Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
valkosipuli: Kelaa tätä ketjua taaksepäin niin löydät yksityiskohtaista tietoa sen aikajanan luomiseen!

Hei taas

Täällä on vaikka mitä tapahtunut parina päivänä kun olen ollut poissa. Itse olen huomannut kun on ollut kauhea helle niin ei jaksa tehdä mitään ja ei maistu mikään ja oon meinannut pyörtyä pari kertaa.

Oltiin eilen kavereiden kanssa yyterissä ottamassa aurinkoa niin siellä en voinut kauaa olla kun teki jo niin pahaa ja pyörrytti kun oli niin kuuma. Onneks kaverit ymmärsi ja mentiin hetkeksi varjoon ja sieltä vähän syömään. Se kyllä autto jonkin verran olo tilaan.

Olen kans huomannut sen että tekis syödä vaikka mitä kun maistaa sitä niin sen jälkeen ei tee mitään mieli.

Hyvää kesän odotusta kaikille mammoille...[:D]

Moikka taas!

Onko täällä vuorotöitä tekeviä? Itse aloitan vuorotyöt kahden viikon kuluttua ja kolmen viikon listassa 6 yötä! huhheijaa, kuinkahan sitä jaksaa??!

papu_ mie teen taas pelkkää yötyötä, että sellasta...toisaalta tuntuu paljo raskaammalle nyt se homma kuin aikaisemmin mutta olen kyllä silti mielummin siinä kuin päivä työssä koska työssäni ei tartte tehä juuri milloinkaan nostoja tai mitään raskasta muutenkaan. Lähinnä vaa asiakkaiden luona tarkistus käyntejä 2min per käynti suurinpiirtein.

Tuli tossa taas veettyä melkei 12h yöunet, tuntu että sitä unta vaan riittää ja riittää ja nyt koskee päähä.HUOH. Onneks tul remppamiehet jatkaa tuota remonttia nii oli pakko nousta jo ylös ja rupesin sitten lukemaan. HUomen aamulla kuulemma tulevat ekana tähän joten pakko nousta seiskalta...huh suattaaha tehä vaikiaa.

Huomenna oliskii sitte hampilääkäri aika..pitää hoitoo noi hampaat kyl kuntoon nyt ettei niitte takia tule sitten ongelmia..yksi reikä halusi ilmoittaa olemassa olostaan.

Heissan!

Täällä ilmottautuu myös uusi ensimmäistä palleroaan odottava foorumilainen helsingistä... Ikää 30 ja miehellä saman verran. Pillerit olleet poissa vajaan vuoden, sen kummemmin yritystä ei oikeastaan ollut; ajatuksella tulee jos on tullakseen.. Tänään viikkoja 7+6 ja laskettu aika 12.1.2010. Tarkka tyttö kun olen, niin sattuu olemaan tuo myös oma synttäripäiväni [:D].

Kaikenlaista pientä oireilua on ollut. Tissit niin kipeät ettei mitään järkeä!! Huonoa oloa, kuvotusta ja muutaman kerran oksukin on tullut. Erityisesti kana ällöttää ihan sairaasti, vaikka yleensä tykkään kyllä sitä syödä. Masua myös nippailee, melkein päivittäin on menkkakipujen tyylisiä kipuja.

Tänään googlettelin vähän turhan paljon erilaisilla raskauteen liittyvillä sivuilla ja ehkä kiinnitin turhan paljon huomiota tuulimunaraskauksiin.. sillä seurauksella että varasin ajan varhaisultraan. Mies sanoo että multa pitäis netti kieltää kokonaan raskausajaksi, ehkä on oikeassakin...[;)]

Ihanaa odotusta kaikille!!!

