Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies lähtis kyl ostoksille mukaan ja ikeassa se tykkää käydä. harvinaista, mutta ikea o taas meidän näkökulmalla tosi kaukana. Vaunu ostoksille lähetään kyllä yhessä sitten kun ne ostetaan mutta itsekseni käyn etukäteen vertailee paikkoja kun hänellä o koulu ja työ esteenä. Netistä se taas o välillä ollu innokkaampi kattelee mitä tilaa ja mitä ei ja silleen mitä minä, mutta olen sitten toppuutellu häntä.

Ainiin. En meinannu hommata sitä pinnasänkyä ku anoppilasta saa sen nii tuossa extyökaveri oli sitte omaansa myymässä äkkiä pois nii kävimpä sen sitten ostamassa meille. Tosi hyvä olikii. täyspuinen painava ja tukeva sänky 3vuotta vanha ja makso vaa 40e. Tuossa se nyt oottaa viitenä palasena uutta asuntoa että voin sen sinne kasata.

Mitähä sitä oikeasti söisi ku tuntuu että tuo kasviskeittokin lihottaa. kun kerta lääkärin mielestä mie huijaan ihteeni. Tänää olen syöny 4 ruisleipä palasta tähä mennessä ja lautasellisen kasviskeittoa ja pari mandariiniä. Että miekö muka lihottavasti syön. taida ees päivän suositus kaloritkaan tulla noista vielä. Illaksi meinasin tehä kanakasvisrisottoa, että o miehelle jotain hieman tukevampaa syötävää. ja varmaan itekkii siitä vähä syön. mutta mie pidän itelläni pientä lautasta enkä hae lisää nii ei pitäs olla liia isoja kalorimääriä.mutta paino nousee silti. vaikka vähä yrittääkin liikkua...ja mulla o aina ollu se paha ja huono puoli että kun mie rupean liikkumaan nii eka lähtee nesteet sitten alkaa kasvamaan lihakset ja sitten vasta alkaa läski lähtemään. Eli paino tahtoo aluksi aina nousta. ja sitten se lähtee laskuun ja tietyn pisteen jälkeen taas lähtee noi lihakset kasvuun jote heti alkaa paino nousta taas. Joten vaikka olin aikoinaan hoikka ja laiha ja silleen mutta silti oli isot jalat yms ku oli isot lihakset ja sitä painoakin näky sitten vaikka oikeasti olin normipainonen. ja ku mie oon tasapaksu. että ei pelkästää masun kohalle kaikki kertyny vaa ympäri kehoa sillee tasaseen että en ees aina näytä sen painosella mitä mä oikeasti olen. HUOH. Minkäs tälle voi ku o tälläset geenit saanu. äiti on kans tasapaksu. mut se o pienempi ku mie että siinä näkyy paino enemmä ku mussa. ja sama o toisessa siskossa. Se näyttää mun painoselle toisin kuin minä. vaikka se onkin kevyempi kuin minä. hassua miten voi jakautua ihmisessä nii erilailla paino kehossa. ja toinen sisko o taas sitten sellanen kukkakeppi...hieman kade sille :P

Elegia: Voi pökäle mikä tilanne sulla. Nyt ihan oikeasti otat niin rauhassa ku vaan mahdollista, sairaalassa on tosiaan tylsä maata jos sinne loppuajaksi joutuis. Ja koita olla kauheasti stressaamatta, vaikka se on helpommin sanottu ku tehty.. Siitä risteilystä, itse en varmaankaan uskaltais lähteä.. mutta itse parhaiten tietty tiedät omat jaksamisesi, kandee kuites siltä lekurilta siitä vielä kysyä.

