Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletko jaica sanonut isännöitsijälle, että olet ollut yhteydessä ympäristövirastoon? Sanot (uhkaat[:D]) että he puuttuvat asiaan, jos mitään ei tapahdu. Kerrot myös, että lääkärisi on ottanut kantaa terveydellisiin haittoihin. Kovat aseet vain käyttöön, ei ne tee mitään jos ei ota asiakseen "pommittaa" heitä ja painosta tekemään asialle jotain ja pian!

Mandariini - se painoarvio on todellakin vain arvio, voi heittää paljonkin todellisuudesta. Meilläkin oli painoarvio viikolla 35+2 yli kolme kiloa, syntyi 35+3 2680g poikavauva, eli metsään meni arviot. [:)] eikös se ole sen n. +/- 500g.

Ihanaa odotusta teille, se on niin pian ohi vaikkei juuri nyt ehkä siltä tunnu. [:)]

Aamulla ekana luumua 1-3 kpl ja sitten normisti ruokaa. Sitten päivän mittaan syödä muutama viipale punajuurta. Jos noillakaa ei lähe liikenteeseen kökki niin sitten kaalia raakana vielä lisäksi. Mulla auttaa noi luumut ja varsinkin punajuuri ja myös tuo kaali. Ei ole tarvinna lääkkeitä syödä.

Ja nyt kun on pääsääntöisesti pelkkää kasvisruokaa syöny että olen välttänyt noita hiilareita niin kökki irtoo heleposti. Eli salaattia todella paljon joka aterialla kannattaa syödä. Kyl liha ruokaakin syön mutta tosiaan lautasmallin mukaan ja hiilareitakiin vaan lautasmallin mukaan. Mutta salaattia,kasviksia hedelmiä ja marjoja muuten sitten vähä väliä sillo tällö ja välipaloiksi nii ei oo ollu masun kanssa mittää ongelmaa.

Tällä viikolla tuli ongelmaa ku söin maanantaina pitsan. Meni kovaksi mutta ku otin tota luumua ja söin punajuuria nii joha läks. Ja tietty Vettä pitää juoda paljon.

Noihin kiputiloihin ja pohkeisiin viitaten. Kipeää tekee mutta kävelyä kävelyä. Varsinkin pohkeille o tärkeää se kävely, venyttely ja lämmittely. Muille kivuille ei oikein voi sitten mittään. Itekkii pitäs lähtee kävelylle mutta viime aikoina vähä jäänyt. Vois tänää lähtee että jaksaa huomenna käydä sitten jyväskylässä heittää lenkkiä auton vaihossa. Joku istuu siis jalat kojelaudalla.

joo ja tylsää on!!!!! Päivitän tätä tyyliin 10min välein ja kattelen joko joku o kirjottanu jottai samoin teen tuolla gallerioissa ja naamakirjassa. Jaksa töllöä kahtoo eikä kirjaa lukee. Ja innosta lähtee tonne ulos liukastelemaan, pakko tänää kyl o lähtee.

Elegia: Ihanaa kuulla, että siellä voidaan hyvin. Elä nyt kuitenkaan itteäsi liikaa piiskaa, että ei tule sitten takapakkia voinnin kanssa. Ja eiköhän se kiire ota siitä laantuakseen... Nyt vaan sulle sattui semmonen päivä, että oli monta menoa samalle päivälle.

Just yks työkaveri käväsi tässä vaimokkeensa kanssa näyttämässä heidän vauvaansa. Heidän suloinen tyttö syntyi pari viikkoa sitten sektiolla 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. Ja kyllä oli onnellisen näköinen pariskunta ja suloisen näköinen pieni tytön tyllerö [:)]. Heidän onnensa näkeminen oli jotenkin tosi helpottavaa, koska tiesin heidän jännittäneen tätä raskautta ja synnytystä erittäin paljon. Johtuen siitä, että edellisellä kerralla heille syntyi vakavista kehityshäiriöistä kärsinyt lapsi, joka kuoli tosi varhain :(. Ja samalla kun katselin sitä nyyttiä, niin omassa masussa lähti käyntiin sellainen kickboxin show, että meinas omat jalat lähtiä alta [:)]. Ei varmaan halunnut, että äitin huomio kiinnittyy liikaa toiseen lapseen [:D].

