Tammivauvansa menettäneille

Onnea Tsuba tulevasta pojasta! [:D] Ihanaa kuulla myöskin että kaikki on hyvin! Toisaalta on hyvä että pääset ultraan vielä ainakin kerran, niin pääset taas näkemään pojun! Toivotaan että se istukka asettuu siitä [:)]
 
Onnittelut Tsuballe hyvin menneesä rakenne ultrasta ja pojasta! [:)] On todennäköisempää että se istukka siitä nousee kuin että jäis siihen. Mutta se on aivan ihanaa päästä kattelee ylimääräsenkerran masukkia.

Täällä kaikki on mennyt hyvin. Tosin koiranulkoilutus on välillä varsin hankalaa kun mahaan nipistelee ja karvastelee tossa kohdunsuulla. Tänää on sujunu kävely hyvin mut joinainpäivinä se on kyl melkosen tuskallista.[&:] Mistä mahtaa noi tuntemukset johtua?!
 
Mulle sanottiin neuvolasta että noi on niitä venymisiä jotka sattuu... Tosin en tiedä onko niissä perää, koska tämä kyseinen täti sanoi aina saman vastauksen... "kohdun siteet venyy" "kohtu kasvaa"..... Eikä tosiaan oo ollu aina oikeassa, mutta voihan se nyt sitäkin tietty sitten olla.... [8|]

Toinen mikä tuli mieleen on se, että painaako muksu sinne alakertaan päin? Se voi aiheuttaa tosi ikäviä tuntemuksia.

Ja mitä itse muistan raskausajaltani, niin mulle tuli vähän väliä tommosia ja luettelin ne itsekseni "normaaleiksi" kivuiksi joita vaan tulee .... Mulla tosin alkoikin ne oikeet supparit rv 30 -> ja kohdunsuulla rupeskin jo sillon tapahtumaan jotain, joten voi olla että sitäkin on enteillyt. Ei ole tosiaan tarkoitus sitten pelotella sua, toi on ihan yksilöllistä! Ja meillä mentiin kaikesta huolimatta tosi yliaikaiseksi .... Kuten varmaan jo tiedätkin [:D]

Tsemppiä niiden kipujen kanssa! Ota vaikka panadolia ja kokeile joskos helpottaisi, ja käy pötkölles vaa ja nauti rauhasta!!!!!! [:D] [;)]
 
Tukivyötäkin kannattaa kokeilla. Minä ainakin pystyin sairaalasta lainaan saadun (olikohan) si-tukivyön avulla viimeisenä päivänäkin käymään koiran kanssa lenkillä. Ilman sitä, sai kärsiä seuraavan päivän hirveistä kolotuksista, jos kävi lenkillä.
 
Siis juu muksu saattaa hyvinkin paina alakertaan kun on pää alespäin. En mä usko et panadoli auttas ku ei se oo semmost särkymäist kipuu vaan semmost erilaist epämukavaa.[&o] Täytyy varmaan käydä sairaalan fysioterapiast hakee tukivyö lainaan jas kokeilla jos se auttas. Kohdunkaula oli ainaki viimeks ihan 3cm kiinteä ja kiinni et mitään semmosta avaavaa kipuilua tuo tuskin on. Onneks! Luulis et jos ne olis iha venymiskipui ni niit tulis muullonki ku kävelles. Mutta se on äärimmäisen harvinaista et istualtaan karvastelis. Ehkä se pää vaan painuu alespäin ku kävelen. Kauhee spekulointi..[:D]
 
Neuvolasta kotiuduttu hetki sitten.

RV 30+3

paino +450g/vko

turvotus -

RR 143/71 ( yläpaine koholla mutta meinas et se johtuu siitä ku menin pyörällä 5 km neuvolaan, tosin istuin kyllä paikallani 10 min että olis luullu tasaantuvan)

B-Hb 107 ( viimeksi 119 ja oon syöny 2 obsidania joka päivä, ja niin jatkuu vastakin)

Sf-mitta 32

tarjonta rt

syke + 140

liikkeet ++

ja seuraava aika taas kahdenviikon päästä. Omaterkkari oli lomalla ja olipa tuo unohtanu antaa mul synnärin esitietolomakkeen noh nyt sain senkin sitten täytettäväks.. Tukivyökin tuli haettua eilen saas nyt nähdä auttaako se. Eilen tuli käveltyä 45min tukivyön kanssa ja ei tullu ku liitoskipuja. Siis täytyy varmaan tehä lyhyempiä lenkkejä. Tänään taas kun olin ilman tukivyötä liikkeellä 15 minsaa ni rupes taas pistely ja karvastelu. Täytyypi käyttää sitä vyötä vaan. Mitäs muille kuuluu?
 
