Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niisuneiti: Olet 100% oikeassa!

Kaikkea kohtuudella. eli voi maistaa niitä kiellettyjäkin ihan hyvin kunhan kohtuudella. Noi kiellot on oikeastaan sitä varten että jos litra tolkulla käytetään JOKA PÄIVÄ niitä aineita. Olen syönyt mykykeittoa vaikka onkin sisäelimiä, olen syönyt pastoroimattomia tuotteita koska niitä ollaan syöty koko elin ikä ja siihen malliin. mutta ku ei käytä joka päivä litra tolkulla. Vaan normaalilla kohtuudella halooooooo.

VOE hevon peeee ssanon minä. Jäätävää tihkua sataa ulkona ja ukko liukasteli jo mun autolla jossa o kitkanastat alla ja mie lähen kohta mielen autolla josssa o kitkat alla...hauskaa..ja olis matkaa 50km. HUOH. ei voi mittään.

OHO se räpsähti sitten 27 viikko päälle tänää *_* nyt vasta tajusin :P

Onkohan täällä itseni lisäksi muita, jotka eivät ole jouluihmisiä? Tavallaan odotan tätä tulevaa "joulua" suuremmalla innolla kuin mitään aikaisemmista, sillä tiedän että tänä jouluna mun ei tarvitse juhlia joulua! Kiitos masuasukin, jonka laskettu aika on niin lähellä joulua että sukuloinnin voi hyvällä syyllä välttää... Olen myös päättänyt erota kirkosta, koska myöskään lastamme emme sen jäseneksi halua, ja senkin puolesta on mukava olla rauhassa kotona eikä viettää perheen kanssa joulua, joka on siis meillä aika uskonnollinen. Mutta en myöskään pidä jouluruuista (paitsi suklaasta, mutta sitä nyt voi syödä läpi vuoden...), valtavasta määrästä krääsää jota ihmiset innoissaan ostelee toisilleen, joulukorteista, joita lähetellään tavan vuoksi ties kelle puolitutuille, enkä varsinkaan joulumusiikista! Toisaalta... uuden tulokkaan myötä muuttuu varmasti muun elämän ohella myös meidän perheen joulut... [:)]

Olettekos muuten muistaneet siirtää kelloja? Täällä masuasukki oli sisäistänyt ihan suveneeristi talviaikaan siirtymisen ja nukkui kiltisti melkein 12h yöunet... oisko äitiinsä tullut? [:D]

Hiipshiips kamelit=)[:)]

Mä oon taas hetken ollu tuolla taustalla kun ei pahemmin oo ollu aikaa kirjoitella kun isäntä on lomalla.On kaikenmoista hössötystä ja hässäkkää...nii,äitiyspakkaus tuli ja sitä kummasteltiin isännän kanssa.Oli postinkantaja tuonu sen meidän kotapostiin(kotiin tuohon pihan grillimökkiin,ettei mun tartte lähtee sitä kantamaan kaupalta) molemmat tuijotti sitä pakettia että mitä helvettiä ne reimalta meille lähettää ja sitten kauhee nauru että kyllä tää meille passaa.Sisälle kun päästiin ni molemmat tajus että äitiyspakkaushan se siellä...[:D]

Pesin heti kättelyssä kaikki vaatteet ja kuivatin,nyt on Natuselle vaatteita kyllä jo hurja läjä.Jotenkin on alkanu tuntua massussa että Natusen kiinnostus kohdun sisäiseen elämään alkaa kyllästyttää.Niin kovasti se potkii ja järjestää mulle joka päivä tukalat oltavat.Paras on kun rauhassa istuu kattomaan tv:tä tai kirjottamaan koneella niin Natunen pukkaa kantapäänsä masunahkaan ja saapi siinä sitten rapsutella toisen jalkapohjaa.[:D]
Hassua kun sen voi ihan selvästi tuntea pieneksi jalaksi ja välillä siinä samalla paikalla on takapuoli,tarkottaa varmaan sillä että "äiskä,taputa takamusta..."[:D][:)]

On tää jännää,mutta kyllä yöllä alkaa jo kyllästyttää kun jokapaikka on jumissa ja ei tahdo kääntymään päästä kun toinen vielä rallittaa masussa ees ja taas.Natunen tykkää napsia semmosia 2-3 tunnin unia pari kertaa päivässä ja sama yöllä,muuten se kyllä rallittaa nii tautisesti...[:D]

Joulua täälläkin ajatellaan ja jänskäillään huomista istukkaultraa...voi kekäle kun ei tarttis mennä,mutta pakkohan se on että tietää,tuleeko tästä normaali synnytys vai tukitaanko leikkaukseen...hohhoijakkaa...normaali olis kyllä huomattavasti kivempi,mutta minkäs teet...