Minto: Juu kyllähän tuota tekemistä ja puuhastelua täällä kotonakin riittää.. Meillä on vielä muutto edessä marraskuun lopulla, joten tuota puuhastelua ois varmaan vähän enemmänkin, kun jaksais tehdä [;)]

Hitsi ku tuntuu että lentsunpoikanen on iskemässä päälle. Yö meni päin peetä, ku selkä on niiiiiiin helevatun kipeä ja etupuolella vaivaa liitoskivut. Sängystä ku kampeaa ylös vessareissuja varten, niin meno on samanlaista köpöttelyä ku vanhalla mummolla [:@]
Tänään oon vaan oleskellut ja vähän silitellyt vaavin vaatteita. Sit keksin lähikauppaan lähteä ja supistukset hyökkäs heti kimppuun, maha ihan kova pallo ollut siitä lähtien.

Jaksellaan mammat...

Itselleni on tullut viime kuun lopussa päätös että kahden viikon sisällä saat pakkauksen. Vielä tänään ei ole tullut ja postissa ei ollut kun kävin kysymässä. Oon tänään sit kävellyt yli viisi tuntia pitkin kaupunkia. Olen käynyt eri virastoissa ja laitoksissa. Hoitamassa kaikkia asioita mitä tarvitsee tehdä ennen muuttoa. Vielä jossain vaiheessa tarvisi pakata tavroita mutta olen aivan poikki. Olen kyllä pyytänyt paria kaveria auttamaan pakkaamaan ja ne on luvannut auttaa minua. Toivottavasti se pakkaus tulee pian. Ai niin kun kävin tekemässä uuteen asuntoon asumistuki hakemuksen niin kysyin pakkauksesta. Kelasta sanottiin minulle, jos pakkaus ei ole tullut viikon sisällä niin palaa kelaan takaisin ja ruvetaan tutkimaan asiaa.  

Hei paksut ihanat ihmiset!

Oon tänään ihmetelly, että minkä verran supistuksia on liikaa.. Niitä on tullut siis aika paljon tämän päivän aikana, en kyllä ole laskenut montako ja miten kauan kestäny.. Mittasin huvikseni verenpainetta töissä ensin aamulla kun oli vähän huimaillu siinä aamuhommien yhteydessä (hoitaja minäkin dementiakodissa) oli RR 106/67, p.106. No en kyllä ollut tosiaankaan istunut sitä tarvittavaa 15 minuuttia [:D] Sitten joskus iltapäivällä mittasin niin oli 147/65, p.75.... Aika hurja vaihtelu!! Mutta taaskaan en ollut ollut levossa niin että ei taida kovin päteviä olla nuo tulokset. Mutta noin se siis heittelee "juostessa"..Alapaine ei onneksi ole paha, tuo yläpaine vaan vaihtelee..  Levossakin supistelee välillä ja yleensä aina kun tuolista/sohvalta nousee, menee maha palloksi. Ei olisi enää kuukauttakaan lomalle ja äitiyslomille sen jälkeen jäämiseen, mutta saa nyt nähä miten sinnittelen..

Miehen veli oli sairastunu enterorokkoon. Jaloissa ja käsissä rakkuloita ja kuulemma saattaa kynnetkin irrota siinä taudissa!! Wikipedia tiesi, että ei pitäisi olla vaarallinen sikiölle mutta nyt kyllä vähän pelottaa, onko tarttunut viikonloppuna mun mieheen ja sitä kautta sitten tarttuu minuunki.. [:@] Eilisen olin saikulla kun ma oli lämpöä ja paha olo. Tänään menin ihan siksi töihin kun tiesin, että viimeinki täytellään niitä äitiyslomalappuja.. no ei kyllä sen kummemmin sitten täytelty, pistettiin vaan  palkkatoimistoon faxia että ilmottavat mun tämän syksyn palkat Kelalle.

Ikeaan en taida minäkään miestä saada.. yleensä on menny vähän riitelyksi jos pitää yhdessä valita jotain sisustusjuttuja, sitä sohvaakin...[&:] Hyvä siitä kuitenkin tuli sitten. Mutta jos yrittäis niillä lihapullilla houkutella [;)] Sillä pitää olla yleensä joku tietty juttu mitä mennään hakemaan, ei meinaa kestää semmosta "shhoppailua", jossa ihan vaan kattellaan mitä kaikkea ihanaa täällä onkaan...