Olen huomannut nyt kun on ollut todella lämmin, että mikään ruoka ei oikein menisi alas. Ajattelin väsätä salaatin myöhemmin jahka ilma vielä viilenee. Nyt vaan ajatus kaikesta ruoasta etoo.
Jäätelöt tuli ylös päivällä :( 
Tänään alkoi 9 raskausviikko, känkkiksiä ja itkupuuskia riittää vaikka muille jakaa. Voi kun ne loppuis..
Saankohan mä tuon aikajanan onnistumaan :)

Mamma79 ilmottautuu mukaan! Nyt olen viikon verran seurannut keskustelujanne. (oikeesti jo pidempääkin) ja nyt uskallan jo kirjottaa. En voi uskoa tätä vieläkään. 7kk on yritetty ja nyt menoss rv 5+2. Plussasin helatorstaina ja nyt pitää vaan malttaa odottaa...[:)] varasin jo varhaisultran, joka on ensi viikon perjantaina. La on 30.1. Toivon vaan että kaikki menee hyvin siihen asti ja sen jälkeen. Miten saisi ajan kulumaan nopeammin? onko teillä käsitystä milloin voi jo v-ulran tehdä? mulla tulee sillon 6+6, onks se oK? Tsemppiä vaan kaikille odottajille ja onnellista odotusta 

hmm koko päivä ollu kuvottava olo ja ei oo saanu mitää suuhun...sitten hokasin ostaa pirkka ampparin ja söin sen...nyt voisin syödä koko illan...maha nyt niin ähkyssä ku olla ja voi ja silti tuntuu että pitäs lisää saaha tuota italiansalaattia tai kiisseliä tai pihviä ja sallaattia...huvittavaa..

Heipsan kaikki! Minäkin ekaa kertaa tänne kirjoittelen. Äitienpäivänä tein ihan piruuttani raskaustestin varmistaakseni vain että menkat on myöhässä jostain muusta syystä, mutta samantien näkyi vahva plussa... samoin kuin seuraavassa testissä...! Nyt olemme jo puoliskon kanssa tottuneet ajatukseen ja odotamme perheenlisäystä onnellisina. Emme varsinaisesti yrittäneet vauvaa, mutta jätettiin ehkäisy kummiskin pois jokunen kuukausi sitten ja sovittiin että antaa luonnon hoitaa tehtävänsä... :) Laskettu aika mulla 14.1.2010 (myöskin oman äitini syntymäpäivä).

Kuvotusta ja pientä pahoinvointia on ollu (pari kertaa olen oksentanut), rinnat kipeenä, mutta sehän on tavallaan sellasta positiivista kipua kun tietää että pikkuinen siellä se vaan raivaa tilaa itselleen... :) Kesän saan onneksi lomailla kokonaan niin voin nauttia tästä harvinaisesta tapahtumasta täysin rinnoin! Eka neuvola torstaina, se vähän jänskättää näin etukäteen, onneksi mies on tulossa mukaan ja vieläpä omasta tahdostaan. :)

Kiva lueskella teidän muiden kokemuksia ja varsinkin kun ollaan suunnilleen samassa vaiheessa menossa! Iloista kesänalkua kaikille!

Juu tietenkin urheilemisen kanssa niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Ennen plussausta [:)] olin aikonut juosta puolikkaan syksyllä, mutta taitaa siis jäädä haaveiluasteelle. Ei ole aikomustakaan riskeerata pientä elämän alkua. Aktiiviliikkujana en kuitenkaan malta kokonaan urheilusta luopua,, ei se ole vissiin suotavaakaan, mutta mennään siihen asti kuin pystytään. Hei ja onnea plussanneille!! [:D]

mie kerroin pomolle tuossa viikonloppuna.. Ihan noitten yövuorojen takia...ja se olikii iloinen ja sanoi että jos tulee voinnissa muutosta nii katsellaa vuorot sopiviksi eli montako peräkkäin ja silleen ettei mene siihen että joutuu sairaslomalle..ihanaa olla yksityisellä töissä kun on niin helppoa sopia vuoroja yms. ja joustoo on aika pitkälle asti :D

koko illan koskenu mahaan...ahistanu...sitten päästin niin kovan pierun että ukko kuuli sen pihalle ja tuli kahtomaan että mikä ihme se oli niin helpotti,....mutta taas koskee...taitaa vaa suoli olla sekaisin edelleen .... eli ei pitäs tehä vääriä johtopäätöksiä liia nopeaan kuten olen meinannut tehä...

En ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi TULEVAN työnantajani kanssa! Meen tekemään syksystä alkaen vuorotteluvapaan sijaisuutta vuodeksi eteenpäin, ja pelottaa etteivät otakaan jos kerron jo nyt olevani raskaana. Vaikka se kai laitonta olisikin. Siskolleni kävi juuri niin, eikä jaksanut sitten alkaa tappelemaan... Toivoisin kuitenkin pystyväni tekemään töitä jouluun asti ja kenties jopa jatkamaan loppukeväällä ja kesällä... :) Työpäivät kuitenkin vain n. 4h joten ehkä sen pystyisi juuri ja juuri olemaan erossa pienokaisesta...

Hei! Itse olen ihan alkutekijöissä raskaana (kaksi tyttöä, 6- ja 7-vuotiaat on). Kaikkihan me tiedämme, mitä yleisiä raskausoireita on olemassa, yksi niistä pahoinvointi. Itse olen käyttänyt Aloe Veraa säännöllisesti jo usean vuoden ajan. Oletko tietoinen Aloe Veran terveysvaikutuksista?

*Aloe Vera tasapainottaa ja rauhoittaa suolistoa, mikä vähentää pahoinvointia ja närästystä.
* Poistaa kuona-aineita eli ravinteet imeytyvät paremmin ja ovat siten paremmin myös vauvan käytettävissä
* Tekee ihosta kauniimman: moni atoopikko saanut avun, myös psoriasikseen
* Sopii lapsesta vaariin (1v->)
* Luonnonmukainen
* Lisää vastustuskykyä
* Sisältää paljon ravinteita
* Piristää, kokonaisvaltainen hyvä olo

Aivan ykköstuote terveellisempään tulevaisuuteen, itsesi ja lapsesi/lastesi hyväksi. Meillä keliaakikko-lapsen vatsaoireet (ummetus) hävisivät kokonaan! Kannattaa käydä sivuilla tutustumassa ja etsimässä lähin jälleenmyyjä! Jos asut lähellä Hyvinkäätä (Espoo, Vantaa, Riihimäki, Tuusula, Vihti, Nurmijärvi ym.), jätä viestiä, niin sovitaan tapaaminen ja kerron lisää!

http://www.foreverliving.se/fi/koti

menipäs taas hetki lukea kaikki uudet viestit. paljon on kaikkea tapahtunut :)

mulla on ollut ihan tosi huono olo ja hirvee väsymys vaan painaa päälle. eilinen oli ihan kamala, kun kuvotus oli niin voimakasta ettei oikeen mikään ruokakaan meinanut pysyä sisällä. pakko on kuitenkin syödä vaikka ei teekään yhtään mieli mitään :/
ulkonakaan ei ole voinut olla kun siellä on niin lämmintä että paha olo vain pahentuu. yritin takapihalla varjossa istua, mutta ei siitäkään mitään tullut. sohvalla vaan olen maannut kun ei jaksa tai yksikertaisesti ei ees pysty tekemään mitään kovin raskasta. toivottavasti olo tästä nyt helpottuis kun olis niin kiva olla tuolla ulkona auringossa.

mutta paljon voimia uuteen viikkoon!

heips! nyt tarttisin pikasia vinkkejä[8|] poskiontelot ihan tukossa ja särkee, myös pää räjähtämispisteessä[&o] poskiontelotulehdus "herkkä" olen...Panadolia uskaltanut ottaa ja "sarvikuonolla" huuhtonut, mut ei auta ei[&o] oiskos kellään mitään hyviä kotikonsteja???

Vimpula34: olisin sulle suositellut sarvikuonoa, mutta sen olitkin jo testannut. Mulla itellä ollut kanssa paha kierre ja punkteeraamisen jälkeen hieman helpotti.

Olikos joku joka harrasti ratsastamista ? Muistelenko oikein ?

Mulla on nyt ollut la, su, ma ja tänään hieman taas ruskeata vuotoa, nyt kyllä pelottaa ihan kamalasti jos tää menee kesken. Mitään kipuja ei ole, oireet ovat samat kuin alussakin eli rinnat paisuneet ja kipeät, sekä oikeastaan nälkä koko ajan. Heh, ennen olin kova syömään karkkia, mutta nyt ei ole tehnyt mieli.

Huomenna aamulla ultraan jos vaikka sitten selviää onko massussa kaikki kunnossa ja voinko jatkaa teidän parissa jutustelua jatkossakin.

