Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä päätti sitten yön ja tän päivän aikana laskeutua tuo masu vähäsen. Nyt tuntuu että masu painaa alas ja alamasuun sattuu ja nivusissa hieman kipua.

Jalat turpeissa ja kädet ja melkei joka paikka. Kiitos jouluruuan ja eilisen illan kaverin luona saunomisen kun en malttanut juustopalleroista ja sipseistä olla erossa :P pakko mikä pakko. Täällä kans sitä että ei oikein maistu tai jos maistuu ruoka niin tuntu että yksikin haarukallinen on liikaa, että oli suolasta ruokaa tulee ällö olo, makeaa, tulee ällö olo, mautonta, tulee ällö olo. vettä ku juo niin meinaa oksennus lentää ja tulee vielä huonompi olo. Ai että elämä o hauskaa....

Nyt sain ekaa kertaa sitten 23 päivän jälkeen nukkua kunnolla yön nii koskee silmiin ja on väsy olo, mutta teki hyvää vedellä 11h unta 2h välein vessa juoksulla.

OHO JA 36 Lähti käyntiin... vähäkö juoksee tuo aika...

mie vaa mietin tässä sellasta näistä teidän laukkujen pakkailuista että meinasitteko te jossain pidemmällä reissulla käydä sairaalan ja kodin välillä ku kaiken pakkaatte mukkaan? tulee sellanen tunne. elkää ottako tätä minään pahana, ku tuli vaa mieleen.....

mie ainakin meinasin sairaalasta tulla kotiin suoraan joten ei toho 80km matkalle tartte oikeasti rasvoja talkkeja yms. eikä niitä tartte ees laittaa heti ensimmäisenä vaavin pyllyyn....ja rintapumpullakaan tuskin kotimatkalla tekkee yhtään mittää ellei sitte halua aiheuttaa ohi ajaville autoille hauskoja tilanteita ku mamma pumppaileee pumpulla takapenkillä... :D

Juuh lueskelin itekkin että johan on tavaroita kotimatkaa varten..
Ite en oo vielä mitään pakannut joten oon paraskin puhuja, mutta pienellä tahtoisin selvitä. Tosin itelleni otan sairaalaan omat vaatteet mukaan koska voi mennä pitempikin aika. (lueskelin että sektion jälkeen 3-6 päivää osastolla.)

Huominen hieman jännittää meillä on huomenna se kääntämis aika ja saas nährä mitä tehdään vai sovitaanko suoraan pikkuiselle syntymäpäivä. toisaalta se olisi helpon kuuloista mutta sektio vieläkin hirvittää, jos huomenna olisin viisaampi.

Joulu on sujunut oikein mukavasti, porukat tuli meille ja hirmuisesti on tullut syötyä kokoaika ja herkuteltua. Onneks jää kaapista näkyy jo muutakin ku purnukoita jotka on täynnä, jesh, suurin osa jouluruuista tuhottuna! :)
Herkkuja,  pipareita, pähkinöitä, keksejä ja suklaata löytyy kyllä vielä reippaasti, mutta onneksi nuo säilyykin!

Selkäsäryt on taas vaivannut oikein huolella, tuntuu ettet välillä meinaa päästä sohvalta ylös kun vihlaisee alaselkää ja jalatkin ovat olleet ihan jumissa. Vessassa ravaan puolen-tunnin välein..
Tätäkö tämä loppuaika sitten on.. Onneksi ei enää montaa viikkoa!

Heh, mä oon kyllä ihan samis Elegian kanssa - täälläkin siis sulatettua juustoa nautittu herpes alahuulessa (nyt on jo lähes parantunut!) ja tänään pakattiin miehen kans se sairaalakassikin valmiiks. Mut en kyllä uskalla kertoa sisältöä Kayliesin kommenttien pelossa. Sairaalakassin sisältö kun on oikeestaan mun oma asia... [;)] Verenpaineet olleet taas tänään pilvissä, mutta keskiviikkonahan mulla jo on seuraava äippäpoliaika. Mielenkiinnolla odotan mitä siellä tuumaavat. Oma fiilis asiaan on, että niin kauan kun mulla on normaali olo ja vauva liikkuu, ei ole syytä huoleen. 