Minä käytin Joonaa odottaessa tukivyötä jopa kauppareissuilla. Siitä oli oikeesti apua!
 
moikka!

mites teillä juhannus meni? me oltiin isolla porukalla meidän mökillä ja kivaa oli!

mulla olis huomenna rakenneultra. ei jännittä mutta innostuneena odotan sitä. kiva nähdä poikaa taas. harmi vaan ettei mies pääse mukaan. äiti tulee seuraneidiksi. nyt on pojan liikkeet alkaneet tuntua jo ihan mukavasti ja vatsan päältäkin ne näkyvät todella selvästi, se on hauskan näköistä.
 
Moi!
Ihanaa että kaikilla vauvaa odottavilla on asiat hyvin [:)]
Meillä poika pulskistuu ja kasvaa hienosti. Tänään pääsin shoppailemaan vaatteita [:D] Olin pari tuntia pois kotoa ja hyvin oli mennyt. Poika huolii pullon ja tissin molemmat onneksi. Saa mieskin ruokittua pientä. Meillä on ristiäiset vasta elokuussa,ompahan aikaa pähkäillä nimeä...vaikeeta! Kun on jo kahdelle pojalle keksitty nimet niin tuntuu että ei niitä enää keksikään..tytölle olis helpompi. Auttakaapas mua kun en muista enää missä muodossa ton stickerin saa näkyyn täällä. Koitin täs viimeks laittaa sitä, mut eihän siitä mitään tullut [;)]
 
terkut ultrasta!

siellä se heristeli koko toimituksen ajan nyrkkejä, taidettiin herättää päikkäreiltä [:D]
kaikki oli hyvin, sormet, varpaat ja elimet niin kuin pitääkin. nyt on kyl aika mahti olo!

valkosipuli, mä en muista tarkkaan mut olisko se ollut se pseudourl... tai jotain.
 
Code snippet: PseudoHTML, UBBCode™ and BBCode. Used on most forums.
[url*=http://lilypie.com][*img] * tähän tickerin osoite * [/img][/url]

Eli tolla koodilla sen saa tänne foorumille näkymään!

Kiva kuulla että jussit on mennyt hyvin. Täällä kans. Oltiin koko päivä ulkona pelailemassa mölkkyä ja dartsia ja grillailtiin kans. Tytsy sai vähän aurinkoa, ja viihty tosi paljon ulkona. Pistettiin sille teltta pystyyn pihalle, jossa sai olla suojassa ötököiltä yms. (Teltta me tehtiin sille turvakaukalosta ja peitosta, hyvin sinne nukku!) [:D]

Ja onnea tulitikku puolenvälin ylittymisestä! JEE! Sekä hyvistä ultra uutisista!
Kiva kuulla valkosipuli, että oot päässy shoppailee! Mäkin haluaisin mennä shoppailee itelleni jostain askartelu liikkeestä vähän kalvovärejä ja tommosta.. Ajattelin koristella pari purkkia, ja ruveta väsäämään tommosta... Ne on ihan kivoja.

Ollaan alotettu kans 1000 palan palapelin urakka. Kaj Stenvallin "hyvää huomenta tai hyvää yötä". Kootaan sitä kehyksiin niin päästään sitten suoraan kehystää se. Ja liimataan tottakai siihen. Huomattiin kans että yks reunapala puuttu koko paketista, katottiin 3 kertaa kaikki 1000 palaa läpi. Oltiin koottu kaikki muut reunapalat jo! No, pistettiin palautetta, toivotaan että saatais puuttuva pala :)
 
noista stenvallin palapeleistä uupuu usein paloja. ainakin kaikista mitkä mä oon ostanut.
 
Mä oon koonnu 3 stenvallin palapeliä eikä yhdestäkään oo uupunu palan palaa. [:D] Aika hassua.

Nyt oli hemoglobiinikin noussu jo 125. Mutta raudan syönti jatkuu silti. Tukivyö auttaa kyllä juu sen verran noihin alavatsakipuihin että pystyy kävelee mut kyl ne silti tulee lähes joka lenkillä. Lisäksi mä oon saanu rasitus vamman tai rasitusmurtuman tohon toiseen jalkapöytään. Tiedä sitten kumpi on kun en viitsi röntgeniin mennä ku ei tuolle voi tehä mitää paranee itsestään, kuulema. Vähän tuntuu siltä et jos yhen kivun saa siedettäväks ni seuraava iskee..[&o] Viellä olis 7 viikkoo ja kaks päivää laskettuun aikaan. Aika nopeesti on aika menny ja toivottavast menee noi 7 viikkookin. [:D]
 
Moikka naiset!

tulitikku: mahtavaa kuulla, että rakenneultrassa kaikki oli hienosti! Ihanaa, että puoliväli on nyt ylitetty. Jee! :)

valkosipuli: Hienoa, että poika kasvaa hyvin! Nykyään kun käy kaupoilla, tulee kyllä enemmän ostettua pikku herralle, kuin itselle.. :)

Mitä paukkelle ja Tsuballe kuuluu?