Siispä jutustelemisiin:PIPSKU JA NATUNEN

Heippa kaikille!
Päätinpä liittyä ryhmään, kun täältä masusta pitäisi myös tupsahtaa tammivauva.
Laskettuaika on 14. tammikuuta ja 29. viikko on siis menossa.
Olo on ollut mitä mainioin, eli ei minkäänlaista pahoinvointia, eikä kipuja. Toivottavasti jatkuu samanmoisena loppuun saakka.
Niin ja mikä hassuinta, Niisuneiti on mun serkku ja meillä on ainoostaan neljä päivää eroa la:ssa [:)]
Tsemppiä kaikille odottajille!

Lauranen 82: Mä en myöskään ole jouluihminen. Ärsyttää se hösääminen. Ja nyt seuraavia vuosia ajatellen varsinkin reissaaminen. Meillä tulee mummolat oleen noin 700 km päässä toisistaan ja molemmissa(ko)? pitäis käydä?? Meillä ei kotona ole joulusta hössötetty, mut anoppi on yli-intoinen. Onneksi tänä jouluna voidaan hyvin mennä vain mun kotiini (joka on vain reilun tunnin ajomatkan päässä. ) Uskonnollisuus ei onneksi ole keskeistä kummassakaan mummolassa... Ehkä jouluista tulee nyt pikkuisen myötä taas odottamisen arvoisia, kun joulupukkikin taas tulee kuvioihin ja saa ostaa lähjoja omalle pikkuiselleen.

Mul on ihan hirvee olo...Meil oli vieraita koko viikonlopun. Vieraat oli ihania ja aika kuluis siivillä, mutta sitä herkuttelun määrää... Oon ollut aika tarkka syömisistäni, koska en haluu kovin paljon ns. ylimääräisiä raskauskiloja. Nyt sit kyl petti itsekontrolli kokonaan. Eikä oloa parantanut äsken vetämäni letut kermavaahdolla...kun oli vielä eiliseltä jäänyt jääkaappiin [&o].  Noh...huomen loppuu syysloma ja työt jatkuu...ehkä tästä taas saa terveellisistä elintavoista kiinni. Liikuttua on onneksi tullut jo koirankin takia [:)]

Vauveli touhuaa masussa ja vointikin on melko hyvä (jos ei tätä sokeriähkyä lasketa). Ilmassa on enteitä alkavasta närästysvaivasta...toivottavasti ne johtuu vaan tästä syöpöttelystä. Mahaan kun ei enää mahdu niin hyvin ees tavallinen ateria kuin ennen. On tuo vaavi sen verran kasvanut [:D]

Koira sai viikonloppuna totutella taas pikkuvauvaan. Kaverini 5 kk poika oli myös riennoissa mukana. Kivasti tuo yhteiselo sujui onneksi. Testasin itekin lenkillä koiran ja vaunujen kans kulkemista. Pikkasen meinas remmi mennä pyörien väliin. Onneks mul on lyhkäsempi remmi, jota käytän sit kaupunkilenkeil. Vauvan synnyttyä aattelin tilata kantorepun (Se Manduca vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta), jotta päästään sitten maastoon ulkoilemaan kun ilmat lämpenee.

Hei! En ole jouluintoilija myöskään. Tai siis, tykkään kyllä joulusta kaikkinensa, mutta en yhtään innostu tekemään sitä valtavaa urakkaa, mikä joulun viettoon tarvitaan, leipomiset, ruuat, lahjat, kuusi, koristeet, kortit, kalenterit yms yms.