Tässä kun vielä jaksais pari tuntia rutistaa töiden parissa, niin sitten pääsis viikonlopun viettoon. Jos sitä jo tänään siivoais huushollin, niin huomenna vois tehdä jotain mukavempaa sillon kun isäntä on mettällä. Vauvan torkkupeiton palaset alkais olemaan kasassa, joten jos niitä sitten ompelis kasaan...

laiskottelen sisällä ja syön karkkia!! Tosi tuhmaa...
Katson telkkarista vauva tulossa -ohjelmaa ja siinä kaksi pariskuntaa teki vauvamasuista kipsivalun. Sellanen vois olla hauska muisto! Onko kukaan tehnyt sellaista ennen? Näin niitä jossain, siis tarvike setti sellaisen tekemiseen.

Meillä oli maanantai synnytysvalmennus ja aiheena oli imetys. Siellä sai ihan hyviä neuvoja ja perustietoa imetyksestä ja lähinnä siitä miten se sitten ihan alussa aloitetaan. Sitten siellä oli juttua että ei sais käyttää molempia syöttötapoja eli pullosta ja tissistä. JA mä olin ihan suunnitellut et lypsän maitoa pulloihin ja pakkaseen niin että isäkin voi lasta syöttää jos itse vaikka täytyy käydä jossain.
Pullosta imiessä ja sitten taas tissistä imiessä imentätapa on niin erilainen ettei se ole hyväksi vauvalle. Mutta sitten siellä taas jossain kohtaa sanottiin että kyllä voi välillä antaa pullostakin... Tiedä sitten miten pitäis oikein toimia. Ja tietty sekin et jo vähän vanhempi lapsi osaa imeä molemmistakin. Että ehkä siinä tarkoitettiin ihan alkuaikoja...?

suositus imetyksestä on tottakai että jos annat tissiä niin pelkästään tissiä sitten mielellään, mutta ei se ole ehottomasti kiellettyä että antas pullosta myös. Mutta tosiaankin siinä on se imemistapa ja maidon tulo aivan erilainen. Pullosta tulee helposti maitoa jolloin lapsen ei tarvitse käyttää kaikkia tarvittavia imemislihaksia hyväksi ja se tietyllä tapaa estää suun ja puheen kehitystä. Mutta on näitä tuttipulloja olemassa jo sellasia joissa on se imemisvastusta.Tupperilla pystyy ite säätää miten tulee se maito pullosta. Mutta ihan ekoina kuukausina mielellään sitä tissiä ja sitten voi käyttää kumpaakin. mutta siinä käy helposti niin että jos annetaan pullosta myös niin kohta lapsi ei suostu tissiä syömään. Monelle kaverille käyny näin.

Kiitos kaikille tuesta..
Onneksi en ole asuntoasian kanssa yksin vaan miehenikin kiehuu jo sen tiimoilta.. Toivotaan parasta että päästäänm mahdollisimman pian pois tästä.
Ensiviikolla on taas uusi viikko ja katsotaan mitä saadaan aikaan asunnon suhteen.

KIITOS KAIKILLE HIRVEÄSTI ONNITTELUISTA![:D]

Raskausmyrkytyshän se sitten lopulta oli vaikka taisi ne lääkäritkin olla vähän pihalla jossain vaiheessa. Joka tapauksessa nyt on jo parempi fiilis ja olo ja äitillä ja pojalla kaikki hyvin. Juuri nyt en jaksa palata enempää yksityiskohtiin.

Lisähapesta sen verran että nasalit siis vielä kyllä varmistamassa mutta on kyllä pieni herra lääkärin mukaan vahva ikäisekseen. Nyt sitten alkaa ravaaminen sairaalassa hoitamassa pikkuista. On kyllä hieman vaikea suhtautua kun vielä on piuhoja sun muita ympärillä. Kun ei saa sitä mielikuvaa päästää että nostaa pikkuisen ilmaan ja se jokeltaa takaisin...u nou mutta sitä aikaa odotellessa pitää päivä kerrallaan mennä kun kuitenkin keskosesta kyse. Kyllä sitä kotiinpääsyä jo odottelen yhdessä vaavin kanssa. Eniten tässä ehkä joulun aika harmittaa kun tuskin pikkuista vielä silloin kotiin saa. Yleensä menee lasketunajan paikkeille ja onhan se parempi vauvan kannalta, että varmasti kaikki on hyvin kotiutumista ajatellen.

