Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
emma85. osaatko määritellä jotenkin tai onko neuvolassa sanottu kuinka runsasta on liian runsas valkovuoto? Mulla saman suuntaisia oireita ja mietin et onko jo liikaa...

PALJON ONNEA SANTTU JA KOKO PERHE!!!
Mäkin menin ihan sanattomaks ja kananlihalle. [:)] Ihana kuulla, että kaikki on kuitenkin tilanteeseen nähden hyvin. Ei kyllä olis uskonu että tuollaisia uutisia lukee kun tänne tulee näin marraskuun puolessa välissä. Mutta paljon onnea ja kaikkea hyvää ekalle Tammivaaville!!!

Mä kävin tänään synnytysvalmennuksessa ja oli se kyllä paljon kivempi mennä paikan päälle kuuntelemaan kun katsoa vaan netistä. Samat asiat siellä käytiin läpi, mut paikalla oli 2 kätilöä, jotka vastaili sit kysymyksiin. Ja jotenkin tuntuu et sai keskityttyä vähän paremmin koko asiaan kun kotisohvalla. Joudun tosin kyllä vielä käymään asiat kotonakin läpi, kun toi mukelo tuolla piti äitykälle semmoset potkuharjoitukset ja änkeemiskuperkeikat etten sit pystyny oleen kauheen hyvin paikallani. [:D] Samaa se yrittää nytkin, ängetä mahdollisimman ylös, todennäköisimmin peppu eellä.

Perjantaina olis sitten seuraava neuvola. Mullakin on jalat vähän ruvennu turpoon. Huomaa kans et sukista jää heti jäljet nilkkoihin. Sit mulle on tullu sellasta outoa pientä ihottumaa nilkkoihin. Ja maha on kyl kovin piukee ja kova. Täytyy toivoa, että johtuu vaan möksyn kasvusta. Mut en kyl halua sitäkään, et tuo kasvaa kovin isoksi. Toki saa olla tuolla yksiössään siihen tammikuun 24. asti, mut ei tarvi miksikään 4,5 kiloseks välttämättä kasvaa... No, kunhan on terve. [:)]

Nyt jään ootteleen kultaani, joka lupas tulla ärrän kautta ja tuoda NAM niin ihanaa piparisuklaata!!! Hyviä odotushetkiä!

Santtu oikein paljon onnea teitin poppoolle! :)
Pienelle pojallle paljon hyvien vointien toivoituksia ja tuoreelle äidille myös!
Hurjan nopiasi tämä aika sitten menee. En olisi uskonut että jo ensimmäinen pikkuinen putkahtaa maailmaan tammikuisista!

Täällä ollaan voitu hyvin. Kävin ostamassa tänään pienenpieniä Bamse sukkia. (suloisia) Muutama tunti sitten kun lähdettiin koiran kanssa lenkille alkoi supistelemaan aivan hurjasti ja voimakkaasti... Supistuksia tuli useita ja tuntui ettei ne koskaan lopu.. mieskin vain katsoi, että kuinkä tässä nyt pitää reakoida, siinä sitten katselin kun mies telmi koiramme kanssa ja heitteli hänelle palloa. Portaita kun kävelin sitten ulkoilun jälkeen ylös niin taas alkoivat supistelut ja suoraan sohvalle makoilemaan. hetken kun olin makoillut siinä niin johan helpotti ja sen jälkeen ei ole supistuksia tullutkaan! ONNEKSI.

Eilen oli neuvola ja sitten synnytysvalmennus. Hb on hieman matala 105, vaikka oon kolme viikkoa jo popsinut rautaa. No huomaan kyllä väsyväni nopeasti. Itku tahto olla kurkussa koko päivän. Tuntuu etten jaksais enää töissä, mutta kun ei oo mitää varsinaista syytä jäädä poiskaan. Mieltä ei parantanut synnytysvalmennuksen synnytysvideokaan, kun kattelin onnellista perhettä yhdessä ja itel on riski ettei mies ehdi paikalle [:(] Sitten maha ei ollut viimeisen kk aikana kasvanut eikä painoa tullut kun vajaa kilo (yhteensä koko aikana 4,5 kg) ja sain lähetteen ultraan...onneksi mieli on kuitenkin nyt parempi, koska en usko että vauval on mitää hätää vaik se kasvaakin hitaasti. Oon ite ollut pieni ja miehenikin on. Saanpahan mahdollisuuden tavata kaverin vielä ultran kautta [:)] Toinen ihana uutinen oli, että mieheni oli puhunut pomonsa kanssa ja sopinut, että hän tulee työmatkalta jo viikko ennen mun laskettua aikaan kotiin. Mieheni tekee nyt ylitöitä sisään, jotta voi sitten olla vapailla oottelemassa kun synnytys käynnistyy!!! Tuntui niin ihanalta, että mies kokee mukana olon niin tärkeäksi, että on oikein järjestellyt asiaa[:)]