Meillä on muodostunut perinne, että jokatoinen joulu me kaikki siskot miehinemme ollaan meidän isän luona viettämässä joulua ja joka toinen vuosi sitten appivanhempien luona. Tosin me ei olla mieheni kanssa koskaan olleet appilassa, kun niillä on niin vaikeat elämäntilanteet menossa. Mutta aina mun isän luona on ollut hienoa, koska kun on tarpeeks monta höösääjää koolla, niin ei tarvii ite höösätä niin paljon [:)]. Ja siskojen kanssa höösääminen on oikeastaan tosi hauskaa [:)]. Ne "appivuorot" ollaan usein vietetty mieheni kanssa ulkomailla (etelässä).

Tänä jouluna olis taas se isän luona viettämisen vuoro, mutta tosiaan täytyy vähän kattella, että mitä sitä nyt tänä jouluna jaksaa. Varsinkin jos ne miehen pojat on tulossa meille, niin ei ehkä mitään ylimääräisiä reissuja jaksa.

Pikkunen on kasvanut tosi paljon ja liikkuu hurjasti. Onko teillä mitään havaintoa, että miten päin vaavit siellä masussa on? Kai niitten pitäis pikkuhiljaa alkaa kääntymään pää alaspäin. Meidän pikkunen on vielä poikittain masussa, sen tiedän siitä, että jalat potkii vasempaan kylkeen ja käden oikeaan. Auts, sitte ku se kääntyy pää alaspäin ja alkaa potkia sisäelimiä, niin se varmaan oikeesti kyllä jo tuntuu... [&:]

mulla vaavi pyörii ku hyrrä tuolla masussa mut pääsääntöisesti taitaa olla pääalaspäin, kai. ei oikein havaintoo mutta potkut tuntuu nii monelta puolen että kyl se siel pyörii viel.

Mie oon jouluihminen, mutta laiska laittamaan joulua. Yleensä koristelen kuusen ja jos en sitä nii pistän koristeet ympäri kämppää ja joskus vaihan verhot. lahjat ostan. Mutta suurin laitto on sitä että teen täytekakun koska mulla on aattona synttärit eli tulee leivottua ja kaikkee herkkuja tehtyä. äiti tekee yleensä nii isot määrät laatikoita että saan niistä aina itellekkii mutta muuten ostan ne kaupasta. kinkku pitää olla iso tottakai että o piiiiitkäksi aikaa syömistä. Lohta en voi syödä tänä vuonna kuin kypsennettynä mikä harmittaa...mut en tee kyl yleensä nii perinteistä pöytää, vaa iha mitä mieli tekee minäkin vuonna.harmittaa ku nyt ei voi tehä kunnon juustosalaattia tai lautasta kuten yleensä olen tehny. Glögiä menee enemmä ku pipareita, mut kyl mie yleensä yhen satsin pipareita teen ja yhen torttusatsin.

Ei oo vielkää toi mustelma lähteny ku se hoitaja sillo puhkas ton suonen työntämällä sen neulan sen läpi. Pahentunu oikeastaan. ite reiän luona ei oo mutta tuolla sivussa o minne se veri valu. ei voe mittää.

Yllätys hyvin meni esittelyt ja hyvin sain myyntiä. Ai että mä rakastan tupperia. menee aika ihanan nopeasti ku joutuu noita paperi hommia tekee varsinkin näin su-ma ja muullon pitää niitä esittely enemmä. iha kiva pieni provikka jäi käteen ja aktiivisena olemalla sain kivoja tuotteita sitten itelleni ilmaiseksi :D jei. himot kasvaa syödessä eli tahtoo lisää esittelyjä :D

OIjoi...meneepäs mun aikataulut nyt kireelle. Tuli Kysille lappu että tulla vuorokausisokeri seurantaan torstaina ja perjantaina kello 14 pääsisin kotiin... KU perjantaina o meillä muutto ja kello 10 saan avaimet, mies o siihe aikaa viel koulussa. Ja kuka pakkaa...ei mies kerkee koulun ja työnohessa. Eli eikun soitto tuonne että onnistuisiko aikaisemmin...tai joku muu päivä tällä viikolla.
Noni sain ajan keskiviikolle eli keskiviikko-to olen siellä sitten. Jei eli onnistuu muuttohommat ja pääsen tutkimuksiin aikasemmmin JA ennen kaikkea ei tarvitse mennä tällä viikolla varatulle neuvolalääkäri ajalle jeeeeeeee. Noni. masennus tuuletus iloisuus ja viakka mitä hehe...sekoilen tääl-..äasfäas,fäaägs, :D pöpipää :P

ja ukko hakemaan...vetoakseli hajos.....perkele

Moikkelis vaan tänne! Kävin lueskelemassa, mutta en nyt keksi oikein mitään kirjotettavaa. Kerrankin melkein sanaton. [:D]

Tuli vaa mielee tosta rokotteesta..