Pohjois-Savosta olen kun joku kysyi ja siksi nyt näin vastaan että edes pieni intimiteettisuoja tässä säilyypi...[:)] Siitä kyllä voi päätellä missä ollaan....ja kohtalon tovereita valitettavasti löytyy...

iltaa kaikki!

Täällä ollaan kotona ihan yksin ja ei viitsi lähteä minnekään kun kaverit on joko töissä tai juhlimassa. Yritän nyt vaan tappaa aikaa jotenkin. Nukkumaan en viitsi vielä mennä kun herään ennen kukon laulua. Olen jo jonkin verran pessyt vauvanvaatteita. Onko kukaan muuten silittänyt ensimmäisen lapsen vaatteita oikeen kunnolla vai pistättekö suoraan kaappiin???? Kun nyt on vielä aikaa, niin itse ainakin silitän ne. Kun pikkunen syntyy niin aikaa ei oe oikeen mihinkään. Kun yksin tulen olemaan lapsen kanssa ja lapsenisään en halua olla ollenkaan tekemisissä. Siihen on monta syytä ja ne on meidän väliset asiat.

Vaikka pikkusen syntymään on lasketunajan mukaan vielä vähän yli 7 viikkoa, niin olen hankinut jo melkein kaikki tarvittavat tavarat. Ainoa mitä en ole niin mitään hygieenia juttuja esim. vaippoja, pumpulia jne. Ne hommaan ensi kuussa. Aika monet kaverit ja sukulaiset on jo kysynty mitä tarvisi vielä hommata pikkuselle, niin olen siihen vaan sanonut "saa hommata mitä itse haluaa".

Näin pitkällä kun on raskaus, niin on tullut jo aika monta asiaa mitä ei enään pysty tekemään tai ei kunnolla jaksa. Esim. autolla ajaminen, imurointi, kävely jne. Tuntuu välillä vaan siltä kun olisi todella "vammainen". Kun muutenkin en ole pyytänyt ystäviltä/ kavereilta kauheasti apua, niin nytkin on aika vaikeaa pyytää jos oikeesti tarvitsen. En ole kunnolla pystynyt imuroimaan pariin viikkoon ja villakoiria rupee olemaan todella paljon. Voit tuntua aika tyhmältä jutulta, mutta en kehtaa pyytää/kysyä kavereilta tai ystäviltä, että voisitko/ haluasitko imuroida asuntoni oikeen kunnolla kun itse en enään kunnolla pysty. Sentään tiskaamaan ja pyykin pesuun pystyn vielä oikeen kunnolla. Mutta joo tai oikeestaan hyvää illan jatkoa ja hyvää huomenta kun luet tätä tylsää ja valittavaa kirjoitusta.

Voi että!!! Vauva-onnittelut, Santtu85! [:)] Hurjasti jaksamista sinne, lepäilet nyt vaan kunnolla! Kyllä se prinssi siellä kasvaa omaan tahtiinsa ja saathan sitten sen lapsen syliinkin aikanaan.

Omalla vauvalla on vielä tuo minun pinkeä mahanahka päällä. Ja kyllä siellä sitten vellotaan!! Taaskaan neuvolan täti ei tiennyt kummassa kyljessä on pää ja kummassa peppu, mutta pääosin poikittain siellä vielä vöyritään. Ja viikkoja on tänään tasan 33. Kamalan kasvupyrähdyksen oli tehny, 840g/viikko! SF-mittakin oli 32, eli käyrän yläpuolelle on kohottu reippaasti. Taidan sitten synnyttää jättiläisen.. Toisaalta kun tuo vaavi ei ole vielä laskenut päätään sinne lantioon niin voi olla senkin takia niin iso tuo SF-mitta? Läskiä on kyllä kertynyt muuallekkin kuin vatsaan tällä äitillä (kai me ollaan jo äitejä vaikka esikoista vasta odotetaankin?) kun on jäänyt vähemmälle kai liikkuminen, lomalle kun jäin.. RR oli hyvä ja Hb ei mitattu edes, kun viimeksi oli niin "hyvä" 123. No parin viikon päästä taas neuvola..pissa oli puhdas ja vauvan syke 140.

