Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No moi taas [:)]

Alkuun mulla oli, että kokoajan halus syödä jotain... nyt on aikalailla loppunut se, ja kaikki mitä söin, ällöttää nyt. En voi syödä paljonkaan mitään, kun melkein kaikki rupee oksettaa mua. Ennen tykkäsin semmosista pyöreistä ja pienistä perunoista, mutta eilen kun mun mies niitä teki, niistä lähti semmonen haju (minun mielestäni), että laatta lensi, eikä muutenkaan ole tehnyt niitä mieli yhtään [:'(] Pelkkä ajatuskin niistä saa jollain kummalla tavalla sen saman hajun nenääni, ja rupeaa heti oksettamaan :(

Omppuja olen syönyt, ja mandariineja sekä juonut omenamehua, mitään muuta en ole saanut oikeen alas... Grilli ruoat ällöttää ihan hirveästi, ja kaikki muukin rasvainen mistä lähtee semmoinen rasvan haju... huhhuh, lista on pitkä [:'(]

Tossa eilen kun oltiin juhlistamassa yhden tutun valmistujaisia, en saanut sieläkään syötyä muuta kuin pienen haukun perunasta ja lihapullasta... ja pöytä notkui kaikkea mistä ennen tykkäsin aivan kamalasti!! Mun äidin äidin äiti täyttää 11.6 80v, ja ollaan menossa mun miehen kanssa mökille juhlistamaan hänen syntymäpäiväänsä... tapansa mukaan, hän tarjoilee kaikenlaista makeaa... saa nähä miten menee, kun ei oikeen mikään semmonen kakkukaan menis alas, mutta en halua pahoittaa hänen mieltäkään :(

Kukaan ei vielä tiedä tästä raskaudesta, kun päätimme kertoa vasta sen 12 viikon jälkeen.... On joutunut muutamaan otteeseen keksimään hätävaleita, kun ei halua vielä kertoa... Isomummi saisikin varmaan kamalan sydärin, jos se vaavi nyt ei selviäisikään, jos nyt kertoisi tämän ilouutisen... Sen takia myö odotellaan :)

Muuten on kyllä mennyt erittäin hyvin, närästyksen omainen paha olo menee mulla pois syömällä purkkaa, hassua, mutta se toimii heti [:D]

Nyt ollaan lähdössä reposaareen piknikille, eväänä on keksejä, omppu, leipää ja omenamehua, sekä puoli litraa päärynämehua [:)]

Kivaa päivää kaikille! Ja voimahaleja :)

heippa kaikille! aattelin tulla välillä purkamaan fiiliksiä...onko täällä meiän sivuilla muita yksin odottavia? mä seurustelin n.8kk ja aika pian raskaax tulon jälkeen suhde päättyi[>:] se oli kyl mun valinta "tällä" kertaa, en jaksanu enää miehen turhanpäiväisiä kiukutteluita...omien tunteiden kasassa pysymisessä ihan tarpeex töitä[&:] nyt sitten yksin odotellaan ja ihmetellään tätä pientä kasvun ihmettä[:)] olo ollut levollisempi kun päätin suhteen, mut silti tuleva ahdistaa kuinka sitä yksin pärjää jne...ja fiilistä ei yhtään helpota et isää ei tuleva lapsensa kiinnosta, ei tullu varhaisultraan vaan lähti kävelee lääkäriaseman edestä (jälleen yksi kiukkukohtaus)[:@] mut päivä kerrallaan tässä sinnitellään ja varovaisesti tulevaa miettii[;)] onnex mulla aivan ihania ystäviä ja miehen suku tukena!!!omat vanhemmat ei viel tiedä kun sit tietäis puol Suomea, mut jos kaikki hyvin menee niin pianhan täs voi jo kertoa[:)] seuraavaa ultraa odotellessa joka 18.6...Ihanaa kesäsunnuntaita kaikille[:D]

Hei vaan Vimpula34!

