Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan pullerot!

Neuvolakäynti takana.. huomiseksi varattiin lääkäriaika, kun on noita supisteluja turhan tiuhaan ja levossakin tulee. Hyvä vain että tutkivat jo tarkemmin. Muuten kaikki oli ok: Sf-mitta 19, hb 115 ja vauvelin syke 155-165, oli jumppatuokio siellä meneillään [:D] Rautaa pitäisi alkaa jo syömään.

Innostuin tässä yksi ilta tilailemaan kaikenlaista kivaa vauvalle ja samalla vähän tulevalle isukillekin.. ajattelin koota hänelle isyyspakkauksen, johon tilasin isille itselleen "Daddy rocks" t-paidan ja vauvalle " My Daddy rocks" bodyn. Lisäksi tutin, jossa lukee "Mute" eli äänenvaimennin [:D] Isukki on rock-henkinen,eli luulen että tykkää lahjoista. Käykääpäs sivuilla www.mussukat.fi, sieltä löysin nuo tavarat ja sieltä löytyi kaikkea muutakin kivaa.

Minto: Tsemppiä ja voimia!! Uskon ja toivon että kaikki sujuu lopulta hienosti!!

flunssasia terkkuja!!

Pari päivää sitten illalla totesin itselleni et mullahan on aivan kauhea flunssa. Oon maannut pari päivää nyt sängyssä ja ei ole auttanut yhtään. Koko ajan on sellainen olo että olisi kuumetta mut mittarin mukaan ei ole.

Meillä on huomenna neuvola ja odotan innolla sitä. Toivotaan että hb olisi noussut. Ainakin siltä tuntuu kun ei oikeen väsytä mutta taas flunssan takia olen väkisin yrittänyt nukkua.

Oltiin lapasen isän kanssa viikko sitten ultrass ja sen jälkeen on alkanut ihan kauheat tappelut sen kanssa. Se väittää kiven kovaa mulle että se välittää meistä mutta todellisuudessa se ei ainakaan näytä siltä että se välittää. Kun olen monta kertaa viikon aikana että tulisi käymään niin aina löytyy joku helvetin hyvä tekosyy kunnei voi tulla käymään. Minusta se ei ainakaan näytä siltä että välittää kun ei voi tulla käymään tai ei edes vastaa puhelimeen. Se haluisi tulla huomenna neuvolaan mut katotaan nyt et tuleeko mukaan. Kaveritkin välittää enemmän kuin lapsen isä. Olisiko mitään neuvoja mitä kun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa???? [>:] Olenko aivan kauhea ihminen jos antaavaan olla koko ihmisen ja ei soittaisi olenkaan???? Eikä tässä vielä kaikki vaan lisää olisi mutta en jaksa/ en halua kertoa kaikkia. Yritän vaan "yksin" jaksaa kun vaikka mitä olisi......

Voi sua emma85! Kovasti voimia sinne!! Vaikka en itse tollaisessa tilanteessa ole, niin voin hyvin ymmärtää, mitenkä stressaavaa tuo voi olla! Ehdotan, että ajattelet tässä asiassa nyt itseäsi; äidin hyvinvointi ja mielialat vaikuttavat lapseen.

Oletko yrittänyt keskustella isän kanssa tästä hänen käyttäytymisestään? Ja ei, et ole kamala ihminen todellakaan! Nyt asiat saavat ihan luvan kanssa pyöriä SINUN napasi ympärillä!! Muista, että sinun ja vauvan hyvinvointi on kaikkein tärkeintä tässä asiassa [:)]

Teet niinkuin sinusta tuntuu, tsemppiä sulle kovasti!