Sain koottua toisen niistä lipastoista, jotka haettiin Ikeasta vauvanvaatteita ja tavaroita varten. Tuli jo täyteen! Silitin osan noista vaatteista jo silloin kesällä, mutta rutussahan ne on, saa nähdä pidänkö semmosen "silityspäivän" sitten kun saan toisenkin lipaston koottua ja loput vaatteet pyykättyä... En ole kyllä koskaan tykänny silittämisestä ja omatkin vaatteet on semmosia, joita ei juuri silitellä tarvi, mutta jos nyt tekis poikkeuksen pienen kohdalla[;)]

Käytiin yli 700 km päässä mökillä viime viikonloppuna, kumma kyllä jaksoin aika hyvin istua ajomatkat, eikä vessareissujakaan tullut kovin monta ylimääräistä. Paikan päällä vaan otin suosiolla yöajaksi käyttöön vanhan alusastian enkä lähteny rämpimään yöpissalle ulkohuussiin... vesi kannettiin avannosta ja juomavesi oli mukana kanisterissa. Puilla lämmitettiin takkaa ja kaminaa pitkin yötä.. Semmoinen extreme-babymoon meillä ;) Paluumatkalla haettiin peräkärryyn nyt se vanha pinnasänky <3 Vielä kun saisi tuon makuuhuoneen järjestyksen muutettua niin sen voisi laittaa kuntoon vauvaa varten. Kun eihän sitä sitten tiedä, milloin tulee lähtö!! Supistellut on paljon pitkin päivää, mutta ei ne yleensä ole kipeitä. Äkilliset liikkeet vaan tuppaa kramppaamaan lihakset kyljistä ja nivusista [:@]  Meinasin ottaa sinne mökille mukaan turvakaukalon ja vauvanvaatteita varalta, mutta jätin sitten ottamatta kun oli muutenkin niin paljon tavaraa ja mies toppuutteli.. Meinasi, että jos se synnytys siellä mökillä alkaa niin ambulanssilla sieltä lähdetään eikä omalla autolla kaukalon kanssa. Sen saa vaikka lainaan hätätilassa sitten. No ei tarvinnu lainata eikä ambulanssia tilata. Ei sillä mökillä ole edes katuosoitetta, niin olispa ollut kiva selittää sitten hätäkeskukseen, että semmonen pikkunen järvi Kainuun korvessa minkä rannalle menee semmonen pikkunen hiekkatie.. :)

Anoppi oli tehnu vauvalle suloista tilkkutäkkiä vaunuihin ja minun vanhemmat laittoivat matkaan joulupaketin, jossa on tumma puinen syöttötuoli (saa aukaista vasta jouluna:)

Imetyksestä meille sanottiin neuvolan perhevalmennuksessa, että sitä lisämaitoa voi "hörppyyttää" jostakin kupista vauvalle, ettei opi sitä helpompaa tuttipullosta imemistä ja lopeta tissiruokailua. Sitten vasta kun imetys on kunnolla lähtenyt käyntiin (olikohan se 2 kk) niin kannattaa vasta antaa tuttipulloa ja tuttia.

Kaylies, niistä housuista.. auttaisko jotkut ratsastushousun tyyppiset missä ei ole sisäsaumoja?

Minä ainakin olen pessyt ja silittänyt kaikki vauvan vaatteet vaikka osa onkin menny suoraan pahvilaatikkoon (68 cm ->).  Kaikki on muutenkin valmiina, lähinnä koiraa ajatellen mutta toisaalta olen luonteeltanikin sellainen että teen asiat turhan aikoinaan [:D]