Kaikille paljon taas jaksamisia ja masun kasvatteluja...palataan huomenissa asiaan, jos sitten jaksan illalla töiden jälkeen.

Heipsan
Tänään on käyty ensimmäisessä neuvolassa. Neuvolan täti oli ihan kivan olonen, vaikka vähän saarnaskin ruokailutottumuksista ja liikunnan vähyydestä. No ne asiat on ollut kyllä tiedossa.... painoo ei sais sitten raskauden aikana hirveesti nousta 7-11kg jos oikein muistan, kun sitä on jo ennenstään muutama kilo liikaa. Eli se tietää sitä että joudun siihen sokerirasitustestiin, onko kellään muulla sellaista edessä?

Paljon tuli tietoa ja pää ihan sekaisin, kaiken näköisistä eri aikavarauksista millon mihinkin, varhaisraskauden yhdistelmä seulonnan verikokekeeseen ja ultraan. Lääkäriin. Sit pääsee suun mutans streptokokkibakteerin tutkimukseen.

Hemoklobiini arvo oli huikeat 152 [:-] , normaalisti se on sielä 140 - 145 meikäläisellä. Tiedä sitten johtuko siitä että ei aamulla tullut syötyä ennen neuvolaa hmmm... No eipä tarvi ainakaan rautatabletteja syödä [:D].

Ei meinattu saada sinne yleiseen ultraäänitutkimukseen aikaa kun täälä on saakutti kaikki ajat varattuna elokuulle asti!!!! Onneks neuvolan täti vähän veteli langoista ja saatiin meille sitten lopulta aika. Juu kannattaa tulla kesällä raskaaks kun kaikki on lomalla [;)] [:D].

Olo on täällä muuten ihan jees. Välistä tekee vähän huonoo mutta sekin iltapäivällä tai illalla jos ei oo syönyt vähään aikaan.
Nukkumaan mennessä yleensä päänsärkyä ja kuvotusta.
Kiva kun miestä haluttais ja itteensä ei kauheesti kiinnosta puuhastelut. Aamut on sit asia erikseen....[:)] jos vaan jaksais herätä aikasempaa ennen töihin lähtöö. Noloo kysyä mutta onko teillä muilla ongelmana kuivuus vai litisiikö ja lätisee [;)]? Täälä on kuivaa kuin saharassa, tarvis varmaan jotain liukastetta harkita.

Mullakin on sokerirasitus testi edessä, plus paljon muitakin testejä.. mm sairaalabakteeri testaus...
Mä käsitin sillon ku kävin neuvolassa, et ne teettäis kaikille tuon sokerirasitus jutun.. Mua etoo pelkkä ajatuskin paksusta sokeriliemestä.. Normaalisti kun mehutkin lantraan 1:15..

Nyt on eka neuvola käyty ja verikokeet myös. Onko kaikilla paikkakunnilla tapana ottaa automaattisesti kuppa-tippuri-hepatiitti verikokeet? Niissä piti käydä. Ja seuraavaksi pitäisi soittaa ultra-aikaa, toivotaan että sinne pääsis hyvissä ajoin kun olis niin kiva nähdä se pikkuinen!
Mulla on ollu viime viikolla tosi hyvä ja energinen olo. Riemuitsinkin jo että pahoinvoinnit on loppunu kokonaan. Mutta mutta.... sitten tällä viikolla meno muuttui taas totaalisen toiseen suuntaan. Ei ole varsinaisesti oksettava olo, eikä väsytä mut sit kuitenkin koko ajan etoo ja puuskuttaa. Eilen kun valitin miehelleni kamalaa oloa, hän sanoi ihanasti; Kulta, sinulla on pieni ihminen siellä masussa. Siksi sulla on paha olo.
Siinä kohtaa se ei lohduttanut mut päivällä alkoi hymyilyttää kun oli taas niin pahuksen surkea olo. Kaikki lihakset on jotenkin velttoja ja tekis mieli vaan laiskotella.
Mut kai se joskus helpottaa tai ainakin vaihtuu erilaiseksi. "Hauskaa" odotusta kaikille!

Takaisin