Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin yks kiukkupussi esittäytyy!!! [:D]
Onneks ei sentään ole jokapäiväistä mutta eiköhän se ole ihan normaalia et on pinna kireellä raskauden aikana..Kiukutteleehan ihmiset muutenkin:)
Mun mies on ihana ja ymmärtäväinen, vaikka oon sille välillä tosi ilkee [:(] Mun mielestä tärkeintä on se että osaa pyytää käytöstään anteeksi oma-aloitteisesti ja että se tulee puhtaasti sydämestään!

Neuvolassa käyty ja kaik oli OK! Vauva kasvaa ihan siinä keskikäyrällä tai pikkasen yli [:)] Ylihuomenna sit vihdoin se kauan odotettu ultra!

En kuulu tälle palstalle [8|] mutta sitä tulee luettua jokaista odotus palstaa niin kirjoittelen sitten tännekin.
Kaylies oletko suuntautunut lapsiin- ja nuoriin, kun olette koulussa uppoutuneet niin hyvin raskausaikaan?
Olemme varmaan samasta koulusta valmistuneita ja itse suuntauduin hoitoon-ja huolenpitoon... eikä me käyty raskautta kuin pintaraapaisuna läpi [8|]. Toki sitä itse etsii netistä ja kirjoista tietoa ja onhan mulla yksi lapsi, mutta silti itse koen, että tietoa saa aina asiantuntijoilta tulla lisää [:)]  Hyvä ystäväni on pari vuotta sitten valmistunut sairaanhoitaja/kätilö ja ainakin minusta tuntuu, että häneltä saan ihan parasta ja totuudenmukaista tietoa raskaudesta ja synnytysvalmennuksesta. Eli vaikka itsellä tietoa ja kokemusta yhden lapsen verran on, niin en koe, että uusi ajankohtainen tieto on yhtätyhjän kanssa. He kuitenkin työn oheella opiskelee alaa, kuten me kaikki hoitoalan työntekijät. Näin se tieto on ajankohtaista, kokemuksiin ja opittuun tietoon perustuvaa tietoa.

Elegia nuo koirat on kyllä hyviä liikuttajia, liikuttavat toisiaan ja omistajaansa. Meidän koiravahvuudessa on kolme koiraa ja niinpä sitä kävellään säännöllisesti sinne saakka kun vauva syntyy. Ja sen jälkeen vielä enemmän, kera lastenvaunujen [:)]

Heissan!

Mintolle ensiksi kiitokset hatun nostosta [:)]! Täällä vielä sitkutellaan tosiaankin pari viikkoa vielä duunissa ja sitten talvilomalle, jonka jälkeen alkaa äippäloma.

Vietin eilen vapaapäivää, kun oli aika neuvolaan keskellä päivää. Ja olikin sitten niin tuottelias päivä, että en ois koskaan uskonu. Aamulla, hieman huonosti nukutun yön jälkeen, heräsin suht pirteänä ja siinä aamutuusailuiden jälkeen aloin pesemään pyykkiä ja siivoamaan. Puoli yheltä olikin sitten neuvola, jonne menin pyörällä (matkaa n. 2 km). Kaikki oli muuten hyvin, mutta pissassa oli yhen plussan verran proteiinia. Terveydenhoitaja ei ollut tästä moksiskaan, kun kerran verenpaineet oli kuitenkin entisissä lukemissa. Sanoi vaan, että seuraillaan ja että pitää ottaa yhteyttä, jos rupeaa tulemaan huonovointisuutta. Neuvolasta meninkin kaupan kautta kotia ja leivoin jumalaisen hyviä mokkaruutuja. Kerkesin vielä siinä ennen isännän kotiin tuloa käydä koiran kanssa lenkillä, kun kerran vielä oli valosaa. Meno kuitenkin hiljeni iltaa kohden, mutta en kuitenkaan sortunut nukkumaan päikkäreitä. Senpä takia viime yönä nukuin tosi hyvin ja kävin vain kerran vessassa. Mikä on muutenkin mulle aika normi tahti. Saattaapi mennä öitä niinkin, että en käy vessassa kertaakaan [:-].