On tämä vaan niin jännää ja ihanaa aikaa, pikkuinen kun voi olla sylissä milloin tahansa seuraavan neljän viikon sisällä...! [:)] [:)] [:)]

Joulu vietetty rauhallisesti,ruokaa syöty armeijan edestä![:-]

Huh huh vko 38 lähtee käyntiin[:D]
Vähänkin kun liikkuu enemmän tulee tosi kovia supistuksia..
Ärsyttää kun ei oo enää lääkärille aikaa ni ei tiedä yhtään missä mennään ton toosan suhteen..[>:]

Btw,minkä merkkisiä rintapumppuja teil on?luin että Avent merkkinen ois hyvä(?)
Enkä mä mitään rintakumejakaan oo ostanu....aattelin että ostan jos tarvitsee.Tää on meijän eka lapsi ja välil tulee ihan separi olo kun ei oo ihan varma mitä kaikkea pitäs hommata..kun luen mitä kaikkea te ootte jo hommannu

Mäkin pakkasin upouuden hoitolaukkuni. Laitoin sinne vauvalle vaatteet kotimatkaksi ja sitten itelleni, parit pikkupöksyt ja sukat, yhdet imetysliivit ja liivinsuojia, siteitä, meikkipussin johon pudotan lähtiessä hammasharjan ja puuterin.  Lisäksi tietysti kamera ja akut ladattuina [:D]Me asutaan niin lähellä sairaalaa, että saan helposti tarvittavat myös jälkeenpäin. En kyl usko muuta tarvitsevani. Ehkä vielä tutin laitan matkaan varmuuden vuoksi. Mä oon kuullut, että sairaalasta saa viel jonku pienen paketin (olikohan liberon mainos kassi), jos on muutama vaippa ym.

Huomenna aamulla neuvola ja loppuraskauden äitiryhmä [:)] jännä nähdä miten paino on noussut nyt jouluviikol..en oo tosiaan kauheesti syönyt, mut turvotuksia tuntuu tulleen..

Oon yrittänyt viimeistellä villahaalaria, jonka aloitin jo kesäl, mut motivaatio loppui kesken... ei oo kun kasaaminen ja napit kesken, mut ei meinaa motivaatiota löytyä..[8|]

Juuh, joulut taas tältä erää vietetty. Onhan tää mukavaa aikaa aina, mut jotenkin sitä aika nopeesti kaipaa normiarkeakin. Jouluruokaa me syötiin miehen kans tasan kerran, jouluaattona. Konvehteja yms. herkkua kyllä senkin edestä! [:D] Mulla ei onneks nuo turvotukset liioin kiusaa, joten olen aika huoletta tässä kyllä mättänyt... Nyt täytyy ehkä taas vähän rajoittaa.

Mun "riesana" on sitten edelleen supistelut. Varsinkin yöt on kyllä aikas hankalia nykyisin. Heti kun tulee pissahätä tai vaihtaa asentoa, niin alkaa supistaa tosi kipeästi tuonne selän puolelle asti ja ei meinaa helpottaa millään... [:@] Välillä mulle tulee sellainen hölmö(?) ajatuskin, kun oikein kovaa supistaa, et ei kai tuota pikkuista satu...? [:o] Ens viikolla olisi viimeinen lääkärineuvola, että saas nähdä mitä siellä sanotaan. Vähän kyllä jännittääkin jo...

Mäkään en ole (ainakaan vielä) hommannut mitään rintakumeja. Olen ehkä sitten jotenkin naiivi tai vanhanaikainen, mutta ajattelin kyllä kokeilla imettämistä ihan "luomuna" ensin ja koittaa vaan pitää huolta ihosta. Nytkin jo voi hyvin hieraista maitotipat rinnanpäihin suojaksi, kun sitä tuntuu tuolta heruvan. Niin ja anatomian puolestakaan ei pitäisi olla ongelmia. [:)]

No höh teidän kanssa. en todellakaan pahalla tarkoita... mulla o vaa vilkas mielikuvitus...