Hyvä idea ne ratsastushousut, mutta mun jaloille käypäsiä ratsastushousuja kun ei löydy ellei sitten ompelijalla teetä erikseen. Kun on tuo reiden paksuus sitä luokkaa ja varsinkin pohkeiden että kun ei tavan housutkaan kaupasta tahto millään käydä ellei ole kokoa 50-58. Vyötäröstä kyllä menis pienempikin vaikka kuinka, paitti että nyt tämän viikon aikana masu paisu niin että minun 48 koon housut alko puristaa, pystyn pitämään kyllä mutta istuessa varsinkin autossa pakko aukasta vetoketju. Eilen illalla huomasin että minu jätti ylisuuret toppahousut oli menny jopa reisistä mulle ahtaaksi. Ja autossa istuminen niiden kanssa tuottaa erittäin suurta tuskaa. Mutta seisoessa voin pitää niitä vielä vähä aikaa. Eli henkseleiden ostoon pitäs mennä. En kyllä osta yhtään isompia toppiksia, tai toisaalta vois ostaa nii Olispaha ainakin tarpeeksi isot ja sais vaatetta alle eikä tartteis pakkasissa koskaa enää palella.

Mie en oo jaksanu silittää noita vaatteita,ku en jaksa silittää muutakaan ellei tule sellanen ihme tylsyys ja innostus päälle nii sillo menee yleensä kaikki mahollinen silitykseen. Tässä haaveilin että jos jaksas silittää ne vaatteet ja tyynyliinat ja käsipyyhkeet, mutta laiskuus on iskenyt.

EIlen tuli istuttua autossa sitten ihan urakalla. Käytiin siel Jyväskyläs vaihtaa mulle autoa. mennessä piti hetken pitää jalkoja kojelaudalla ku tuntu että turpoovat, mutta syy löytyikin kengistä...oli vaa tulessa jalat ku jalkotilaan toppakenkiin puhalti kuumaa. Pois tullessa ajoin jonkin matkaa kunnes piti sokerit mitata ja sitte sai mies keskittyä taas ajoon. Kkotiin ku päästiin niin eikös me pari tunni kuluttua lähetty sitten sitä minun autoa ulkoiluttamaan ja ajeltiin pitkin kyliä varmaa viis tuntia ja käytiin kavereita moikkaamassa ja kuskaamassa. Nukkumaan ku ruvettiin niin ihmettelin ku jalat ei ollu turvoksissa vaikka tunne oli. Yöllä piti sitten herätä ku niskahartiaan koski ja haarovälistä liitoskivut yllättivät minut paukautuksilla. Oli sitten särkylääke otettava. Kyllä olin väsyny. Nyt sitten o kädet turvoksissa näin yön jälkeen ku pääsääntöisesti jommalla kummalla kylellä käsi päänalla tuli nukuttua. Mutta ihme ettei ton pahempia oireitä reippaasti yli 600km istumisesta tullu eilen.

Heipä hei jälleen kerran [:)]

Haettiin siipan kaverin luota hoitopöytä perjantaina ja nyt on sitten eka koneellinen vauva pyykkiä tulossa, saa sitten kuivana viikata suoraan lipastoon.. Vaatteita en meinaa alkaa silittään, en muutenkaan silitä muuta kuin pakolliset (juhlavaatteet), eikä niitä kerkee sitten vauvan synnyttyäkään silittelemään...
Tänään ois sit tasan 7 viikkoo arvioituun saapumisaikaan, saapi nähdä kestääkö niin kauan, vaiko meneekö yli..
Tiistaina oli sitä perhevalmennusta ja siinä käytiin läpi tuota TYKSin synnäriosastoa, mitä löytyy mistäkin ja mikä heillä on toiminta periaatteena.. Sinne saa synnytykseen mukaan yhden tukihenkilön.. Eikä mukaan tarvita muuta kuin neuvolakortti, ja "ilman sitäkin tulee muksut maailmaan" [:D] Ai jaa...
Täällä on jo eka joulukinkku paistettu ja tuhottu.. Siippa niin halus "koe"kinkun, [:D] toisen se haluu 2 viikon päästä ja sit jouluks... Kinkku syöppö... Nooh, kyllä se vaan hyvältä maistu laatikoiden kanssa.. tuli ihan joulu mieleen.. rosolliakin tekaisin.. pikkujouluja siis juhlistimme epävirallisesti.
Nyt aamukaffetta kitusiin ja sit pyykit kuivamaan..
Turussakin on pakkasta vihdoin.. täällä ei ole 2 viikkoon tullut muuta kuin vettä... huoh.. ehkä se talvi alkaa siitä pikkuhiljaa tulemaan...