Että semmosta tänne tällä kertaa...

mä en kyllä kuulu äkkipikaisuuskerhoon ollenkaan! Aivan päinvastoin. Olen "normaalisti" luonteeltani sellainen pikkusen helposti hermostuva ja äkkipikainen sanoissani mut nyt koko raskaus ajan olen ollut todella pitkäpinnainen. Jaksan vaan nieleskellä sanoja takaisin niin että oikein itseänikin hämmästyttää! Kaverit on varmaan huomannu sen kun vähän väliä joku soittaa ja purkaa huoliaan[8|]
Ja muutamat oppilaatkin ovat sanoneet etten hermostu lainkaan niin helposti niiden töppäilyistä ja ovat laittaneet sen raskauden piikkiin.
Tuleekohan musta semmoinen kärsivällinen äitihahmo sitten lapsen synnyttyä vai räjähdänkö jossain kohtaa kunnolla, se jääpi nähtäväksi.

Nyt on alkanut kiristää nivusista ja tuntuu kuin kaikkia lantion luita yritettäis samaan aikaan vetää eri suuntiin. Hirveän tarkkaan joutuu omaa jaksamista miettimään. Pitää melkein tehdä lista asioista joita päivän aikana tekee ja sit jos on tulossa vähän reippaampi päivä niin pitää ottaa pari seuraavaa tosi rauhallisesti.
Joten siis huomenna kun on karjalanpiirakoiden leipomispäivä niin tänään saa huilata!

Nenn1, mokkaruudut on ihan tajuttoman hyviä [;)] ei pare ite leipoo niitä, ku ne häviää sit aika pian parempiin suihin... meitin äipän ohje on tosi hyvä ja kuohkea.. Itse keitin tänään pohjan englantilaiseen hedelmäkakkuun, entisen työkaverin isoäidin ohje.. eli peri englantilainen... hyvissä ajoin maksustumaan kakut joulua varten....
pyykkiä jälleen koneessa ja pitäs nekin narulle ripustaa..
voi ku tuo keli paranis.. sumua sumua sumua ja vettä vettä vettä, huoh.. tahtoo lunta tai ees kuivaa keliä, ni viitteis mennä koissujen kans puistoon...ei tällasella kelillä [>:]

taiga: Erikoistuin kuntoutukseen. Johtuu varmaa siitä että jouduin aikoinaan uusimaan kasvatuksen yms. kursseja pariin otteeseen kun tuli poissa oloja sairastumisien vuoksi niin paljo. Ja sitten olen saanut tietoa vähä vaikka mistä ympäriltäni. Ja otan ite yleensä todella paljon asioista selvää, että johtuu varmaan myöskin siitä. Niin moni kaveri on saanu lapsen ympärillä ja kuunnellut heitä ja on kavereissa myös sairaanhoitajia ja kätilöitä joilta kans saan tietoa paljon. Ja asia mikä aina kiinnostaa niin jää myös päähän :P Ja meillä oli myös vammaisuudenkohtaamisen kurssi jota piti yksi synnytysosaston pitkäaikaisimmista kätilöistä nii tahto mennä tunnit aina johonkin muuhun kuin siihen kurssin aiheeseen eli puhuttiin paljon synnytysosastosta ja synnytyksistä ym. tottakai puhuttiin myös siitä aiheesta koska synnytyksen yhteydessä joskus sattuu ja tapahtuu tai huomataan jotain joka on aiheuttanut vammaisuutta jne. silleen. Kävin kouluni Kuopiossa 2002-2007. hieman venähti opiskelu mut onko se ihmekkää jos melkei kaks vuotta olin jatkuvasti kipeänä enne ku löysivät syyn joka olikii liiankin yksinkertainen kuin nielurisat jatkuvassa tulehuksessa...