Niin mutta! Toi tuo minun kulta viikonloppureissusta tullessaa Biltemasta itkuhälyttimen!! [:)] Olin kyllä yllättynyt.. meidän pikku asunnossa tuskin tarvisi mutta tietysti jos vauva nukkuu parvekkeella, niin onhan se hyvä olla.

[:)] oon lueskellu teidän Ikea-dilemmoista.. Mun mieheni on sitä mieltä, että Ikean tavara on ihan turhaa roskaa... Nooh, onneks tuo Ikea on mulle vain 5min ajomatkan päässä, joten sinne pääsee helposti yksinkin...

eilen tuli käytyä neuvolassa ja kaikki hyvin. Paineet 113/70 ja Hb 129! Noussut viime kerrasta tuo Hb. Hyvä hyvä, ei tartte rautatabletteja syödä. Sf mittaa en tiedä mutta ihan millilleen käyrällä menee. sydänäänet voimakkaat ja 138. Neuvolantädin mielestä vaaveli on jo asettunut pää alaspäin, tiedä sitten kun alaatsassa tuntuu kuitenkin liikettä kaikkein eniten... Painoa oli tullut 325g/vko, oli parempi nyt. Viimeks melkein kilo viikossa!

Nyt saatiin jo tietää synnytysvalmennus päivämäärät ja niitä oli 5. Marraskuulle mahtuvat kaikki. Joka maanantai klo 17. Harmikseni sain kuulla että itse synnytysairaalaan ei pääse etukäteen tutustumaan että vasta sitten ns. H-hetkellä pääsee ovien sisäpuolelle. Harmittaa kun en yhtään tiedä että millaisia erilaisia ns. synnytystapoja siinä sairaalassa on mahdollista käyttää. Mutta kaipa se neuvolan täti niistä sitten paremmin tietää joten täytyy siltä kysellä.

Kävin eilen jumpassa ja kylläpä tuli hyvä olo! Oli just sopivan kevyt, ensin pieni alkulämmittely ja sitten huolelliset venytykset. Hävitti kaikki liitoskivutkin kun heilutettiin latinotanssin askelilla lantiota joka suuntaan!

elgia: käsihommat käyttöön, niin täällä ainakin kun en uskalla harrastaa tuota seksiä kun alkaa supistelemaan niin kovaa sitten. Ja noi mun paikat o muutenkin ollu aika kuivat ja hellät liukasteista huolimatta. sinänsä ihmeellistä mun ukko ei oo ees pyytäny eikä ronkunu. taitaa ite ihteensä hoidella välillä paremman puutteessa. Mut kyl se joskus kysyy että et voisi vähä helpottaa oloa, mutta tosi harvoin. Se kyllä ei muutenkaa uskalla ite tehä aloitetta, et mie oon aina ollu se joka joutuu näyttämään selvästi sitä vihreetä valoa. Pojjaalla vähä rankkoja kokemuksia tästä aloitteen teosta exänsä ajalta.. harmi koska mie tykkään ku mies ottaa ohjat käsiinsä. Mut eiköhä sitä tuosta viel saa koulutettua :D

Menipäs henkilökohtaiseksi mutta sou what.