Ja sitten vielä hieman omaan napaan... Minulla on ensiviikolla vihdoin se kauan odotettu rakenne ultra, ja viikkoja on silloin jo melkosen paljon! Kuinkahan monessa paikassa ne tehdään näin myöhäisillä viikoilla? Toisaalta, ei sinänsä harmita, koska tuolloinhan lapsi on myös isompi, ja varmasti erottuu paremmin jutut, kuin esimerkiksi viikolla 18. Mutta olen vain hieman malttamaton ollut tämän asian kanssa... Mutta sehän tuleekin jo vastaan ensi viikolla, joten en valita!! [:D]

Ja pahoinvointi jatkuu yhä.... Täällä myös unelmoidaan jo ensilumesta ja joulusta ja kaikesta mahdollisesta talveen liittyvästä! Että mä tykkäisin käpertyä vilttiin ja hörppiä kuumaa kaakaota tossa partsilla, kun sataa lunta! Talvi on sitten kyllä parasta aikaa ehdottomasti [:)]

Kivaa syksyä ja loppuiltaa mammoille!

Enaj: mulla kans oli aika myöhäsessä tuo rakenneultra...ei täällä aiemmin pääse kun jokapaikassa mammoja kulkee vastaan masu pystyssä...kaikki ajat aina täynnä...muistaakseni oli viikolla 21 ja jotai päälle,melkein 22.sen täytyy kuitenkin olla virallisesti ja määrätysti ennen 23rv:a koska sillon on viimenen mahdollisuus tehdä abortti.sen jälkeen ei vissiin enää keskeytyksiä tehdä ja moni kuitenkin haluaa keskeyttää jos todetaan jotain vakavaa...tiedäppä tota...

Emma85:kurjaa kyllä että oot jääny masuasukin kanssa ilman isän tukea ja turvaa...en tiedä tilannettasi enkä mitään siis aio saarnata,mutta mun mielestä sais äijän käppänä ottaa vastuun...jos se on nii hirmu kivaa harrastaa seksiä ni pitää sen olla hirmu kivaa kantaa vastuukin [;)]
kaikilla on tästäki omat mielipiteet...älkää hirttäkö mua...[&:]
on kurjaa kuulla selviytymistarinoita kun mamma jää yksin vauvan kanssa ja koittaa pärjätä päivän toisensa jälkeen ilman sitä miespuolista apua.me naiset ollaan kyllä onneksi selviytyjiä,joten ei oo ongelma etteikö maailma pyöris kaikesta huolimatta vaikka ongelmiakin yksinhuoltajana tulisi.moni mun kaveri on itse asiassa jääny yksin lapsen kanssa,ja kurjin on ollu se,kun mies lähti toisen naisen matkaan vähän lapsen syntymän jälkeen...minusta kiirehtivät asioiden kanssa liikaa...vuosi yhdessä ja sitten kihlat ja siitä vajaa puoli vuotta niin oli jo vauva masussa.ei siinä toista ehdi oppia tuntemaan.

me ollaan seurusteltu tuon ukon kanssa 12v,kihloissa 6v ja naimisissa 2v.kyllä siinä jo toisen oppii tuntemaan[:D]

T:Pipsku ja Natunen

Neuvola, menin ensin väärään huoneeseen.
Miten olet voinut? Aina sama kysymys. Ihan hyvin..
Väsymys on, saiskos hemoglobiinin, jos se olis sitä.
Joka kerta mitataan kyllä, kertoi.
Ihan se osaa asiansa mutta sellainen tunne
että työtänsä tässä tekee, ammattilainen
En minä ystävyyssuhdetta vaadi
mutta enemmän empatiaa. Ehkä kuvittelen vaan
Hemoglobiini 130. Parempi kuin viimeksi
Syötkö rautaa, kysyi.
Ai niin, on kai siinä Multi-Tabsissa sitäkin.
Mutta jos tämä ei johdu raudasta millä sen parantaa.
Nukun taas

Ei ole kolmatta ultraa, hupsu kysymys.
Lantio mitataan, ja lapsen koko lääkärillä rv 34-36
Seuraava lääkäri nyt 7.10.
Syksyllä rokotetaan sikainfluenssan varalle.
SF 18,5 cm ja sydän löi "vajaa 150".
Tuttu ääni, rakastan sitä

Perhevalmennuksen esite.
Tulen sitten yksin kun miestä ahistaa ryhmät.
Rengastettiin ne missä kuitenkin kannattais olla mukana
vaikka takarivissä
ja poistuakin saa
Tahtoisin sen mukaan mutta en pakota
Synnytykseen tulee, olisihan se helpompaa sillekkin
tietää  missä mennään
Moneltako ne on, kysyi. Aamuisin on töissä
mutta autoa ehtii huoltaa
Rukoilen että
löytäisi nyt sen vian
On niin huolissaan.