Nii ja ongelma on se että kun olen käyny noissa valmennuksissa missä kävinkään niin niissä ei tullut yhtään mitään uuttatietoa mitä en olisi tienny. Ja ku mulla oli jopa parissa asiassa enemmä tietoo ku meille pitäneille nii sehän se mua huvittikin :P siks ehkä saa minusta kuvan että on negatiivinen asenne noita valmennuksia kohtaan.

Joo että joo.. nyt pätkii taas ja kaveri hakkaa mua palleaan ja kylkiluihin rinnan alla ja yrittää viedä multa hapet pihalle :P

Älkää nyt hyvät ihmiset puhuko koko ajan suklaasta!! Täällä on menossa yhden naisen taistelu suklaansyömistä vastaan, tällä hetkellä taidan kyllä olla pahasti häviöllä (nimim. milkyway-fani). Kiloja tullut lisää jo kymmenen eikä mun puolesta tarviis enää tulla. Enkä muista lukeneeni raskausajan oppaista että suklaa olis parasta ravintoa kehittyvälle sikiölle, harmi sinänsä... koska jos olisi niin masuasukki olisi huippukunnossa. [:D]

Mulla menee tää raskaus jotenkin käänteisesti. Kaikista pahimmat kivut ja vaivat oli tuossa 28. viikon paikkeilla, jolloin jäin sairaslomalle ja makoilin vaan sängynpohjalla useita viikkoja. Nyt taas ei oo kipuja juuri missään ja kävelen ihan samalla lailla kun ennen raskauttakin. Äsken käytiin parin tunnin kävelylenkillä miehen kanssa, ja metsässä vastaan tullut sienienkeräilijä päivitteli että miten muka voi synnytykseen olla niin vähän aikaa kun mulla tuskin vatsaakaan on ja liikun niin nopeasti. Potkuja ja vatsan kokoa lukuunottamatta ei kieltämättä tunnu kovin "raskaalta" olo. Paitsi että nyt kun hehkutin niin eiköhän se tästä pian taas muutu...

Yamacraw, sullahan on kohta jo 36. viikko aluillaan, eiköhän sitä siinä vaiheessa saa jo vähän hidastaakin! Ei kauaa mene kun tälläkin palstalla aletaan poksahdella... [:)]

Ai niin, ostin eilen oman verenpainemittarin ja mittasin arvot aamulla herätessä. Mielenkiintoiset lukemat, 109/63... neuvolassa olleet molemmat arvot vähintään 30 pykälää korkeammalla viimeisten kuukausien ajan. Taitaa vissiin vähän jännittää tuo valkotakkien läsnäolo?!

Neuvolassa käyty ja masukasvaa käyrien mukaan ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Neuvola täti tunnusteli masua ja hänkin oli sitä mieltä että pikkuinen on kääntynyt peppuylöspäin, ei siis ihme ettei kaikki liikkeet tunnu enää niin selvästi. Loput perhevalmennukset oli meillä peruttu possunuhan takia.. :( joten ei muuta kun varailemaan aikaa kättärin tutustumiseen.

Väsymys on ollut taas muutaman päivän todella kovaa ja veto on ollut ihan poissa, mieheni tuossa sairasti yhden päivän kuumeen ja miulla sitten olikin yllätykseksi eilena alilämpöä reipas aste.. ja olo oli kuin hirmuisessa kuumessa.
Tänään ollut parempi päivä.

kaylies
, Kiinteistöstä isöinnöitsijä (korkein pomo) soitti eilen kun huoltomies oli häntä käynyt jututtamassa. Tänään mieheni soitti kiinteistölle ja huomenna menee katsomaan asunto tilannetta ja jos emme saa pikaisesti uutta asuntoa niin soitan ympäristöviraston porukat paikalle! ja sitten tämäkin asunto on ympäristöviraston tutkittavana!..