Minä en odota yksin, mutta, päätin silti vastata sinulle jotain [:)] Pää pystyyn ensinnäkin, ja voimahaleja!
Mä en tunne mun isääni, kun ei sitäkään kiinnostanut oma muksunsa pätkän vertaa... nyt on vaan menossa kamala oikeuskiista siitä, kuka mun isäni on, että saan isän papereihin... Lähtösin mun äidistäni, en mä sitä silleesti toivonut, mutta olisihan se mukava, jos olisi molemmat vanhemmat papereissa, eikä vain toinen! Mulla on ollut hyvä elämä huolimatta siitä, että mulla ei ole ollut mun biologista isääni, muutamia isähahmoja oli jossain välissä, mutta hekin lähtivät. Olihan tästä jotain huonojakin puolia tietysti... lähdin minäkin melko aikaisin pois kotoa, olin vain 15 silloin. Nykyään olen 17, asun kissojeni ja mieheni kanssa kaksiossa [:)]

Mun yksi isähahmoistani on ollut kaikkein lähin mulle, ja sillon kun siihen rupesin luottamaan, tuli siitä aivan kamala kusipää... Se on syöttänyt mun miehellenikin paljon paskaa, ja kertonut mitä hän on tehnyt äidilleni yms..... Yritti rikkoa meidän suhteen sillä tavalla, mutta eipä ole onnistunut, ja tuskin onnistuukaan. Inhottavaa silti [&o]

Kivaa päivää sulle, ja kaikille muillekin [8D]

Vimpula34: Moi! Mä olen kans yksinhuoltaja. Ekan odotin kokonaan yksin, tuli erittäin lyhytaikaisesta suhteesta mieheen, jota en olisi isäksi huolinut.. Toka sai alkunsa suhteessa ja oltiin vajaa 2v yhdessä. Sitten muutin erilleen lasten kanssa hänestä kun oli koko ajan töissä eikä perheen kanssa olo kiinnostanut. Nytkin tapaa poikaansa vain hetken parin viikon välein. Minä tyhmä kuitenkin luotin exään ja tämä kolmas, ketä nyt odotan tasan samoilla viikoilla (neuvolan mukaan) kuin sinä, sai alkunsa eron aikana. Oltiin siis kihloissa ja asuttiin aiemmin yhdessä.. Ajattelin että ukko parantaisi tapansa ja haluaisi nyt olla meidän kanssa, mutta turha luulo.. Viikko sen jälkeen kun tää uus sai alkunsa sillä oli jo uus akka.. =( Eli yksin tulen olemaan kaikkien kolmen kanssa.
Kurjaa että sulle kävi näin kanssa, että miestä ei kiinnosta. Hyvä kuitenkin, että sukusi on tukenasi. Minulla oma äiti ainakin kommentoi todella kurjasti, mutta sen mielestä olen aina tehnyt kaiken väärin.. Ystäväni on luvannut tulla synnytykseen mukaan jos exäni ei suostu tulemaan. Mutta saattaa olla että hän joutuu ennemminkin olemaan lastenhoitajan roolissa kuin tukena minulle. Mutta sen näkee sitten joulu-tammikuussa.. [:D]
ON: Kaikki kunnossa ja tänään taas jaksaa tehdä asioita.. Eilinen ja toissapäiväinen oli taas huimauksen ja päänsäryn ansiosta lepopäiviä, ja kaikki tiskaukset ja siivoukset jäi hamaan tulevaisuuteen.. tiskejä oottaa vieläkin kasapäin ja siivouskin saa oottaa.. Täällä kun on aivan ihanan lämmin ilma ulkona ja kun pienempi herää päikkäreiltään, me lähdetään puutarhamökkialueelle katsomaan, josko vielä löytyis leikkipaikka sieltä.. Viimeksi olen käynyt siellä varmaan 15v sitten.. =) Eväät mukaan ja retkelle.. [:D]

moi.
onko kellään muulla koko ajan kuvottava olo? mun olis syötävä ilmeisesti ihan koko ajan että kuvotus ei ehtis tuleen. ja mikään ei maistu ja mitään ei tee mieli. tänään olis ollu niin nätti päivä mennä pihalle, mut ei. olin mä kissan kans hetken, mut sit rupes heikottan ja piti tulla sisälle syömään. vaihteeks. [:D] eikä siinä mitään, se ainakin kertoo että jotain on "tekeillä" kun on huono olo ja väsyttää, mut olis vaan ihan kiva saada murua massuun että pieni kasvais ja sais mitä tarttee. Mitä te ootte syöny jos on oksettava olo???
eka neuvola on tosiaan 18.6. ja mä en malttais oottaa. eilen jouduin valehteleen parille kaverille kun ne kysy suoraan et oonko mä raskaana. juu enhän mä, ettei vaan olis joku mahatauti tulossa...

niin ja laitatteko to laskurin joka kertaa uudestaan tohon kun kirjoitatte vai saako sen tallennettua johonkin?

aurinkoista loppupäivää kaikille!

