Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elegia:Onko ne mitenkä makkeita..ite rakastan omenoita mutta en pysty syömään niitä kuin omasta  puusta ja vähän kirpeämpää versiota ku tulee huono-olo jostai syystä.

Ite tässä mietin kun kohta lähen Kuopiossa käymään että taidanpa käydä vähä vilasee ja vahtii vauvaliikkeistä löytyykö sieltä mulle käypäsiä mammaliivejä. On nimittäin pienoinen ongelma jo muuteknin löytää liivejä ison kuppikoon takia joten pelottaa iha että kuinka isoksi nää mulla oikein kasvaa. ovat nimittäi jo nyt turvahtaneet nii isoks että alkovat jo uusimmista liiveistä turvota ulos. tavan kaupasta ku löytyy tyyliin kerra vuoteen mulle liivit ja ei kehtoi satoja euroja pistää pikkuputiikkeihin. Pientä huonoo-oloa sillo tällö,mutta ei tää oikeastaan etovaa oloa ole vielä.

terve!

ihana lukea positiivista tekstiä! voi kun meitin perjantainen ultra toisi hyviä uutisia...itellä ku on viime pe asti ollut vuotoa,sellasta ruskeaa tuhrua. pelottaa kovin ettei kaikki ole kunnossa mutta olen ymmärtänyt että alkuraskauden vuoto on aika normaalia. onko kellään tietoo tai omia kokemuksia??? on pirun vaikea odottaa perjantaihin [:@]

hauskaa odotusta kaikille!

Moikka!

Tulitikku: Mielialani on samanlainen, minulla vuotoa tullut vaihtelevasti to illasta saakka. To ja pe tuli verta mutta aikas nuikasti ja nyt sen jälkeen joka päivä hyvinvähän ruskeaa

Kävin perjantaina asiasta päivystyksessä, mutta lääkäri ilmeisesti kokematon koska ei osannut sanoa oikein mitään. Varasi ultra ajan huomen aamulle, siihen asti jännitetään...
Sairaslomalla olen ollut selkäni takia jo muutamia viikkoja, mut päivystyksessa sanoi että pitää lepäillä ottaa hyvin rauhallisesti.

Tänään piti olla eka neuvola mutta soitin eilen ja sain ajan siirrettyä ensi maanantai aamuun, ei olisi oikein ollut kovin ilonaiheita mennä ekaan neuvolaan jos onkin käynyt ikävästi

Nyt on sitten ensimmäinen neuvola-aika varattu. Vasta n. kuukauden päästä 10 viikolla.
Ja korjaan, että raskausviikkoja tällä hetkellä 6 eikä 5+5. Tuo Vaun laskuri laskee sen jotenkin väärin. En tiedä.
Pahoinvointi jatkunut aika tasaisesti. Jotenkin kuitenki pahempaa iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Nyt ei väsytä onneks hirveesti ku sai aamulla nukuttua vähän pitempään.

Paljon jaksamista teille kaikille! :)

Heippa kaikille vanhoille ja uusille odottajille !

Nyt on mennyt taas aikaa kun olen ehtinyt käymään ja ennekuin pääsin kirjoittamaan tänne niin meni kamalasti aikaa kun luin teidän viestejänne.

Mulla itellä oli kanssa viime lauantaina vuotoa, pelästyin ihan kamalasti kun aikaisemmista ei ole ollut mitään. Tuntui vaan että nyt tuli jotain housuihin ja kun pääsin vessaan niin olihan siellä tullut rusehtavaa vuotoa. Jatkui vielä hieman sunnuntaina, mutta ma ja tänään ei enää ole tiputtanut. Googletin kanssa vuodosta ja onnekseni siellä oli monessa paikassa, että voi olla vaaratontakin.