Ja nyt paistelemaan kasvispihvejä, että päästään herkuttelemaan kasvishamppareilla... :)

Niisuneiti: Täällä on jo varmaan pari kuukautta juostu läpi yön vessassa! [:)] Eli noin tunnin - kahden välein on käytävä pissalla ja pidätellä ei voi oikeastaan yhtään, kun heti alkaa supistella... [&:] Mutta kuten jo aikaisemminkin totesin, niin tässähän on jo hyvin tottunut yöheräilyihin. [:D]

Vielä loppuviikko lomaa ja sitten paluu suomeen. [:)]

Sf:n tsekkausmittaus neuvolassa tänään. Ei muutosta (3 viikkoa sama 30cm). Lähete äippäpolille syyniin. Onneksi pääsen jo perjantaina.

Flunssaa pukkaa. Lämpöä hitunen päälle 37, kammottava nuha ja kurkku ja korvat särkee..

Vali vali.

Pissalla ravaamisesta, viime öinä oon herännyt vaan muutaman kerran, mutta on öitäkin etten nuku kahtatuntia pidempään ilman pissallakäntiä. Yö heräilyihin siis olen jo tottunut, mutta onhan se sitten niin eri asia imettää ja vaihtaa vaippoja kanssa kun on ihan unen pöpperössä..
Väsyttää muuten nyt vieläkin ihan kamalasti ja taidan kohta painua jo yöunille..

luojan kiitos en siis ole yksin tän "hädän" kanssa [:D] ei vaines
tuntuu et viimesen kuukauden on joka yö ravattu melkein tunnin välein, väsymys on jatkuvaa, aamulla tuntuu ettei ois nukkunu ollenkaan..  huoh.. valivalivali [:D]
jotenkin sellanen olo, ettei vaipan vaihto ja imetys ei ole niin paha vaihtoehto tuolle pissalla juoksemiselle... nooh, sittenhän sen näkee...
mulla menikin sitten koko ilta leipoessa.. jauhokaapista löyty ylimääräsiä asukkaita, ja totesin, et pare käyttää jauhot pois ennen ku ne on pilalla... noh, pakastin saa täytettä [:D]

On se outoo tää raskaus kun joka asiasta pitää huolestua. Osa täällä sen takia et ravaa vessassa usein, ja itse aloin huolestuun kun ei tarvi ravata öisin vessassa!! Osais vaan olla miettimättä. Aluks heräilin vessaan, siis aikoja sitten, varmaan kesällä. Ja nyt vasta uudestaan alkanu heräileen, viime viikolla kaks kertaa ja tällä viikolla sen kerran. Johtuukohan siitä ku muutenkin juon paljon vettä ja teetä ja ravaan vessassa usein, mut iltaa kohti himmaan juontitahtia, ja käyn vessassa varmaan kolme kertaa vartin sisään ennen ku menee nukkuun. No, nautitaan viä kun voi!!

Jee, kävin varaan itelleni parin viikon päähän kasvo- ja jalkahoidon loman kunniaks!! En oo kauheesti ennen raaskinu käydä, nyt aattelin mennä törsään veronpalautuksia kerrankin itseeni! (Tai ainahan ne itelle menee mut ennen ei tällä tavalla). Tekee henkisestikin varmaan hyvää, nyt ollu varmaan ilman takia pitkän aikaa mölliolo ja ite näyttää ihan ruumismadolta kun karseet silmäpussit, kalpee naama ja muutenki väsähtäneen näkönen (ukkakin on ihan ruma ja vali vali!!). nyt loppu valitus ja piristystä kaivettava vaikka väkisi! Onneks kohta on viikonloppu!!