Nyt jos en kerta malta oottaa tota äippä pakkausta..ei siis ollu viel lappua postissa NIIN arvatkee maltanko oottaa sitä minun tupperin aloitus kassia ku se tulee alkuviikosta. ja alkuviikosta pitäs pitää eka aloitusesittelykin ja en oo viel päivää ees lyöny lukkoon :P . Onni tässä onnettomuudessa o se että voin vetää kyllä kylmiltään esittelyn vanhoilla tuppereillanikin tai otan serkkutytöltä kassin lainaan. Oon ollu aikoinaa pari vuotta esittelijänä. Nyt tuli sitten hinku ku o näillä 42 ja 43 viikoilla ilmainen aloitus kassi niin aloittaa hommat ku tuo ei oo mitenkää fyysisesti raskasta. eli pääsee heti tienaamaan. ainoa pakko o pitää 3 esittelyä tietyssä ajassa jotta virallistuu esittelijänä. mutta mulla o jo kaks sovittuna ja yks tuossa vielä pähkäilee päivää. ah mä niin rakastan tupperia :P enemmä ku noita muita.  toisaalta kyl se avonikii olis jees, mutta ei oo vaa viel tää tyttö nii pitkälle siitä innostunu. Vois kyllä sitäkin kokeilla :D kaveri yrittäny mua saaha partyliteen kovasti mukaan, mutta siinä on kyllä enemmä pakkoa ku näissä kahessa. ja partyssä ei saa emäntä ilmaseksi mitää jos ei oo myyntiä, mikä vie monilta sitten sitä innostusta koko hommaa kohin. ymmärrän kyllä että tuotteet ovat laadukkaita ja osa käsintehtyjä, mutta silti. Ja oriflameen on kans mua yritetty saada mutta se ei kyl kiinnosta mua pätkääkään, riittää että kerran kolmeen vuoteen jottain sieltä ehkä tilaan. Kaverilta saan niitä sitten siitäkin eestä aina joululahjaksi :D

Ketuttaa ku mä en saisi tehä yhtää mitää päivän aikana että saisin yöni nukuttua ilman noita liitoskipuja. HUoH. Tykkään nukkua jommalla kummalla kylellä nii sekös se vasta onkin mulle myrkkyasento yöllä. siitä ku yrittää kääntyä selälleen nii huh. lantiokipukaan ei oo nii kova ku noi liitoskivut tuolla pimpassa. selällään pitäs nukkua ettei koskis minnekkää mut sitten alkaa niskaan koskemaan iha sama onko tyynyä vai ei.

Oi kävin kelan sivulla katselemassa ja nyt oli käsitelty jutut.
Ei muutakun odottelemaan äitiys pakkausta. jos sen vaikka ensi viikolla saisimme. tuli heti mukava olo.

Vakuutukset ovat meillä vieläkin auki. tilasin eri vakuutusyhtiöistä vakuutuspyyntöjä mutteio le mitään vastausta kuulunut. noh saah nähdä kerkiävätkö ne edes tulla. täytyy vain marssia tässä jokunen päivä kiertelemään niitä. Meillä äitini lupasi maksaa pienokaisemme vakuutukset siihen saakka että on täysi-ikäinen.. Ihan Mummo!

Supisteluista... Eilen taisi sittent tulla ensimmäinen supistus ja piruvie kun se oli voimakas, tuntui ettei se koskaan mene ohi, mutta onneksi alkoikin sitten helpottamaan.. Toivottavasti niitä on vähän luvassa lähiaikoina.

Pikkuisen potkut ovat vahvistuneet todella paljon ja koko maha muljahtelee kämmenen mitan verran kun pikkuinen liikkuu. Välilä masu nousee jostain kohdasta todella ylös.. Todella veikeän näköistä. :)

ainiin tuli muuten mieleen. nehä sanovat että mitä aikaisemmin tunnet supistelut ja on harjoitussupisteluja niin pitäisi olla kivuttomampi ja helpompi synnytys. Tiiä sit.. mut näin sanovat.

Tiitu81 pohdiskeli painon kertymisen muutoksia raskauden aikana vakiolla ruokavaliolla. Mietin tossa, että kai se elimistö alkaa valmistautua maidontuotantoon yms niin että ravinnosta otetaam talteen kaikki mahdollinen..