Nyt olis sitten viikkoja 6+1 ja oireet vieläkin hukassa, mitä nyt rinnat kipeät. Odottelen milloin mahdollisesti alkaa huono-olo, molemmista olen voinut huonosti pojasta n12 viikolle ja tytöstä ihan loppuun asti (oksensin vielä vko ennen synnytystä (syntyi 41+3)

Miten mä meen laittamaan sinne foorumiin tietoni ? -nimimerkki hölmöläinen-

On tosi kiva lukea samassa vaiheessa olevien juttuja ja ihanaa kun löysin tämän paikan.

Testaanpa onnistuiko munkin tehdä toi jana [:)]
Mä kun olen niin huono näissä asioissa.

Iltaa kaikille!

Sellaista kyselisin, että onko täällä muita kasvissyöjiä? Itse olen pescovegetaristi.
Ja jos on niin, meinaatko jatkaa samalla ruokavaliolla vai ottaa mukaan lisäksi esim. kanan? :)
Itse ajattelin ehkä lisätä kanan taas ruokavalioon, en ole vielä kuitenkaan ihan varma
Kyselen neuvolassa sitten enemmän asiasta ja että mitä ne siellä suosittelee.

elisabet, laitappa huomenna tietoa miten meni!! ite joudun tosiaan perjantaihin odottaa... yritän ajatella positiivisesti, että jos se olis km ni runsaampi vuoto ja kivut olisivat tulleet jo. pidän sulle peukkuja huomiselle!

Heippa kaikille!!!

Täällä ilmoittautuu yksi tammivaavin odottaja [:D] Ihan niukin naukin kylläkin kun LA on tammikuun vika mutta kuitenkin [;)]
Positiivinen testitulos saatiin sunnuntaina, tänään varasin neuvolan. Mies on ihan innoissaan tulossa mukaan:)
On kyllä vieläkin niin epätodellinen olo että ei ollenkaan todeksi usko että meille tulee ihana vauva!!! Mutta uskottava se on [:)]
Elikkäs niinkin pitkällä ollaan kun rv 4+2, hiljaa hyvä tulee ;)

Onnea ja tsempityksiä kaikille odottajille!!!!

Minttu

Minttu: Meillä onkin melkeen sama laskettu aika, mulla 30.1. [:)] rv 4+3. Epätodellinen olo kyllä on, ei meinaa malttaa odottaa ensimmäistä neuvolaa (rv:llä 9) jonka jälkeen vasta varhaisultraa mutta mutta..... Haluais vaan varmistuksen, että joku siellä mahassa tosiaan kasvaa!
Ja onnea!![:D]

Heippa pitkästä aikaa!

Tulitikku: mulla oli myös muutamien päivien ajan ruskeaa niukahkoa vuotoa, mutta se meni ohi ja luulen, että se oli ihan harmitonta.

Olo on mennyt välillä tosi huonoksi, en oo kuitenkaan oksentanu. Tänään olin kävelyllä ja yhtäkkiä tuli niin mielettömän paha olo, että piti mennä nurtsille puun alle makuulle. Tosi voimakasta syljeneritystä tuli sillai sykkien ja maistui melkein suolaselta. Sit kun se meni ohi ja jatkoin matkaa tuli just se "metallin maku", mistä oon ihmetelly, et mikä ihme se on ku en oo huomannu. Se maistu lähinnä kuparin ja kananmunan sekoitukselle. Eikä se auttanut olotilaa yhtään... [:'(]

Oon myös ollut aivan tajuttoman väsynyt. Välillä oikein ottaa päähän ku ei saa mitään tehtyä. Tänäänkin piti tehä hommia ja mä vaan nukahdin tunniksi sohvalle. Ja olisin varmasti nukkunut oikein makeasti vielä monta tuntia, ellei ois herätetty.

Mieheni on ollut ylettömän innostunut uusista "leluistaan" eli paisuneista tisseistäni, on pitäny vähän toppuutella, että varovasti ku ne on niin kipeet... [:D] Muutenkin seksi on maistunut, en ollu aiemmin ihan näin aktiivinen petihommissa, kai ne jylläävät hormoonit tekee tehtävänsä. Ja mies tykkää [:D][:D].