Anoppini oli ottanut sen eilen koska o vuodeosastollla töissä. Aamulla luvin noita tiedotteita. Niissä mainittiin että ainoa sivuoire mikä tulee sen ottamisesta on ihon punoitus. HMM.. Huijausta taas. Anopilla on punanen se alue ja siinä on patti ja sillä nousi kuume ja huononi tänää tuossa ku olin siellä, olotila muutenkin. Että se siitä taas mitä ilmoitetaan julkisuuteen,unohtavat sen että jokainen ihminen on yksilöllinen että toiset reagoivat toisella tavalla.mutta joo...toi oli vaa yks lähde mitä luin.muualla näkyy olevan toisella tavalla.

Huomentapäivää! Päivän kohokohta eli neuvola/lääkärikäynti takana. Painoa oli tullut lisää 3kg viime kerrasta, nyt siis raskauskiloja tullut yhteensä 8kg, huh sentään! (Lähtöpaino oli mulla normaali, 58kg.) Pikkuisen sydämensyke oli 145, ja sf-mitta meni keskikäyrillä, 25cm. Kohdunsuu kokonaan kiinni. Hemoglobiini oli noussut 126. Mutta verenpaineet oli mulla "huippu"lukemissa, 151/95! Ekalla mittauksella alapaine oli jopa 105. Aamulla menen sitten mittauttamaan uudestaan. Onko teillä kellään ollu noin korkea verenpaine, ja jos on niin mitä seurauksia siitä on tullu? Ovatko pistäneet sairaslomalle? Elän tässä toivossa että jos vaikka pääsis kotia käymään täältä työpaikkakunnalta, niin näkis miestäkin välillä... (yritän etsiä asiasta hyviä puolia!)

Eivät muuten sanoneet sanaakaan sikainfluenssasta, hyvä niin! Tällä viikolla oli lehdessä ilmoitettu että pikkulapsien rokotus alkaa tänään... no, yllättäen siellä ei näkynyt yhtään pikkulasta, mutta uutisen väärin tulkinneita mummoja sitten sitäkin enempi.

vaavelin asennosta sen verran että luultavimmin on jo kääntynyt pää alaspäin. Näin ainakin neuvolan täti epäili ja samoin minäkin. Ainakin liikkeet ja potkut tuntuu oikealle ylhäälle ja ihan alas parhaiten. Oikeastaan missään muualla ei sitten tunnukaan mitään liikettä mutta näillä alueilla senkin edestä. Jos istuu matalan pöydän edessä niin painaa kylkiluihin oikein kunnolla. Samoin välillä autoa ajaessa. Ja se on huono yhdistelmä jos on äipällä kova pissahätä ja pikkuisella jumppatunti![:)]

Siis mä en ole vieläkään saanut palkkatodistusta työnantajan kirjanpitäjältä!! Murrrr... mulla menee se 2kk raja jota ennen pitää hakea äippärahaa niin tällä viikolla umpeen!!! Olen jo ahdistellut useaan otteeseen kirjanpitäjää mut vetoaa aina hänen sappivaivoihinsa!

eikun vaan painostusta ja menet itse paikan päälle ja sanot että jo on kumma kun ei täällä ihmiset tee työtään. Kyllä sun pitää saaha se todistus. Tai teet niin että pistät hakemuksen menemään ja kirjoitat sinne huomio kohtaan että odotat palkanlaskijalta todistusta ja toimitat heti kun saat. sappivaivat ei ole este työlle!!!!

Moikkelis Moi tännekin kaikille.