Jäi vaa huvittamaan toi rintapumppu mielikuva...oikeesti pitäsköhä ite testata sitä :P mitenhän autoilijoiden käy... ;P

Naureskelin tuossa myös ku löysin yheltä sivustolta vinkkejä että mitä kannattaa ottaa mukaan sairaalakassiin... oli nii kivasti mainittu että tietty isä kannattaa ottaa mukaan mutta että se ei ehkä iha siihen kassiin mahdu mukaan ;)

eipä mullakaa oo rintakumeja ku ei oo ollu viel rahua ostoo...voisin kyl varulta ostaa ku nyt o jo nii hellät vaikka päivittäin yritän hieroa ja rasvailla noita. Maidon kerääjänkin voisin oikeestaan ottoo ku parina päivänä jo nyt tullu nii paljo maitoo etät paita märkänä vähä väliä ja hapanmaito tuoksuu minusta koko ajan :P noita suojia kyllä o ja ne o märkänä vähä väliä.. hassuja fiiliksiä...mulla o ihmeen iloinen ja positiivinen olotila tällä hetkellä vaikka koskoo ja olo on muuten vaikia...

Ainii ja päivän paras vitsi jolle olen tässä vähä aikaa jo maha kippurassa nauranut =
Meidän isällä oli viime yönä ripuli, minä kuulin!
- Mistäs tiedät?
- Kuulin ihan selvästi kun äiti sanoi 'Eikö se paska nyt jäykisty?

Ee perkele sanon minä.

Liitolta tulee sitten kielteinen päätös. ainakin niin tuolla liiton omassa sähköisessä asioinnissa oli maininta...mutta siinä oli vaan yksi pulma...ei oltu laitettu kaikkia tietoja vielä...että että...saas nähä..jos tulee kielteinen päätös nii arvatkeepa tekeekö mieli erota liitosta. Ketuttaa taistella näide juttujen kanssa....

Huomenta ja kiroilua.

Ihme pyörimistä koko yö, tuntuu ettei silmäystäkä ois nukkunu! Ysiltä on neuvola ettei voinu jäädä ees jatkaan pyörimistä (helvetin vaaka..). Mrrrr... Ja muutenkin ihme fiiliksiä ollu viikon sisällä, tuntuu että on vaan itkemässä koko ajan ja joka asiasta. Joulupäiväki kulu rattosasti sohvalla vollatessa. Eilen pillitin taas, ja ellen pillitä niin sitten oon sellanen surullinen möllöttäjä kuitenki. Ja hirveet itsetunto-ongelmat, alkaa ärsyttään tää ulkomuoto. Ja koko odotus, ei jaksas enää yhtään puhua koko asiasta, tuntuu et kaikkien kans saa puhua ne samat asiat ja vastailla samoihin kysymyksiin. Ja päätin et jos jossain vaiheessa ykskin tulee kyselee että "joko?" niin vedän koko luurin säppiin.

Tänään aattelin pakata sen sairaalakassinki, ja mies koota pinnasängyn. Nyt on vaan sellanen fiilis ettei nekään nappais yhtään. Haluis jo vauvan syliinsä (ei kuitenka ennen ens vuotta), mutta varmaan samalla pelottaa kuitenki synnytys ja tulevaisuus sen jälkeen kun ei kiinnostaska tollaset asiat.

Huomenia [:)]

Täällä menny yö kans ihan ketuilleen.. Oon sit juossu vessassa puolen tunnin välein läpi yön. Hippasen on väsynyt olo.. puol kympiltä ois neuvola. tahtoo vaan nukkua.. josko sit tän päivän????

Tuosta sairaalakassista jälleen.. Muakin alko ihmetyttään tuo rintapumpun otto  (mutta siihen saatiin selitys [:D]) ja tuo kayliesin ajatus rintapumpun käytöstä liikenteessä [:D] hahahaaaaa aivan loistava!!!
Mä en viitti sanoo mitä ite oon kassiini pakannut, miestä en sinne saanut mahtumaan, mutta josko tuo tulisi sen kassin kanssa sinne sairaalaan.. toivoa sopii..
Mutta, jokainen pakatkoon mitä tarpeelliseksi näkee, jos mukaansa haluaa ehdottomasti oman pinnasängyn, niin go ahead..
CDtä en aio mukaani ottaa, eiköhän siellä kuulu radio rock.. sillä pärjän mä, mut ei mies [:D]  se tarvii humppaa... joten siltä ei kysytä

Mulla on alkanu muuten oleen aika hikiset nuo yöt taasen.. ja joka paikkaa särkee ja kolottaa.. ja mitä mä noitten kinttujen kans teen????? ne on ku puu pökkelöt.. käsiäkin sattuu, ei men edelleenkään kädet nyrkkiin... ruikuti ruikuti vali vali...
sais tää muksu tulla jo, niin äipän olo helppais...