Supistelee taas usein. Jos liikaa töissä, sairaslomalle
Mutta ei ne kipeitä, vaikka levossakin.
Pari kertaa niin kuin kuukautiskipuja
Siitä pitää kuulemma huolestua.
Nyt vaan tarkkaillaan.

Puntarissa vilahti uusi kymmenluku
RR 122/68
Paperia matkaan
Äitiys ja isyys, vanhemmuus
kaikkea rahoitetaan
Tilataan samalla
paketillinen vauvantuoksua
Kansaneläkelaitoksen kaunis pakkaus
Äitiyspakkaus

Tuli sitten käytyä eilen nopeasti neuvolassa. Olin todella nuhainen ja kipeen oloinen niin kävin vaan nopeasti. Sinnekin menin melkein tunnin myöhässä mutta onneks täti ymmärsi kun sanoin et en ole saanut kunnolla nukutuksi kun on niin kauhea nuha. Onneks kaikki oli hyvin paitsi hb. Se oli hiukan noussut mutta saisi nousta vielä lisää.

Lapsenisän kanssa meni sitten kaikki pienetkin välit poikki ja meillä on aivan ilmi riitä pystyssä. Näin on vaan minusta parempi niin ei arvi siitäkään ihmisestä murehtia kun on paljon muutakin murehtimista. Mut taidan mennä yrittämään takaisin nukkumaan kun olo tila on aivan kauhea ja räkä lentää koko ajan.

emma85, koita jaksaa!! Joskus miehet ei vaan osaa ymmärtää... Keskityt nyt omaan hyvinvointiin, onneksi sulla on ystäviä kumminki jotka on sun tukena. Se mies palaa kyllä kuvioihin myöhemmin jos on palatakseen ja kantaa oman osansa. Parempi ettei ole sua ahistamassa nyt, kai. Asioilla on taipumus järjestyä...

Unia oon nähnyt minäkin tavallista ihmeempiä. Viime yönä oli seikkailu, jossa mun mies oli urkkinut jotain naapureitten salaseuraa (se on oikeestikin tosi kiinnostunut kaikenlaisista salaseuroista ja urkkii minkä pystyy...) ja siitä suivaantuneena naapurit teki salaliiton mun miestä vastaan yrittäen, ettei se pääsis minnekään talosta pois. Kurkin ikkunasta ja pihalla oli jotain vakoiluautoja ja armeijan siviiliautoja ja joku vakoilijatyyppi tuli käytävään oven taakse hengailemaan. Naapurit yritti esittää ettei olis mitään niitten järjestämiä juttuja, vaan olis mukamas joku armeijan harjoitus. En tiennyt missä mun mies on, mutta yritin uskotella ittelleni, että se on niin sellanen, että se kyllä pärjää. Sitten kävelin pihalla ja rappukäytävässä oikeen tosi raskaan näköisenä, vaapuin ja pidin mahaa, jotta ne naapurit alkais säälimään meitä ja antais mun miehen olla ku vaimonsakin on niin kovasti raskaana. Oli jotenkin ikävä olo ku heräs.

Pipsku: mä nään aika ajoin hampaanlähtöunia. Niitä on ollu ainakin kymmenen vuoden ajan n kerran puolessa vuodessa. Yleensä irtoo jotain 1-3 hammasta. Tää uni vaivaa mua aika paljon, varsinkin ku se tulee aina uudestaan ja uudestaan. Jos sä tiedät jonku hyvä selityksen, niin otan erittäin mielelläni vastaan kaiken!!