Viikonloppu on ollut todella ihana ja vaikka mitä kerkesi tapahtumaan.
Perjantaina Rakas mieheni oli kaverimme kanssa tehneet meille emännille illallisen oikein 3 ruokalajin kanssa. Oli valtavat ruusukimput ja alkoholittomat kuohuviinitkin hommattu. Koko asunto oli kynttilöitä täynnä ja pöytä katettuna hienoksi valkosen pöytäliinan kera. Kyllä ne miehetkin osaa romantisoida.
Erikoinen ja ihana perjantai ilta. ?

Lauantaina olimme äitini luona ja kävimme ostamassa punaiset Brion kombi yhdistelmä vaunut, toppa puvun, ja leluja lelukaareen. Nyt on meitin makkari ihan vauvakodin näköinen. :) Mummini tuli myös äidilleni syömään ja kerroimme vihdoin vauva uutisen hänelle. Ihmeen rauhallisesti hän uutisen otti.

Eilen söimme kotona kynttiläillallisen mieheni kanssa, Olen taas innostuntu aivan kynttilöihin. Tulee pimeä syksy niin paljon luonnonkaunista valoa kotiin.
ulkona onkin jo aika pimeää, voisin käydä laittamassa tuikut parvekkeelle palamaan. (Keväällä tein parvekkeen kattoon 6 tuikkukuppia telineineen roikkumaan.) ja parvekkeen pöydälle saa muutaman kynttilän, näkyy kauniisti olohuoneeseen, eikä tarvitse pelätä että kissat pomppivat kynttilöissä.

Terve vaan!
Täällä on tällä tietoo vaan neljä työpäivää edessä, kun työsopimus loppuu... outoa ajatella, että seuravaksi menen kenties töihin vasta piitkän ajan päästä. Tarjosin jo läksiäis kakut ja kahvitkin töissä!!! Ja aloitin papereiden siivoamisen lokerostani... höh! olis voinut vielä muutaman viikon töissä olla, mutta toisaalta kiva kun saa rauhassa ruveta kotia järjestelemään :D Täällä vielä sirkkeli soi ja listat paukkuu paikalleen. Odotan, että pääsen siivoamaan ja verhojen ja mattojen kimppuun... Vointi on ollut ihan tasainen, vielä pääsin portaat ylös "puolijuoksua" ;D Pikkuinen liikkuu paljon, ja se rauhoittaa mieltä. Potkut tuntuvat milloin minnekin suuntaan, että täällä ei ole vielä asettauduttu pää alaspäin pysyvästi. Tänään kävin palkanlaskijalta hakemassa palkkatodistuksen kelaa varten, niin saan hakemukset eteenpäin... Toivottavasti äitiyspakkaus ja päätökset tulis nopeasti sen jälkeen!!!!
Joulussa odotan tunnelmaa ja rauhoittumista, hyvää ruokaa ja seuraa. Tänä vuonna äiti miesystävineen tulee meille, mikä on mukavaa :D Ajattelin käydä mummoloissa ja sukulaisissa jo ensi kuussa/ joulukuun alussa. Isän kanssa perinteenä on ollut joulukirkko, pitänee tänä vuonna käydä adventtikirkossa tai kauneimmissa joululauluissa. Vaikka en kovin uskonnollinen olekkaan, niin kirkkoreissu on mukava yhteinen juttu.
Possurokotteen kanssa olen vähän kahden vaiheilla. Yksi kokenut yleislääkäri oli sanonut tyttärelleen (joka ilmeisesti kanssa saa vauvan tammikuussa), että sinähän otat rokotteen. Töissä poissaollessa riski sairastua on ehkä vähän pienempi, mutta turha se sitten on katua kun pieni on infektion kourissa masussa. Toisaalta, se miten rokotteeseen reakoi ja mitä sivuvaikutuksia sillä on mietityttää. No, jokainen tekee oman ratkaisunsa.
Nyt pitänee lopettaa tämä romaani [:D]
Lissu