Mammat ovat näköjään palailleet kaikki arkeen kun kirjoituksia on alkanut sadella tänne kasapäin.
Meillä jaksellaan edelleen loistavasti. Ne on kaikki kurjuudet tulleet teille muille... Eilen tuli autossa 2 supistusta (harjoitussellaisia) kun mentiin sukulaiskierrokselle. Ollaan tehty joulun aikana pitkiä kävelyretkiä umpihagessa ja olen ollut niiden jälkeen hiukan väsynyt mut ei yhtään kipeä.
Ja vessas käyn kerran tai kaks yöllä.'
Mut tänään sitten mennään sinne tyksiin katsomaan kuinka paljon muksu on kasvanut ja mietitään mistä tullaan ulos.
Ottaakohan ne taas sydänkäyrän vaik mennään vaan ultraan? kun ei ole mitään käännösyrityksiä tms. Mietin vaan et miten kauan siellä menee.

Imetysliiveistä...

Mistä ootte ostanu? Luin jostain et Lindexiltä sais, pitääkö paikkaansa? Kun en oikein tiä muuta kauppaa kun henkkamaukan mistä saa, ja meiän kaupungissa ei sellasta oo, eikä huvittas tohon isoon naapurikaupunkiin lähtee niitten takia. Kävin jo kerran lindexilläki mut meni hermo kun en heti löytäny eikä myyjiä näkyny niin lähin pois. Ei jaksa yhtään jos on liikaa väkee ja kaikki tönii ja tuuppii ja vali vali.. Tuntuu että tän mahansa kans on niin suojaton.

heippa!

katselin kans et on joulusta toivuttu, kun kirjoitukset vaan lisääntyy. [:)]
meillä oli tuossa aamulla neuvola ja siellä oli sijainen. Hemppa oli tippunu 102:een, verenpaineet ok, paino lisääntyny taas yli kilolla/vko... (syytän joulua ja turvotusta) sf mitta oli laskenu sentillä, mistä sanoi että vauva on vaan laskeutunu entisestään. pissa taas puhdas ja muutenkin olot ihan ok. jos sormien turvotusta ei lasketa. mut saas nähdä tosiaan kauan tää veitikka täällä masussa pysyy kun viime yönä mua supisti ekaa kertaa kipeesti jonku kolme-neljä kertaa. mulla on tavoitteena tuo sunnuntai, jotta se 37 viikkoa tulis täyteen ja vuosi ehtis vaihtua.
niin ja kaveri on juurikin nyt kuulemma synnärillä! [:D]
ja hiawathako sitä surkutteli että ei oikein tiedä mitä pitäis hankkia yms? täällä ollaan samoilla linjoilla. välillä tuntee ittensä niin tyhmäks ku ei oo tullu aateltua jotain juttuja ja sit on miettiny jotain ihan tyhmiä ja tarpeettomia. sairaalakassin pakkaaminenkin on vaiheessa kun en oikein tiedä mitä sinne lykkäis. tai on mulla jotain listaa, mut sit sitä rupee miettiin, en tarviiko nyt tommosta ja tommostakaan. onneks asutaan sen verran lähellä sairaalaa, että mies saa sit tuoda jos tarvii jotain.
mielialat heittelee edelleen jonkin verran. välillä on niin onnellinen olo ja välillä taas niin pelokas tai ärsyyntyny ja turhautunu. tahtois kaiken tapahtuvan hetinyteikäjoskusmyöhemmin. kai sitä yrittää kontrolloida ees jotain kun tähän synnytykseen ei oikein voi vaikuttaa. vielä pitäis jotain pikkutavaroita ostaa ja hoitopöydälle edelleenkin se alusta ja parit pikkukorit. ja sit ku ei jaksais enää juosta tuolla kaupoissa... no, onneks on kamerakännykät keksitty niin saan ehkä vaikuttaa siihen alustaan jos en itse jaksa lähteä sitä katsomaan. [;)] ja jos vaikka tänään kokois sen pinnasängyn ja alottas kissan koulutuksen, ettei makkarissa saa enää nukkua.. [:(]
mut tää mamma rupee nyt pötkötteleen sohvalla ja selaileen josko canalilta tulis jotain leffaa. voikaa hyvin!

piti vielä vaihtaa päivitetty mahakuva profiiliin. [:D] on se vähän kasvanu. nimim. valas?