Täällä myös Tammivaavin odottaja täpinöissä [:)] Laskettuaika tuon laskurin mukaan olisi 11.1 eli 7+1 menossa.
Eka ultra on kesäkuussa, juhannus viikolla..
Olo alkaa hiukan paranemaan ja alkaa myös energiaa taas löytymään.. Vai onkohan se vaan tällainen parin päivän piristys.. Koko viikon lopun on känkkäränkkä vieraillut mulla. Vuoron perään olen kiukutellut ja itkeskellyt. Mies parka..

"kiva" kuulla et muillakin on ollut vuotoa, varsinkin kun se on ollut harmitonta! inhottavaa tällanen epätietoisuus!

Freya, hauska kuulla et homma toimii. mun kaverin mies ei suostunut raskauden aikana harrastamaan seksiä, ettei vaan satuta pikkuista....[:D]     Mulla alkoikin vuoto petihommien jälkeen joten ehkä limakalvot/kohdunnapukka ei tykännyt siitä. nyt ei hirveesti uskalla koko touhua ajatellakaan. onneks mies on matkoilla [;)]

Moi kaikille ja onnea uusille odottajille!

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola. Täti oli ihan ok, viileän asiallinen. :) Saatiin ensimmäinen ultra-aika 17.6 ja eka lääkäri on sitten 30.6. Elikkä kolmisen viikkoa vielä aikaa jännätä, kun sitten vasta päästään ultraan.

Mä pidän meille kaikille peukkuja, että vuodot mitä vain tulee olisi harmittomia!

Mulla edelleen sellaista kiukkua pukkaa koko ajan. Ei itketä eikä mielialat ihmeemmin vaihtele, mutta sellainen kiukku on. Ehkä se on tätä pahuksen väsymystä, kuten muillakin. Todellakin tuskastuttaa, kun pitäisi tehdä vaikka mitä eikä jaksa ja voisi vain nukkua. Sitten on hommat tekemättä ja sit kiukuttaa taas lisää..Huoh! Ehkä tää tästä!

Hei Sape, mehän tosiaan ollaan aika samoilla viivoilla [;)] aika hauskaa!!! Onnea myös sinulle raskaudesta!

Oon ihan törkeen väsynyt koko ajan...illalla jo kasin aikaan tekis mieli mennä  nukkumaan... Vähän on tissitkin kipeät mut muuten mitään sen kummempia oireita ei ole nyt ollut..
Saatiin eka neuvola suht aikaseen eli 9.6 [:D] enää pari viikkoa!!! Ei jaksais odottaa! Kohta pitäis tulla postissa ne laput sieltä

No on joo aika hauskaa! [;)] Mulla oli niinä päivinä ku plussasin tosi kovia mahakipuja ja turvotusta, nyt taas tuntuu ettei oo mitään.. nännit vähä hellänä? Tulee olo, että jos siellä ei ookkaan mitään.. [8|] Mutta tuskinpa se testikään plussaa näyttäisi jos näin olisi. [:D]

Mä tein varmuuden vuoksi kaksi testiä, toisen vielä aamulla ku mullakin tuli sellanen olo et mitä jos se näyttiki väärin :/ Ni kaksi tummaa viivaa tuli molemmilla kerroilla [:)]

Heips.
Onko täällä muita jolla ollu tää alkuraskaus lähes täysin oireetonta. Itellä ei nyt oo enää oikeen mtn oireita, ni rupee vaan miettii että onkohan tuolla masussa sittenkää ktn ku on niin hiljasta. Varasin itelleni varhaisultran ens viikon keskiviikolle niin ehkä sitä sitten saa mielenrauhan kun tietää kuuluuko sieltä syke vai ei. Nyt sitten malttamattomana odotellaan sitä ultraa[:)]

Takaisin