Nyt koiran pesuun...hitsi noita kurakelejä...[:o]

Onnea Santulle! Olin minäkin aika yllättynyt näistä uutisista, mahtava juttu, että kaikki on mennyt hyvin! [:)][:)]

Jaica vai kenelläkö oli se kaupungin homeasunto? Me asuttiin myös sellaisessa aikanaan. Mulle tuli tosi pahat ihottumat ja olin ihan väsynyt aina kun olin kotona. Mies ja sen poika oli jatkuvassa "räkätaudissa". Kun alettiin epäilemään hometta, niin kaupungin ukot tuli tekemään mittauksia ja sano, että ei täällä mitään hometta ole. Sitten yksi meidän tuttu biologi laittoi teippejä kahdeks viikoks meidän seiniin ja sitten se vei ne teipit labraan ja totes, että siinä kämpässä on 41 eri lajista hometta, josta oliko se 6 vai 8 niin on hyvin vaarallisia ihmiselle. Tää biologin lausuntokaan ei hetkauttanut kaupungin ukkeleita mitenkään ja lopulta (kun kaikki oireet vaan paheni) sanottiin ittemme irti ja muutettiin yksityiseen vuokrakämpään (satuttiin onneks löytämään tosi mukava ja edullinen asunto). Eli mä kyllä pelkään, ettei noi tyypit aio tehdä yhtään mitään teiän kämpän eteen. Mun neuvo homeelle vakavasti altistuneena on, että muuttakaa pois mahdollisimman pian niin vauvakin pysyy terveenä!

kaylies et näytä tippaakaan ylipainoiselta tossa kuvassa! Pikemminkin musta sulla on ihanan söpö pikku raskausmaha [:)].

Tuosta home-hommasta sen verran, että kunnilla/kaupungeilla paha tapa korjata homevauriot hiomalla kuprut pois ja uutta maalia pintaan.. [:'(]

Tänään neuvola. Kivaa! [:D]

Yamacraw: mulla ainakin huomattiin siitä kun näyteessä oli paljon valkuaista ja ei pystytty ottamaan sokeritestiä... Sun kannattaa kysyä siitä lisää neuvolassa ja pyytää lähete labraan ja siellä ne tutkii kunnolla.

Näin aamusti saisi nukkua aika pitkään, mut oma herätyskello soi jo ennen puolseitsämää. Yritin senkin jälkeen vielä nukkua mut ei ja ei. Totesin itselleni vaan, kai se on sitten pakko nuosta vaikka saisi vielä nukkua.

Huomenta!

Täällä ollaan sitten antibioottikuurilla... Sain eilen puhelun äitiysneuvolasta ja siinä mun viime viikolla viemässä virtsanäytteessä oli vastaan kävellyt B streptokokki. Silloin kun soittelin sitä tulosta, niin bakteeriviljelyn tulos ei ollut vielä selvillä enkä ees osannu sillon epäillä, että mulla olisi joku tulehdus päällä kun ei kerta mitään oireita ollut. No, nyt sitä sitten vedetään 10 päivän kuuri 1500mg V-penejä ja katotaan siitä reilun viikon päästä että onko pöpö kuollut. Jos en olisi raskaana, niin asialle tuskin tehtäisi mitään kerran on oireeton. Mutta nyt kun kerran tässä ollaan maha pystyssä, niin se on hyvä hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Internetin tietojen mukaan kun kyseinen bakteeri voi tarttua lapseen synnytyksen aikana ja olla hyvinkin vaarallinen (http://www.kimallus.fi/kysy-asiantuntijalta/kysymys/2063807). Nyt rupesikin sitten kiinnostamaan, että kuinka monelle teistä on puhuttu tästä B streptokokista neuvolassa ja tullaanko sen esiintymistä/aktivoitumista tutkimaan teiltä?