Kyllä niitä liivejä o melkei joka kaupassa missä o vaa liivejä..jonnii laesia. mut kaupungissa tietty isommissa kaupoissa enemmä valinnan varaa. Ite oon löytäny h&m,lindexiltä,prismalta,CM jne kaupoista jos ei haluu mennä erikois liikkeisiin. myös seppälästä ja kapphallista yms oon löytänyt.

Olen PALLOOOOOOO laulan täällä sen yhen tyypin mukaan vaihtaen sanat tilaani sopivaksi :p sormet turpos sitten yön aikana enemmä ja jalat, huoh. Tahtoo turvotukset poiiiiiisss....

Ja kaikenlisäksi viime yönä hävis kaikki viimosetkin tuntemukset että olisi lähtö enne ens vuotta, kolme tunni välein kävin veskissä. mutta ei kipuja muuta ku normeja kääntyessä. HUOH.. eli tänää kaupoilla juoksemaan nii jospa se siitä lähtis pikkuhiljaa tulemaan.

Pitäsköhä lähtee iha kuopioon asti vetää lenkkiä nii varmasti tulis tuntemukset takas..hmm..
Kylläpäs serkkutyttö vetää sikeitä...meni aikasemmi illalla unille ja vieläkin vetää sikeitä..mulla rupes silmiin ja päähä koskemaan ku liikaa kropan mielestä yritin nukkua ku viime aikoina menny siihe että noin 8h yhteensä nukkunu pätkissä tai alle nii ei näköjää tykkää yhtää ku menee yli. Ja toukan mielestä en saa istua koneella edelleenkään....työntyy kurkkua kohen.

Saatiinpa herätä ihanaan yllätykseen tänään: postimies toi paketin maapallon toiselta puolelta, tulevan poikamme isoisovanhemmilta! Se sisälsi iiiison laatikollisen itse leivottuja keksejä, kauniin kirjeen sekä suloisen pehmolelun. Samanlaisen pehmolelun, mikä oli miehelleni rakkain esine maailmassa hänen ollessaan pikkupoika, pikku pingviinin. [:)]

Mietin että mikähän on todennäköisyys sille että synnytys käynnistettäisiin ennen laskettua aikaa noiden mun korkeiden verenpaineiden takia (alapaine toistuvasti yli 100)? Ihanaa jos saisi pikkuisen syliin jo tällä viikolla...! No, keskiviikkona viimestään selviää!

Tänään oli sitten toosi aikainen herätys äippäpolille, (aika oli jo kahdeksan jälkeen.) Pikkuista ultrailtiin ja perätilassahan se vielä oli. Perus alapää tutkimukset tehtiin. (toosi kovakouranen lekuri tälläkertaa.) Masusta otettiin noin puoli tuntia sydänkäyriä ja makoilin siinä sängyllä rauhakseen, voi että, että väsytti mutta onneksi mies oli mukana pitämässä seuraa. Minulle annettiin pakaralihakseen jotain relaksanttia joka vähentää supistuksia  ja hetken päästä lääkäri alkoi painelemaan masuani. Koitti nostaa pikkuisen peppua ylöspäin ja kääntää samalla päätä, pää liikkui mutta peppu ei noussut ollenkaan. Lääkäri sanoikin, että pikkuinen istuu todella alhaalla ja tukevasti. Hän ei siis tahtonut nousta ja kääntyä.. Itse kääntämisen yrittäminen oli aika kivuliasta kun käsillä todella paineltiin lujaa mutta kyllä sen kesti...
Sitten ottiin vielä melkein puoli tuntia sydänsilmiä pikkuisesta ja katsottiin ettei rytmi häiriintynyt.. Mutta sydän pomppotti nätisti ja liikkeet pysyivät normaalina.
Aloimme sitten kartottamaan synnytys tapaa ja nyt on  varattu aika sektioon viikolle 39. Jos synnytys käynnistyy ennen sitä niin saan vielä yrittä perätilasynnytystä, mutta se ei ole se mitä ensimmäiseltä alatie synnytykselta haluan.. Jos pikkuinen ei meinakkaan mahtua taikka tulla tarpeeksi nopeasti ulos niin sitä ei voida auttaa.. muuten kuin sektiolla..