Hei! Se possuflunssa on ihan kuten muutkin flunssat, eli se on hengenvaarallinen niille, joilla on muita sairauksia jo valmiiksi. Lehtien arvio, että 40-50 ihmistä kuolee tautiin talven aikana on tosi pieni verrattuna siihen, että tavalliseen influenssaan kuolee keskimäärin 1000 ihmistä flunssakauden aikana. Joten en näe mitään syytä pelätä sitä tautia. Toki kannattaa huolehtia käsihygieniasta jne, mutta en oo nähnyt tarpeelliseksi ottaa muitakaan influenssarokotteita, joten miksi nyt yhtäkkiä. Sikainfluenssarokotetta ei edes ole testattu raskaana oleville, ja WHO suositteleekin, että raskaana olevat ottaisivat mielummin sellaisen rokotteen, missä ei ole tehosteaineita. No, sellaisia ei ole suomessa eikä ilmeisesti ole tulossakaan.

Tulee mieleen se lääke (jonka nimeä en enää muista), mikä kehitettiin joskus 70-luvulla olikos se raskauspahoinvointiin tms, mutta nimenomaan raskaana oleville naisille, niin se oli niin kiire saada myyntiin, ettei sitä ikinä testattu edes raskaana oleville hiirille. Ja sitten kun ne lääkettä käyttäneet naiset synnytti, niin niitten lapsilla olikin kaikkia epämuodostumia. Turha jälkeenpäin harmitella, että voi hitsi ei olis pitänyt uskoa lääkäreitä, kun ei sille enää siinä vaiheessa mitään voi.

Mä en ainakaan aio ottaa sitä riskiä, mun mielestä joku influenssa, vaikka se onkin ikävä tauti, on paljon pienempi paha kuin jos lapselle jää rokotteesta joku pysyvä vamma. Influenssasta kuitenkin normaali ihminen paranee, kemikaalien aiheuttamasta vammasta ehkä voi hyvässä lykyssä saada jotain rahallista korvausta joltain terveysviranomaisilta, mutta ei se paranna sitä lasta millään.

Yamacraw, ihanaa tuo sappivaivoihin vetoaminen [:D] Mutta eihän se tietysti mikään syy ole vitkutteluun..

Possunuha mietityttää vieläkin täälläkin, en kyllä sitä rokotetta aio ottaa, koska ei ole sitä tehoste-aineetonta Suomessa mitä pitäis raskaana oleville laittaa.. ja muutenkin olen perusterve enkä ole ottanut niitä normi influenssarokotteitakaan enkä silti ole sairastunu. Töitä on enää kaksi viikkoa jäljellä, jospa siinä ajassa ei ehtisi pöpöt hyppiä, vaikka saahan sen ihan mistä vaan jos on saadakseen. Eilenkin koluttiin pari kirpparia läpi ja sitten tuli syötyä suklaata paljain (pesemättömin) käsin autossa, tuumittiin vaan että näin ne sit tarttuu ne taudit.. Sain viimeinki ostettua rintapumpun.. aikamoinen hintavaihtelu, 1-26 € ja kunnossakin näytti olevan vaihtelua.. Pitää kyllä keittää tietysti, toivottavasti tuossa on kaikki osat tallella!! Kantoliinakin lähti viitosella mukaan, on maksaneet huuto.netissäkin monta kymppiä. Vielä kun oppis sitomaan =) Semmonen söpö syöttötuolin päällinenkin, syöttötuolia ei tosin vielä ole... Mies osti sieltä radio-ohjattavan auton ihan itelleen..[;)] Hyväkuntosta vaatettakin oli paljon, mutta ostin vaan yhet talvitöppöset ja potkuhousut. Käyttämättömän kestovaippasetin löysin ja sitten yhden jonku omatekosen, joka tosin kotona lähemmin tarkasteltuna osoittautui aika huonosti ommelluksi... näytti ihan minun ompelemalta [:D]

Jumppapallo on aivan mahtava keksintö!! Kiitos vaan kanssasiskot vinkistä, hommasin sen lauantaina. Nyt ei tuu alaselkä kipeäksi tietokoneella.. Tulee vaan hartiat, kun on kone  nyt vähän liika korkealla [:D]

Näin kaupassa semmosen pikkuniistäjän, ehkä sen voisi sitten hommata... jos vaikka siihen rakkauspakkaukseen isänpäivänä.. Kerron sitten jälkeen päin, mitä sisälsi, jos vaikka kulta eksyy tänne.. Tuolla yleisemmissä keskusteluissa oli  kyllä hyvä vinkki siitä mukista.