--------------------------------------------------------------------------------------

hei vaan kaikille!

kuvotus jatkuu ja on vaan vielä pahempi nyt näin kuumalla säällä. pyörryttää ja muutenkin heikko olo. pakko juoda koko ajan, ettei tule nestehukka.

äsken huomasin että tulee rusehtavaa vuotoa ja nyt pelottaa tuo keskenmenon riski ihan hirmusesti.. :( kumpa se loppuisi tai pysyisi edes niukkana. mieskin lähti takaisin kajaaniin ja tulee sitten vasta perjantaina kotiin. jos tuo tuosta voimistuu niin pakko soittaa neuvolaan ja vähän kysellä miten edetään ja että pääsiskö mahdollisesti ultraan jo aikasemmin. täytyy vaan ottaa nyt ihan rauhallisesti ja lopettaa pelkäämästä liikoja.. :) mutta mukavaa sunnuntai-iltaa teille!

edit: pupunen: ton tickerin saa pistettyä tuolta ylhäältä "oma käyttäjätili" valikosta sinne allekirjoitus kohtaan niin ei tartte aina joka viestiin erikseen pistää :)

Mukana vielä ollaan (huh!) Tähän asti ollaan selvitty verenvuodosta vaan säikähdyksellä ja se on ollut vähäistä ja viikonlopun ajan ruskeaa. Kivutkin loppui perjantaina. Eli ihan positiivisin mielin taas ollaan, vaikka edellisen raskauden tuulimuna kummitteleekin mielessä. Mutta eletään nyt asenteella että kyllä se vauva sieltä vielä tulee jos on tullakseen...ja yritän nauttia tästä olotilasta niin hyvin kun pystyn. Nyt kuvottaa jo kovasti; sen kyllä kestän kunhan vaan kohdussa kaikki olisi ok.

Voimia Tulitikulle ja myös muille huonoja uutisia saaneille. Tsemppiä kauheasti uuteen yritykseen.

Täällä helteessä huomaa, että väsyttää enemmän ja pyörryttää herkemmin.  Ja niin samoiten kuin muillakin, että syödä pitäisi vähän väliä. Kolmekin tuntia välissä ettei ole syönyt, niin huhhuh, mikä olo. Täytyy vain pitää silmällä, että mitä syö ettei tule kauheata pontsofantsua..

Mietin, että josko sitä menisi jo yöunille, kun niin väsyttää..! Ulkona on hieno ilma, mutta johan siellä tänään jonkin verran jo on oltu.

Tsemppiä kaikille maanantaita varten!

Pahoittelut tulitikulle ja muille saman kokeneille! Onnea uuteen yritykseen.

Mulle ei tahdo enää mikään lämmin ruoka maistua... Oksettaa hirveästi kun koittaa syödä... Jäätelö on kyllä hyvää..[:D] Ja voileivät menee... Päätä on särkeny aika kiitettävästi koko päivän.. Muuten on ihan hyvin voitu.

Terve vaan!
Paahteesta selvitty, kun välillä sisällä käyty vilvoittelemassa, muistettu syödä ja juoda. Yllättävän hyvin jaksoin viikonloppuna maalla olla mukana grillikatoksen tekemisesssä ja pestä autoa ym. ym. Nyt onkin sitten aika kuitti olo. No, aikaisin nukkumaan ja sitten työviikkoa aloittelemaan. Jännittää jo ylihuominen neuvola. Kunhan tämä paha olo pysyisi näissä raameissa, eikä kovin useasti tarttis oksennella. Lauantai-aamu oli pahempi kuin tämä aamu. Onko muilla aamut ollut pahoinvoinnin suhteen vaihtelevia? Nyt on välillä ruokailun jälkeenkin paha olo, mitä ei ollut ennen... No, kai tämä on vielä pientä, verrattuna loppuraskauteen, synnytykseen ja vauva-ajan valvomisiin.... [:D] 