Siis piti kirjottaa että tukkakin on ruma!! Ja nyt piristän itteni vaikka väkisin! Paketoin illalla vaikka joululahjoja jos sillä mieli kohenis! :)

Tänään alko äippäloma virallisesti. Tosin teen töitä vielä 30.11. asti, ei haittaa, koska saan siihen asti opintorahaa, joten joka tapauksessa saan sen minimimäärän. Mutta vieläkään ei oo mitään tietoa mistään äitiyspakkauksesta. Vähä semmone on kutina, että penska on ennemmin kainalossa ku se paketti. Täällä on kanssa makean ja hedelmien himo kova, tyypillistä just nyt ku pitäis olla vähähiilarisella. Pikkunen on kokoajan oikeassa kyljessä ja puskee itteään kainaloon. Ärsyttävän tuntusta, tuntuu, et nahka repeää. Tää taitaa pian tullakin, mä luulen, että tän vuoden puolella tapahtuu.

Saa hedelmiä ja marjoja syödä iha vapaasti ja pitääkin syödä vaikka pitäs olla vähähiilarisella ruokavaliollla. Se tarkoittaa vaan että jättää ne vääränlaiset hiilarit pois kuten sokerit ja valkeet jauhot jne.

meikä sitten repäs. meinas tulla pökrääminen. vähä venähti lounaan syöminen niin enne sitä oli sokerit sitten 3,4 ja kivasti oli oireita. eiku äkkiä vaa ruokaa masuun. hirvee vapina alko syödessä mutta 15min syönnin jälkeen helpotti.  Sen siitä saa ku mies tulee tauolla koulusta käymää kotona muka ruokkiksella ja sitä innostuu vähä köhm köhm... :P

ja asuntoasiaamme.
Mieheni kävi tänään kiinteistöllä juttelemassa tilanteestamme, Kiinteistön mukaan miellä ei ole kiire päästä pois asunnostamamme.
Asumme kaksiossa, ilman hissiä rapun ylimmässä kerroksessa, sisävaunuvarastoa talossamme ei ole, löytyy ulkoa kylmä pyörävarasto joka on roskiksen kanssa samassa rakennuksessa ja kaikki kuulemma katoaa sieltä.
+ huoltomies sanoi, että asunnossa on ollut kosteusvaurioita ja asunto menee vasta ensi kesänä remonttiin. Kuulemmma perheitä asuu pienemmissäkin kaksioissa täällä ja huonommissa oloissa...

Hitto taas ärsyttää niin pirusti koko kuvio..
Jos sitä asuntoa ei ala nyt pikaisesti kiinteistöltä kuulumaan niin ei tässä auta muutakun tilata ympäristövirastolta porukat käymään täällä.

Mama 78: Mulla on toi sf mitta 25 cm ja vk 32 menossa. Mitta oli pysynyt samana yli kuukauden, joten sama keikka äippäpolille tiedossa ensi viikon keskiviikkona. Oon kyl varma, että kyse on vaan vaavin asennosta. Potkii tarmokkaasti, joten en jaksa uskoa että pikkunen ei sais tarpeeksi kasvuun ravintoa. Olin ite pieni syntyessäni samoin mieheni. Ihan mukava päästä uudelleen kurkisteleen pikku kaveria.

Huh..mäkin jäin vajaa viikko sit saikulle...meni ihan itkuksi. Täällä jotku on kirjoitellut noista kiukkupuuskista..mäkin oon niitä harrastanut. Ja itku...kaikesta pienestäkin vastoinkäymisestä itku. Nyt 4 päivää levättyäni olo on ihan toinen. Enää ei itketä, jos ei avain osu ulko-oven lukkoon ekalla yrittämällä [:D] Harmittaa vaan kun ympäristö alkoi liioitteleen mun itkusuutta ja tyrkytti ties mitä masennuslääkkeitä vaikka yritin sanoo että tarviin vaan lepoa[&:] Noh enhän mä niitä huolinut, mutta nyt näkyy papereissa merkintä itkuisuudestani ja se ketuttaa[:@] Onhan se tietty hyvä, että on ihmisiä ympärillä, jotka välittää. Vielä pitäis mennä pariksi viikoksi täihin ennen äippälomaa, mut katotaan mitä ne nyt siel polilla sanoo vaavista. Jotenki oisin jo valmis jäämään tästä ootteleen pikkusen syntymää[:)]

Takaisin