Elegia nyt vaan tottelee ja ottaa iisisti! [:)]

Täällä vointi ok muuten, mut maha on ollut kipeä. Se on vihlonu ja särkeny eilisillan, tänään ei niinkään enää. Epäilen että ongelma ruuansulatus puolella, ei nämä suppareiksikkaan passaa. Kohtu on noussu siinä määrin, että pikkunen hivauttelee jo kylkiluitakin. Kyllä kieltämättä alkaa jo tuntua tuo kohdun korkeus (syöminen, hengitys), alkanu tuleen niitä ähötys-oloja. [:)]

Mä oon saikulla äitiysloman alkuun saakka, jonka aloitanki varhennettuna jo 9. pvä ens kuuta. Vanhempainraha jäi aika paljo pienemmäksi kuin tuon kelan laskuri netissä antoi tulokseksi. Kyllä harmittaa ja ärsyttää ja vieläpä yhtäaikaa. [:'(] Kerple. Tiukkaa tulee. Mutta minkäs teet.

Tuo sikainfluenssa ja sitä koskevaa funtsailua. Ja tupinaa.
Kun tuo virus lähti leviämään maailmalla, oli eräs lääkevalmistaja sopivasti saanut patentin kyseisen taudin suojarokotteelle.. Patenttia haettiin jo edellisvuonna taudin puhkeamisesta. Sopivasti lähti liikkeelle tuo tauti kun patentti oli saatu. Mistähän tämä tauti ilmestyi? No nyt nämä yhtiöt nettoavat sikana (hah hah) rahaa myymällä rokotteita kautta maailman.
Rokotteita ei ole testattu riittävästi ja kun esim raskaana olevat rokotetaan ja vauvalle on sitten haittaa siitä eli ilmenee jotain kehitysongelmia tms.. Tällöin ei varmaan tarvi olla huolissaan, samat lääkeyhtiöt ovat todennäköisesti kehittäneet ja patentoineet lääkkeet niihinkin ongelmiin. Lisää rahaa.
Täällä vaan sinisilmäisesti kehoitetaan ihmisiä ottamaan rokote. Silti rokotetta ei monikaan lääkäri itse ota, itse lääkkeen kehittäjätkin ovat kieltäytyneet rokotteesta. Todella hienoa. Pelinappuloita tässä vaan taidetaan olla isojen poikien leikeissä.
Media on saatu kivasti mukaan riehumaan aiheesta. Mutta eikö sekin jo sano jotain kun Matti Vanhasen laudat ovat olleet suurempi uutinen "viikkokausia" kuin kyseinen pekonitauti???

Ihanaa, kun on jo torstai ja huomenna vähän lyhyempi työpäivä! [:)] Tässähän tämä viikko sitten kuitenkin vierähti, vaikka muutamana päivänä on meinannut epätoivo iskeä. Selkä on vihoitellut aikaslailla tällä viikolla varsinkin iltaisin ja öisin ja jonkun verran on kyllä taas supistellutkin kipeemmin... [&:] Ja en tiedä vaikuttaako heti nämä pikkupakkaset, mut tänään on tullut jo kaks kertaa verta nenästä! Ei mulla kyllä mitään lentsuakaan ole...

Elegialle tsemppiä, nyt vaan otatte vauvan kanssa iisisti! [:)] Niin ja tosiaan eihän se yhdyntäkielto tarkoita, että kaikki "rakkauden ilmentämisen muodot" parisuhteesta pitäisi lopettaa... Luovuutta peliin, niin molemmat voi olla tyytyväisiä! [;)]

:) Ottakaa tai olkaa ottamatta rokotus. Miten va mieli tekee, mutta kuhan muistatte et mikäli rokotetta ei ole niin jos possu iskee, jälkitaudit voivat olla vaarallisia sikiölle. Ja jos otatte rokotteen, niin rokotteen valmistajat ovat sanoneet, että he eivät ota vastuuta mikäli rokote vaurioittaa sinua tai sikiötä.    