Meidän pikkuinen on välillä niin söpö [:)]. Tänään olin kuuntelemassa (klassista) konserttia, niin sekin selvästi kuunteli. Viimesessä osassa bassolla oli nopeaa pompotusta ja siitäkös pikkuinen innostui tanssimaan mukana. Rytmitajuakin tuntuu olevan! Aina välillä kun ite soitan, niin se innostuu liikkumaan. Joskus mietin, että mahtaako se liikkua sen takia, että on kivaa vai sen takia että on kamalaa, kun soittaessa mun soitin nojaa suoraan mahaan ja sen ääni varmaan kuuluu sille tosi hyvin, vielä kun siinä on just niitä matalia taajuuksia, mistä sanotaan, että vauvat mahassa kuulee kaikkein parhaiten. Ainakin se stimuloi sitä, ja eikös se ole vain ihan hyvä juttu? Tuskin akustisesta soittimesta voi saada mitään kuulovaurioita kuitenkaan..?

Voi emma emma, nyt tosiaan on aika tuijottaa omaa napaa ja katsoa, mikä sulle on parasta. Jos se äijä ei ajattele sun parasta, niin antaa tyypin olla, parempi ilman ja pärjäät varmasti!!!
Tunika, todella kivasti kirjoitettu tuo sun "juttusi".

Mun oli nyt ihan pakko vielä näin myöhään tulla kirjottelemaan tänne päin.. Huomasin meinaan juuri että tissini ovat alkaneet "vuotamaan"... Onko muut huomanneet samaa?? Täytyy alkaa seuraamaan, että kuinka paljon nestettä sieltä alkaa tulemaan ja sen mukaan alkaa käyttään niitä liivi suojia... Hassua [:)]

Viikonloppu lusittu ja täynnä intoa töissä näin maanantaiaamuna... jos nyt vähän valehdellaan [;)].

Perjantaina oli tosiaankin se rakenneultra, jossa todettiin kaiken olevan hyvin. Painoa pienokaisella oli sillä hetkellä huikeat 321 grammaa. Mittausten mukaan voisi olla päivän tai kaksi pienempi, mitä laskettuaika, mutta tämä ero voi tulla jo 1-2 millin mittausvirheestä, joten laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Ja eihän se laskettuaika ole kuin arvioitu saapumisaika +/- 2 viikkoa. Kovasti Himppu näytteli ultrahoitajalle selkäänsä. Tais toista hieman ujostuttaa [:)]. 

Huomenna oiskin sitten neuvolaan aika, jossa luvassa Kela -pläjäys. Pistää jo valmiiksi ketuttamaan, ku tietää, että joutuu asioimaan Kelan kanssa. Mä sitten NIIN vihaan niitä lomakkeita ja kaikkea sitä paperisotaa... [:@] 

emma85: Koita jaksaa ja pitää pää pystyssä! Luulis, että ei miestäsi se isyyskään pelota, kun kerran ennestään on jo lapsia. Mutta mistä sitä aina voi tietää, että mikä noita kolmijalkaisia oikein riivaa. Samaa ne varmaan aattelee myös meistä [:)].

Mutta jos sitä alottas töiden tekemisen tälle viikolle...

Ootte varmaan kaikki muut käyneet jo RU:ssa [:D] Mulla on se huomenna, aika myöhään täällä ne järjestetään, mutta en valita, en! Jaksoinhan odottaa, ja kun vauva on jo näillä viikoilla, niin varmasti erottuukin jo paljon paremmin piirteet, ja jos vaikka sukupuoltaankin haluaisi näyttää [;)]

Mulla vaan jatkuu pahoinvointi, mutta ruoka maistuu jo paljon paremmin, ja paino alkaa tasaantumaan.. Eihän se ehtinyt pudota kuin 14kg [:'(] Ja pieni ihminen kun muutenkin olen, niin aloin jo itsekin olemaan huolissani tuosta painosta! Onneksi nyt kaikki alkaa olemaan kunnossa sen suhteen, ettei päivän päätteeksi enään vaaka näytäkkään kahta kiloa vähemmän, kuin aamulla. Enää puhutaan vain muutamasta sadasta grammasta. Kaisse paino tästä lähtee sitten nousuun! [:)]