Mutta tuosta pöpöstä huolimatta täällä voidaan vieläkin tosi hyvin [:)]. Raskausviikko 30 läsähti käyntiin ja enää 3 viikkoa töitä ennen loman alkua... Vähiin käy siis työpäivät ennen kuin loppuu [:D].

Mä vähän epäilen niitä tarkistajia. Meille ne väitti kivenkovaa, että ei asunnossa mitään hometta ole. Sama edellisessä kaupungin kämpässä, niin siellä haisi tosi pahalle eteisessä. Tarkistajat sano, että ei siellä oo mitään vikaa. No lopulta mun mies repi sen lattiamuovin irti ja siellä alla oli pesemättömät veriset ym. limaiset jäänteet. Tarkistaja tuli uusiks ja oli vähän, että hupsista ja sitten tarjottiin uutta kämppää. En ihmettelis vaik olisivat liimanneet maton vaan takas ja laittanu seuraavat asukit tilalle.

Ikävän kuuloinen tuo streptokokki ja ikävää joutua antibiooteille pikkuisen kanssa! Toivottavasti menee äkkiä ohi!

Onnea Santtulle jo maailman tupsahtaneesta pikku-ihmisestä! :D

Onkos täällä muita joilla mukula ei ole vielä asettunut pää alaspäin? Minulla viikko 33+1 ja eilen neuvolassa totesi että edelleen pieni vain sitkeästi "istuu", pää ylöspäin.
Maha on näyttänytkin välistä omituisen isolta ja vauvan pyöriessä hassun muotoiselta, eipä se ihme ole jos siellä ollaan poikittain.[:D]
Puolentoista viikon päästä tarkistetaan tilanne ja jos muutosta ei ole tapahtunut, pieni joudutaan väkisin kääntämään.

Aivan uusi ja pelottavakin tilanne, aiemmat muksut kun ovat olleet lähtö-asemissa jo viikolla 30 eikä tällaista ongelmaa ole ollut.
Miten muilla, onko kääntämisen kokeneita?

Nenn1: eipä silleensä tutkita jos pissanääte ollu neuvolassa puhas, mutta ku mulla on noita supisteluja nii useamman näytteen ovat tehneet ja kaikki olleet puhtaita tai sitten normaalia sekaflooraa ollu niissä. Eli ei varsinaisesti ees tutkita ellei ole oireita eikä ees puhuta asiasta. Tietty normi neuvolalääkäri tilantees varmaa ottavat, mutta ku ite en oo siinä normi neuvolalääkärissä kääny ees ku tuli nää muut systeemit tän dgm takia.

Ehottomasti kaiken maailman tarkastajat kannattaa tilata. Mulle monesti myös sanottu ettei oo asunnossa mittään, kuten tuolla ekalla asunnolla täällä iisalmessa ku muutin. Ja mites olikaan..hometta siel oli, mutta kehtas väittää että se o vaa likaa...mustahometta oli wc seinällä ja vaikka missä ja oireiltiin miehen kanssa. Ja naapurissa oli nii hirveet kosteus vahingot ja home ongelmat että kaverin vaatteet homehtu itestään vaatekaappiin ku oli ku pullo se asunto.

Mulla ollu vauva pääsääntöisesti valmiusasennossa mutta eilen illalla se aloitti taas hirveät pyörimiset. Kyl ne vielä myöhemminkin saattaa asentoo vaihtaa...kaverilla vaihto päivää enne synnytystä vasta asentonsa vauva, ku olivat jo valmiina sektioon, niin eivät tarvinneetkaan :)

tänään oli neuvola päivä ja edelleen kaikki arvot ihan muuttumattomina. Painoa tullut 650g, paineet 105/65, hb 126, sf 30.
Sydänäänet 134 ja raivotarjonta jossa tämä vaaveli killunut tiukasti jo vko 28 lähtien eikä pahemmin kääntyile. Kiltti siis jo nyt!
Nyt mulle on tullut painoa tasan 10kg lähtöpainosta ja neuvolan täti piti sitä oikein sopivana ja hyvänä.
Ultra on 2.12 ja sen jälkeen seuraava neuvola 9.12 jonka jälkeen neuvolassa käydään joka viikko.
Neuvolan täti truntui jo jotenkin malttamattomalta että koska syntyy. Kyseli kauheesti että joko mulla alkaa olla kiire! Ja sanoin ettei ainakaan ihan vielä. Ultran jälkeen voi tietysti olla jo sellainen olo kun näkee pikkuisen ja hän on jo ns. valmiin näköinen.
Mut nyt on taas hyvä olo kun kaikki tarkistettu ja kaikki kunnossa![:)]