Taas kuulumisia kirjoittelen,
Lääkärineuvolassa kaikki hyvin :D Paitsi, että painoa oli nyt tullut vähän reippaammin. En ole enään pyöräillyt töihin, ja tässä tulos... Äh, nyt kun vielä kävely tuntuu hyvältä, niin pitää sitä ottaa itseään niskasta kiinni ja heivata ulos kävelemään useammin. Nyt nää viikot on mennyt vähän ton remontinkin takia tässä sisällä liiaksi tussatessa. Vaikka tuo puolisohan remontista on melkein kaiken tehnyt. Mutta mä olen yrittänyt sitten huolehtia ruuasta, tiskeistä ja pyykeistä.ym.  Onneksi remontti tasaiseen tahtiin etenee, ja listoitus saadaan ensi viikolla alkuun. Huomenna vapaapäivä, ah!!! Ensi viikollakin kaksi vapaapäivää, ylitöistä. Kahdeksen työpäivää tällätietoa jäljellä, jos sopimusta ei jatketa. No, tuon näkee sitten. Jos olo on tällainen, niin mielelläni olisin töissäkin.... mutta eiköhän tässä kotona ole tekemistä, jos työt ei jatkukaan. Viikot menee nopeasti, ja paljon on vielä tekemistä, että kaikki olis vauvaa varten valmiina. Mutta yksi asia kerrallaan... Koittakaa jaksa mahojenne kanssa!!! Elegialle tsemppiä, pidä huolta itsestäsi!

Yamacraw: Mä oon kanssa innostunut lattareista. Oon niitä harrastanut aiemminkin jonku verran, mut nyt syksyllä keksin ne uusiksi. Piti miettiä jumppaa, jossa ei tarvi hyppiä [:)] Ja se on aikas hauskan näköistä kun maha heiluu lantion keinuessa. Meijän tanssiryhmäl ois joulunäytöskin...jos vaikka vointi pysyis hyvänä...tekis kovasti mieli osallistua[:D] Tarvii ehkä teettää spesiaali esiintymisasu[8D] Äiti oli lupas tulla videokameran kans katsomaan, jos oon tanssikunnos vielä silloin [:D]

Mama 78: Juu...kyllä se kroppa varmasti tietää mitä tekee. Jotenkin hauska seurata näitä fyysisiä muutoksia. Ja mulle on vasta tullut aika vähän painoa, joten ei oo tarvinnut siitä huolehtia.  Tosta possutautikeskustelusta...oon todellakin sun kans samoil linjoil rokotteesta ym. Jos tää influenssa ois tosissaan hengenvaarallinen raskaanaoleville, varmasti kuolemantapauksista ois uutisoitu. Tottakai raskaana on alttiimpi infektioille, koska kroppa on kovilla, mut mä en usko että toi rokote on vastaus. VOIN TOKI OLLA VÄÄRÄSSÄKIn[:o] Ei mul oo mitää tieteellisiä tutkimuksia esittää väitteitteni tueksi... harmi.

Huomenna pakkaudutaan Tiitun (tän masun siis) kanssa junaan ja sitten kohti Hesaa. Tarkoitus ois mennä osteleen sieltä Ikeasta vauvalle lakanoita ym kivaa [:D] Isäntä menee koiran kanssa kaverilleen ja niitten tarkoitus on rakentaa farmarimme perään häkki, jotta sinne sitten jää tilaa koiran lisäksi vaunuille, kun pikkuinen syntyy!

Huomenta! Täällä masuasukki valvottaa siihen malliin, ettei auttanut muuta kuin nousta ylös. Tänään onkin luvassa pakkaamista ja siivoamista, huomenna muutetaan uuteen kotiin! Löysin aiemmin tällä viikolla lasten kirppikseltä hoitopöydän ja pinnasängyn tulevaan lastenhuoneeseen. Nyt alkaa pikku hiljaa olla kaikki isoimmat kasassa; amme pitäisi vielä hommata ja vaippoja ja sen sellaista pientä. Ja tietenkin muita huonekaluja, lamppuja, verhoja, mattoja, peilejä ja huonekasveja uuteen kotiin... ;)

Nyt heräs tuo puoliskokin, JEE päästään pakkaamaan! Kirpakkaa syysaamua kaikille!

