmän vaik kaikki ovet ja ikkunat auki.. onnex ei ole raskaus pidemmällä vielä! Tarpeex tukalaa jo nyt!

Mä oon yrittäny ajatella öiset vessaramppaamiset vauvan yöheräämisinä.. kun on ollu ihan pakko nousta vessaan, vaikkei niin millään jaksais, ni oon siinä samassa miettiny, että tältä nää yöheräämiset sit varmaan tuntuu. Ja oikeestaan sit kun sinne vessaan on noussut, ni loppujen lopuks on ihan sama vaikka siinä joutuis vielä vähän jotain puuhailemaankin.. voi olla että mulla on vähän liian ruususet kuvitelmat vauva-arjesta, mut ei se nyt ihan niin ylitsepääsemättömän kamalalta tunnu, että joutuu öisin nouseen pari kertaa "vessaan" ..tai sitten sinne vauvan omaan huoneeseen [:D]

Mä oon ajatellu nukuttavani ihan suoraan pinnikseen.. monihan laittaa sinne pinnikseen alkuun esim. äitiyspakkauksen laatikon, et vauvalla olis vähän turvallisempi olo, mut mä oon niin laiska etten jaksa moiseen ryhtyä.. ja oon vähän ehkä pinnallinen ihminen, mutta musta se äitiyslaatikko on siellä pinniksessä ihan kauhean ruma [:D][:D] ..mutta siis joo.. mun äiti sano että kaikki mun sisarukset ja minä ollaan nukuttu ihan alusta alkaen suoraan pinniksessä, eikä mitään suuria traumoja olla saatu - ja öisinkin heräiltiin vaan ekat pari viikkoa, sen jälkeen jokainen meistä kuulemma nukku melkein poikkeuksetta koko yön heräämättä kertaakaan ees syömään.. (toivossa on hyvä elää, et masu möykkääjä olis periny jotain äidiltään :))) :D ). Musta kapalonti/lämmin peitto ympärillä lisää vauvan turvallisuuden tunnetta varmasti ihan samoin, kun pienempi sänky/se äitiyspakkauksen laatikko.. tai ainakin siis uskoisin niin - kokemustahan mulla ei vielä ole :D

täälläkin meinataan olla "huonoja vanhempia" ja nukuttaa vauva omaan huoneeseen omaan pinnasänkyynsä. tosin rimpulan huoneeseen tulee myös yhden hengen sänky (joka ajaa samalla myös sohvan asiaa), että toinen voi tarvittaessa nukkua siellä ja toinen saada kunnon yöunet. ei vaan pidä opettaa pikkuista siihen että äiti/isä on aina vieressä jos vähänkin inahtaa, muutenhan se olis ihan sama nukkuisko se meidän makkarissa vai ei. mut pahat yöt voidaan hoitaa samassa huoneessa pienen kanssa siis.

Meidän kaksiossa ei todella ole vauva huonetta ja olkkariin ei, joten makkari ainoo. Ajattelin jopa, että voidaan ottaa väliaikaisesti kapeempi sänky meille et jää tilaa makkariin. En ole ajatellut ottavani viereeni, mutta mietin et sängyssä on kuitenkin kätevin imettää, joten saattaahan se vauva jäädä siihen viereen. Tosin ei meidän väliin, sillä mies nukkuu liian sikeesti vaan seinän puolelle.. No nää on tälläsiä ajatuksia, mut siis pieneen tilaan ei kauheesti tavaraa mahdu tai viitsi hankkia.

Meillä vauva tulee tosiaan samaan huoneeseen, kun itse kuulun osastoon "en jaksa kävellä toiseen huoneeseen yöllä". Ja viime kerralla tuli nukutettua vieressäkin, vaikka pinnis oli metrin päässä [:D] Mutta se taas johtui siitä, että esikoinen heräsi joka ikinen kerta siihen, jos yritti siirtää syötöltä pinnikseen ja sai alottaa kaiken nukuttamisen taas alusta, eli puhdasta laiskuutta omalta kohdalta [:)] Miehen unia ei tarvitse täällä varoa, tämä kun on sitä lajia joka nukkuu vaikka talo sortuisi niskaan. Sopiikin toivoa, että synnytys ei käynnisty keskellä yötä koska silloin saa odotellaa aamuun saakka miehen ylösnousua [:D] Sanovat kyllä, että lapsi nukkuu rauhallisemmin jos ei haista maitoa, eli tämähän tukisi sitä oman huoneen teoriaa. Jos tosiaan jaksaisin kävellä toiseen huoneeseen/ tämä vauva ei heräilisi jokaiseen liikutukseen niin oma huone olisi varmasti hyvä juttu jo alusta saakka. Ja todellakin parempi kaiken muunkin yöllisen elämän kannalta.. [;)] Mutta sen olen oppinut, että ei näitä juttuja auta etukäteen suunnitella, ne kun tuppaavat menemään siten kuin menevät. Muksu siirtyköön omaan huoneeseen kun aika on sopiva, saas nähdä meneekö siihen kuukausi, pari vai vuosikin [:)] 

Takaisin