Olipa ihana päivä! Mitä nyt alko tuuleskelemaan, mutta lämmintä oli![:)] Siihen malliin punottaa olkäpäät ja käsivarret ettei aurinkorasva ois ollu pahitteeksi. Aamulla aattelin käyä juoksemassa, kahteen viikkoon en oo mitään tehny - saapa nähä miten käy. Syyskuussa haaveilen vielä puolimaratonille osallistumisesta, pitää ainakin yrittää vielä reenata. [:-] Senpä näkee sitte pystyykö sinne enää lähtemään. Mulla oireena tällä hetkellä: rinnat aristaa ja välillä nippaa mahasta - siinäpä ne. Vähä alkaa pelottaa kun lukee kaikkia juttuja, että onhan kaikki hyvin kun ei paljo oireile - ei pahaa oloa tms.. Neuvolaki vasta kesäkuun lopussa.. [:@] Mutta nyt jos lähtis selälleen, ei muuta ku mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

Täälläpä on taas paljon ehtinyt tapahtua sitten viime kerran... Voimia Tulitikulle ja muille vastoinkäymisiä kokeneille!

Sape: sama juttu täällä päin. Juurikaan mitään oireita ei ole kuin nuo mainitsemasi asiat. Tänään tuli kylläkin hieman rusehtavaa vuotoa, mutta se oli tosi vähäistä. Neuvola on ensi viikolla, joten pitänee kysyä asiaa tarkemmin sieltä. Epämääräistä jännitystä kyllä on ilmassa, mutta kaipa se pikkuinen sieltä vähemmilläkin vaivoilla tulee terveenä ulos...

Välillä kuvotusta,rinnat herkät ja väsyttää,vessassa saa ravata ja mieliala joskus heittää vähä...nippailua ei vaan kunnon kipua vähä väliä alamasussa eri kohissa eri vahvuudella. Kylmät ruuat menis paremmin kuin lämpöset, mut pakotan itteni syömään ku sitten menee muute masu sekasin.

Ahistaa ku mun neuvola o vasta 29.6, siis ensimmäinen. Suoraan sanottuna per'''''''''. Ei muka ole aikoja aikasemmin...pikkasen ruves ketuttamaan. mietin tuossa että jos sittenkin kyseleisin aikoja yksityiseltä... et pääsis vaikka ultraan että sais vähä mieltä rauhotettua. Nää kivut ku ei ole mitää pientä nipistelyä vaa välillä kovempaa ku menkat. Mut mitään vuotoo ei ole ONNEKSI. En tiiä..jotenkin sekava olo muutenkin kun ei iha kovin hyväkää olo oo välillä...

Heippa!

Itse kärsin alkuraskaudessa etovasta olosta viikon verran, eikä oo tarvinnut halailla pönttöä kertaakaan. Nännit oli heti hedelmöittymisen jälkeen kipeät useamman viikon, mutta sekin helpotti melko pian. Alamahaa nippasi useasti johtuen eka kiinnittymisestä ja sen jälkeen sitten kohdun kasvamisesta. Ainut oire mikä on kestänyt koko raskauden ajan on 24h väsymys. Tämän halusin kertoa sen takia ettei oireettomuus aina tarkoita sitä ettei kaikki ole kunnossa.

Ihanaa odotusta ja aurinkoisia päiviä!
Maajo

Pitkästä aikaa pääsen osallistumaan keskusteluun...
Onpa tämä elämäntäyteinen lista, mahtuu monta iloa ja surua matkaan.
Osan otot ja voimahalit menetyksen kokeneille. Onnea paljon uuteen yritykseen!

Itselläni on vahvin raskauden merkki mahdoton kärsimättömyys ja huoli masuasukista. Mietin koko ajan onko siellä ketään ja joko uskallan ajatella luottavaisesti lapsen tuloon. ( Aiemmat menetykset tekee entistä huolestuneemmaksi [:o]  )

En ole vielä saanut aikaa ultraan, vaikka nyt on meneillään 9+3. Pitäis olla siinä juhannuksen kieppeillä. Maha on kyllä järkyttävän iso jo nyt, johtuu kai turvotuksesta. Ajattelin mennä ostamaan äitiyshousut tällä viikolla, sillä omat housut eivät mene kiinni. Onneksi voi käyttää tällaisia tukika mallisia mekkoja, joita oli jo kaapissa valmiina. Olen hieman huolissani leviänkö mahdottomiin valas mittoihin. Se siitä vyötäröstä...

Olen hieman kade teille jotka pystytte urheilemaan ja haaveilemaan esim. maratoonista. Omat urheilut vaihtuivat jo kuukausi sitten +50 vuotiaiden rauhallisiin jumppiin ja kävelyyn. 