Kuulin aamulla radiosta, että jenkeissä sikainfluenssa-rokotteen jakelu saattaa mennä jäihin oikeusjutun takia. Ilmeisesti NY:ssa terveydenhuoltoalan väki on nostanut metelin rokotteen jakelemisesta liian vähäisten tutkimustulosten vuoksi. Että näin. Vahvistuu siis vaan koko ajan se oma ajatus, ettei sitä ottaisi. Well we'll see what happens... [8|]

Tsemppiä Elegia! Paljon jaksamisia sinne! Tuli mieleen, että seksihän on muutakin kuin pelkkä yhdyntä. Siispä paljon läheisyyttä, halaamista, silittelyä ja vaikka suuseksiä ja käsipeliä [:D]

Mä huomaan, että alkaa yläkropan lihakset kadota, kun ei voi samoja jumppia tehä ku aiemmin (kuten BodyCombatia, eli eräänlaista varjonyrkkeilyä). Se tuntuu hölmöltä. Ajattelinkin että vois taas mennä salille kevyesti nostelemaan puntteja. Sitä harrastin ennen ku alko oleen joka päivä monta jumppaa, mut se puntti jäi ku muuten ei olis ehtiny palautua. Mutta nyt ku ei kuitenkaan voi pitää muita ku mummojumppia, niin voishan sitä hissukseen mennä itsekin treenaamaan. Vois tehä päänupillekin ihan hyvää! Kävin muuten Bailatinotunnilla, ja se oli tosi kivaa, tuntu hyvältä keinutella lantiota. Tosin oli kamalaa yhtäkkiä nähdä ittensä peilistä (ohjatessa en kattele peiliin, koska oon aina kasvot jumppareihin päin). Näytin ihan hyllyvältä valaalta, varsinkin kun en oo käyny solkussa ollenkaan enkä ees ottanu aurinkoa koko raskauden aikana. Mutta pääasia, että tuli hyvä fiilis liikkumisesta [:)][:)] Ja voi että mä oon onnellinen täällä ku lukee monien juttuja, että tosiaan jaksan näin hyvin! [:)] Välillä väsyttää eikä meinaa päästä yhtään liikenteeseen, mutta en kehtaa valittaa ku oon kummiski selvinnyt ilman kovempia kipuja ja supisteluja!

Hei kaikille! Odotan kolmatta lasta viikoilla 25+4. Olen seuraillut sivumalla keskusteluja täällä ja ajattelin nyt osallistuakin [:D] 

Heippa Stidi! Ja tervetuloa joukkoon pulisemaan [:D] Täällä riittää juttua sitä enemmän mitä mammat jää pois työpaikoltaan ja on enemmän kotona.... Saa nähä kuinka paljon me täällä sit löpistään ku meil on vauvat kainalossa [;)]

Helvetti tuli äsken kelalta lappu että työnantaja oli hakenu sairaspäivärahaa sairaslomien perusteella mutta et he eivät voi arvioida mun työkykyä A-lääkärintodistusten perusteella. Mun pitää toimittaa sinne sairauskertomukset tai B-lausunto.. Oon käyny yhteensä kolmella eri lääkärillä, naistenklinikalla ja työterveyshuollossa.. Niin pitääks mun soittaa siis niille nyt kaikille ja pyytää lääkäreitä postittaa mulle laput et miks ne on antanu mulle saikun?
PLAAAHH helvetin kela![:@]

Minto:Riittää että yksi lääkäri kirjoittaa lausunnon. Ja kannatta pyytää se b-lausunto niin ei tartte isoa pinoa toimittaa. Joudut siitä maksamaan mutta helpompi silti. Kelalla o tällänen periaate että kun olet 3kk niin riittää a-todistus mutta siitä pidempään kun on sairaslomalla nii pitää olla blausunto.

Elgia: jos sairasloma jatkuu nii kela lähettää sairaspäiväraha hakemuksen suoraan sun työnantajalle..näin teki mulla...ja työnantaja täytti sen ja pyyti multa pariin kohtaan lisätietoja ja pisti kelaan menemään. Jatkossa jos ei oo työsuhdevoimassa niin itse haet sitä kelalta sitten. mut jos o epäselvyyttä ni käy ihmeessä kysymässä.