Tuntui muuten pitkältä viikonloppu, vaikka oli vaan tunnin pitempi kuin normaalisti...
Pipsku, niin tuntuukin hassulta kun voi tuntea ne vauvan osat masun läpi... Mieskin ihmetteli taas kun luultavasti jalkapohjaa sai silitellä melko tovin <3 Kyljestä kylkeen täälläkin enimmäkseen paukutellaan, eli ei ole vielä kääntynyt pää alaspäin. Kolmattakymmenettä viikkoa mennään!!

Jaica, vähän oon ilonen sun puolesta, kun saat moista hemmottelua!! Mulle on kynttilä-illallinen tullut yhden kerran (tulin iltavuorosta, ihanaa..) ja ruokana oli kebab-rullat! [8D] Mutta olihan se hyvää, sais vaan kokkailla tuo toinen puolisko oma-aloitteisestikin  muutakin kuin munakasta. Tarvii ohjeet jopa riisin keittämiseen [;)] Tänään kysyi kesken yhteisien päikkäreiden, että tuleekos naiselta tänä päivänä ruokaa.... tuumasin sille että jos sattuu maitoa herumaan niin ehkä sitten[8|] (ei ole kyllä maitoa tihkunu yhtään vielä, vaikka ostin varalle jo liivinsuojia..) Myöhemmin kyllä hellyin kun teki itelläki mieli kunnon ruokaa ja tein muusin ja jauhelihakastiketta.

Oletteko käyny perhevalmennuksissa? Mulla on jäänyt jo kaksi kertaa väliin, mikä toisaalta kyllä harmittaa ihan sairaasti. Eka kerta, jossa oli "isäksi ja äidiksi" teema, ei niinkään, alunperin mulla oli työvuoro sen aikaan mitä en saanut vaihdettua, mutta podinkin sitten saikulla flunssaa sen päivän. Vietettiin sitten sohvalla loikoen sekin aika.. yksinpä minä olisin saanut siellä käydäkkin juttelemassa. Mutta viime viikolla olis ollut se "synnytys ja kivunlievitys", sinne olin kyllä ihan täysillä menossa, mutta oli aika syvältä oleva työpäivä, ja bussissa istuessa jo aloin parkua, kun tajusin, ettei musta ole lähtemään tunnin päästä mihinkään ryhmään, repeilisin vaan sielläkin... Sitten vaan vollotin pari tuntia kotona kun tiesin, että alkaa varmaan pelottaa se synnytys kun ei ole tuotakaan valmennusta käynyt... ja nyt on noussut kynnys mennä sinne ryhmään, vielä kolme kertaa olis jäljellä, huomenna olis imetystä.. Miksiköhän pitää tehdä asiaksta niin vaikeaa..[:(]

Kivunlievityksiähä on monenlaisia. toiset auttaa toisia ja toiset toisia. Toiset ei voi ilokaasua ottaa ku tulee paha olo ja toiset taas ovat siinä kiinni koko ajan. epiduraali laitetaan selkään kuten myös spinaalipuudutus, aguarakkuloita laitetaan selänpuolelle. Sitten on kohdunsuun puudutetta ja kaiken näköstä. siitä kyllä kerkii puhumaan sitten lähempänä synnytystä ja niistä puhutaan myös siellä synnytyksessä sitten. Kannattaa kattoa noita sairaala sarjoja, siellä on monesti näytetty niiden laitot ja puhuttuna niistä muutenkin. Ja netistä kyllä löytyy tietoo pilvin pimein. Mutta ei sitä kannata päättää vielä että mitä ottaa, koska jokainen synnytys on yksilöllinen, sen näkee vasta sitten mitä sitä tartte ja mitä kerkee enää ottamaan. mun ainoa toive on se että jos menee sektioon niin että olisi sen verra aikaa että ei tartteis mua nukuttaa, ettei tartteis mennää niin kiireellä. haluan olla hereillä, mutta jos ei oo mahollista nii sitten ei oo. mennään niillä eväillä jotka on annettu. se vaan pitää mun muistaa synnytyksen käynnistyttyä että pitää ottaa lähtö kotoa vähä aikasemmin mitä suositellaan kun on tunnin ajomatka tässä synnärille.

