Mulla auttaa ummetukseen psylliumjauho. Sitä saa luomukaupoista ja tavallisistakin kaupoista jos niissä on vähän parempi valikoima. Keliaakikot käyttää usein psylliumijauhoa leipomiseen että saa sitkoa. Psyllium on mun ymmärtääkseni kasvi, jonka siemenet jauhetaan jauhoksi. Oon käyttäny sitä samaan tyyliin kun pellavarouhetta (pellavahan on kielletty raskaana), eli liotan yön yli vedessä ja syön jugurtin, myslin tms kanssa. Luumu on varmaan hyvä, mutta kun oon vähähiilarisella, niin ei pitäis kuivahedelmiä syödä. Tosin tuskin yks luumu mitään tekee, mutta mulla alkaa liian kovat makeanhimot jos syön ihan vähänkin jotain makeaa. Sitten on tietysti diabeetikkojen sorbitolikarkit, niitä kun vetää niin kyllä paska lähtee [:D]!
Mulla ei varmaan kertaakaan oo viel supistuksia, kun en osaa sanoa miltä ne tuntuu. Kai ne tunnistaa sit ku ne tulee. Mullaki on tullu sisäreisiin ihottumaa, omistan myös sellaset aika tukkijalat jotka hankaa yhteen ku kävelee. Mulla on auttanut kookos- ja rypsiöljy, joita muutenkin käytän kuivan ihon hoitoon.
Välillä pännii tää raskaus tosi paljon. Tuntuu, ettei jaksais tehä mitään. Semmosina päivinä se onkin ihan jees jos ei tarvii tehä mitään. Mut sit ku olis jotain hommaa, niin ei hitsi tuleeko siitä mitään... Perjantaina vedin vielä jumppatunnin. Se tuntu hyvältä vaikka taas oli ihan fleguna sinne salille mennessä. Kummasti se virkisti! Mulla on ens torstaiksi vielä buukattu pari jumppaa, mutta sen jälkeen en kyl enää jumppaa tee ku alkaa kelan rahat juoksee (matelee...).
Maha on ihan hirveen pinkee ja välillä tuntuu tosi tukalalta ku pikkunen yrittää mennä ihan ihme paikkoihin, esim se tykkää tosi usein yrittää tunkea mun oikeanpuoleiseen kainaloon. Eihän se pääse ku on kylkiluut yms tiellä, mutta silti se vaan puskee jalkojaan sinne. Muutenkin se tykkää olla enemmän oikealla puolella ja joudun aika usein istumaan vinossa nojaten vasemmalle, että se mahtuis sinne ja että mä mahtuisin vielä hengittämäänki.
En oo jaksanu silittää mitään vaatteita, omia vaatteita silitän joskus jos ovat tosi rypyssä pesun jäljiltä, mutta en oo kyl ajatellu ryhytä silittämään vauvan vaatteita. Muutenkin ollaan aika lepposasti liikkeellä, ei olla tehty vielä oikeastaan yhtään mitään hankintoja. Alussa laps saa nukkua meidän vierellä ja kulkea sylissä (ja kantoliinassa) mukana. Mistä tuli mieleen, että Kelan sivuilla lukee vieläkin äitiysavustuksen kohdalla, että "käsittelyssä". Olishan se ihan kiva jos sen paketin sais ennen vauvaa... Vielä jos niillä kestää sen päätöksen jälkeen vielä monta viikkoa postittaa se loota. Ärsyttävää. Ja meillähän LA on 3.1.2010 ja laitoin sen Kelan hakemuksen menemään 2.11. eli kylläkin 2kk ennen laskettua aikaa, mutta silti se nettilomake herjasi, että hakemus on myöhässä ja vaati perusteluita sille. Että jos ne oikein haluaa vittuilla, niin me ei sit saada pakettia ollenkaan. Mä siis kuvittelin hakeneeni äitiysavustusta samalla kun hain äitiysrahaa, mutta näköjään siihen ruutuun ei ollut tarttunu se ruksi [:@].
Mites muuten, ootteko isyysrahoja vielä hakeneet? Missä vaiheessa niistä pitäis hakea? Vasta vauvan synnyttyäkö?