Mie en oo tarkotuksellakaa vielä mitää valmistellu vauvaa varten muuten kuin vähä pakon eessä :P ku kerta ilmaseks saanu ja pienellä hinnalla.. oon kai myös vähä taikauskoinen että en halua valmista enne ku lähellä h-hetkeä. ja odotan joulua ja tammikuuta että alennusmyynteihin pääsee. käytän alet mielummin kuin nyt ostasin kalliilla. ja ku eihä tuota tartte äitiyspakkauksen takia oikeasti mitää vaatteita hommata. siinä o kaikki tarpeellinen ensimmäiseksi kuukaudeksi.

Äippäpakkaus tulee näemmä sit vasta ens viikolla ku kolme viikkoa tulee täyteen tilauksesta. no odotellaan.

Olkapää vihoittelee..sain eilen uuden tyynyn joka oli huippis!!!ei koskenu yhtää niskaan selällään nukkuessa. mut olkapää ei nyt tykkää ollenkaa tuosta selällään nukkumisesta. outoa. kipiä o ja vähä puuduttava tunne ja aivan kuin kasvukipuja kädessä..eli jumpata pitää tänää tuota kättä vähä.

Räntää alkoi juuri satamaan..eli etelän suunnalta o tulossa se lumisade tänne tänää :)

Oon muuten ihan paskat houssussa täällä. Tänään tulee ensimmäinen kunnollinen kohtaaminen miehen exän kanssa kun haen tytön meille viikonlopuksi, kun miehellä menee pidempään töissä ku yrittävät saaha nopeasti pellon purkkiin siellä. HUI! en oo ikinä sen kanssa kunnolla missään mitenkään jutellu ku se ei ees tervehi minua ja näyttää aina nyrpeetä naamaa ja jos mie jotain ystävällistä sanonkin tai tervehin nii aina oon saanu saavillisen kylmää vettä sen suusta niskaani. Jospa se nyt olis vähä suotuisampi. Toivottavasti. tai ainakin haluis tehä vähä vaikutusta että olis sen takia ystävällinen. Mie oon vähä höppänä...tiedän ettei kaikkien kanssa voi olla kaveri mutta olisi ihan kiva tytön takia sentään tulla TOIMEEN. Mut minkäs sille voi ku toinen ei halua. Ja ku mie haluisin ostaa sille joululahjan..olisin jo aikasemminkin halunna ostaa. Tällä tarkoitan että kyllä noin ihanan tytön äitiä pitää vähä hemmotella. Se tekee kuitenkin isoimman työn tytön kasvatuksessa, niin kyllä sille kuuluu isokiitos kumarrus ja hemmottelu. vaikka onkin vaikea tapaus henkilökohtaisesti niin tyttöä se osaa kyllä hyvin kasvattaa. se näkyy myös olevan vähä mustis mun miehestä vaikka se ite o kihloissa ja menossa naimisiin. Oli kuullu tästä vauvasta nii oli yhelle kaverilleen ruvenna siitä urputtamaan ja itkemään..onneks tää sen kaveri oli sen verra fiksu että se olis sille sanonu suorat sanat että antaa meidän olla iha rauhassa kerta itellään on oma elämä ja ite se lähti aikoinaan pois parisuhteesta uuteen elämään...että sille ei kuulu meidän asiat muuten kuin tytön osalta. kyllä tää saa osallistua meidän elämään jos ei tee siitä isoa numeroa ja haloota jne..en halua estää..enkä varsinkaan sitten kun vauva o syntynyt. kyllä mä haluan että sisarukset voivat olla vanhemmista huolimatta tekemisissä niin paljon kuin haluaa.Mut nää on näitä vaikeita juttuja joihin ei oikein voi tehä mitään jos toiset ei ole valmiita tekemään. ja silleen monimutkasen erittäin monimutkasesti miten taas toi mun pää toimiikaa..

Nyt aloin panikoimaa jo tuota tytön hakua... *_*

Takaisin