Meillä on täällä perhevalmennusta kolme kertaa ja koin täysin turhaksi. Ja sitten on erikseen fysioterapeutin pitämä tunti ja suuhygienistin pitämä. Ja sitten Kuopion Kysillä on varsinainen "synnytysvalmennus", eli katotaan video synnytyksestä ja diakuvia osastosta ja höpöttävät siitä synnytyksestä. menen kuuntelee iha mielenkiinnosta vaikka ei sielläkää mulle enää uutta tule.

huvittavinta että esikoista odotan mutta tiedän kaikesta vähä kaikkea. toisaalta tätä se tiedon halu teettä... ja toisaalta myös sekin että meillä koulussa oli kurssi nimeltään vammaisenkohtaaminen ja se joka meille opetti sitä oli KYSIN synnnytysosaston yksi kätilöistä, joten helposti aina karkas aihe myös sinne synnärille että on tuota tietoo saanu häneltä ja sitten kavereilta ja viimesimmäksi veljetytöltä olen saanu tietoa.ja ei toi toinen niistä osastoista oo mulle ees minne menen keskiviikkona, ollenkaan tuntematon kun serkun seurana ollu siellä ja olin veljentytönkin seurana siellä.että käytännöt silleensä tuttui jo.ja sydänkäyrän ottamiset ja muut.vaikka ite synnytys on oma kohtasena kokemuksena täysin uusi.

Nyt täytyy hehkuttaa. uskalsin kokeilla tänään seksiä miehen kanssa. JA ei supistanut kuin enne seksiä kiihottumis vaiheessa. Sen jälkeen ollu tooooooosi hyvä olo. ihme. vaikka muuten aina pienestäkkii supistellu.Eli lisää seksiä :D mutta kyllä huomas ettei oo harrastanu sitä pariin kuukauteen...vaikka oli liukkaria nii tuntu aluksi aika kipiälle enne ku paikat taas tottu hommaan :D eli jeeee tahtoo lisää :P

Heippa hei!

Olen kyllä päivittäin lueskellut näitä juttuja, mutta jotenkin en ole nyt saanut aikaiseksi kirjoitella mitään. Mutta, sikainfluenssasta: nyt kun noi rokotukset on oikeesti ajankohtaisia ja "uutta" infoa niistä jaetaan, niin olen kuitenkin alkanut kääntämään kelkkaani asian suhteen. Varsinkin, kun omalla työpaikalla aloitettiin eilen rokotukset ja väkeä sinne näytti riittävän välillä jonoksi asti... Kuuntelin eilen myös radiosta Tays:n infektio-osaston ylilääkärin haastattelua ja hänen vastauksiaan soittajien kysymyksiin lähetyksessä, niin kyllä sitä väkisinkin alkoi taas pohtia, että pitäisikö se kuitenkin ottaa. Omassa mielessä pyörii myös se meidän lähestyvä jenkkilän-matka eli viikon päästä perjantaina olisi siis lähtö eikä matkan aikana ainakaan haluaisi moiseen sairastua... Ja niinhän sitä on nyt selitetty, että vaikka se itse tauti olisi lievä, niin ne komplikaatiot sen jäljiltä voi olla vakavia myös sikiölle... Huomenna on onneksi lääkärineuvola, niin kyselenpä vielä tuoreimmat sieltä. *huokaus* [:(]

Kaylies: Kiva kuulla, että saitte vietettyä mukavia yhteisiä hetkiä lakanoiden välissäkin. [;)] Meillä on onneksi "pystytty" harrastamaan (ja on harrastettu!) seksiä ihan tähän päivään asti ja kyllä se on nautinnollista ihan molemmille. Ja kuten aikaisemminkin on ollut puhetta, niin seksiäkin voi kuitenkin harrastaa niin monimuotoisesti... mielikuvitus on vaan rajana. [;)] Mä näen välillä niin tuhmia uniakin, että mies joutuu heti hommiin, kun silmä vähän räpsähtää! Vaikka eipä se siitä koskaan pahoillaan ole ollut! [:D] [:D]

Takaisin