Täällä kaikki mukavasti. Toissapäivänä oli 1 kk neuvola. Oli 3 viikossa tullut pojalle painoa lisää reilu kilo ja 6 cm! Mitat on nyt 4970g ja 56 cm. Maitoa tulee mulla hyvin ja imetys tuntuu sujuvan. Viime päivinä vain kuvioihin tullut mukaan se, ettei kaveri meinaa malttaa nukahtaa vaikka on ihan väsy. Sitten menee hermot ja saa hyssytellä toistakin tuntia. Mutta sellaista kai tää on! :) Poika syö 1,5-2 tunnin välein, öin ja päivin. Jossain vaiheessa varmaan ruoka-ajat vähän pitenee..? Mutta tärkeintä on, että poika syö ja kasvaa. :)

Mielialoja synnytyksen jälkeen jännitin tosi paljon. Mutta aika menikin tosi hyvin. Vähän herkempi olin, muttei mitään järkyttävää jatkuvaa itkua ja surullisuutta. Mies on mukavasti hoidossa mukana, että se tietty auttaa omaankin oloon.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Heissan taas !

Ihanaa Papu_ että kaikki on mennyt hyvin ja poika kivasti kasvanut [:)]

Mulle kuuluu hyvää, tänään lähti rv26 ja torstaina neuvolalääkäri. Katsotaan mitä sanoo, kun on noita supistuksia ollut jonkin verran päivittäin.
Sitten mulle tulee lähete sinne kontrolli ultraan joskus rv30 paikkeilla ton istukan vuoksi. Nyt tarvii vaan pitää peukut ja varpaat pystyssä, että olisi noussut riittävän ylös.

Meillä on kaikki hankinnat pojalle jo tehty vaunuja myöten, edelleen odotan sitä äitiyspakkausta kuumeisesti. Nyt on mennyt 2vko päätöksestä ja lapuissa luki, että toimitetaan 2vko sisällä.

Palaan asiaan kun neuvolakuulumisia on taas tullut.

Tsuba
 
Moi ihanaiset naiset!

Mitä teille kaikille kuuluu?

Joko Tsuba on saanut äitiyspakkauksen?
valkosipuli: Miten arki kotona rullaa?
paukke: miten sun hb on nyt ollut? Entäs sun jalkapöytä? Joko on parempi?
tulitikku: Miten sä jakselet?

miten olette jaksaneet näillä helteillä?

Täällä kaikki ihan mukavasti. Helteillä vauva heräili tosi tiheään, mutta nyt poika heräilee edelleen 2 tunnin välein syömään päivällä ja yöllä. Tai no muutaman kerran on vetänyt 3-4 h sikeitä, se on ennätys! :) Vauva kasvaa vauhdilla, mutta seuraava neuvola on vasta 9.8. 62 senttiset vaatteet on nyt ihan ok, vähän osa on jo kittanoita. Että pituutta tuntuu ainakin tulevan. Mutta suloinenhan toinen on, kuin mikä! <3

Käytiin mun miehen kanssa viime lauantaina ensimmäistä kertaa kahdestaan ulkona. Oltiin kavereiden häissä. Vauva oli mun äidillä hoidossa. Kaikki oli mennyt tosi hyvin, vauva oli enimmäkseen nukkunut. Jättäminen tuntui kauhealta, mutta kun juhliin päästiin, niin oli tosi kivaa olla ihan vain kaksin, ilman "vastuuta"..

Nyt pitää mennä! Kertokaa kuulumisia!
 
Moikka,

Papu_, kiitos kysymästä, äippäpakkaus on tullut jo heinäkuun vaihteessa. Aivan ihania vaatteita. Muutenkin kaikki hankinnat on tehtynä.

Torstaina menen sokerirasitukseen ja seuraava neuvola 2.8 sekä kontrolliultra sairaalassa 4.8. Maha on jo iso, fundus menee ihan omia käyriään [:)]
Olo on ollut hyvä ja poika on kovinkin aktiivinen...menee välillä niin lujaa, että mietityttää tuleeko läpi mahan[;)]

Paino mulla edelleen miinuksella neuvolakortin mukaan n.4kg, eikä vieläkään kotivaa'an mukaan ole noussut pikemminkin vähän vielä laskenut. Hb ollut aika rankasti laskussa (152-->117) ja rautaa tossa yritin syödä, mutta maha menee niin sekaisin ettei tee mieli ees niitä ottaa.

Vielä olisi 8vko töitä ja sitten alkais äippäloma 14.9 virallisesti eka päivä. Toivottavasti jaksaa olla loppuun asti, nyt ainakin vointi niin hyvä ettei ainakaan tarvi miettiä pois jäämistä.

Palaillaan

Tsuba
 
Tosi ihanaa, että tämän ketjun mammoilla on onni kääntynyt ja kääryleet kainalossa tai masuissa kasvamassa... Onnea teille kaikille [:)][:)][:)]
 
Takaisin
Top