Tulipas taas vuodatusta [:D]

Mulla auttaa ummetukseen psylliumjauho. Sitä saa luomukaupoista ja tavallisistakin kaupoista jos niissä on vähän parempi valikoima. Keliaakikot käyttää usein psylliumijauhoa leipomiseen että saa sitkoa. Psyllium on mun ymmärtääkseni kasvi, jonka siemenet jauhetaan jauhoksi. Oon käyttäny sitä samaan tyyliin kun pellavarouhetta (pellavahan on kielletty raskaana), eli liotan yön yli vedessä ja syön jugurtin, myslin tms kanssa. Luumu on varmaan hyvä, mutta kun oon vähähiilarisella, niin ei pitäis kuivahedelmiä syödä. Tosin tuskin yks luumu mitään tekee, mutta mulla alkaa liian kovat makeanhimot jos syön ihan vähänkin jotain makeaa. Sitten on tietysti diabeetikkojen sorbitolikarkit, niitä kun vetää niin kyllä paska lähtee [:D]!

Mulla ei varmaan kertaakaan oo viel supistuksia, kun en osaa sanoa miltä ne tuntuu. Kai ne tunnistaa sit ku ne tulee. Mullaki on tullu sisäreisiin ihottumaa, omistan myös sellaset aika tukkijalat jotka hankaa yhteen ku kävelee. Mulla on auttanut kookos- ja rypsiöljy, joita muutenkin käytän kuivan ihon hoitoon.

Välillä pännii tää raskaus tosi paljon. Tuntuu, ettei jaksais tehä mitään. Semmosina päivinä se onkin ihan jees jos ei tarvii tehä mitään. Mut sit ku olis jotain hommaa, niin ei hitsi tuleeko siitä mitään... Perjantaina vedin vielä jumppatunnin. Se tuntu hyvältä vaikka taas oli ihan fleguna sinne salille mennessä. Kummasti se virkisti! Mulla on ens torstaiksi vielä buukattu pari jumppaa, mutta sen jälkeen en kyl enää jumppaa tee ku alkaa kelan rahat juoksee (matelee...).

Maha on ihan hirveen pinkee ja välillä tuntuu tosi tukalalta ku pikkunen yrittää mennä ihan ihme paikkoihin, esim se tykkää tosi usein yrittää tunkea mun oikeanpuoleiseen kainaloon. Eihän se pääse ku on kylkiluut yms tiellä, mutta silti se vaan puskee jalkojaan sinne. Muutenkin se tykkää olla enemmän oikealla puolella ja joudun aika usein istumaan vinossa nojaten vasemmalle, että se mahtuis sinne ja että mä mahtuisin vielä hengittämäänki.

En oo jaksanu silittää mitään vaatteita, omia vaatteita silitän joskus jos ovat tosi rypyssä pesun jäljiltä, mutta en oo kyl ajatellu ryhytä silittämään vauvan vaatteita. Muutenkin ollaan aika lepposasti liikkeellä, ei olla tehty vielä oikeastaan yhtään mitään hankintoja. Alussa laps saa nukkua meidän vierellä ja kulkea sylissä (ja kantoliinassa) mukana. Mistä tuli mieleen, että Kelan sivuilla lukee vieläkin äitiysavustuksen kohdalla, että "käsittelyssä". Olishan se ihan kiva jos sen paketin sais ennen vauvaa... Vielä jos niillä kestää sen päätöksen jälkeen vielä monta viikkoa postittaa se loota. Ärsyttävää. Ja meillähän LA on 3.1.2010 ja laitoin sen Kelan hakemuksen menemään 2.11. eli kylläkin 2kk ennen laskettua aikaa, mutta silti se nettilomake herjasi, että hakemus on myöhässä ja vaati perusteluita sille. Että jos ne oikein haluaa vittuilla, niin me ei sit saada pakettia ollenkaan. Mä siis kuvittelin hakeneeni äitiysavustusta samalla kun hain äitiysrahaa, mutta näköjään siihen ruutuun ei ollut tarttunu se ruksi [:@].