Meillä mies sai ekat potkut käteen lauantai iltana! Oltiin menossa nukkumaan, ja sitten tunsin todella voimakkaan muljahduksen, ja toisen, ja kolmannen... Pistin oman käden siihen päälle ja tunsin aivan selvästi päällepäin ne potkut. Sitten äkkiä siirsin miehen käden vatsalle, missä pieni oli justiinsa potkinut, mutta ei enää kuulunut mitään, mutta mies halusi odottaa ja piti kättänsä vatsallani, ja tuottihan se tulosta: Vauva rupesi muksimaan oikeen kunnolla miestäni käteen, tuntui hassulta! [:D] Miehenikin oli onneissaan tästä [:)]

Kivaa ja aurinkoista päivänjatkoa [:D]

Meillä mies kans tunsi eilen ekat potkut, tai tuntu kuulemma muljahteluilta. Sitten se halus rasvata mahan, varmaan innostu niistä monotuksista!
 Onko muilla tullut mitään särkyjä vyötärön kohdalle (tai siis sen missä ennen oli vyötärö..)? Pari kertaa on pistänyt, kiristänyt tms etupuolelle alimmaisten kylkiluiden kohdalle (jos on syönyt liikaa, tosi inhottavan tuntusta), ja selkää särkee samalta korkeudelta (munuaisten kohdalla??). Eikä siis sellasta normaali selkäsärkyä, vaan tuntuu enemmän vihlomisen tapaselta. Noi säryt ei estä mitään normipuuhia mutta ei tunnu kivaltakaan..

Tissestä: Mulla alko toinen tissi vuotamaan jo 1½ viikko ennen kun plussasin, eipä tuo plussa silloin siis hierveä yllätys ollut[:)]. Jossain tossa rv 15-16 havahtui tämä toinenkin tissi raskauteen ja vuoto alkoi. Ei  sitä litroittain tule, mutta muutamia tippoja päivässä etenkin jos ottaa oikeen kuuman suihkun. Muistelen että esikoisenkin kanssa alkoi vuoto varhain. Liivien kuppi piti alkumetreillä muuttaa A -> B ja hieman nyt tuntuu siltä että kohta voisi jo C olla kohdallaan. Että näin tisut täällä jakselee[:D]

Rakenneultrassa käyty ja kaikki  mallillaan. Kehui kätilö lasta viikkoihin nähden hieman pienemmäksi, mutta ei lähtenyt lakettua-aikaa muuttamaan. Sanoi vaan ettei kannata ihmetellä jos menee yliaikaseksi. Sukupuolta emme kyselleen jotta jännitys säilyisi loppuun asti. Mies aivan varma pojasta joten nyt on sitten työnimenä "Rami"[:)]. Istukka kiinni etuseinässä, kuulemma hieman vaimentaa iskuja/potkuja. Joko on ohkanen istukka tai hirveä voima potkuissa kun välillä oikeen pahaa tekee kun Rami kunnolla intoutuu esittelemään taitonsa.
Näin täällä...

Kauniita syyspäiviä teille kaikille!! 

Meillä isukki tunsi ekat potkut viime to, eli silloin kun tuli 21 viikoa täyteen.
Lauantaina hän alkoi erottamaan jo kunnolla potku sarjoja ja totesi,
että pikkumiehestä tulee selvästi jalkapalloilija..
Noh saas nährä..

Poitsun liikkeeet ovat muutenkin vilkastuneet paljon ja nyt huomaan päivän mittaan moneen otteeseen kuinka potkiminen alkaa.
Lempi riehumis aikaa on silti vielä iltaisin sängyssä.

Hih.. tissit ja tissien vuoto, minulla alkoi alkuraskaudessa jo hieman vuotamaan ja kokoa alkoivat vauhdilla kasvamaan. Uusia liivejä olen saanut ostaa ja vieläkin tuntuu ja näyttää kummalle kun tissit eivät mahdukkaan A-kuppiin. :D

mulla ei ole varsinaisesti vuotanu mutta olen välilä huomanna että nänninpäässä saattaa olla hieman valkeaa kuivaa maitoa tai jotain eritettä, mutta ei nyt oo vähää aikaa ollu.