Terveiset sairaalasta..hyviä ja huonoja uutisia..lapsi voi hyvin paino arvio 2200g (aika paljon näille viikoille?? eivät sanoneet mitään!!) Omista sokereista huolimatta pää-reisi ja mahan ympärys mitat olivat normaalit eli vastasi viikkoja hyvin, eli ei siis hätää! Lapsivettäkin oli normaalisti.Pää alaspäin siellä keikuttiin ja sain vihdoinkin varmistuksen sukupuoliasiaan [:)] Sain insuliinit (niinkuin arvelinki) 2kertaa päivässä pistän..ihan ok. Olin jo varautunut tähän niin ei tullut yllätyksenä, kamalan kallista hommaa vain ja joutuu maksaa noita poliklinikka maksuja koko ajan..huoh!
Sitten se ei niin mieluisa uutinen, kohdunsuu auki sormelle..lepoa ja lisää lepoa tälle mammalle..ei ole ollut kipeitä supistuksia ihan vaan sellasia normi nipistystä tai lähinnä kivuttomia..niin en todellakaan odottanut mitään tällästä..nyt sitte iski paniikki..pysyykö vauveli ja lapsivedet sisällä vielä kuinka kauan..pelottaa kaikki liikkuminen, tuntuu että sieltä se kohta putkahtaa vaikka ei vielä olisi aika..nivusetkin tulivat uudestaan kipeiksi..Ens viikolla takasin kohdunsuu tutkimuksiin ja neuvolakin on ens viikolla niin ja se diabeteslääkäri, että saa ravata lekurissa ihan tarpeeks..ja poliklinikka maksut paukkuu postilaatikkoon..[:@]
Voikaa te muut hyvin [:)]

Juuh meillähän se homeasunto on! Tää tilanne alkaa nyppiin jo tosi pahasti mua nuppiin.. Eilen taas soittettiin kiinteistölle ja ne sano, että "jooh ens viikolla tulee ukot kattomaan, on ollut nyt kiireitä muitten juttujen kanssa".
Tuntuu, ettei sieltä oo ketään tulossa. Soitettiin sillo muutama viikko sitten ekana terveysvirannomaiselle ja ne sanoi sitten että ympäristövirasto hoitaa helsingissä näitä asioita, joten soitettiin sinne. Sieltä sanottiin että ne hoitaa home asiat, jos kiineistö ei lähde niitä hoitamaan.

Viime syksynä kun muutettiin tähän asuntoon huomasin sillo heti ettei täällä happi oikein kulje, keittiön ja makkarin ikkunan alla maalit kupruili seinistä irti, ja partsin katto vuos (jos sato vettä niin vesi tuli sisään ja jos lunta niin lumi tuli.. niin ja meillä on lasitettu parveke.)  + pyysin homemittauksia.
Laitoin kirjallisena asunnosta pitkän vikalistan kiinteistölle ja kun sieltä tuli vihdoin huoltomies niin sillä oli yksi työmääräys siinä.. Noh siinä se sitten kirjas jälleen kaikki onkelmat ylös, ja kun tuli seuraavan kerran niin taas sillä oli vaan yks onkelma tiedossa.. Huoh.. Kauan meni ennenko ne tuli ikkunan aluset laittamaan kuntoon, niiden remppaaminen tarkotti sitä että kuprut hiottiin ja maalattiin uudelleen.. ja mitä ne on taas nyt vuoden jälkeen samassa kunnossa. Koskeutta tulee tänne myös seinien kautta. Kuulostaa ehkä siltä että talomme on vanha, mutta tämä on rakenettu 92...
Kävihän meillä viime talvena sitten myös kerran huoltomies, en nyt muista minkä takia ja hän katteli parvekkeellamme fikkarilla kattoon ja totesi ettei siellä näy reikiä.. Huoh.. Näinhän ne korjataan..
Viime talvena kattoremonttia tehtiin talossa, mutta meitin parvekkeeseen se ei ainakaan mitenkään vaikuttanut. (asutaan ylimmässä kerroksessa) Tänä syksynä tuolla touhusi ukot saumailemassa ulkoseiniä... mutta eihän se pelkkä saumaus riitä jos koseus on seinissä.