Onneksi on kesä ja sen myötä jaksaa olla hieman aktiivisempi ja sosiaalisempi. Muuten hautautuisin kotisohvalle väsymyksen alla. Työpäivät vievät lähes kaikki voimat, tekis mieli jäädä aamuisin kotiin, vaikka töissä on ihan mukavaa.

Oltiin lauantaina grillaamassa kavereiden kanssa ja teki älyttömästi olutta mieli, joten ostin alkoholitonta Nikolaita, oli muuten ihan hyvää. Suosittelen jos vain on oluen ystävä ja haluaa esim. saunaoluen. Ihan hyvä korvike. Alkoholiton viini maistui ihan kamalalle. Hyi.

Kivaa päivää itse kullekin [:)]

Heippa!

Pahasta olosta: Mä oon huomannu, et ku on huono olo, niin pystyn syömään maustamatonta jugurttia ja marjoja/omenasosetta. Ja kumma kyllä kaikki liikunta auttaa mulle pahaan oloon, pyöräily, jumpat, lenkki yms.

Urheilemisesta: Olen aktiivinen liikkuja ja sitä mieltä, että periaatteessa raskaana ollessa voi jatkaa kaikkia liikuntaharrastuksia niin kauan kun hyvältä tuntuu, mutta mitään uusia lajeja ei kannata just tällä hetkellä aloittaa. Maratonailuun raskaana suhtaudun hyvin epäilevästi. Maraton on keholle niin kova rasitus, että täydellinen fyysinen palautuminen normaalitilassakin vie jopa puoli vuotta, raskaana luultavasti paljon kauemmin. En lähtis sellasta riskiä ottamaan raskaana, keholle täytyisi antaa tilaa käyttää kaikki voimavarat uuden elämän luomiseen.

Mieheni lähti tänään aamuneljältä Thaimaahan kuukaudeksi [:(]. Alunperin suunnitelma oli, että olisin tullut vähän ajan päästä perässä, mutta nyt sitte päätettiin yhdessä, että parempi mun jäädä kotiin. Liian pitkä lento ja thaikkulan tasainen 40 asteen helle tuskin parantais oloa. Ennen oon aina rakastanut auringossa loikoilua, mutta nyt nää suomenkin "helteet" tuntuu vähän liian rankoilta. Vähän oli aamusta tipat linssissä.

Huomenna eka neuvola. Eipä oo rakas siellä mukana. Mutta luotan häneen, oon huomannut miten valtavan paljon hän rakastaa lapsia, toivoo jopa pääsevänsä koti-isäksi [:)]. Tsemppiä teille, jotka odotatte yksin, toivottavasti teillä on hienot tukiverkot! En tiedä oonko liian riippuvainen miehestäni, mutta kyllä tuntuu tyhjältä nyt kun hän on poissa!

Heippa kaikille!
Liitynpä joukkoonne. Olen siis 32v. odotan kolmatta viikoilla 7+1. Meillä on kaksi poikaa 00 ja 04 syntyneet. Mulla ei ole paljoakaan ollut oireita vielä vähän masua nippaillut ja nivusissa repäisykipuja kun nousee esim tuolilta nopeasti. Onneksi ei ole vielä ainakaan alkanut pahemmin etoa mikään..kahvikin maistuu toistaiseksi. Oireettomuus saakin välillä epäilemään että onko kaikki kunnossa. Onneksi saa lukea näiltä palstoilta muidenkin tuntemuksia niin se vähän rauhoittaa mieltä.

Freya: Tsemppiä kauheasti. Kyllä se kuukausi sitten menee. Yrität keskittyä tekemään kaikkea mikä tuntuu susta kivalle. Mutta ymmärrän kyllä, että tottakai on kurjaa kun toinen on kuukauden poissa. Onko sulla siellä kavereita ja muita keiden kanssa voisi aikaa kuluttaa?

Mä olen samaan mieltä Freyan kanssa, että maraton-harjoittelu kannattaisi jättää toiselle kertaa. Treenaus ja itse suoritus on sen verran rankkoja, että itse en ottaisi sellaista riskiä. Mutta tottakai kukin tekee kuten itse haluaa!

Mä olen kyllä sellanen hakkeri että en kyllä yhtään tajuu kuinka tollasen aikajanan saa tänne... Yritin jonku viestistä kopioda sellasen mut en nyt kyllä osaa [:D]

Takaisin