Mites muuten, ootteko isyysrahoja vielä hakeneet? Missä vaiheessa niistä pitäis hakea? Vasta vauvan synnyttyäkö?

Äh mulla palo hermot noihin kaiken maailman lukuihi mitä on lukemattomilla raskauteen liittyvillä sivuilla missä puhutaan raskausdiabeteksestä.Lihavia yleistetään siellä aivan liikaa. Ja sitä että on huonot ruokailutottumukset.

Mun tapauksessa joo oli ylipainoa, mutta terveelliset elämän tavat. Liikunta jäi vähäseksi nii siks pompsahti päälle. Velje tyttö normaalipainoinen pieni ihminen ja terveelliset elämän tavat ja sillä kans tuli tää sama taati kaikesta liikkumisesta huolimatta. Muuurrrrrrr. Ja noista enneaikasista supistuksistakaan mitään selvää ole kirjoitettu vaa liia yleismaallisesti.huoh. Eli olen saanut itse tietoa lääkäriltä paljon enemmä ku noista mistään. ja Kokemuksen kautta vielä enemmä. HUoh.

Hormoonit päällä tällä hetkellä... ärsyttää siis kaikki...

Täällä rymähti 33 viikkoa täyteen. \o/ -wohoo!

Tänään ollu jonkinmoinen siivousvimma päällä että tuli ihan tuli hyvä mieli ku sai edes jotain tehtyä.. Samalla joku ihme matalapaine päällä. Ei oo hyvä olla vaikkei mitään hätää tai ongelmaa ookkaan. Mitä lie morkkia yrittää. Lapsille tulee tiuskittua niin herkästä, että ihan jo ittiä ahistaa. Ja kaikesta on paha mieli vaikkei oo mistään paha mieli.. Ota tästä nyt selvää. [&o]

Me haetaan ainaki isyysrahaa sitten ku vauva syntyy.. Ku meillä ei nyt oo vielä tiedossa et miten mies pitää ne kolme viikkoaan....(vai paljon se isyysvapaa on?) Niin oon ymmärtänyt että kela maksaa sen takautuvasti koska eihän sitä tosiaan voi ennalta tietää mitkä päivät sen pitää...
Meillä varmaan mies pitää sen sitte ku kotiudutaan joskus sairaalasta... Ekaks varmaan pari viikkoa..Sit joskus keväällä/kesällä viikon, voi vaikka pidentää vähän kesälomaa sillä [:)] Mites muut on suunnitelleet et miehet on kotona?

Meillä on vihdoin muutto viikon päästä! Tänään vietiin jo eka satsi kämpille, niin ihanaa muuttaa!!! Vauva pyörii kovasti menossa mukana ja illalla tuntuu selässä kun on koko päivän pakkaillu ja touhunnu... En malttais levätä [:@]

Mitä kuuluu Santun tammivaaville???! Odotan innolla kuvia jo [:)] Mun mielestä meki voitais kaikki laittaa pärstäkuvatkin tänne?? Olis kiva saada nimimerkeille kasvot:) Ymmärrän tietty jos jotkut ei halua laittaa.. Mä voin vaik alottaa, etin vaan eka jonku sopivan kuvan! Ja tuore masukuva pitäs kans ottaa ja laittaa tänne! KUVIA KUVIA [:D]

Moikka kaikki tammikuun vauvaa odottavat. Olen käynyt pitkin syksyä tääl taustailees teitä, mutta nyt vasta liityn mukaan.

Odotan toista lastamme ja laskettu-aika on 3.1.2010, eli äippäloma on alkamassa, jee. Siksi ajattelinkin liittyä mukaanne kuluttamaan aikaa.

Vauvaa varten en ole vielä laittanut mitään valmiiksi, nyt sitten kun aikaa on [:)]. Olotila on ollut koko raskauden ajan hyvä, lukuunottamatta väsymystä ja saamattomuutta [:@]

Ja paljon onnea SANTTU pienestä tulokkaasta!

Minto: mie voin aloittaa vielä aikaisemmin :)  Eli minut löytää irc-galleriasta nimimerkillä Kaylyn.

Takaisin