Mulla on niin mennyt usko tähän kiinteistöön.. Lääkärikin suositteli muuttamaan asunnosta nopiasti pois, mutta mihis muutat kun ei ole uutta asuntoa saatu.
2kissan, koiran, ja kohta vauvan kanssa ei oikein asuta kenenkään nurkissa!
Tuntuu, ettei ole lupaa nyt nautta tästä raskaudesta, ja koitan olla stressaamatta asuntotilanteen takia.. mutta hitto, ei se onnistu. pelottaa jo pienokaisen kannalta että mitä tässä tapahtuu. ja missä sitä joudutaan asumaan. saatiin taas kieltävä vastaus kun haettiin stadin uus tuotanto asuntoihin...

Nla takana:
RV 32+4  
Paino
+800g/vko (kok. 5,5kg)
Turvotus
RR 120/78  
U-prot/U-gluk -/-  
B-Hb ei otettu 
Sf 30 
Tarjonta Rt
Syke +130
Tuo sf-mitta on nyt sama ku 2 viikkoa sitten. Ens viikolla onkin mittauskäynti ja katotaan että onko korkeus noussu. Jos ei muutosta niin laittavat lähetteellä äippäpolille sitten.. No sitäpä sitten odotellessa..

Lääkäri sanoi, että hän voi kirjoittaa lausunnon, mutta ei saa siihen mitään koe tuloksia, koska kokeet pitäisi ottaa samassa tilassa missä hometta on. Joten lausuntoon hän voisi vain kirjoittaa että pitää päästä muuttamaan pois ja kiinteistöjä ei sellaiset laput täällä kuulemma kiinnosta. Toisaalta mieitin tuota jo aikaisemmin, että sitten kun on seuraava neuvola lääkäri niin juttelen hänen kanssaan taas tuosta asuntomme home onkelmasta uudelleen ja pyydän jonkin laisen lausunnon häneltä.. ja taidankin kiikuttaa sen suoraan helsingin kaupungin asuntojen toimistolle ja kopion omalle kiinteistölle..
Tuskin tuo mitään auttaa mutta aika tosiaan käy vähiin...

Jaica: mua niin rupes korpeen sun puolesta! eiku vaan valitat niin kauan et ne tajuu että te ette voi asua siellä enää, varsinkaan ku vauva syntyy. ja että muuttaakin olis kiva ennenkö la koittaa. mä pidän peukkuja, et joku ees tajuis teidän tilanteen ja saisitte äkkiä uuden kodin!

Elegia: mulla vähän sama juttu. sukista jää heti jäljet jalkoihin, nilkoissa outoa ihottumaa mikä kutiaa niin maan perkeleesti, höntti olo ja päätä särkee silleen pienesti inhottavasti. onneks huomenna neuvola, jos vaikka sais sieltä jotain apua. kaiken lisäks maha ei toimi edelleenkään niinku pitäis, vaikka levolacia päivittäin otankin. yritän myös syödä kuitua jne jne, mut ku ei niin ei. häpyluu on TOSI kipeä, enkä pääse aina käveleen kunnolla. tällä hetkellä myös pohkeet on niin kovat ja kipeet, että kävely tekee pahaa. muutamana yönä pohkeet on krampannu et on joutunu pomppaan pystyyn asti. ja maha on piukee.

siis valivalivali... sori. ehkä huomenna lisää ja positiivisempia asioita. stressaaminen on perseestä. pitää yrittää päästä siitä eroon...

Hyi, kauheeta ois asua jossain homekämpässä, saatika sit pienen käärön kans!! Ihme touhua, hirveesti näyttää ihmisten terveys kiinnostavan!! Ja kun muka muutakaan huolehdittavaa ja mietittävää olis!

Blääh, täälläkin valituttaa vaan. Ihme tylsää ja aika menee hitaasti ja mikään huvita. Varmaan johtuu suurimmaks osaks tosta harmaasta paskailmasta. Onneks on sentäs viikonloppu eikä työpäivääkä kauheesti jäljellä. Jotenki kyttää vaan loman alkamista kun ei oo muutaka kohokohtaa tässä vartoomisessa, 2,5 viikkoo viä...

Mahan toimintaan: Ensimmäisenä aamulla syö kuivattu luumu tai kaks ja juo vettä runsaasti päälle. Johan toimii [:)] Ainaki mulla tepsii [;)]

Takaisin