MIEKII haluun noin pienet rinnat. Jouduin itse muuttumaan kupistä E kuppiin G. Vielä menee joten kuten F mutta hintsusti. Pelottaa millaset hinkit mulle tulee ku vauva syntyy.

pampula:riippuu ihan paikkakunnasta. Toisisssa käsitellään asiat ku asiat riippumatta onko netin vai paperin kautta nopeasdit ja toisissa saa oottaa kuukausi tolkulla.

Mun mielestä selkeetä huijaamista koko kelan mainostama "netti helppous". Ite tein äitiyspakkaus hakemuksen netistä ja vajaan viikonpäästä tuli selvityspyyntö kun en ole toimittanut raskaustodistusta, joten papereiden ja muitten kanssa pelaamiseen joudun nytkin.
Ja kaiken huippu, että paperissa luki jos en toimita raskaustodistusta, hakemus käsitellään vajailla tiedoilla. Musta se kuulostaa siltä että voivat evätä äitiyspakkauksen saamisen[:@][:'(][:@][:'(].

VAROITUS!!!!

ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MENKÖ KOSKEMAAN TAI NÄPÄÄMÄÄN NIITÄ NÄNNEJA KUN TULEE MAITOA TAI JOTAIN MUUTA... PAHEMMASSA TAPAUKSESSA SIITÄ VOI ALKAA SUPISTUKSET.... PYYHKIKÄÄ VAROVASTI JA RASVATKAA MYÖS VAROVASTI.....

Noista tissejen koosta, mulla ainkin on tullut b --> c .... Onko muuten kenelläkään tietoa että voiko sellainen ihminen tulla kummiksi kuka ei kuulu kirkkoon. Olenko kauheasti väärässä, että voi mutta ei virallinen?????

Elegia:hae ihmeessä jos väsyttä.pidä vaikka viikon pieni breikki niin johan alkaa löytymään taas paukkuja pesästä.

Mulla o viikolla 26 se sokerirasitus.

Toisille siitä tulee supistukset toisille ei. On niin yksilöllistä.siis siitä maidon vuodosta. Mulla ei siitä tullu supistukset.
Vauva öljy o muute huippis noihin rintoihin ja masuun.. jos muulla oon rasvanna nii o punaset jälet mutta ku tuolla rasvaan ni o haaleita raskausarpia ainoastaan masussa.

Ei voi virallinen kummi ollaa mitenkään jos ei kuulu kirkkoon. Voiha se olla kummin roolissa mutta minnekkää kirjoille sitä tietoa ei saa muuta kuin omiin albumeihin. olisin halunnu serkkuni kummiksi mutta hän ei kuulu kirkkoon niin hän on vaan sitten nimellisesti muuten vaan vaikka ei nyt kummin nimellä.

Onkoha mulla kenties tylsä elämä ku käyn tätä palstaa tuijottaa puolen tunnin välein joka päivä että onko uusia viestei :p samoin teen naamakirjassa ja irc-galleriassa :P hirvee hinku jutella ihmisten kasnsa mutta ku kaikki o päivällä töissä tai koulussa. Oon siis hieman räpätäti..olen tänää istunu puhelimessa yli 3h. ite soitin yli puolet puheluista ja loput tuli kavereilta :P

Elegia: Minulla on Anita baby belt. Ostin sen käytettynä huuto.netistä. Lenkeillä olen huomannut sen auttavan. Aikaisemmin tuli hirveä painon tunne sekä kipua alavatsaan, mutta vyö on auttanut asiaan. Suosittelen.

Moi Elegia! Mistä sen tietää paljonko paino sais nousta viikko kohden? Tuntuu et nousis liikaa vaikka syö aikas terveellisesti ja liikkuu paljon. Mä saisn kaverilta pari eri tukivyötä, en tiä mistä se oli ne ostanu. Se toinen oli ihan nätti, mut toinen aikas mummumainen. Miks ei noistakin voi tehdä nätimpiä kun muutenkin tosi "naisellinen" olo???? Ja mikä mielialakysely? Neuvolassako sellasen teit?? Mä en oo viä saanu, viimeks bneuvola oli viime viikolla. Miltä ne supistelut tuntuu? Välillä kiristää/vihloo mahaa, ei ne niitä oo??

Takaisin