Ajatukset ovat vielä todella sekavat, ja en tosiaankaan tiedä miten tähän pitäisi suhtautua.. Onneksi pienokaisellamme on kaikki kunnossa.
Tänään täytyy vielä illalla tutkiskella pikkuisen liikkeita, ja jos pikkumies liiku tarpeeksi niin voi olla vielä lähtö äippäpolille.

Yamacraw,
kuinkas sulla on päivä mennyt ja mihin ootte päätyneet.?

Heh, onpas tänne tosiaan tullut taas paljon tekstiä. Arki on siis koittanut! [:)]

Mä tässä koitan toipuilla viime yöstä ja tuntuu, että oon ihan pihalla. Viime yö oli "pahin" kaikista, so far. Supisteli kipeästi läpi yön ja sit oli vielä joku ihme alavatsakipukin seurana... [&:] Nyt ei ollut edes istuma-asennosta paljoa apua, vaikka istualtani koko yön könötinkin. Ei ollut toivoakaan, että olisin voinut vaakatasoon kallistua. Mun paras kaveri sanoikin (sillä kahdeksan viikkoinen vauveli), et nyt pakkaat sen sairaalakassin valmiiks. Just in case. [:o] Aamulla sanoinkin miehelle, et ens yönä jään suosiolla alakerran laiskanlinnaan istuun ja koitan nukkua siinä sen mitä pystyn. Siitä on helpompi nousta pissallekin. Voih, haluaisin kyllä nukkua oman murun vieressä, mut ei auta...

Täällä on ihan hirveä lumipyry, onneks ei tarvii tehdä mitään ihmeellistä. Noh kauppareissu on ehkä pakko heittää, mut mies onneksi lähtee mukaan. [:)]

Mie jo kehuin olotilaani..lähettii kauppareissulle nii en kerenny ku rappusille nii ekan kerran vihlas alapäätä...no sitten tuolla kävellessä supisteli ihan tajuttomasti ja vauva painaa iha älyttömästi alas. Kaupassa piti monta kertaa pysähtyä hengittelemään toden kanssa. Syömässä käytiin niin sielläkin supisteli koko ajan. Ja tää viel ottaa ylhäältä vauhtia jaloilla ja nyrkit eellä alas hakkaa mua..tai siltä se ainakin tuntuu...ostin sitten rintakumeja vaikka meinasin etten tartte...nännit nyt jo niin hellänä nii entäs sitten.. ja ostin ison kasan siteitä varmuuden vuoksi ku koko ajan nyt tuntuu että valun valun valun ja valun...varmaa sitä valkovuotoo, pissaa ja tiiä häntä vaikka jotain muutakin on jo mukana ku olo o sellanen...joka paikkaan jomottaa ja toi alamasu ennätys kipeä nyt ku tunkee päätään lantioon.

Heippa kaikille pitkästä aikaa! [:)]

Lueskelin tossa pitkän tovin teidän juttuja, ja meinaa virta loppua, etten omia kuulumisia jaksakaan kirjotella.

Onnea Mamalle ja Pipskulle pienistä!

Joulukin tuli ja meni. Syödessä. [:D]

Tänään käytiin nlalääkärin vastaanotolla, ja kaikki tuntuis olevan hyvin. Painon perkules vaan nousee. Nyt vaaka näytti tasan 100kg. [:@]

Vauva ultrattiin, ja painoarvioksi saatiin 2783g, joka on vähän yläkanttiin näille viikoille. Mutta terhakka tyttö tuolla tuntuis olevan, ei meinannut pysyä aloillaan mittauksia varten. Synnytystapa-arvioon saatiin vasta nyt lähete. Näinköhän me ehditään edes käydä siellä... Mutta niin se lääkäri kyllä sanoi, että pitäis mahtua ihan normaalisti, kun on ihan normaalikokonen vauva tulossa. Vaikka arviot on aina arvioita.

Mulla ei ole imetysliivejä, enkä tiedä hommaanko ennen synnytystä.
Eikä sairaalakassikaan ole pakattuna. En oo ees miettinyt sen kummemmin mitä sinne pakkais mukaan. Hammasharjan jos ottais lähteissä kainaloon. Kuitenkin on sen verran lyhyt välimatka, että ukko saa sitten tuoda, jos jotakin tarttee.
Kolme päivää enää, ja sitten olis se 37 viikkoa täynnä.

Nyt pyykit kuivumaan, ruuan laittoon ja sohvan pohjalle! [:)]

Takaisin